آیا زینامیت می تواند به شما در عضله سازی کمک کند؟


Long Time Nutrition Diva شنونده جورجیا اخیراً برای پرسیدن عنصری که با آن آشنا شده بود “زینامیت” نوشت:

“من چندین نفر را در شبکه های اجتماعی برای الهام دنبال می کنم … و یکی از آنها خود سوپرمن ، هنری کاویل است.”

(برای افراد ناآگاه ، کاویل نقش کلارک کنت و سوپرمن را در فیلم بازی می کند مرد فولادی. او همانطور که بچه ها می گویند پوست دارد)

“اخیراً ، او در مورد رژیم تکمیلی خود بحث کرد. یکی از آنها (Shatter) دارای ماده ای است که قبلاً در موردش نشنیده بودم: Zynamite. این چیست؟ من مثل او بدنساز نیستم ، اما آیا من به آن احتیاج دارم؟ و آیا می توانم آیا من در غذای معمولی خود زینامیت می خورم؟ “


من هرگز در مورد “زینامیت” نیز نشنیده بودم ، اما در اینجا چیزی است که من متوجه شدم.

زینامیت چیست؟

زینامیت نام تجاری عصاره انبه است. اما این فقط یک آب انبه قدیمی نیست. این گیاه از طریق فرآیند ثبت اختراع از برگهای گیاه استخراج می شود که نوید غلظت مشخصی از پلی فنول به نام منگیفرین را می دهد.

بنابراین ، این چیزی نیست که شما بتوانید از رژیم غذایی خود دریافت کنید مگر اینکه قصد جویدن تعداد زیادی برگ انبه را داشته باشید. این محصول به عنوان م supplementلفه ای برای افزودن تولیدکنندگان به فرمولاسیون طراحی شده برای بهبود عملکرد مغز و عملکرد ورزشی در بازار عرضه می شود.

به گفته سازنده ، زینامیت “یک ترکیب طبیعی طبیعی و مبتنی بر شواهد مبتنی بر شواهد است” که توسط هفت مطالعه بالینی که در مجلات معتبر منتشر شده است ، پشتیبانی می شود.

در اینجا فقط تعدادی از مزایای منتقل شده آن آورده شده است:

  • زمان واکنش سریعتر
  • افزایش قدرت محاسباتی
  • کاهش خستگی حین ورزش
  • افزایش قدرت عضلانی هنگام خستگی
  • بهبود سریعتر

این یک شجره نامه زیبا است! بنابراین اجازه دهید نگاهی به همه این شواهد بیندازیم.

چه شواهدی برای حمایت از زینامیت وجود دارد؟

یکی از آزمایشات بالینی منتشر شده ، مطالعه سم شناسی است. (خبر خوب: سمی نیست!) یکی دیگر از مطالعات بسیار اولیه روی موش ها است. بیایید یکی را ضمیمه کنیم.

این پنج مطالعه انسانی را به جا گذاشت ، اما تنها یکی از آنها اثرات زینامیت را به تنهایی مورد آزمایش قرار داد ، بنابراین بیایید با آن شروع کنیم. یک دوز بزرگ زینامیت منجر به پیشرفتهای کوچک اما آماری قابل توجهی در نمرات وظایف شناختی مانند توجه و یادآوری شد. به عنوان مثال ، کسانی که دارونما مصرف کردند در یکی از تست های استاندارد 62.5 درصد دقت کردند و کسانی که زینامیت مصرف کردند کمتر از 64 درصد امتیاز کسب کردند. بنابراین احتمالاً شما LSAT های خود را تنها بر روی قدرت این ماده جمع آوری نمی کنید. برخی مطالعات هنوز مورد نیاز است.

در سایر مطالعات همه اثرات زینامیت بر جنبه های مختلف عملکرد ورزشی مورد آزمایش قرار گرفت ، اما باز هم ، همه به ترکیب دینامیت در ترکیب با سایر مواد مانند کوئرستین یا لوتئولین نگاه کردند. طولانی ترین مطالعه 15 روز به طول انجامید ، اما اکثر آنها مطالعات تک دوز بودند که به بررسی اثرات حاد (بیشتر در یک لحظه) پرداختند. همه مطالعات نسبتاً کوچک بودند و افراد مورد مطالعه مردان و زنان جوان و از نظر جسمی فعال بودند.

آنها مشاهده کردند که دینامیت در ترکیب با سایر پلی فنول ها به ورزشکارانی که تا حد زیادی خسته شده بودند اجازه می داد تا قدرت بیشتری آزاد کنند. همچنین به نظر می رسد که درد عضلات را کاهش داده و بهبود را بهبود می بخشد. تفاوت بین گروه های آزمون و گروه های کنترل کوچک بود و اغلب به سطح اهمیت آماری نمی رسید.

آیا زینامیت بدن شما را بهبود می بخشد؟

اگر به دنبال لبه کوچکی بودید که بتواند یک دهم ثانیه از رقیبتان جلوتر از خط پایان حرکت کند ، احتمالاً زینامیت می تواند بخشی از آن لبه باشد. یا شاید لوتئولین یا کورستین بود. سخت است برای گفتن. اگر امیدوار بودید همان اثراتی را که در این مطالعات ثبت شده بود به دست آورید ، احتمالاً از همان ترکیب – و در دوزهای مشابه استفاده می کنید. (به عنوان مثال ، محصولی که گرجستان درخواست کرد ، تنها یک سوم تا یک دهم مقدار مورد استفاده در نظرسنجی ها را شامل می شود.)

همچنین این مطالعات مقدماتی به ما نمی گویند که آیا این اثرات متوسط ​​افزایش عملکرد با استفاده مداوم ادامه می یابد یا خیر. به عنوان مثال ، کافئین یکی دیگر از داروهای قوی برای تقویت عملکرد است. با این حال ، استفاده از جعل اثر کمتری دارد زیرا بدن ما با اثرات آن سازگار می شود. اگر می خواهید حداکثر مصرف کافئین را افزایش دهید ، مصرف آن را برای مدتی قبل از روز مسابقه بزرگ خود متوقف کنید.

آیا اجتناب از کافئین می تواند عملکرد ورزشی شما را افزایش دهد؟

زینامیت مانند کافئین محرک نیست و احتمالاً از طریق مکانیسم های مختلف عمل می کند. این اثرات احتمالاً به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که در درجه های مختلف با اکثر پلی فنول ها مشاهده می شود. اما من هنوز کنجکاو هستم که بدانم آیا اثرات کوچکی که در این مطالعات مشاهده می شود با استفاده مداوم از بین می رود یا خیر. اگر از این روش برای برتری در رقابت استفاده کرده اید ، احتمالاً می خواهید بدانید.

اما البته گرجستان در مورد استفاده از زینامیت در مسابقات س askالی نکرد. او فقط فکر می کرد که آیا ممکن است به او اجازه دهد کمی بیشتر از روال عادی وزنه برداری خود خارج شود.

در افرادی که بدن خود را به عنوان یک کار تمام وقت آموزش می دهند ، تغذیه عملکردی می تواند مزایای گام به گام را افزایش دهد. تشخیص اثرات یک مربی آرام تر دشوار است. اما همیشه اثر دارونما قدیمی وجود دارد. آیا مصرف این مکمل به شما کمک می کند تا کمی عمیق تر عمل کنید یا هنگام ورزش فقط کمی به خودتان فشار بیاورید ، فقط به این دلیل که فکر می کنید کمی اضافی در کشتی دارید؟ شاید. آیا این باعث بهبود قابل توجهی در نتایج شما می شود؟ به صورت اختیاری

اکنون من در مورد شما ، جورجیا ، اطلاعی ندارم ، اما فکر نمی کنم “پمپ های تقسیم پیراهن” را که تبلیغات وعده می دهد ، تجربه کنم. خوشبختانه پیراهن های من ، من مطمئن هستم که بدن ابر مرد هنری کاویل بیشتر از این ماده یا هر مکمل دیگری که او تبلیغ می کند ، مدیون ژنتیک و آموزش است. اما اگر تصمیم گرفتید آن را امتحان کنید ، مطمئن شوید که چه اتفاقی می افتد. (و مطمئن باشید آن روز پیراهن تمرینی مورد علاقه خود را نپوشید!)



دیدگاهتان را بنویسید