به دست آوردن کولین: مهم اما مورد تحقیق است


بیایید در مورد کولین صحبت کنیم: یک ماده مغذی مهم که ممکن است هرگز در مورد آن نشنیده باشید.

کولین چیست؟

کولین گاهی اوقات همراه با ویتامین B تجمع می یابد ، و اگرچه از نظر فنی یک ویتامین B نیست ، اما دارای برخی ویژگی های مشترک در این خانواده از مواد مغذی است. ما انسان ها توانایی تولید کولین در کبد خود را داریم (که به آن می گویند از نو سنتز یا سنتز “از جدید”). اما ما نمی توانیم از آن به اندازه کافی برای رفع نیازهای خود استفاده کنیم و بنابراین یک ماده مغذی مهم محسوب می شود – به این معنی که ما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

کولین برای ما چه می کند؟

کولین برای ساخت بسیاری از مولکولهای مهم بیولوژیکی از جمله فسفاتیدیل کولین و انتقال دهنده عصبی استیل کولین مورد نیاز است. این ماده برای عملکرد مغز و سیستم عصبی ضروری است و نقش مهمی در رشد مغز اولیه ، چه در رحم و چه در اوایل زندگی دارد.

در حقیقت ، تحقیقات جدید در مورد نقش کولین در رشد مغز جنین باعث شده است که انجمن پزشکی آمریکا تلاش کند سطح بالاتری از کولین را در ویتامین های دوران بارداری افزایش دهد. تا همین اواخر ، بسیاری از فرمول های قبل از تولد حتی شامل کولین نبودند یا آن را فقط در مقادیر بسیار کمی شامل می شدند.

AMA مایل است 450 میلی گرم کولین را در فرمولاسیون قبل از تولد ببیند. یک چالش این است که کولین نوعی ماده مغذی حجیم است و اگر مقادیر بیشتری در دوران بارداری گنجانده شود ، قرص ها بسیار بزرگتر می شوند. ممکن است توصیه شود که زنان باردار علاوه بر دوران بارداری از مکمل کولین استفاده کنند. در حال حاضر ، این بر عهده زنان و پزشکان آنها است که از برآوردن این نیاز اطمینان حاصل کنند.

کولین دارای بسیاری از عملکردهای مهم دیگر در بدن است ، از جمله محافظت از کبد. کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به تجمع چربی در کبد شود که در نهایت می تواند منجر به آسیب کبدی یا حتی سرطان شود.

همچنین نگاه کنید به: بیماری چربی غیر الکلی چیست؟


کولین را از کجا تهیه کنیم؟

غنی ترین منابع غذایی کولین تخم مرغ ، گوشت ارگان (جگر) ، غذاهای دریایی ، گوشت گاو ، گوشت خوک و مرغ است. از میان منابع گیاهی ، جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی بهترین گزینه شما هستند.

چقدر کولین کافی است؟

سؤال خوبی بود! کولین از مزایای بیکاری توصیه شده (RDA) برخوردار نیست زیرا هیئت متخصصان که این توصیه ها را ارائه می دهند معتقدند که داده های کافی برای تعیین مقدار کافی وجود ندارد. هنگامی که اطلاعات کافی برای راه اندازی RDA وجود ندارد ، آکادمی ملی پزشکی در عوض با ایجاد مصرف مناسب (AI) می زند. این بر اساس میزان ظاهری است که افراد سالم می خورند – با این فرض که اگر به طور کلی سالم هستند ، احتمالاً باید به اندازه کافی دریافت کنند.

هوش مصنوعی برای کولین برای مردان بزرگسال 550 میلی گرم در روز و برای زنان بزرگسال 425 است. در صورت بارداری یا شیردهی کمی بیشتر. و اساساً بر اساس یک مطالعه واحد است که فقط شامل مردانی بود که دریافتند مردانی که کمتر از این مقدار دریافت می کنند در خطر ابتلا به کبد چرب هستند.

