شیر شکلاتی: میان وعده بعد از تمرین؟


من سالهاست می شنوم که مردم می گویند شیر شکلات یک نوشیدنی عالی برای بهبود بعد از تمرین است …

آنها می گویند: “این ترکیب کاملی از پروتئین و کربوهیدرات است.”

معمولاً شرکت ها و وب سایت های مختلف از عبارات بازاریابی شیر شکلات استفاده می کنند و در اینجا چند مورد وجود دارد:

نوشیدنی ریکاوری اصلی

پس از یک تمرین سخت ، بدن شما به مایعات ، کربوهیدرات ها و پروتئین نیاز دارد تا حداکثر بازیابی و افزایش کارایی را افزایش دهد.

بازگشت آب

وقتی عرق می کنید ، بدن شما آب و الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) را از دست می دهد. شیر شکلات منبع طبیعی الکترولیت ها از جمله سدیم و پتاسیم است.

دوباره پر کردن

کربوهیدراتها سوخت اصلی بدن برای تولید انرژی در حین فعالیت شدید هستند. مطالعات نشان می دهد که شیر شکلات برای 30 دقیقه ورزش به شما کمک می کند تا ذخایر کربوهیدراتهای حیاتی خود را پر کنید تا برای تمرین فردا آماده باشید.

بازسازی

ورزش شدید بر عضلات تأثیر می گذارد. شیر شکلات حاوی پروتئین با کیفیت بالا است که به بازسازی ، ساخت و تغذیه ماهیچه ها کمک می کند تا دفعه بعد بیشتر ، بیشتر ، سریعتر و قوی تر کار کنند.

مشق

مربیان و ورزشکاران حرفه ای اهمیت بازیابی بدن در ورزش روزانه را درک می کنند. نه فقط گاهی. همیشه.

درست است که یک میان وعده خوب بعد از تمرین ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات است. به نظر من ، علیرغم اینکه شیر شکلات حاوی پروتئین و کربوهیدرات است ، اما بعد از تمرین یک میان وعده “کامل” است. اشتباه!

بیایید امروز لحظه ای وقت بگذاریم تا مقدار دقیق تری را بررسی کنیم (این اطلاعات از برگه اطلاعات شکلات شیر ​​که از وب سایت سازنده تهیه کرده ام) آمده است:

فقط برای یک مرور کلی ، باید بدانید که با خوردن یک لیوان شکلات میهن ، روزانه 26 گرم شکر اضافی و حدود 8 گرم پروتئین (فقط کمی بیشتر از مقدار پروتئین از تخم مرغ دریافت می کنید !!) و تازه که اگر فقط یک لیوان شیر شکلات بخورید و اگر بیشتر از آن بخورید ، میزان شکر دریافتی شما بسیار بیشتر خواهد شد !!!

حتی بر اساس تحقیقات جدید ، جذب مواد مغذی کاکائو (مانند آنتی اکسیدان ها) با وجود شیر گاو می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. و در نتیجه شیر بادام یا کتان بسیار بهتر است.

حالا من می خواهم یک چیز را روشن کنم. من هم مثل بقیه شکلات را دوست دارم! و وقتی برای خرید ماست بیرون می روم ، به شما بگویم ، من هر شکلاتی یا هر چیزی که شکلات در آن باشد خریداری می کنم. مشکل این است که به لطف شیر جو ، کاکائو به عنوان یک نوشیدنی “کامل” و “سالم” برای بعد از ورزش معرفی می شود. آنچه از شما می خواهم این است که وقتی به این نوشیدنی نگاه می کنید ، فکر کنید که این یک غذای دلپذیر است و باید به صورت محدود مصرف شود و آن را برای موارد خاص بگذارید ، بعد از هر تمرین یا بازی آن را به خودتان ندهید.

بنابراین بیایید و برخی از ایده های زیر را همانطور که بعد از آموزش وعده داده اید برای شما یا فرزندان خود استفاده کنید:

  • ماست و میوه ساده یونانی
  • 2 عدد تخم مرغ و میوه
  • شام باقیمانده از سیب زمینی شیرین و گوشت
  • اسموتی پروتئینی با یک قاشق غذاخوری پودر پروتئین و میوه

بسیاری از مواد غذایی دیگر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، اما تمرکز اصلی غذا یا میان وعده بعد از تمرین باید روی کربوهیدرات ها و پروتئین باشد.

امیدوارم این مقاله به شما در شفافیت بیشتر در مورد تبلیغات شما کمک کند!

دوست دارم بشنوم که برای وعده های بعد از تمرین چه می خورید.

وعده غذایی یا میان وعده خود را در قسمت نظرات زیر بنویسید!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید