آیا غذاهای هندی سالم هستند؟ : تغذیه


واقعاً بستگی به آماده سازی و به طور خاص نوع و مقدار روغن دارد.

برای رستوران معمولی غذاهای هندی

روغن گیاهی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است ، بنابراین از هر چیزی که در قیمه پخته می شود باید اجتناب کرد. به عنوان مثال ، رستوران معمولی ساغ باجی یا ساا آلو به طور کامل در قیمه پخته می شود ، بنابراین اگرچه در درجه اول از سبزیجات برگ سبز تهیه می شود و ادویه جات ترشی جات زیاد است ، اما هنوز هم باید در مقادیر متوسط ​​مصرف شود ، یعنی. نباید به عنوان منبع معمول / روزانه ریز مغذی ها مورد استفاده قرار گیرد ، اما به عنوان مکمل رژیم غذایی معمول شما مناسب است.

سس ماسالا (یا بیشتر سس های کاری سنتی در رستوران مانند ماسالا ، تشک ، ویندالو و …) مقدار روغن استفاده شده یک معامله بزرگ است. بعضی اوقات می توانید روغن خالص را از سس بریزید و من حتی قبلاً حدود 100 میلی لیتر روغن خالص از یک وعده دریافت کرده ام ، این بدان معناست که من حدود 1000 کالری خالی از غذا قاشق زدم! همچنین ، در صورت استفاده از روغنی مانند روغن نارگیل ، این روغن نیز مملو از چربی اشباع شده است و باید از آن اجتناب کرد.

بنابراین به نظر من اگر یک غذای معمولی رستوران را به عنوان یک غذای متعادل و سالم در نظر بگیرم ، حداقل می گویم که باید با سبزیجات مناسب تکمیل شود. و احتمالاً قبل از احساس سیری فقط به دلیل مقدار بسیار زیاد کالری چربی ، باید خوب غذا نخورید. این قبل از این است که حتی به همراهی های معمول برنج یا نان برسیم …. یا مقدار نمک بسیار بالا ….

خوب است یک بار در هفته یا بیشتر ، اما به طور کلی بهتر از خوردن یک همبرگر بزرگ و سیب زمینی سرخ کرده با یک سالاد جانبی نیست.

اما: اگر خودتان آن را درست کرده اید و نوع / میزان روغن و سایر مواد را دقیقاً می دانید ، خوردن روزانه یک وعده غذایی بسیار سالم ، به ویژه هنگامی که با سبزیجات اضافی همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید