آیا رژیم غذایی می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را کاهش دهد؟


چطور وزن را کم کنیم PCOS تاثیر می گذارد؟

سطح انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بالاتر از حد معمول است. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده به سلولهای بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کنند.

اگر انسولین کافی در بدن تولید نشود ، قند خون افزایش می یابد. این نیز در صورت مقاومت به انسولین اتفاق می افتد ، به این معنی که نمی توانید از انسولین تولید شده به طور موثر استفاده کنید.

اگر بدن فرد در برابر انسولین مقاوم شود ، بدن مجبور می شود تا سطح بالایی از انسولین را برای عادی سازی سطح قند خون پمپ کند. سطوح بالای انسولین می تواند باعث تولید آندروژن های بیشتری در تخمدان ها مانند تستوسترون شود.

مقاومت به انسولین ممکن است به دلیل داشتن شاخص توده بدنی بالاتر از حد نرمال (اضافه وزن و چاقی) باشد. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نشاسته و غذاهای شیرین می تواند باعث مقاومت به انسولین و در نتیجه کاهش وزن شود.

چه غذاهایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنم؟

غذاهای سرشار از فیبر می توانند در کند کردن هضم غذا و کاهش اثر قند بر خون مفید بوده و در نتیجه مقاومت انسولین را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کنترل کنند.

گزینه های خوب برای غذاهای پر فیبر عبارتند از:

سبزیجات چلیپایی ، مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات از جمله کاهو قرمز و آروگولا

فلفل سبز و قرمز

لوبیا و عدس

بادام

انواع توت ها

سیب زمینی شیرین

کدو تنبل

منابع پروتئینی بدون چربی مانند توفو ، مرغ و ماهی فیبر ندارند ، اما برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مناسب است زیرا احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کنند.

غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کنند نیز می توانند مفید باشند. به شرح زیر است:

گوجه فرنگی

کلم

آسپن

بادام و گردو

روغن زیتون

میوه هایی مانند زغال اخته و توت فرنگی

ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ساردین هستند

دیدگاهتان را بنویسید