مبالغ مربوط به زنان ، کودکان و نوجوانان ، عمدتا بر اساس اندازه نسبی بدن ، از آن برآمده شد. اما البته ، زنان و کودکان فقط مردان کمتری نیستند. تفاوتهای هورمونی و متابولیکی بسیار مهمی بین این گروهها وجود دارد که می تواند بر نیازهای آنها تأثیر بگذارد.

همانطور که ماری Caudill ، محقق کولین از دانشگاه کرنل به من توضیح داد ، استروژن سنتز کولین جدید را در کبد تنظیم می کند. بنابراین زنان قبل از یائسگی ممکن است برای جلوگیری از کمبود ، نسبت به مردان به کولین کمتری در رژیم غذایی خود نیاز داشته باشند.

از سوی دیگر ، به دلیل نقشی که کولین در بزرگ شدن بافت ها و رشد مغز جنین دارد ، زنان باردار ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. و در واقع ، برخی از تحقیقات Caudill فوایدی را برای زنانی نشان داده است که در دوران بارداری دو بار از توصیه هوش مصنوعی استفاده می کنند.

با توجه به اهمیت آن ، من مشتاق هستم که دانشمندان شواهد کافی را ارائه دهند تا بتوانیم RDA های واقعی برای کولین را در مراحل مختلف زندگی تعیین کنیم. امیدوارم به آستانه نزدیک شده باشیم. اما در عین حال ، ما در این هوش مصنوعی گیر کرده ایم.

ما همچنین یک UL (یا حد بالایی) برای کولین داریم. حداکثر میزان توصیه شده 3500 میلی گرم در روز است که نصف مقداری است که علائم سمیت را نشان می دهد. نزدیک شدن به این امر به تنهایی از طریق رژیم غذایی بسیار دشوار خواهد بود. شما باید دوجین تخم مرغ یا 35 وعده گوشت بخورید یک روز برای رسیدن به آنجا به طور کلی ، تنها راه افراط در مصرف کولین ، مکمل است – و کولین یک مکمل غذایی بسیار رایج نیست.

افراد معمولاً چه مقدار کولین از رژیم غذایی خود دریافت می کنند؟

مطالعات اخیر رژیم غذایی نشان می دهد که اکثر ما فقط 65 تا 75 درصد از میزان کافی دریافتی خود را دریافت می کنیم. اما به خاطر داشته باشید که مصرف کافی ممکن است بیشتر از نیازهای واقعی بسیاری از گروه ها باشد. و به نظر نمی رسد شواهدی مبنی بر کمبود گسترده کولین در افراد سالم وجود داشته باشد.

آیا گیاهخواران خطر بیشتری دارند؟

دکتر می گوید شاید نه. کادیل کسانی که تخم مرغ یا گوشت نمی خورند به احتمال زیاد کولین بسیار کمتری نسبت به کسانی که می خورند دریافت می کنند. از سوی دیگر ، او می گوید ، آنها ممکن است بیشتر بتائین دریافت کنند ، یک ماده مغذی نزدیک که عمدتا در گیاهان یافت می شود. بدن ما می تواند از کولین بتائین بسازد. اما اگر مقدار زیادی بتائین از رژیم غذایی خود دریافت کنیم ، می تواند مقداری از کولین مورد نیاز ما را ذخیره کند. کسانی که مصرف بتائین بیشتری دارند از نظر تئوری ممکن است به کولین کمتری نیاز داشته باشند. باز هم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا بین کولین و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد؟

یک شنونده Nutrition Diva اخیراً پس از مواجهه با برخی از مطالعات که نشان داد کولین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد ، از من خواست تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهم.

در واقع کمی پیچیده تر از آن است. چند مطالعه مشاهده ای در مردان مبتلا به سرطان پروستات نشان داد کسانی که از رژیم غذایی خود کولین بیشتری دریافت کردند ، بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری خود بودند. از سوی دیگر ، مطالعات گسترده جمعیتی رابطه معکوس بین مصرف کولین و سرطان نشان می دهد ، به این معنی که افرادی که کولین بیشتری دریافت می کردند ، خطر کمتری داشتند.

دکتر. Caudill آن را چندان شگفت آور نمی داند. او توضیح می دهد که کولین برای تقسیم سلولی بسیار مهم است. این یکی از دلایلی است که اهمیت آن را در دوران بارداری هنگامی که تقسیم سلولی بسیار بالایی وجود دارد ، نشان می دهد. سرطان همچنین با تقسیم سلولی بالا مشخص می شود ، اما در این مورد پاتولوژیک است. منطقی است که یک ماده مغذی که باعث تقسیم سلولی سالم در افراد سالم می شود ، می تواند از تقسیم سلولی ناسالم در فرد مبتلا به سرطان حمایت کند.

ما شرایط مشابهی با اسید فولیک مشاهده کرده ایم. به نظر می رسد اسید فولیک برای عموم مردم در برابر سرطان روده بزرگ محافظ است. برای مبتلایان به سرطان روده بزرگ ، مصرف زیاد اسید فولیک می تواند باعث رشد سرطان شود.

همچنین نگاه کنید به: اسید فولیک و خطر سرطان

واضح است که توصیه های تغذیه ای همیشه باید با شرایط سازگار باشد. هر فردی که مبتلا به سرطان است ، باید در مورد رژیم غذایی خود و مکمل هایی که مصرف می کند ، با متخصص سرطان یا حتی بهتر از متخصص تغذیه انکولوژی مشورت کند.

آیا بین کولین و بیماری قلبی ارتباطی وجود دارد؟

ارتباط بین کولین و بیماری قلبی نیز به طور مشابه پیچیده است. سطوح بالای مولکول التهابی نامیده می شود هموسیستئین با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط است. یکی از بسیاری از عملکردهای کولین به عنوان اهدا کننده متیل است که هموسیستئین را به مولکول کمتر واکنش پذیر بازیافت می کند. متیونینبه بنابراین منطقی است که باور کنیم کولین به محافظت از قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

از سوی دیگر ، مصرف کولین ممکن است سطح TMAO در خون را افزایش دهد ، متابولیتی که به عنوان عامل خطر احتمالی بیماری قلبی شناخته شده است. اما تولید TMAO فقط تحت تأثیر رژیم غذایی نیست. همچنین تحت تأثیر میکروبهای روده ما قرار می گیرد و تا حدی از نظر ژنتیکی تعیین می شود.

و بعد این است: مصرف ماهی ، که مدتهاست به دلیل خواص محافظتی قلب شناخته شده است ، TMAO را به مراتب بیشتر از تخم مرغ ، گوشت گاو یا سایر غذاهای سرشار از کولین افزایش می دهد. بنابراین واقعا مشخص نیست که آیا سطح TMAO بالاتر است یا خیر در نتیجه مصرف کولین (برخلاف علل دیگر) عاملی برای بیماری های قلبی است.

از نظر ارزش ، مطالعات جمعیتی هیچ ارتباطی بین مصرف کولین و خطر بیماری قلبی پیدا نکرده است.

آیا به مکمل کولین نیاز دارید؟

من همیشه از دریافت مواد مغذی خود از طریق غذا به جای مکمل ها حمایت می کنم – به ویژه هنگامی که این امر ما را ترغیب می کند تا غذاهای کامل را در رژیم غذایی خود در اولویت قرار دهیم. کسانی که تخم مرغ و / یا گوشت را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ، به احتمال زیاد برای رفع نیازهای خود کولین کافی دریافت می کنند.

کسانی که به دنبال منابع گیاهی کولین هستند باید اطمینان حاصل کنند که کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و دیگر سبزیجات چلیپایی را به طور منظم شامل شوند.

اما افراد در رده های خاص – مانند زنان باردار و شیرده – ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشند. مطمئن شوید که مزایای مکمل کولین را با پزشک خود در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید