این یک رابطه مثبت با غذا است


آیا می خواهید با غذا رابطه مثبت تری برقرار کنید؟ این یکی از جنبه های مهم مراقبت از سلامت جسمی ، روحی و احساسی شما است.

در سالهای اخیر ، تغذیه به طور سیاه و سفید مورد توجه واقع شده است ، در درجه اول فقط از نظر سلامت جسمانی.

به ما آموختند که فقط انتخابهای تغذیه ای را که به سلامت جسمانی ما کمک می کند ، در نظر بگیریم و چه انتخابهایی را انجام دادیم که بر سلامت جسمانی ما تأثیر منفی گذاشت و باید تغییر یا تنظیم کنیم.

تا حدودی ، اینها هنوز ملاحظاتی است که ما هنگام تغذیه به آن نیاز داریم و می خواهیم. ما به طور طبیعی می خواهیم بدن فیزیکی خود را تغذیه کنیم تا یک زندگی کامل ، سالم و راحت ایجاد شود.

اما همانطور که همیشه در Nutrition Stripped می گوییم ، غذا بسیار بیشتر از تغذیه فیزیکی است. زمان به ما نشان داده است که انتخاب هایی که در مورد غذا می کنیم بسیار بیشتر از سلامت جسمی ما تأثیر می گذارد. همچنین بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد.

وقتی رابطه مثبتی با غذا داریم ، تغذیه جسمانی دیگر به ضرر سلامت روان نیست.

به خواندن ادامه دهید تا دریابید که رابطه مثبت با غذا واقعاً چگونه است ، بنابراین می توانید اقداماتی را انجام دهید که به شما در سازگاری با این ویژگی ها کمک می کند.

این یک رابطه مثبت با غذا است

  • رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن به انتخاب غذا و تغذیه خود اطمینان دارید.
  • شما خود را به نحوی تغذیه می کنید که از سلامت جسمانی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند.
  • شما در وعده های غذایی حضور دارید تا بتوانید غذای خود را به طور کامل تجربه کنید.
  • شما برای لذت محض از غذا لذت می برید.
  • شما از شفافیت ذهنی برای اختصاص انرژی به سایر جنبه های زندگی خود بدون وقفه غذا برخوردار هستید.
  • هنگامی که از نظر جسمانی گرسنه هستید غذا می خورید ، به علائم سیری گوش می دهید و علائم غیر جسمی گرسنگی خود را درک می کنید.
  • شما با عادات غذایی خود احساس راحتی می کنید و با شیوه تغذیه خود سازگار هستید.

همه چیز بسیار خوب به نظر می رسد ، درست است؟ چه کسی نمی خواهد بتواند سلامت جسمی و روانی را به گونه ای در اولویت قرار دهد که به شما اجازه دهد به عنوان بهترین خود عمل کنید؟

بنابراین ، اکنون که چند مثال از رابطه مثبت با غذا دارید ، بیایید در مورد ویژگیهایی که باید تجسم کنید صحبت کنیم.

1. شما با وعده های غذایی متعادل خود را به درستی تغذیه می کنید

برای اطمینان از انتخاب های غذایی و تغذیه ای خود و خوردن به گونه ای که به شما اجازه می دهد احساس سیری و انرژی داشته باشید ، باید بدانیم چگونه وعده های غذایی مغذی و متعادل ایجاد کنیم.

اینجاست که پنج سیستم بنیادی ما وارد می شوند. اگر با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید راهنمای رایگان ما را که آن را پوشش می دهد ، بارگیری کنید!

این یک روش ساده و مبتنی بر شواهد برای ساخت غذا بدون نیاز به در نظر گرفتن همه چیز است اطلاعات بیش از حد ما روزانه در مورد غذا و تغذیه می شنویم و می بینیم.

با ایجاد وعده های غذایی شامل پروتئین ، کربوهیدرات های نشاسته ای و قندی ، کربوهیدرات های غیر نشاسته ای ، چربی و عامل طعم ، می توانید به راحتی غذا بخورید. نیازی به حدس زدن یا پرسیدن سوال نیست.

یک بشقاب متعادل باعث ایجاد یک رابطه متعادل و مثبت با غذا می شود.

2. شما می توانید بین غذا خوردن برای تغذیه تعادل ایجاد کنید و لذت بردن

به عنوان یک متخصص تغذیه و مربی بهداشت ، من دریافتم که مشتریان بیشترین مشکل را با این مفهوم دارند.

اکثریت قریب به اتفاق رژیم ها و تمایلات موجود به شما آموزش می دهند که باور کنید این یکی است یا دیگری. شما یا برای تغذیه غذا می خورید یا برای لذت غذا می خورید. به همین دلیل ، مردم اغلب خود را در یک چرخه شروع و توقف با ذهنیت همه یا هیچ می بینند.

یا “همه جانبه” و خوردن فقط برای تغذیه جسمی یا “همه جانبه” و خوردن فقط برای لذت و لذت فوری.

اگر تا به حال رژیم گرفته اید یا سم زدایی را امتحان کرده اید ، این ذهنیت باید برای شما آشنا به نظر برسد.

یک رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن شما می توانید نقش های زیادی را که غذا در زندگی شما ایفا می کند ، از جمله تغذیه حیاتی که به بدن شما می بخشد و همچنین لذت و لذتی که می تواند به ارمغان بیاورد ، ارج بگذارید.

شما می توانید به راحتی با در نظر گرفتن تغذیه و لذت غذا بخورید. دیگر نیازی به قوانین غذا ، کمک هزینه یا محدودیت نیست.

3. غذا را خوب یا بد توصیف نمی کنید

ما آنقدر می شنویم که غذای مغذی خوب و درست است ، در حالی که غذای سرگرم کننده بد و غلط است ، به همین دلیل در این مرحله به نظر می رسد که یک واقعیت است.

در واقع ، این مفهوم بسیار دور از حقیقت است.

اختصاص دادن غذا به این غذا باعث عدم تعادل می شود. باعث نگرش منفی نسبت به غذا می شود. از گناه ، غرور ، استرس ، اضطراب و اجبار برای وارد شدن به رابطه با غذا استقبال می کند.

رابطه مثبت با غذا دیگر شامل چنین احساساتی نمی شود. به شما این امکان را می دهد که بدانید غذا فقط غذا است. این تغذیه ، لذت بردن یا ترکیبی از این دو است و به شما امکان می دهد تعادل مناسب را بر اساس خواسته ها ، نیازها و ترجیحات منحصر به فرد خود در هر زمان پیدا کنید.

4. شما برای پیدا کردن تعادل مناسب ، غذاهای آگاهانه انتخاب می کنید

آیا تا به حال رژیم گرفته اید که مجبور باشید تمام غذای خود را اندازه گیری کنید؟ در مقیاس بگذارید؟ آیا آن را در ظروف پلاستیکی با کد رنگی و از پیش ساخته شده قرار می دهید؟

یا شاید در جایی که تنها بوده اید رژیم گرفته اید مجاز غذا خوردن در ساعات خاصی از روز که احتمالاً بعد از شام نمی توانید دسر بخورید زیرا از پنجره ناهارخوری شما گذشته است.

اینها نمونه هایی از نگرش منفی به غذا است.

رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که ما آگاهانه به جای سفتی و قوانین ، به طور عمدی غذا می خوریم.

این بدان معناست که ما از نظر فیزیکی با خود در ارتباط هستیم تا با شاخص های گرسنگی و سیری بدن برای تعیین اندازه وعده ها هماهنگ شویم. جایی که وقتی از نظر جسمی به آن نیاز پیدا می کنیم غذا می خوریم ، نه زمانی که در مورد آن به ما گفته می شود.

وقتی بعضی اوقات بعد از شام دسر می خوریم زیرا تجربه ای دلپذیر و دلپذیر است.

تمرین غذای آگاه ، فرصت ایجاد رابطه ای متعادل و مثبت با غذا را می خورد.

5. رژیم ها ، روندها و سم زدایی ها شما را مجذوب نمی کند

هنگامی که وعده های غذایی را با استفاده از پایه پنجم تهیه می کنید ، با دقت غذا می خورید ، تغذیه را در کنار لذت اولویت بندی می کنید و با دانستن اینکه غذا هیچ اخلاقی ندارد ، مطمئن هستید که چگونه خود را تغذیه می کنید.

دومین چربی بزرگ مد ، توانایی جذب شما را ندارد ، شما را مجبور می کند فکر کنید که باید با این روش جدید غذا بخورید ، در غیر این صورت همه اینها را اشتباه انجام می دهید.

یک رابطه مثبت با غذا یک رابطه مطمئن با غذا است – شما طبیعتاً می دانید که بهترین کار را برای بدن خود انجام می دهید.

نحوه ایجاد رابطه مثبت با غذا

در داخل روش تغذیه ذهن آگاه ما به اعضای خود می آموزیم که چگونه روابط مثبت و منحصر به فرد خود را با غذا ایجاد کنند. ما به آنها ابزار ، منابع و دانش لازم را می دهیم تا بتوانند خود را با اعتماد به نفس پرورش دهند.

اعضا می توانند رابطه خود را با غذا تنظیم کنند تا برای همیشه از چرخه رژیم خارج شوند و با توجه و سهولت به جلو حرکت کنند.

داشتن رابطه مثبت با غذا داشتن قدرت و خودمختاری بر زندگی و انتخاب های خود است ، که چیز زیبایی است!

دیدگاهتان را بنویسید