آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامت روده شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند


نوشابه های رژیمی ، آدامس های بدون قند ، میله ها ، آب نبات ها و کلوچه هایی که با کالری مصنوعی و بدون کالری ساخته شده اند-می توانند جایگزین سالم تری برای همتایان اصلی خود باشند که با شکر واقعی تهیه شده اند. آنها کالری کمی دارند یا هیچ کالری ندارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند ، بنابراین چه چیزی را دوست نداریم ، درست است؟

بحث بر روی شیرین کننده های مصنوعی سالها ادامه داشته است ، اما در اینجا یک دلیل قانع کننده برای متوقف کردن موارد شیرین وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز ، آسولفام- K و آسپارتام می توانند برای سلامت روده شما مضر باشند. به

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامت روده تأثیر بگذارند

جسی وانگ ، RDN ، LD ، متخصص تغذیه و متخصص در سلامت روده و IBS گفت: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی می توانند ترکیبات روده شما را تغییر دهند زیرا میکروب های خاص می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه تخریب کنند.” “این باعث می شود که میکروب هایی که می توانند آنها را تخریب کنند شکوفا شوند ، در حالی که آنهایی که نمی توان آنها را کاهش داد منجر به تغییر ترکیب می شود.”

به عنوان مثال ، مقاله ای در اکتبر 2017 در مولکول اشاره می کند که چگونه نئوتام-یک شیرین کننده مصنوعی و بدون کالری-تنوع باکتری ها را در میکروبیوم روده موش ها با افزایش رشد برخی از باکتری ها و کاهش رشد برخی دیگر ، تغییر داد. (برای یادآوری ، هرچه میکروبیوم روده شما متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه مطالعات بیشتری برای مشاهده تأثیرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی مانند نئوتام بر روده انسان مورد نیاز است ، اما این بدان معناست که آنها می توانند باعث ایجاد دیس بیوزیس روده شوند-عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد روده-که احتمال وجود آن وجود دارد. تا بر طیف وسیعی از چیزهای بدن شما تأثیر بگذارد.

آنها می توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شوند

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن وجود دارد. دکتر ماروین سینگ ، متخصص گوارش ، بنیانگذار کلینیک Precisione و نویسنده کتاب آینده ، می گوید: “شیرین کننده های مصنوعی می توانند عدم تعادل باکتری ها را در میکروبیوم روده ایجاد کنند که می تواند به طور بالقوه بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر بگذارد.” سلامتی خود را حفظ کنیدبه

دکتر شیرین توضیح می دهد: “این شیرین کننده ها می توانند با تغییر میکروبیوم روده باعث اختلالات متابولیک و عدم تحمل گلوکز شوند.” سینگ پس چرا مهم است؟ “اگر میکروبیوم ما متعادل نباشد ، سیستم ایمنی ما ممکن است قوی نباشد – و بیشتر سیستم ایمنی ما در روده است.”

به عنوان مثال: تحقیقات نشان می دهد که مصرف دوزهای زیاد شیرین کننده های مصنوعی ممکن است با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود ، مطابق مقاله ای در مه 2015 در میکروب های رودهبه محققان آب آشامیدنی موش را با دوزهای بالای ساخارین ، سوکرالوز یا آسپارتام تکمیل کردند. پس از 11 هفته ، موش هایی که از آب شیرین شده مصنوعی استفاده می کردند ، در مقایسه با کسانی که فقط آب یا آب غنی شده با ساکارز یا گلوکز را نوشیدند ، عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

اگرچه کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، اما یک نظریه این است که آنها می توانند گیرنده های شیرین بدن را مختل کرده و پاسخ انسولین را تحریک کنند. این می تواند میل به شیرینی را به جای کاهش آن افزایش دهد.

برای درک کامل اثرات مصرف شیرین کننده های مصنوعی بر روده انسان ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، اما این تحقیق روی موش ها بینش اولیه ای را به ما نشان می دهد.

آنها می توانند علائم گوارشی را تشدید یا تحریک کنند

اینا لوکیانوفسکی ، PharmD ، متخصص بهداشت روده و نویسنده ، می گوید: سایر مطالعات موش روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که می توانند التهاب روده را تشدید کنند ، به ویژه در افرادی که با بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز زندگی می کنند. رفع کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، یک مطالعه در مه 2018 در بیماریهای التهابی روده لوکانیوفسکی می گوید که شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) باعث تشدید التهاب روده در موش های حامل بیماریهای مرتبط با کرون شده است. به طور خاص ، شیرین کننده مصنوعی تعداد آن را افزایش داد پروتئوباکتری هایک گونه باکتریایی مرتبط با سالمونلا E coli، و Legionellae– در موشهایی که مستعد ابتلا به کرون و بیماریهای مرتبط با آن بودند. ”

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل باکتری ها در روده شوند ، می تواند به طور بالقوه در افرادی که مبتلا به IBD ، IBS یا هر نوع دیس دیوز روده یا مشکلات گوارشی هستند ، علائم را تشدید یا ایجاد کند.

هنگامی که تغییراتی در میکروبیوم ایجاد می شود ، ممکن است پتانسیل التهابی بیشتری داشته باشید. عوامل زیادی می توانند علائم IBD را تحریک یا تشدید کنند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل قطعاً یک خطر است. سینگ

مرد نوار پروتئین می خورد

چگونه می توانید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید

اگر بر سلامت ، ایمنی روده خود متمرکز هستید یا مستعد مشکلات گوارشی هستید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. وانگ می گوید از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی بیشتر در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب مواد تشکیل دهنده روی غذاهای بسته بندی شده است. او می گوید: “همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، را برای منابع پنهان شیرین کننده مصنوعی بررسی کنید.”

دکتر الکل می گوید: مراقب الکل های قندی – نوع دیگری از جایگزین های قند – باشید که می تواند مشکلات گوارشی مشابهی مانند گاز ، ناراحتی معده و نفخ ایجاد کند. سینگ تفاوت اصلی بین الکل های قندی و شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل های قندی حاوی مقداری کالری هستند ، گرچه کالری بسیار کمتری نسبت به قند رومیزی دارند و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً به شدت شیرین هستند.

وونگ پیشنهاد می کند از شیرین کننده های مصنوعی زیر و الکل های قندی صرف نظر کرده و مقادیر کمی از معاوضه های سالم زیر را امتحان کنید.

از شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی اجتناب کنید

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

سعی کنید شیرین کننده های طبیعی را امتحان کنید

  • عسل
  • شربت افرا
  • خرنوب
  • آگاو
  • قند نیشکر ، در حد اعتدال
عسل از قاشق به داخل فنجان می چکد

همچنین می توانید جایگزین های سالم تری برای غذاهایی که معمولاً می خورید و دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند ، پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر شما معمولاً نوشابه می نوشید ، آب سلتزر خوش طعم را در نظر بگیرید. و اگر هوس غذاهای پخته کرده اید ، آنها را به جای بسته بندی شده در خانه تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل خالص به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

لوکیانوفسکی می گوید استویا ، جایگزین طبیعی قند ، می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی باشد زیرا مشکلات روده ای را ایجاد نمی کند. با این حال ، برخی نگرانی ها وجود دارد که استویا ممکن است یک اختلال غدد درون ریز باشد. با این حال ، برای تأیید یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز است ، دکتر می گوید. سینگ

بردن

وونگ می گوید: “در حالی که منتظر تحقیقات بیشتری برای روشن شدن اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرین کننده های سنتی بیشتری مانند قند نیشکر ، عسل و شربت افرا در حد اعتدال استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند و ما می دانیم که به هر حال مطمئناً ایمن هستند.”

اعتدال در مورد انواع شیرین کننده ها نام بازی است: “اکثر مطالعات بر روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که فقط مصرف منظم و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) شیرین کننده های مصنوعی می تواند این تغییرات را در روده ایجاد کند.” توضیح می دهد بنابراین مصرف گهگاه شیرین کننده های مصنوعی احتمالاً برای اکثر افراد سالم بی خطر است. “



دیدگاهتان را بنویسید