خلبان آزمایشی سابق بوئینگ متهم به تقلب در امنیت 737 Max شد


هیئت منصفه فدرال آمریکا یک خلبان آزمایشی سابق بوئینگ را به اتهام کلاهبرداری به اتهام فریب بازرسان هواپیمایی در ارزیابی ایمنی جت 737 مکس متهم کرد.

مارک فورکنر ، 49 ساله ، که در حال حاضر در تگزاس زندگی می کند ، متهم شد که به اداره هوانوردی فدرال اطلاعات غلط و ناقص در مورد فرایند کنترل پرواز هواپیما ، موسوم به سیستم تقویت ویژگی های مانور یا MCAS ، داده است.

سیستم کنترل پرواز ، که می تواند مکرراً بینی جت را به سمت پایین فشار دهد ، در دو سقوط 737 مکس در پنج ماه در سالهای 2018 و 2019 یک عامل مهم بود که در مجموع 346 نفر را کشت. این جت تقریباً دو سال در سراسر جهان تاسیس شد و بوئینگ 2.5 میلیارد دلار پرداخت کرد. در ماه ژانویه به عنوان بخشی از تعلیق کیفرخواست.

چاد میچام ، دادستان منطقه تگزاس گفت: “در تلاش برای صرفه جویی در هزینه بوئینگ ، گفته می شود که فورکنر اطلاعات حیاتی را از نهادهای نظارتی مخفی کرده است.” “انتخاب عاقلانه او برای گمراه کردن FAA ، توانایی آژانس را برای محافظت از پرواز و خلبانان سرگردان بهم ریخت.”

وکیل فورکنر نمی تواند بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس باشد.

پیام های متنی ارسال شده توسط فورکنر ، که دو سال پیش منتشر شده بود ، نشان می داد که او در مورد “تنظیم کننده فریب ذهن فریبکار” صحبت می کند. در مبادله ای در نوامبر 2016 ، او گفت که MCAS ظاهراً با شبیه ساز “با خشونت رانندگی کرد” و با سرعتی کمتر از آنچه به تنظیم کننده ها گفته بود ، فعال شد. او اضافه کرد، “[S]o من اساساً به ناظران دروغ گفتم (ناخودآگاه). ”

پس از پرواز شبیه ساز ، فورکنر با مهندس ارشد بوئینگ تأیید کرد که MCAS با سرعت پایین فعال می شود. اما دو روز پس از تجربه شبیه ساز خود ، او از تنظیم کننده ها خواست تا MCAS را از گزارش خود حذف کنند “زیرا خارج از چارچوب عملکرد عادی است”.

“این ارائه از نظر مادی دروغ بود زیرا فورکنر آن را می دانست [FAA regulators] بر اساس اطلاعات قدیمی و نادرست “توافق کرده بود که به MCAS مراجعه نکند”.

در دفترچه راهنمای پرواز و آموزش خلبان جت هیچ اشاره ای به MCAS نشده است. FAA تا قبل از اولین سقوط از وجود آن مطلع نبود.

بوئینگ و FAA از اظهارنظر خودداری کردند.

بوئینگ می خواست اختلافات بین مکس و مدل قبلی پرفروش ترین جت بدنه کوچک این شرکت ، 737 NG را به حداقل برساند تا از دلسردی خطوط هوایی جلوگیری کند که مایل نبودند هزینه بازآموزی خلبانان را متحمل شوند.

این هواپیما که قبلا گفته بود آموزش شبیه ساز برای Max ضروری نیست ، در ژانویه سال گذشته سیاست خود را تغییر داد.

بر اساس کیفرخواست ، فورکنر از شرکت های هواپیمایی آمریکایی ، از جمله خطوط هوایی آمریکایی مستقر در تگزاس و Southwest Air ، از اطلاعات مالی مهم هنگام تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید Max ، محروم کرد ، “که بوئینگ را قادر به فروش و گردش بی وقفه و بدون وقفه 737 Max کرد”.

فورکنر متهم به دو فقره کلاهبرداری مربوط به قطعات هواپیما در تجارت بین ایالتی و چهار مورد کلاهبرداری از طریق سیم است. مجازات اولی برای هر مورد حداکثر 10 سال و مجازات دوم برای هر مورد 20 سال است. شمردن. وی قرار است روز جمعه در دادگاه حاضر شود.

دیدگاهتان را بنویسید