آیا آرد تخمه هندوانه برای شما مفید است؟


این موضوع توسط یک شنونده قدیمی Diva Nutrition ، Staci پیشنهاد شد ، که تصویری را با چیزی به نام آرد تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا چیز دیگری مطرح شده یا مشروع است؟ آیا مانند آرد گندم عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که ایمیل استاسی اولین باری بود که در مورد آرد تخمه هندوانه شنیدم. کمی فکر کنید ، با ظهور هندوانه های بدون دانه (که مطمئناً یکی از دستاوردهای برتر دوران مدرن است) ، آخرین باری را که حتی یک دانه هندوانه دیدم ، به یاد نمی آورم. ظاهراً همه آن دانه هایی که دیگر سالاد میوه ما را مسدود نمی کنند ، اکنون آسیاب شده اند و به عنوان جایگزین آرد کم کربوهیدرات و بدون دانه تغییر نام داده اند.

آیا آرد تخمه هندوانه مقوی است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و تنها 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. محتوای چربی بالا به این معنی است که کالری نسبتاً بالایی نیز دارد. یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه دارای 180 کالری است ، در حالی که در آرد بادام 160 ، در آرد نارگیل 130 و در آرد گندم کامل 110 کالری است. مشخصات تغذیه ای آرد تخمه هندوانه بیشتر شبیه آرد بادام است.


برای مقایسه تغذیه ای آردهای غلات و بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما چی نه در دانه های هندوانه ، آرد به همان اندازه مهم است.

چه چیزی در آرد تخمه هندوانه وجود ندارد؟

به گفته یکی از مهمترین تامین کنندگان آرد تخمه هندوانه ، این آرد نه تنها بدون غلات و بدون گلوتن نیست ، بلکه “بدون 8 دانه” نیز وجود دارد. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی مسئول 90 درصد از کل واکنش های آلرژیک غذایی را شامل نمی شود. “8 بزرگ” ، همانطور که نامیده می شود ، (تقریباً به ترتیب ، از رایج ترین) عبارتند از: لبنیات ، صدف ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصور بسیاری ، خوردن غذایی مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

عاری بودن از آلرژن های معمولی ممکن است یک مزیت بزرگ به نظر برسد. و در واقع ، بسیاری از مصرف کنندگان این نوع برچسب گذاری روی بسته بندی را به عنوان نشانه ای نشان می دهند که غذاهایی که حاوی آلرژن نیستند به نوعی سالم تر یا مغذی تر هستند. اما برای 95 درصد از جمعیتی که حساسیت غذایی ندارند ، اجتناب از آنها هیچ مزیتی ندارد. برخلاف تصور بسیاری ، خوردن غذایی مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

بزرگ 8 – آیا باید از این حساسیت های غذایی رایج اجتناب کنید؟

پنکیک پالئو (و سایر اکسیمورون ها)

به نظر می رسد آرد تخمه هندوانه توسط افرادی که از رژیم “Paleo” پیروی می کنند ، گرفته می شود ، که سعی می کند رژیم غذایی مصرف شده توسط شکارچیان جمع آوری کننده را که میلیون ها سال پیش در زمین پرسه می زدند ، قبل از طلوع کشاورزی و حیوانات خانگی ، صادر کند. به اولین دستور آرد تخمه هندوانه که به صورت آنلاین پیدا کردم ، برای پنکیک و وافل کم کربوهیدرات ، Paleo بود.

آرد تخمه هندوانه

من احساسات متفاوتی نسبت به جنبش رژیم غذایی سرخپوشان دارم ، که در این قسمت قبلی در مورد آن صحبت کردیم. علاقه مندان به سرخپوشان می توانند به طور وحشتناکی در مورد آنچه که “دیرینه سرخ” تأیید می کند و نیست ، صحبت کنند ، که به نظر من جالب است ، با توجه به این که ما در مورد آنچه جمعیت های مختلف پارینه سنگی می خورند و مشکلات سلامتی آنها به طور قطعی نمی دانیم. و به نظر می رسد برای جنبشی که ادعا می کند بازگشت به ریشه های تغذیه ای ما است ، غذای سرخپوش بسیار فراوری شده وجود دارد.

من تصور می کنم اولین افرادی که به راهروهای غذای طبیعی محلی من رفتند ، کرم قهوه ، نوارهای انرژی زا ، پفک های پنیری و سس مایونز مورد تایید سرخپوشان را در چرخ دستی های ماقبل تاریخ خود ریختند ، قبل از رفتن به خانه برای گرم کردن آهن های وافل ماقبل تاریخ خود برای یک دسته هندوانه تازه وافلی دانه. فکر می کنم چیزی در ترجمه گم شده بود.

به نظر می رسد برای جنبشی که ادعا می کند بازگشت به ریشه های تغذیه ای ما است ، غذای سرخپوش بسیار فراوری شده وجود دارد.

غلات چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که از اخلاق سرخپوش یا کربوهیدرات کم استقبال کرده اند ، دانه ها را ذاتاً ناسالم می دانند. اما به نظر می رسد افرادی که سبک کم کربوهیدرات و سرخپوش را در پیش گرفته اند ، بدون این دسته از غذاها به سختی می توانند کنار بیایند. در واقع ، به نظر می رسد اکثر دستور العمل های سرخپوشان تلاشی برای تهیه نان ، کیک ، کلوچه و سایر شیرینی ها بدون توسل به استفاده از غلات است.

به عنوان مثال ، مخلوط های پخت Paleo زیادی پیدا خواهید کرد – هم از قبل بسته بندی شده و هم دستور العمل هایی که می توانید در خانه درست کنید. بیشتر آنها شامل ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته با یک تیر هستند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که می توانید به سادگی آنها را با همان مقدار آرد معمولی گندم جایگزین کنید. اما اگر انتظار دارید نتایج مشابهی را بدست آورید ، احتمالاً ناامید خواهید شد. پروتئین گلوتن حاصل از گندم و سایر غلات دارای خواص منحصر به فردی است که به استحکام ، کشش و افزایش خمیر و خمیر می افزاید. محصولات پخته شده بدون غلات و بدون گلوتن سنگین تر و متراکم تر از انواع غلات هستند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال استاسی: نه ، آرد تخمه هندوانه مانند آرد گندم کار نخواهد کرد. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا از بازی با آرد جایگزین لذت ببرید ، من پیشنهاد می کنم از آرد هندوانه مشابه استفاده از آرد بادام استفاده کنید.

آیا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

شخصاً ، اگر عدم تحمل خاصی ندارید ، فکر نمی کنم برای داشتن رژیم غذایی سالم نیاز به حذف دانه ها داشته باشید. گفته می شود ، غذاهای غلات (به ویژه غذاهایی که با آرد تصفیه شده تهیه می شوند) می توانند کالری زیادی به رژیم غذایی شما وارد کنند بدون این که ارزش غذایی زیادی داشته باشند.

تا آنجا که اجتناب از غلات به این معنی است که شما شیرینی کمتر و سبزیجات بیشتری می خورید ، من می بینم که چگونه آنها می توانند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشند. اما اگر به سادگی مقدار زیادی نان بدون غلات ، بیسکویت ، بیسکویت ، مافین و وافل را جایگزین غذاهای غلات کنید ، مطمئن نیستم که از نظر تغذیه چقدر به آن دست یافته اید.

بنابراین ، آیا شیرینی ها و سایر غذاهای خوشمزه شما با آرد گندم ، برنج ، کاساوا یا تخمه هندوانه تهیه می شوند ، به شما پیشنهاد می کنم همان میزان اعتدال را با آرد سنتی رعایت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید