بیایید در مورد آکنه صحبت کنیم – JSHealth


مهم است که تشخیص دهیم که پوست ، به دلیل ماهیت خود ، “کامل” نیست. پوست دارای بافت هایی مانند منافذ ، خطوط ریز ، خال ، کک و مک و لکه است. هدف این نیست که برای یک چهره “بی عیب و نقص” تلاش کنیم ، بلکه حمایت و حفظ سلامت پوست است. شکستن شما را کمتر از یک انسان زیبا تبدیل نمی کند. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، با این حال ، علاوه بر دردناک یا ناراحت کننده ، واقعاً می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی بیندازیم و بدانید که در صورت داشتن آکنه چگونه می توانید از سفر خود به سمت پوست سالم حمایت کنید.

آکنه چیست؟

آکنه وضعیتی از فولیکول مو ، مو و غده چربی است که هم ضایعات غیر التهابی و التهابی و هم درجات مختلف زخم ایجاد می کند. الگوی اصلاح شده کراتینه شدن در فولیکول مو می تواند منجر به تولید چربی مسدود شده (ماده ای که باعث تولید چربی در پوست ما می شود) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که در دوران نوجوانی غالب است.

آکنه می تواند منجر به تصور ضعیف از خود ، اضطراب ، عزت نفس پایین شود و می تواند بر کیفیت زندگی تأثیر منفی بگذارد.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، شیوه های بهداشتی و تعریق زیاد ایجاد شود. نزدیک شدن به رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات تغذیه ای برای آکنه

  • شاخص قند خون خود را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که بار قند خون و شاخص قند خون رژیم غذایی به طور کلی می تواند در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به سطح انسولین بالاتر از حد معمول شود ، که می تواند منجر به افزایش تولید آندروژن ها و ماده ای شود که پوست ما را چرب به نظر می رساند و نقش مهمی در ایجاد … آکنه.

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 در رژیم غذایی یکی از عواملی است که منجر به التهاب می شود. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند مانع از تولید واکنش های التهابی شود که می تواند بر روی آکنه اثر درمانی داشته باشد. بزرگترین منابع امگا 3 شامل ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و به میزان کمتر ، تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و دانه های کتان است.

راه هایی که می توانید از این غذاها استفاده کنید:

– ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو و روغن زیتون روی آن بپاشید

– تخم مرغ با آووکادو روی نان تست با غلات کامل

– دانه چیا / کدو تنبل / کتان روی فرنی / پوره / ماست بپاشید

  • این آنتی اکسیدان ها را معرفی کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در مدیریت و درمان آکنه ارزشمند باشند. در وعده های غذایی خود از رنگ زیاد لذت ببرید ، هرچه رنگ بزرگتر باشد ، آنتی اکسیدان های بیشتری وجود دارد.

نکات سبک زندگی برای آکنه

حتماً پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (بدون عطر ، الکل و پارابن) بشویید.

  • بهداشت خوب پوست را رعایت کنید

شما می خواهید از حوله صورت و بدن جداگانه برای کاهش انتشار باکتری ها و شستن حوله صورت و روبالشی خود حداقل هفته ای یکبار استفاده کنید.

استرس می تواند بر همه جنبه های رفاه ، از جمله روده و پوست تأثیر بگذارد ، بنابراین اطمینان از اینکه هر روز تکنیک های مدیریت استرس را تمرین می کنید مفید است. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، ورزش ، گذراندن وقت با عزیزان یا حضور در طبیعت همه راههای فوق العاده ای برای کاهش استرس بیش از حد در زندگی شما هستند.

تحت هدایت یک متخصص بهداشت ، می توانید گیاهان و مواد مغذی خاصی را پیدا کنید که می توانند به شما کمک کنند. روی یک ابزار اساسی است که علائم آکنه ، جوش و بثورات جزئی پوستی را برطرف می کند. Brusture یکی دیگر از مواد فوق العاده است که به طور سنتی در طب گیاهی غربی برای تسکین استفاده می شود بثورات جزئی

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در بیماران بزرگسال Int J Dermatol برای زنانبه 2017؛ 4 (2): 56-71. منتشر شده در 23 دسامبر 2017.

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از عمق پوست. تحصیلات تکمیلی Med Jبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در درمان و درمان نشده آکنه ولگاریس. Postepy Dermatol Allergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. جولای 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید