آلزایمر و نقش تغذیه شرکت داروسازی پوراب


اعتقاد بر این است که زوال عقل و بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، محیطی و شیوه زندگی ، از جمله رژیم غذایی و تغذیه است. بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی می توانند باعث از دست دادن حافظه شوند و این اغلب تحت تأثیر غذاهایی که می خوریم است. خوردن خوب و خوردن غذاهای سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر در دوران سالمندی و کهنسالی کمک کند.

در اینجا برخی از غذاهایی که می توانند به مبارزه با آلزایمر کمک کنند ، آورده شده است:

سبزیجات برگ دار

کلم ، کاهو ، اسفناج و برگ چغندر برخی از سبزیجات برگ دار غنی از ویتامین B مانند فولات و B9 هستند که می توانند به کاهش افسردگی و افزایش حافظه کمک کنند. این سبزیجات را علاوه بر خوردن سبزیجات برگ دار در سالاد ، می توانید به سوپ ها و خورشت ها اضافه کنید. می توانید آنها را پوره کرده و به سس ها ، ادویه جات و حمص اضافه کنید.

بریها

تمشک ، زغال اخته ، توت سیاه و گیلاس همگی حاوی فلاونوئیدی به نام آنتوسیانین هستند که از ایجاد آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. این میوه ها و انواع دیگر توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و انواع ویتامین ها هستند که به کاهش التهاب و حفظ سلامت مغز کمک می کنند.

مغز

گردو ، بادام ، بادام زمینی و بادام زمینی سرشار از چربی های سالم ، منیزیم ، ویتامین E و ویتامین B هستند که همه آنها حافظه را تحریک کرده و با علائم زوال عقل مبارزه می کنند. سلامت نیوز: زنان بالای 70 سال که حداقل 5 وعده آجیل در هفته می خورند از سلامت مغز بهتری نسبت به زنان هم سن خود که از آنها استفاده نمی کنند برخوردارند. مطالعه دیگری نشان می دهد که ترکیبات ضد التهابی فیتوشیمیایی موجود در آجیل می تواند التهاب سلول های مغزی را کاهش داده و سلامت مغز را در دوران پیری حفظ کند.

امگا 3

روغن زیتون ، دانه کتان و ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی آزاد و قزل آلا نمونه هایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 با DHA هستند که به حفظ سلامت مغز کمک می کند. اکثر مطالعات نشان داده اند که امگا 3 در مبارزه و جلوگیری از زوال عقل مثر است ، بنابراین تجویز روزانه 200 میلی گرم DHA برای حفظ سلامت مغز توصیه می شود. با این حال ، متوسط ​​مصرف روزانه DHA در ایالات متحده تنها 80 میلی گرم است. سعی کنید مقادیر زیادی امگا 3 دریافت کنید یا از پزشک خود بخواهید مکمل های موثر و ایمن DHA تجویز کند.

بیایید با: Soft Omega Flex Health Brest آشنا شویم

سبزیجات کلم خانواده

کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم بروکسل و سایر سبزیجات از خانواده کلم سرشار از ویتامین B و کاروتنوئیدها هستند که می توانند سطح هموسیستئین را کاهش دهند. هموسیستئین یک اسید آمینه است که با از دست دادن حافظه ، آتروفی مغز و زوال عقل مرتبط است. می توانید کلم را با سیر و روغن زیتون سرخ کنید یا با این غذا سوپ یا چاشنی درست کنید.

ادویه ها

ادویه جات مانند مریم گلی ، زیره و دارچین هنگام استفاده در غذاهای فصلی طعم خوبی به غذا می دهند و حاوی پلی فنول هستند. پلی فنولها ترکیباتی هستند که فواید زیادی برای حافظه و سلامت مغز دارند. این ادویه ها می توانند آسیب مغزی را از بین ببرند ، التهاب را کاهش داده و از آسیب مغزی و بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. برای یک چیدمان گل معاصر یک لیوان مهمانی بزرگ پر کنید.

غلات

تخمه آفتابگردان ، تخم کتان و تخمه کدو حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین E ، روی ، امگا 3 و کولین است که کاهش حافظه را کاهش می دهد. از این توت ها به عنوان میان وعده استفاده کنید یا روی سالاد بریزید یا از آنها در دسرهایی مانند پودینگ و مافین استفاده کنید تا سلامت مغز شما تضمین شود.

آلزایمر

غذاهای مضر برای بیماری آلزایمر

مشخص است که اکثر غذاهای رژیم غذایی غربی عوامل خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر هستند ، مانند گوشت قرمز فرآوری شده ، غلات کامل ، شیرینی و دسر. مصرف زیاد الکل ، اسیدهای چرب اشباع شده و غذاهای پرکالری عوامل خطر بیماری آلزایمر هستند. اگر فکر می کنید شما یا عزیزانتان ممکن است در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر باشید ، با پزشک خود در مورد رژیم غذایی سالم و برنامه تغذیه ای که می تواند این خطر را کاهش دهد مشورت کنید.

تنظیم: زهرا محبی
منبع: healthcareassociates

دیدگاهتان را بنویسید