آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم شما را تحریک می کند؟


اکثر مردم ، هنگامی که نوع جدیدی از غذا را شروع می کنند ، از هر 10 غذای 9 تایی با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می شود. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، ثابت نشده است که این مدل غذایی م theثرترین است.

تحقیقات همچنان نشان می دهد که اگر شما به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف کنید ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد ، وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تقویت کنم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، ذخیره آن را به عنوان چربی شروع می کند.”

بیایید به شما اطمینان دهیم این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریان من در حین کار مشاهده می کنم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذا در روز با یک میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و به طور کلی احتمال پرخوری (یا کالری) را کاهش می دهد. آره.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، احتمال پرخوری وجود دارد – به ویژه اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر در زمان فرصت غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که کمتر وعده های غذایی بزرگتر بخوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه افراد در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید 2 وعده غذایی را بسته بندی کرده و بعد از ظهر که 5 ساعت به سر کار می روم با خود ببرم؟

آیا باید ساعتی را روی گوشم بگذارم تا بدانم دقیقاً چه موقع باید غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز بخوریم بسیار مفید است. این به ما این امکان را می دهد که به جای غذا خوردن به اندازه کافی برای نگه داشتن شکم ، احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم. همچنین در مورد غذا از آزادی روانی بیشتری برخورداریم. به این ترتیب ، ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم ، زیرا 6 تا 5 ساعت زمان داریم تا بدن ما این جمله را شروع کند. دوباره گرسنه ام!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر “رژیم” و “محدودیت” هستند!

گفته می شود ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا بر کل روز شما غلبه دارد و به نظر نمی رسد سیر باشید ، ممکن است ارزش تغییر آن را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! شاید متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید