انواع دانه: نحوه نگهداری و آماده سازی


من به تمام سوالات شما در مورد غلات کامل پاسخ می دهم! از خیساندن تا ذخیره سازی تا پخت و پز و تغذیه ، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد انواع مختلف غلات بدانید آمده است.

احتمالاً می دانید که اگر مدتی است KERF می خوانم ، علاقه زیادی به غلات کامل دارم. عشق من به جو دوسر عمیق است. و از آنجا که قبلاً نانوایی غلات کامل داشتم ، من نیز با گندم سبوس غریبه نیستم!

من مطمئناً در مورد نان و غلات کامل تبعیض قائل نمی شوم.

من به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده ، از خوردن غلات کامل به عنوان یکی از تعدادی از گروه های غذایی رنگارنگ حمایت می کنم (البته اگر توسط پزشک شما توصیه نشده باشد). آنها سرشار از مواد مغذی خوب مانند ویتامین B ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و پروتئین هستند.

بخورش غلات کامل کلید است:

  • کلید این پوسته خارجی دانه است که فیبر ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند.
  • آندوسپرم لایه میانی دانه بیشتر از کربوهیدرات تشکیل شده است.
  • کیم این لایه داخلی دارای ویتامین ها و مواد معدنی و پروتئین است.

انواع مختلف غلات

در زیر مروری بر دانه های مختلف و به طور خاص نحوه ذخیره و آماده سازی آنها خواهید یافت.

در اینجا یک قابل هضم راهنمای غلات 🙂

انواع دانه: نحوه نگهداری و آماده سازی

غلات دانه های خوراکی علف ها هستند

غلات ، که معمولاً به عنوان “غلات” یا “غلات” نامیده می شوند ، دانه های خوراکی علف های خاص هستند.

تعدادی دانه مختلف در دانه های واقعی وجود دارد که از خانواده گیاه شناسی Poaceae آمده است ، از جمله گندم ، جو ، برنج ، ذرت (جو) ، جو ، سورگوم ، چاودار و ارزن. در داخل این گروه ها انواع مختلفی از جمله فارو ، فریکه و اسپتل وجود دارد که همه آنها گندم هستند و دانه های جدیدی مانند تریتیکال که مخلوطی از گندم و چاودار است.

شبه دانه چیست؟

گروه “دانه های شبه” بخشی از یک خانواده گیاه شناسی نیستند که دانه های “واقعی” به آن تعلق دارند ، اما از نظر تغذیه ای مشابه هستند و به روش های مشابه با غلات “واقعی” استفاده می شوند. بسیاری از اینها ، مانند آمارانت ، گندم سیاه و کینوا ، در واقع غلات نیستند ، بلکه دانه های انواع گونه های گیاهی خارج از خانواده Poaceae هستند.

شبه دانه به طور فزاینده ای در نان ، نان تخت ، نان ترد ، ماکارونی ، محصولات صبحانه و تنقلات و همچنین به تنهایی به عنوان جایگزین برنج ، ماکارونی و کوس کوس استفاده می شود. منبع

سوالات متداول در مورد غلات

نحوه خرید غلات

شما می توانید بیشتر غلات را به صورت خام و کامل از مارک های معتبر مانند Bob’s Red Mill یا Whole Foods 365 خریداری کنید. روش مورد علاقه من برای خرید آنها سطل های بزرگ در فروشگاه ها است ، بنابراین من فقط می توانم مقدار مورد نیاز خود را تهیه کنم (مخصوصاً وقتی با غذا آشپزی می کنم. چیزی که من اغلب از آن استفاده نمی کنم.) من فقط توصیه می کنم آنچه را که برای یک ماه نیاز دارید بخرید تا خراب نشوند. برای اطلاع از نکات ذخیره سازی به زیر مراجعه کنید.

نحوه ذخیره غلات

خام: غلات را در شیشه های شیشه ای و در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. دانه های خشک حدود 3 ماه در انبار ، 6 ماه در یخچال و 1 سال در فریزر دوام می آورند.

غذا درست کرد: دانه های پخته شده را در ظرف محکم بسته در یخچال به مدت 3-5 روز نگهداری کنید.

چگونه غلات را خیس کنیم

  1. آبکشی کنید ابتدا دانه ها را برای از بین بردن خاک یا گرد و غبار (به جز جو دوسر) حذف کنید.
  2. نرم خیس کنید: دانه ها را در یک کاسه شیشه ای یا سرامیکی قرار دهید. با آب گرم بپوشانید. 2 قاشق غذاخوری اضافه کنید خنثی کننده * برای هر فنجان دانه. در دمای اتاق نرم کنید.

* خنثی کننده چیست؟

  • بدون شیر: آب لیمو ، سرکه سیب خام ، بیکینگ پودر
  • لبنیات: ماست شیر ​​کامل ساده ، دوغ پرورده ، کفیر ، آب پنیر مایع

چرا باید غلات را مکید؟

خیساندن دانه ها با یک ماده خنثی کننده قبل از پخت غذا را برای دستگاه گوارش راحت تر می کند ، مواد مغذی به راحتی جذب می شوند و زمان پخت را کوتاه می کند.

همیشه دانه های خود را قبل از پخت ، حتی اگر خیس نشده باشند ، بشویید.

نحوه پخت غلات

1 کوگ: دانه ها را با آب جوش (یا آبگوشت برای تغذیه بیشتر) در قابلمه بگذارید.

2 فصل: کمی مزه به نمک اضافه کنید.

3 سیمره: روی تابه را بپوشانید ، حرارت را کم کنید و بجوشانید و تا زمانی که تمام شود بپزید (زمان پخت برای دانه های مختلف متفاوت است).

4 دست نزن: در حین پختن به دانه ها دست نزنید ، زیرا باعث می شود آب جوش خیلی زود تبخیر شود و آنها را قارچ کند.

لوازم آشپزی: ما بیشتر از پلوپز یا Instantpot برای پختن غلات استفاده می کنیم.

تغذیه غلات کامل

غلات کامل بسیاری از مواد مغذی مهم را تأمین می کنند.

  • فیبر: سبوس بیشتر فیبر موجود در غلات کامل را تأمین می کند.
  • ویتامین ها: غلات سبوس دار به ویژه دارای ویتامین B هستند ، از جمله نیاسین ، تیامین و فولات.
  • مواد معدنی: آنها همچنین حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مانند روی ، آهن ، منیزیم و منگنز هستند.
  • پروتئین: غلات کامل در هر وعده چندین گرم پروتئین دارند. بخش
  • آنتی اکسیدان ها: بسیاری از ترکیبات غلات کامل به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.
  • ترکیبات گیاهی: غلات کامل انواع مختلفی از ترکیبات گیاهی را ارائه می دهند که در پیشگیری از بیماری نقش دارند. اینها شامل پلی فنول ها ، استانول ها و استرول ها هستند. منبع

غلات برای سلامتی چیست؟

خوردن غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارد. برخی از آنها شامل کاهش فشار خون ، تأمین انرژی طولانی مدت و تامین آنزیم های مهم ، آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و فیبر هستند.

در اینجا چند روش خاص وجود دارد که غلات سبوس دار از سلامت خوب حمایت می کنند:

  • سبوس و فیبر تجزیه نشاسته را به گلوکز کاهش می دهند – بنابراین قند خون را پایدار نگه می دارند تا اینکه باعث افزایش شدید شوند.
  • فیبر به کاهش کلسترول و همچنین انتقال مواد زائد در دستگاه گوارش کمک می کند.
  • فیبر همچنین می تواند از تشکیل لخته های خون کوچک که می تواند باعث حمله قلبی یا سکته مغزی شود جلوگیری کند.
  • مواد شیمیایی گیاهی و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم ، سلنیوم و مس موجود در غلات کامل می تواند در برابر برخی سرطان ها محافظت کند. منبع

نکات سریع دانه بندی

  • کینوا یک پروتئین رقیب با همه 8 اسید آمینه ضروری است.
  • اگر برنج سفید دوست دارید ، نیمی سفید و نیمی قهوه ای را برای مواد مغذی بیشتر امتحان کنید.
  • برنج وحشی نسبت به برنج سفید یا قهوه ای دارای پروتئین بیشتری و کربوهیدرات کمتری است.
  • جو دوسر فوری معمولاً شکر اضافه کرده است ، بنابراین به جای آن نورد کامل یا فولادی را انتخاب کنید.

5 دستور العمل غلات سالم و خوشمزه

سالاد یونانی با کینوا

سالاد یونانی با کینوا |  انواع دانه: نحوه نگهداری و آماده سازی

2. دستور تهیه پنکیک بلغور جو دوسر

پنکیک جو دوسر |  انواع دانه: نحوه نگهداری و آماده سازی

سالاد ارزن تند

سالاد ارزن تند  انواع دانه: نحوه نگهداری و آماده سازی

4. سالاد مرکبات کاری فارو

5. سالاد رادیچیو و گندم سیاه

6. سالاد کدو تنبل

7. سالاد برنج ممنوع رنگارنگ



دیدگاهتان را بنویسید