اگر می خواهید کافئین را ترک کنید ، 8 جایگزین سالم برای قهوه


به سختی می توان آن فنجان قهوه را کنار گذاشت. چه این طعم غنی و مغذی باشد ، چه با انرژی افزایش یابد و چه با نوشیدن ، دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد.

اما گاهی اوقات قطع رابطه با چیزی که دوست دارید سالم است – و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید متوجه شده باشید که کافئین شما را شب ها بیدار نگه می دارد ، پس از آن احساس عصبی می کنید یا بیماری دارید که باید قهوه خود را محدود کنید. اگر در فنجان روزانه خود (یا دو) تجدید نظر کرده اید ، یافتن جایگزینی برای قهوه می تواند انتقال را آسان تر کند.

ادامه را بخوانید تا جایگزین های سالم تری برای قهوه پیدا کنید که هنوز انرژی ، طعم یا مراسم مورد نظر شما را تأمین می کند.

خوب و بد قهوه

فواید قهوه

یکی از بزرگترین مزایای نوشیدن قهوه پمپ انرژی فوری است که به شما ارائه می دهد. این به لطف یک محرک معروف به کافئین است.

بر اساس بررسی مطالعات انجام شده ، کافئین می تواند به شما در تفکر واضح تر کمک کرده و خلق و خو و هوشیاری را از 37.5 به 450 میلی گرم (میلی گرم) در روز افزایش دهد. یک فنجان قهوه سیاه دم کرده تقریباً 96 میلی گرم کافئین در هر وعده تامین می کند. برآورد وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA).

بر اساس یک مطالعه ، قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین ها (رنگدانه های قهوه ای) و فنیل آلانین ها است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان رادیکال های آزاد را عامل اصلی پیری زودرس و بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی می دانند. بدن شما می تواند رادیکال های آزاد را از طریق استرس ، داروهای خاص ، دود سیگار و آلودگی هوا در روز جمع کند. مرور.

اما برای تمام قهوه ای که می تواند انجام دهد ، نوشیدن زیاد نوشیدنی ها دارای معایبی است.

عوارض جانبی قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در شهر نیویورک می گوید: “کافئین می تواند اضطراب را تشدید کند ، باعث عصبی شدن شود و کیفیت و میزان خواب را کاهش دهد.” او می گوید که بسیاری از مردم متوجه می شوند که قهوه به خودی خود باعث مشکلات گوارشی مانند اختلال دستگاه گوارش ، تهوع و رفلاکس می شود. قهوه حتی می تواند باعث نفخ برخی از افراد شود.

فواید ترک قهوه

از آنجا که کافئین یک محرک است ، می توانید به قهوه اعتیاد پیدا کنید. اگر برای افزایش سطح انرژی خود به قهوه تکیه می کنید ، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید وقتی که نمی توانید محلول خود را دریافت کنید. سیمون می گوید: “این زمان را برای قطع رابطه (یا حداقل تجدید نظر در اعتیاد خود) در نظر بگیرید.” سیمون می گوید: “سردردهای بعد از ظهر که در صورت عدم خوردن فنجان دوم شما را درگیر می کند ، می تواند انگیزه ای برای کاهش مصرف کافئین باشد.”

مراقب این عوارض جانبی دیگر قهوه باشید:

  • خواب آشفته
  • لرزش
  • پیاده روی مکرر در حمام
  • ضربان قلب سریع
  • لرزش ماهیچه ها
  • مشکلات GI
  • تحریک پذیری

اگر از هر یک از این عوارض جانبی ناراحت هستید ، در عادت قهوه خود تجدید نظر کنید.

همچنین ممکن است در صورت بارداری قطع قهوه یا یافتن جایگزین قهوه ایده خوبی باشد. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می کند که زنان باردار مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود چه چیزی برای شما مناسب است.

چگونه کافئین را کنار بگذارید یا خود را از قهوه خلاص کنید

اگر آمادگی نوشیدن قهوه را دارید ، لیست مصرف روزانه قهوه خود را شروع کنید. این به شما این ایده را می دهد که کجا و چه زمانی باید هزینه را کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر معمولاً صبح زود یک لیوان بزرگ قهوه می نوشید ، سعی کنید به یک لیوان کوچکتر بروید. یا اندازه نوشیدنی بعدی را تا دم نوش خود در کافی شاپ سفارش دهید. اگر معمولاً آب سرد می نوشید ، که بیشتر از قهوه قطره ای کافئین دارد ، سعی کنید برای شروع آن را با یخ اضافی سفارش دهید. کلینیک مایو توصیه می کند که بدن خود را به تدریج کاهش دهید تا بدن شما بتواند به میزان پایین کافئین عادت کند ، بدون اینکه از عوارض زیاد ترک رنج ببرد.

با این حال ، عوارض جانبی مانند سردرد و تحریک پذیری ممکن است ، بنابراین به آمادگی آن کمک می کند. “مقابله کنید [the side effects] سارا شلیچتر ، MPH ، RDN برای Bucket List Tummy و صاحب Nutrition For Running می گوید: با نوشیدن مقدار زیادی آب و هدف برای افزایش انرژی طبیعی ، مانند ورزش و زمان در معرض نور خورشید.

گنجاندن جایگزین های قهوه (مانند موارد زیر) در برنامه معمول شما یکی دیگر از راه های عالی برای ترک عادت شما است.

7 جایگزین سالم برای قهوه برای امتحان کردن

1. Matcha -te

ماتچا لاته

اگر تمایل دارید که اولین نوشیدنی گرم را صبح میل کنید ، ماتچا را امتحان کنید. سیمون می گوید: این نوعی چای سبز پودر شده است که سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند به کاهش التهاب کمک کند. می توانید پودر را در آب گرم برای چای با طعم خاک مخلوط کنید یا شیر یا شیر جایگزین برای ایجاد یک لاته سبز پر جنب و جوش اضافه کنید.

به علاوه ، همهمه ای که از ماچا می گیرید باعث می شود بدون لرزش هایی که معمولاً از قهوه با آن برخورد می کنید ، هوشیار باشید. سیمون توضیح می دهد: “Matcha حاوی یک آمینو اسید به نام L-theanine است که به شما انرژی آرام تری می دهد و هیچ تجزیه ای ندارد.” (این یکی از دلایلی است که شما l-theanine را در HUM’s Calm Sweet Calm پیدا می کنید.)

او می افزاید که توجه داشته باشید که ماتچا حاوی کافئین است ، اگرچه مقدار آن بسیار کمتر از مقدار موجود در قهوه است.

2. آب میوه و سبزیجات تازه و اسموتی

مخلوط کردن یا استخراج میوه ها و سبزیجات تازه برای آب میوه یا اسموتی یک راه عالی برای دریافت مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی در یک وعده است. ربکا والدز ، متخصص تغذیه ، MS ، RDN می گوید: “میوه های تازه ، مانند انواع توت ها ، موز و پرتقال ، و سبزیجات سبز ، مانند کلم پیچ و اسفناج ، سرشار از ویتامین هایی هستند که به بدن شما کمک می کند غذا را به سوخت تبدیل کند ، که به نام انرژی نیز شناخته می شود.” به او می گوید: “میوه همچنین حاوی گلوکز است که منبع سوخت مورد علاقه مغز شما است.”

اگر آبمیوه گیری یا مخلوط کن دارید ، می توانید با ترکیب طعم های مختلف بازی کنید تا چیزی را که دوست دارید پیدا کنید. (ما عاشق این اسموتی ویتامین C یا اسموتی نارگیل مرطوب کننده پوست هستیم.)

3. قهوه کاسنی

اگر نمی توانید طعم قهوه را از بین ببرید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون می گوید: “این نوشیدنی از ریشه کاسنی تهیه شده و ظاهر ، مزه و بوی قهوه را می دهد ، اما بدون کافئین و اسیدیته ای که دانه های قهوه برای لیوان به ارمغان می آورد.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پروبیوتیک که می تواند به بهبود سلامت روده و کاهش التهاب کمک کند. همچنین می تواند کنترل قند خون را بهبود بخشد: یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اینولین کاسنی به کنترل قند خون در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 پس از هشت هفته کمک کرد. سیمون می گوید ، با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

می توانید قهوه کاسنی را در برخی از کافی شاپ ها پیدا کنید ، یا می توانید یک بسته پودر بخرید و آن را در خانه دم کنید. قهوه کاسنی اغلب با قهوه معمولی 50/50 مخلوط می شود ، و این راهی عالی برای کاهش مصرف کافئین شما به نصف است. اما اگر ترجیح می دهید قهوه معمولی را به طور کامل بنوشید ، قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سیمون می گوید زنانی که باردار یا شیرده هستند باید از کاسنی به طور کامل اجتناب کنند.

4. سرکه سیب

سرکه سیب روی قاشق

Courtney D’Angelo ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Fit Healthy Momma می گوید: “این یکی کمی بیرون است ، اما با من همراه باشید.” بر اساس یک بررسی در سال 2014 ، سرکه سیب (ACV) با تخمیر قند از سیب تولید می شود و ترکیبی به نام اسید استیک ایجاد می کند.

اسید استیک با ارائه بسیاری از مزایای مرتبط با ACV شناخته شده است. D’Angelo می گوید: “با کمک به تنظیم سطح قند خون ، حفظ انرژی و جلوگیری از خستگی ، انرژی بیشتری در طول روز به شما می دهد.”

ACV می تواند برای دندان های شما سخت باشد ، بنابراین آن را مستقیم نخورید. در عوض ، کلینیک کلیولند توصیه می کند ، مقدار کمی (حداکثر 1 تا 2 قاشق غذاخوری) را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید.

5. Chai -te

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که از هند سرچشمه گرفته است. از ترکیب چای سیاه با گیاهان معطر و ادویه جات مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه تهیه می شود.

سیمون خاطرنشان می کند: “با وجود اینکه هنوز یک نوشیدنی کافئین دار است ، بسیاری از مارک های chai -te از کافئین کمتری نسبت به قهوه صبحگاهی شما برخوردار هستند.” “به طور متوسط ​​فنجان چای شما حدود 25 میلی گرم کافئین در مقایسه با یک فنجان قهوه دارد که می تواند تا 75 میلی گرم باشد.” این باعث می شود چای به یک فرصت عالی برای کاهش مصرف روزانه کافئین خود و در عین حال برخی از مزایای افزایش انرژی آن تبدیل شود.

آن را با آب داغ و مقداری شیرین کننده (اختیاری) آماده کنید ، یا یک چای لاته کف دار امتحان کنید.

6. آب گرم با لیمو

زن در حال تهیه لیموناد

سیمون می گوید: “در حالی که این مطمئناً به شما کافئین دریافت نمی کند ، اما آب گرم با لیمو به نوشیدنی محبوب برای شروع روز تبدیل شده است.”

فقط فشردن کمی مرکبات طعم تازه ای به یک لیوان آب گرم تمیز و گرم می دهد که به شما کمک می کند بعد از یک شب طولانی آب بدن خود را آبگیری کنید. علاوه بر این ، لیمو منبع خوبی از آنتی اکسیدان ویتامین C است ، سیمون خاطرنشان می کند.

شما همچنین می توانید آن را به طور سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او توضیح می دهد: “این یک جایگزین خوب و آرام بخش برای یک فنجان قهوه در صبح است.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی محبوب تخمیر چای است. مری ویرتز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: “ترد شدن نوشیدنی ترش و میوه ای در بیشتر روزهای هفته در اواسط بعد از ظهر به من انرژی می دهد.”

کامبوچا حاوی ویتامین B است که برای کمک به بدن در آزادسازی انرژی ضروری است. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Wellness Verge ، می گوید که این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها (باکتری های تقویت کننده سلامتی که برای یک روده متعادل به آن نیاز دارید) است. او می گوید این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی مورد نیاز را بدون تجزیه ای که معمولاً از کافئین دریافت می کنید ، تامین کنند.

هنگام خرید کامبوچا ، میتری توصیه می کند که گونه هایی با کمتر از 5 گرم شکر در هر کدام انتخاب کنید. بخش یا سعی کنید خودتان بسازید.

8. مکمل

مکمل انرژی

اگر به دنبال افزایش انرژی هستید که معمولاً از کافئین موجود در قهوه دریافت می کنید ، می توانید ویتامین ها و مکمل های خاصی را برای انرژی نیز امتحان کنید. Uber Energy HUM به طور خاص برای کمک به انرژی طبیعی از طریق حمایت آدرنال طراحی شده است. این شامل ترکیبی از پنج سازگار مختلف است که به کاهش خستگی و ویتامین B برای متابولیسم انرژی کمک می کند. (به طور جدی ، دارای دوزهای بالینی موثر از گیاهان قدرتمند است!) ترکیبات برجسته شامل eleuthero ، که خستگی جسمی و روحی متوسط ​​را کاهش می دهد ، و L-tyrosine ، یک اسید آمینه است که می تواند با حمایت از بدن به کاهش اثرات حاد استرس و خستگی کمک کند. سطح انتقال دهنده های عصبی که استرس را از بین می برد.

دیدگاهتان را بنویسید