آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مکالمات در مورد مکمل های روده و سلامت دستگاه گوارش غالب هستند. گاهی اوقات حتی با وجود نقش های متفاوت در بدن ، درباره یکدیگر صحبت می کنند. اگر می خواهید سلامت روده خود را افزایش دهید ، هر دوی آنها جای خود را برای کمک به شما در بهترین حالت دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی در مقابل چیست. پروبیوتیک ها؟ این مکمل های غذایی برجسته برای سلامت روده را بشناسید و بفهمید کدام مکمل بیشتر با اهداف شما مطابقت دارد.

آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها هر دو از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف ، می توانند تعدادی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. رابطه سالم بین باکتری های خوب و بد روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، چندین نوع مختلف جنس پروبیوتیک وجود دارد. شناخته شده ترین و مورد مطالعه ترین انواع هستند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریومبه هر دو دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

مصرف پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل ایده آل باکتری های خوب روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل در دسترس هستند. این محصولات معمولاً با هدف هضم غذا انجام می شوند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیک با توجه به مزایای مختلف ، نگرانی هایی از فوران تا سلامت واژن را برطرف می کنند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مهمترین مواد مغذی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. شما احتمالاً در مورد فردی که به لاکتوز حساسیت دارد ، شنیده اید ، به این معنی که آنها دچار کمبود آنزیم لاکتاز هستند و در مصرف لاکتاز ، قندی که در لبنیات وجود دارد ، مشکل دارند. این فقط یک مثال از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند نخواهد شد. به علاوه ، سطح پایین آنزیم با عملکرد ضعیف گوارش (نفخ ، بی نظمی ، سوء هاضمه) و در موارد شدیدتر سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئاز که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ایجاد می شود. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهاتی شبیه یکدیگر هستند زیرا هر دو برای هضم شما مفید هستند اما در نهایت فواید متفاوتی دارند. برای اینکه بتوانید بهترین مکمل سلامت روده را بر اساس نیازهای خود محدود کنید ، مشخص کنید که کدام علائم را می خواهید بهبود بخشید یا شرایطی که برای شما صدق می کند.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید از مخلوط آنزیم های گوارشی در ابتدای غذا استفاده کنید. به این ترتیب ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه مهمترین مواد مغذی در وعده غذایی شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه را برطرف کنند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را تقویت کنید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست خود را بهبود ببخشید ، باید یک فرمول پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده را ترویج دهید. عدم تعادل در روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست به دلیل محور پوست روده تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

شما وعده های غذایی بزرگتری می خورید و اهل چریدن نیستید.

اگر به طور معمول وعده های بزرگ غذا می خورید ، یک آنزیم گوارشی ممکن است متحد کامل شما باشد. بخشهای سخاوتمندانه ، اگرچه بیشتر رضایت بخش هستند ، اما می توانند سیستم گوارشی شما را نیز تحت تأثیر قرار دهند. هضم یک وعده غذایی بزرگتر ممکن است زمان بیشتری ببرد و باعث ایجاد احساس سیری ناخوشایند شود. این جایی است که ترکیبی از آنزیم های گوارشی می تواند با کمک به تجزیه مهمترین مواد مغذی در وعده غذایی شما کمک کننده باشد.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر تحت رژیم درمانی هستید که بر گوارش تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته با راهنمایی پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را کاهش دهند که باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییر در منظم حرکات روده می شود. افزودن پروبیوتیک می تواند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، برخی از پیامدهای گوارشی را کاهش دهد.

شما نسبت به شیر حساسیت دارید.

در صورت عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز ، باید هم فرمول پروبیوتیک و هم مخلوط آنزیم های گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها ممکن است مشکلات رایج گوارشی مربوط به عدم تحمل شیر را تسکین دهند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قند شیر کمک کند و این امر باعث می شود افراد غیر حساس و حساس از خوردن لبنیات در حد اعتدال لذت ببرند.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای بهبود هضم غذا با هم کار کنند

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. با این حال ، مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا هرگونه تداخل را رد کنند.

بسیاری از افراد ممکن است از افزودن هر دو نوع مکمل به برنامه روزانه خود سود ببرند. به هر حال ، آنها برای فرآیندهای گوارشی ما مهم هستند. اگر می خواهید مخلوط پروبیوتیک و آنزیم گوارشی را به برنامه خود اضافه کنید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها یک مزیت طولانی مدت هستند. سازگاری برای مزایای معنی دار ضروری است. علاوه بر این ، نتایج مصرف پروبیوتیک ممکن است خیلی واضح نباشد. با این حال ، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت های مثبتی در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها در صورت بلع تقریبا تسکین فوری می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا در صورت نیاز همراه با وعده های غذایی که منجر به نفخ یا سوء هاضمه می شود ، مصرف کرد.

دوم ، شما می خواهید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی مصرف کرده اید تا بهترین نتایج را بدست آورید. بیشتر فرمول های پروبیوتیکی هنگامی موثر هستند که با معده خالی مصرف شوند ، به عنوان مثال. اولین چیزی که صبح یا قبل از خواب است. برعکس ، آنزیم های گوارشی برای عملکرد مناسب باید همراه غذا مصرف شوند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های HUM’s Gut Instinct و Flatter Me یافت می شوند ، راهی م effectiveثر برای هضم سالم و حمایت از سلامت کلی روده شما هستند. برخی از افراد ممکن است از مصرف هر دو سود ببرند ، در حالی که دیگران باید انتخابهای خود را بر اساس اهداف خود محدود کنند. در آزمون ما شرکت کنید تا به شما کمک کند مکمل های مناسب را برای شما محدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید