بهترین رژیم لاغری برای نوجوانان درمان لاغری برای نوجوانان _من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و انسانها در هر دوره از زندگی برای مراقبت از سلامتی و شادی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد ، زیرا در این مرحله ، نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، مطمئناً آنها نیاز به مراقبت های ویژه و رژیم دارند. سالم و متعادل.

بنابراین دریغ نکنید و اگر شما یک نهال بچه جدید در خانه دارید ، مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متنوع و متعادل برای او در نظر گرفته اید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و خوردن برساند. برای اینکه بدانید چگونه به بدن نوجوان خود اجازه دهید به درستی رشد کند تا در سنین پایین شکوفا شود ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوران ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، این امر به ویژه معقول است به به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید چربی خود را افزایش داده و مناسب فرزندان خود باشید ، مراقب باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به معنای حذف غذاهای خوشمزه و به ویژه غذاهای مورد علاقه نوجوانان نیست. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید توسط یک نوجوان حذف شوند ، بلکه باید کمتر مصرف شوند و در عوض از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده کنید. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد که در نوزاد شما گنجانده شود.

اگر نگران وزن نوجوانی هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان برای داشتن رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

رژیم لاغری نوجوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم به این معنی نیست که صبحانه را کنار بگذارید یا خود را گرسنه کنید. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن کمک نمی کند و همچنین در دوران نوجوانی و بلوغ برای رشد مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم خود را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، ممکن است در طول روز تحریک پذیرتر شوید. برو سراغ تنقلات. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین ، بهترین وعده های غذایی رژیمی در سنین نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشیدنی های گازدار همراه با شکر که دارای کالری بالایی هستند را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را مرطوب کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات بنوشد. آب کم چرب و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، حتماً آب میوه بنوشید زیرا اگرچه طبیعی است اما دارای مواد قندی است. تعداد کل نوشیدنی های مخلوط آب میوه ها ، آب سبزیجات و پوره ها نباید بیش از 150 میلی لیتر در روز باشد که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن نوجوانان باید کنترل شود ، باید راه حل های مناسبی برای درمان کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان یافت. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود نوجوانان وزن کم کرده و از نظر جسمی ضعیف شوند ، به ویژه در دوران بلوغ ، فقدان آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان صبحانه غنی از آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و انواع محصولات لبنی یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در بین دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری شیک خودداری کنید!

رژیم هایی که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید ، زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معنی است که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را در نتیجه این رژیم ها از دست دهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت وزن شما باز می گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان رژیم کمک بگیرید ، آنها بسته به قد ، وزن ، جنس و سن شما رژیم های استاندارد و سالم را در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید