در اینجا حقیقت در مورد بچه ها و نوشیدنی های ورزشی وجود دارد


آیا کودکان باید Gatorade و سایر نوشیدنی های ورزشی بنوشند؟ حقایق را دریابید!

روز دیگر از مغازه خواربارفروشی بیرون آمدم و چیزی غیر منتظره روی دوشم بود: محفظه ای از بطری های رنگارنگ گاتوراد.

چرا غیر منتظره؟ سالها من برای جایگزینی نوشیدنی های ورزشی با آب در زمینهای فوتبال محلی مان لابی می کردم و به والدین دیگر نیز کمک می کردم در جامعه خود این کار را انجام دهند. (کتاب راهنمای تنقلات ورزشی رایگان من را دریافت کنید اگر می خواهید به تغییر فرهنگ تنقلات ورزشی در تیم فرزند خود کمک کنید.)

زیرا بازیکنان pee-wee که به مدت 30 دقیقه در زمین می چرخند نیازی به Gatorade ندارند. تنیس بازان در یک تورنمنت چند ساعته در یک روز گرم رقابت می کنند؟ این داستان متفاوتی است.

نوشیدنی های ورزشی چیست؟

نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade برای ورزشکاران نخبه و استقامتی ایجاد شده است تا ترکیبی از هیدراتاسیون سریع و جایگزینی کربوهیدرات ها و الکترولیت ها را در حین ورزش ارائه دهند. مواد اصلی تشکیل دهنده نوشیدنی های ورزشی عبارتند از:

  • اب: برای جلوگیری از کم آبی بدن
  • کربوهیدرات در برخی از انواع قند اضافه شده: برای انرژی دادن به ماهیچه ها در حین ورزش ، سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید و طعم آن را خوب کنید
  • الکترولیت ها به عنوان سدیم و پتاسیم: برای جایگزینی مواد معدنی از دست رفته از طریق عرق (سدیم طعم را نیز بهبود می بخشد)

آیا Gatorade یک نوشیدنی انرژی زا است؟

اگرچه گاهی مصرف کنندگان آنها را گیج می کنند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشیدنی های انرژی زا نیستند. نوشیدنی های انرژی زا معمولاً حاوی کافئین و سایر محرک ها هستند و برای کودکان مناسب نیستند.

اکثر کودکان نیازی به نوشیدنی های ورزشی ندارند

آنها ممکن است برای ورزشکاران نخبه طراحی شده باشند ، اما نوشیدنی های ورزشی در همه سطوح و شدت ورزش ها ، از جمله بازی های آب میوه ، ظاهر می شوند. و اکثر کودکان به سادگی به آنها نیاز ندارند. آنچه به جای آن نیاز دارند: آب ساده.

آکادمی اطفال آمریکا در گزارش بالینی خود در مورد نوشیدنی های ورزشی و نوشابه های انرژی زا در سال 2011 می گوید:

“آب نیز به طور کلی اولین گزینه مناسب برای هیدراتاسیون قبل ، در طول و بعد از اکثر جلسات آموزشی است … برای اکثر کودکان و نوجوانان ، الزامات روزانه الکترولیت ها به طور کافی با یک رژیم غذایی سالم و متعادل تامین می شود. بنابراین ، نوشیدنی های ورزشی سود کمی نسبت به آب معمولی دارند یا هیچ فایده ای ندارند. ”

آکادمی اطفال آمریکا

بدست آوردن الکترولیت ها دشوار نیست

الکترولیت ها ترکیبات خاصی نیستند و فقط در نوشیدنی های ورزشی یافت می شوند. سدیم و پتاسیم ، که می توانند از طریق عرق از بین بروند ، برای اکثر کودکان به راحتی از طریق غذا جایگزین می شوند.

وعده های غذایی و میان وعده هایی مانند موز ، نصف ساندویچ ، بیسکویت و پنیر یا ماست و میوه می توانند سدیم و پتاسیم از دست رفته را بازسازی کرده و مواد مغذی مانند پروتئین را تأمین کنند.

بازاریابی گمراه کننده است

AAP هشدار می دهد که نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا برای کودکان و جوانان “برای طیف وسیعی از استفاده های نامناسب” به بازار عرضه می شود.

این بازاریابی برخی والدین را گمراه کرده است که بر این باورند که نوشیدنی های ورزشی برای هر نوع رویداد ورزشی ضروری هستند ، مانند بازی های فوتبال بیدمشک یا بازی های توپ که بیشتر نشسته و منتظر است تا دویدن و عرق کردن.

من همچنین از والدین شنیده ام که می گویند اگر بچه ها در هوای گرم ورزش می کنند یا فقط در حیاط خانه بازی می کنند و عرق می کنند به آنها نیاز دارند.

حقیقت این است که بسیاری از کودکان در ورزش آنقدرها که والدین فکر می کنند تمرین نمی کنند. بیش از نیمی از زمان ورزش جوانان به فعالیتهای کم تحرک یا با شدت کم اختصاص می یابد، طبق تحقیقات دانشگاه مینه سوتابه

ورزش نوشیدنی ها هاله سلامتی دارند

در یک مطالعه تحقیقی از دانشگاه ییل، بیش از یک چهارم والدین نوشیدنی های ورزشی را “تا حدی سالم” یا “بسیار سالم” ارزیابی می کنند. این اعتقاد وجود دارد که نوشیدنی های ورزشی برای کودکان بهتر از سایر نوشیدنی های شیرین است.

اما یک بطری 12 اونسی Gatorade هنوز حاوی بیش از پنج قاشق چای خوری شکر افزوده است (این تقریباً به مقداری است که انجمن قلب آمریکا برای یک روز کامل توصیه می کند). نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی هستند منبع شماره یک قند اضافه شده برای کودکان و نوجوانان.

در اینجا مواد تشکیل دهنده در یک بطری میوه گاتوراد وجود دارد: آب ، شکر ، دکستروز ، اسید سیتریک ، نمک ، سدیم سدیم ، فسفات منوپاتاسیوم ، نشاسته غذایی اصلاح شده ، طعم طبیعی ، گلایسرل ESTER 40 ، رزین ،

به عبارت دیگر:

  • دو نوع شکر اضافه شده
  • اسید سیتریک ، که می تواند مینای دندان را از بین ببرد
  • رنگ خوراکی مصنوعی
  • امولسیفایرها و تثبیت کننده ها
  • سدیم و پتاسیم که کودکان می توانند با خوردن غذا دریافت کنند

اینها همه مواد تایید شده و بی خطر هستند. اما برای اکثر کودکان ، آب ساده انتخاب بهتری است.

نوشیدنی های ورزشی می توانند برای دندان ها مضر باشند

ممکن است سرگیجه نداشته باشند ، اما نوشیدنی های ورزشی ترش مانند نوشابه هستند. pH نوشیدنی های ورزشی دارای 3-4 اسید است (اسید سیتریک اضافه شده می تواند مینای دندان را خراب کند). شکر و اسیدهای موجود در نوشیدنی های ورزشی نیز خطر ایجاد حفره را افزایش می دهند.

چه زمانی نوشیدنی های ورزشی مفید هستند؟

من آن مورد را با گاتوراد خریدم زیرا تیم پسرم در هوای گرم چندین ساعت در مسابقات تنیس شرکت کردند. تنیس یک ورزش قدرتمند است و بچه ها چندین مسابقه را در آفتاب و گرمای کامل انجام دادند. دادن بطری های کوچک Gatorade به عنوان یک گزینه برای من منطقی بود.

اگر کودکان بیش از 60 دقیقه به طور شدید ورزش می کنند یا ورزش می کنند و باید در طول فعالیت به سرعت پر شوند ، نوشیدنی های ورزشی می تواند مفید باشد. خوردن چند نوشیدنی ورزشی برج هنگام استراحت سریع بین مسابقات بسیار راحت تر (و با شکم ملایم تر) است تا نشستن و خوردن میان وعده.

نوشیدنی های ورزشی همچنین برای ورزشکاران استقامتی مانند دوندگان ماراتن که باید در حال حرکت دوباره پر شوند مفید است.

اما برای تمرین با باغبانی و بازی در باغ ، ایده خوبی خواهد بود که کودک خود را وادار به خوردن یک میان وعده سالم یا یک وعده غذایی بعد از آن کنید. لیستی از 21 میان وعده ورزشی مفید برای بچه ها را دریافت کنیدبه

چگونه در مورد نوشیدنی های ورزشی با کودکان صحبت کنیم

بله ، نوشیدنی های ورزشی جایی دارند. اما بسیاری از دلارهای بازاریابی صرف تبلیغ یک نوشیدنی برای افرادی می شود که نیازی به آن ندارند ، از جمله کودکان و نوجوانان.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما می دانند که نوشیدنی های ورزشی به طرز جادویی باعث نمی شود آنها در زمین فوتبال سریعتر عمل کنند یا بهتر بتوانند پاس های فوتبال پرچم را بگیرند ، صرف نظر از آنچه در تبلیغات و تبلیغات آنلاین مشاهده می کنند – و مگر اینکه آنها ورزش طولانی مدت انجام دهند ، به ویژه در هوای گرم ، آب ساده عالی است.

خودتان نوشیدنی ورزشی برای بچه ها درست کنید

بله ، شما می توانید نوشیدنی الکترولیت خانگی خود را تهیه کنید! و مواد بسیار کمتری نسبت به اقلام خریداری شده دارد. در اینجا یک دستورالعمل آسان از رژیم غذایی جیل قلعه است.



دیدگاهتان را بنویسید