آیا به مانیتور مداوم گلوکز نیاز دارید؟


یکی از گرایش های جدید در زمینه سلامتی ، افرادی هستند که از مانیتورهای مداوم گلوکز (یا CGM) به عنوان ابزاری برای کاهش وزن ، عملکرد ورزشی یا بهینه سازی سلامت عمومی (با نام هک زیستی) استفاده می کنند.

این دستگاه ها ، که سطح قند خون شما را به طور مداوم و در زمان واقعی می خوانند ، در ابتدا برای کمک به افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون ساخته شده اند. و در واقع ، این هنوز تنها هدفی است که این دستگاه های پزشکی مورد تأیید FDA هستند.

CGM ها هنوز در ایالات متحده به نسخه نیاز دارند ، اما پزشکان این اختیار را دارند که داروها و دستگاه هایی را برای استفاده هایی غیر از داروهای مورد تأیید FDA ، “بدون برچسب” تجویز کنند. به طور کلی شرکت هایی که این دستگاه ها را برای عموم مردم عرضه می کنند دارای “MD وابسته” هستند تا نسخه لازم را ارائه دهند.


CGM ها چگونه کار می کنند؟

برای استفاده از آنها ، رشته ای کوتاه را که از موی انسان گسترده تر نیست ، درست زیر پوست قرار دهید (معمولاً در بازو یا تنه). این سنسور اندازه گیری گلوکز را به خواننده یا برنامه تلفن شما ارسال می کند. معمولاً خود سنسورها باید هر دو هفته تعویض شوند.

اخیراً با دکتر نشستم ب. گابریل اسمولارز ، متخصص غدد درون ریز و متخصص طب چاقی ، در مورد CGM ها و نحوه عرضه و استفاده آنها در حال حاضر صحبت می کند. شاید دکتر را به خاطر داشته باشید Smolarz از قسمت من در مورد اینکه چرا کاهش وزن برای برخی از افراد دشوارتر از دیگران است و چگونه داروهای کاهش وزن دارویی می توانند نقش مهمی در درمان آنها داشته باشند. (دکتر Smolarz همچنین به عنوان پزشک اصلی Novo Nordisk ، شرکتی که داروهایی را برای درمان دیابت و چاقی تولید می کند ، خدمت می کند.)

در دکتر عمل Smolarz CGM تقریباً به طور انحصاری توسط بیمارانی استفاده می شود که برای کنترل قند خون به انسولین نیاز دارند. به عنوان مثال ، سطح قند خون قبل از غذا به تعیین میزان تجویز انسولین کمک می کند. CGM بیماران را مجبور نمی کند که برای آزمایش قند خون خود ، شش یا چند بار در روز انگشت خود را بچسبانند. اما این چیزی بیشتر از راحتی نیست.

CGM ها همچنین به پزشک کمک می کنند تا الگوها و روندها را در طول روز ببیند ، در مواقعی که بیمار معمولاً با نوک انگشت خود چک نمی کند. به عنوان مثال ، آیا سطح قند خون شما به طور مداوم بعد از شام بالا است؟ در این صورت ، ممکن است لازم باشد دوز وعده انسولین را برای شام افزایش دهید. آیا آنها در شب بسیار پایین هستند؟ در این حالت ، ممکن است لازم باشد میزان انسولین طولانی مدت مصرف شده در عصر را کاهش دهید.

قند خون خود را با CGM هک کنید

قطعاً CGM ها زندگی افراد دیابتی و پزشکان آنها را کمی ساده تر می کند. اما در حال حاضر بسیاری از افراد بدون دیابت به این فناوری علاقه مند شده اند. چند دهه است که ما این پیام عمومی را دریافت می کنیم که قند خون بالا مضر است و پایین نگه داشتن قند خون خوب است. به نظر می رسد استفاده از CGM راه خوبی برای عملی کردن این توصیه است.

به عنوان مثال ، شخصی که من در برنامه Weighless با او کار می کنم اخیراً استفاده از CGM را شروع کرده است ، بیشتر از روی کنجکاوی. اما به نظر می رسید بیشتر از آنکه به آن پاسخ داده شود ، س questionsالات ایجاد می کند.

“من با دستگاه اندازه گیری مداوم قند خون آزمایش کرده ام ، اما در مورد محدوده ایده آل واقعی گیج شده ام. “منطقه سبز” در برنامه بین 70 تا 180 است. اما من خوانده ام که هیچ وقت نباید گلوکز از 140 بیشتر شود و دیگران می گویند که هرگز نباید از 110 بیشتر شود. اگر دو ساعت بعد قند خون شما بین 90-110 باقی مانده است خوردن ، آیا اهمیت دارد که اوج آن چقدر است؟ ”

و این مشکل واقعی استفاده از CGM ها به عنوان ابزاری برای بهینه سازی رفاه یا کاهش وزن است. البته اطلاعات جالبی به دست می آورید. اما چگونه آن را تفسیر می کنید؟ به ما گفته شده است که قند خون خود را “پایین” یا “پایدار” نگه داریم ، اما این واقعا به چه معناست؟

  • قند ناشتا زیر 100 میلی گرم در دسی لیتر به این معنی است که شما در معرض خطر دیابت نیستید. اما آیا گلوکز ناشتای 90 بهتر از 95 است؟
  • آیا افزایش بعد از یک وعده غذایی که به 140 می رسد ، بدتر از آن است که با 120 وعده غذا مصرف می شود؟
  • آیا بهتر است بعد از غذا 30 دقیقه بعد از غذا بهتر یا بدتر به قند خون خود برسید یا بالاتر از 60 دقیقه؟
  • آیا بازگشت به سطح قبل از غذا در عرض 90 دقیقه بهتر یا بدتر از 120 دقیقه است؟ آیا این بدان معناست که لوزالمعده شما بسیار خوب کار می کند یا اینکه ناهار شما خیلی کوچک بوده است تا بتوانید بعد از ظهر شما را تحمل کند؟

نکته مهمتر: اگر همه این موارد در محدوده “سالم” باشند ، آیا مزایای قابل اثباتی برای بهبود موفقیت وجود دارد؟ آیا التهاب را کاهش می دهد؟ آیا خطر بیماری های طولانی مدت را کاهش می دهد؟ آیا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

همانطور که دکتر اسمولارز خاطرنشان می کند ، ما هنوز داده های محکمی نداریم که نشان دهد مردم از تعدیل سطح قند خون سالم چیزی به دست می آورند.

تحقیقات ممکن است روزی به برخی از این سوالات پاسخ دهد. تا آن زمان ، هرگونه توصیه شرکت ها یا مربیانی که این ابزار را به افراد بدون دیابت ارائه می دهند ، طبق تعریف ، گمانه زنی است.

آیا CGM می تواند به شما در بهبود رژیم غذایی یا سلامت شما کمک کند؟

برای اکثر مردم ، CGM بعید است چیزی را که قبلاً نمی دانید نشان دهد: کربوهیدراتهای تصفیه شده قند خون را بیشتر از کربوهیدراتهای پیچیده افزایش می دهند. یک وعده غذایی بزرگ قند خون شما را بیشتر از یک وعده غذایی کوچک افزایش می دهد. چربی ، پروتئین و فیبر همگی باعث افزایش و کاهش قند خون می شوند.

مطمئناً می توانید در مورد مطابقت اطلاعاتی که در خواننده CGM با مواردی مانند سطح انرژی یا اشتهای شما مطابقت دارد ، یادداشت کنید. اما احتمالاً می توانید با یادداشت دقیق در مورد چگونگی تأثیر غذاها و وعده های غذایی مختلف بر انرژی یا اشتهای خود ، بینش های مشابهی را بدست آورید.

با این حال ، با دیدن این پاسخ ها در زمان واقعی و داشتن شواهد مشخص در مورد نحوه انتخاب شما ، می توانید به خود انگیزه دهید تا رفتار خود را به گونه ای تغییر دهید که نمی داند چکار کند. اما این انگیزه ارزان نیست.

استفاده از CGM بدون نسخه 200 تا 400 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. و همانطور که مشتری من کشف کرد ، می تواند بیش از پاسخ به سوالات ایجاد کند. برخی از ناظران همچنین نگرانی های معتبری را مطرح کرده اند که استفاده غیر پزشکی از CGM ها حتی ممکن است باعث ایجاد رفتار نامنظم در خوردن در افرادی شود که مستعد هستند.

همچنین ارزش این را ندارد که چیزهای دیگری به جز غذا بر قند خون شما تأثیر بگذارد ، از جمله استرس ، خواب ، گرما و ورزش. در حالی که یک CGM می تواند به شما اجازه دهد تا تأثیر این عوامل را مشاهده کنید ، دانستن نحوه استفاده از این اطلاعات می تواند چالش برانگیز باشد – زیرا معیارهای معینی برای افراد بدون دیابت در مورد خوب ، بهتر یا بهترین در شرایط مختلف وجود دارد.

اما فرض کنید شما فقط در مورد پاسخ قند خون منحصر به فرد خود کنجکاو هستید. شاید شما گمان می کنید که شما یکی از افرادی هستید که واکنش های عجیب قند خون دارید و با توصیه های معمول رژیم غذایی به درستی پیش بینی نشده است. یا خواهید دید که آیا منحنی قند خون شما در حین ورزش با عملکرد یا بهبودی شما ارتباط دارد یا خیر. یا شاید احساس می کنید که دیدن تأثیرات انتخاب هایی که در زمان واقعی انجام می دهید ، انگیزه شما را برای انتخاب های سالم تر می کند. اگر مایل هستید هزینه زیادی برای این اطلاعات و انگیزه صرف کنید ، CGM ها گزینه ای هستند که احتمالاً فقط گسترده تر می شوند.

اما اگر از آن مسیر می روید ، سعی کنید اطلاعات – و هر گونه توصیه ای که دارید – را در چشم انداز نگه دارید. برای افراد دیابتی ، بهبود قند خون در پارامترهای مشخص می تواند سلامت و طول عمر را تا حد زیادی بهبود بخشد. اما برای کسانی که دیابت ندارند یا پیش دیابت ندارند ، (هنوز) هیچ مدرکی از نسخه “سالم” پاسخ “سالم” قند خون وجود ندارد.

با این حال ، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی مناسب – شامل رژیم غذایی بیشتر سبزیجات و سایر غذاهای کامل ، قندهای افزودنی کمتر ، کربوهیدراتهای تصفیه شده و غذاهای بسیار فرآوری شده و به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند – سلامت شما را بهبود می بخشد. نیازی به سنسور نیست!



دیدگاهتان را بنویسید