بهترین راه ها برای کاهش وزن


در این مقاله ، ما روش هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن برای شما آورده ایم. به خصوص برای افرادی که تلاش زیادی را از دست داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

با عضله سازی وزن خود را ثابت نگه دارید

اولین راه حل این است که ماهیچه بسازید. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضلانی سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و با گذشت زمان بیشتر تمرین کنید. حتی در 30 دقیقه پیاده روی ، از تمرینات روزانه خودداری نکنید.

آیا احساس گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، بلکه خود را سرشار از غذاهای فیبردار نگه دارید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و به شما آسیب می رساند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. لبنیات کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که قبلا به پوکی استخوان مبتلا شده بودند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه شدن غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که نسبت به فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در طولانی مدت تغییر وزن چندانی ندارند. این روش به این معنا نیست که خود را از غذاها و دسرهای مورد علاقه خود محروم کنید ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنها است. در برخی موارد ، وزن مورد نظر می تواند باعث فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر به درستی از احساس گرسنگی دوری کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

مصرف کالری

مقدار کالری غذا و میان وعده ها را بیاموزید و همیشه مقدار آن را اندازه بگیرید ، حتی تقریباً. از طریق این پیوند می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را در همان بشقاب اندازه گیری کنید تا مطابق معمول میل شود.

تاثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن

اندازه نواحی مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه به تناسب آنها توجه کنید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به میزان کالری مصرفی و غذایی که می خورید ، کنترل کنید. تعداد روزانه ترازوها نشان می دهد که شما در حفظ وزن ایده آل خود چقدر موفق هستید و انگیزه ای برای بالا رفتن دارید.

تاثیر صبحانه خوردن روی ترازو

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. اصلا صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط می شوید زیرا متابولیسم بدن به آرامی کاهش می یابد. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ در تغییرات وزن مثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید