مهمترین گرایش های غذایی TikTok ، که توسط متخصصان تغذیه مورد استقبال قرار گرفته است


TikTok تقریباً در همه زمینه ها از مد و زیبایی گرفته تا موسیقی و رقص و بله ، غذا ، به یک منبع نوظهور برای توسعه و روند رشد تبدیل شده است. برخی از گرایش های غذایی TikTok شما را متعجب خواهد کرد که چرا تا به حال به آنها فکر نکرده اید ، در حالی که برخی دیگر ممکن است باعث شوند که سر خود را بکشید. اما آنها چقدر سالم هستند و آیا باید آنها را امتحان کنید؟ من به Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، متخصص تغذیه و متخصص آموزش و پرورش در HUM مراجعه کردم تا تغذیه پشت برخی از مهمترین گرایش های غذایی TikTik را تجزیه کنم. ببینید چگونه ایجاد می شود.

هک بسته بندی Tortilla

برای هک کردن بسته نازک ، یک برش واحد از مرکز تورتیلا تا لبه آن ایجاد کنید. سپس بصورت بصری تورتیلا را به چهار قسمت تقسیم کنید. هر صفحه را با یک ماده مختلف پر کنید و کمی جادوی اوریگامی انجام دهید تا یک صفحه را همزمان بچرخانید و سرخ کنید.

چرا Quesadilla خود را به چهار قسمت تقسیم می کنید در حالی که احتمالاً در تمام این مدت آن را به نصف تا کرده اید؟ به نظر می رسد که ممکن است مزیتی در کمک به تعادل بشقاب شما داشته باشد.

واکا فلورس توضیح می دهد: “توصیه می کنم مطمئن شوید که یکی از صفحات حاوی نوعی سبزیجات مانند فلفل دلمه ای خرد شده یا اسفناج است.” “شماره گیری های دیگر فرصتی خوشمزه برای ترکیب پروتئین بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون و چربی های سالم مانند آووکادو ارائه می دهد.”

معایب؟ او می گوید: “این دستور غذا به یک تورتیلا آرد بزرگ نیاز دارد ، که متأسفانه به اندازه غذای ذرت آن سالم نیست.” Vaca-Flores به شما توصیه می کند که به دنبال یک تورتیلا با فیبر بالا باشید ، اما به طور کلی می گوید که این هک می تواند یک وعده غذایی متعادل باشد.

“غلات طبیعت”

اگر سالاد میوه تغییر نام دهد ، “غلات طبیعت” خواهد بود. این روند شامل پر کردن کاسه غلات کلاسیک شما با انواع توت ها ، آب نارگیل و یخ است. بگذارید یک چیز را روشن کنیم: کنسرو غلات همچنین حاوی موادی است که از طبیعت آمده است ، بنابراین نام این روند می تواند کمی گمراه کننده باشد.

واکا فلورس می گوید: “مواد تشکیل دهنده” غلات طبیعت “البته سالم هستند. “با این حال ، این یک جایگزین برای یک کاسه غلات یا صبحانه متعادل نیست. من این را به عنوان صبحانه توصیه نمی کنم ، زیرا فاقد پروتئین ها و چربی های سالم است ، دو عنصر درشت مغذی که برای انرژی مهم هستند و به شما کمک می کند در طول روز احساس سیری کنید. او توصیه می کند: “اگر می خواهید این روند را امتحان کنید ، مطمئن شوید که این غذای کامل صبح شما نیست.”

شایان ذکر است که اگر طرفدار زیادی از غلات هستید ، نیازی به جایگزینی غلات سنتی در رژیم غذایی خود ندارید. Vaca-Flores توضیح می دهد که غلات با فیبر بالا می تواند یک انتخاب جامد باشد و شیر حاوی پروتئین ، ویتامین D ، کلسیم ، ویتامین B و پتاسیم است. اما او می گوید که باید به یک چیز توجه کرد: “اگر می خواهید غلات با شکر تهیه کنید ، به اندازه و اندازه آن توجه کنید و موز یا توت فرنگی خرد شده را برای رشد فیبر در نظر بگیرید.”

پاستا فتا در فر

گوجه فرنگی انگور یا گیلاس را با یک بلوک پنیر فتا ، یک قطره روغن زیتون و ادویه های دلخواه بپزید ، سپس ماکارونی مورد علاقه خود را مخلوط کنید. این تمام شد. این روند غذایی TikTok از طرف Vaca -Flores مهر تأیید زیادی دریافت می کند – و خدا را شکر ، زیرا اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید ، از همین حالا فر خود را گرم کنید. سبک ، خوشمزه و سالم است.

cookingwithayeh

ماکارونی فتا پخته سزاوار همه هیاهوهاست !! با الهام از فوق العادهfeelgoodfoodie 💗 #fyp #foodtiktok #bakedfeta #paste #foryou #foryoupage

♬ بچشید – X

“اگر نگاهی به مواد اصلی موجود در پاستای فتا پخته بیندازیم ، به عنوان یک وعده غذایی متعادل شگفت آور است. یک وعده غذایی متعادل معمولاً حاوی غلات مانند ماکارونی ، میوه یا سبزیجات مانند گوجه فرنگی ، چربی سالم مانند روغن زیتون و البته منبع پروتئین مانند پنیر فتا است. “

او توصیه می کند برای ضدعفونی بیشتر ، پنیر را انتخاب کنید و ماکارونی غلات کامل را برای ارزش غذایی بیشتر با فیبر و ریز مغذی ها مانند سلنیوم و مس انتخاب کنید.

به راحتی می توانید آن را با توجه به اهداف و ترجیحات تغذیه ای خود سفارشی کنید. من از ماکارونی های حاوی نخود استفاده کردم و مرغ را برای پروتئین اضافی اضافه کردم. تیک تاکرها و وبلاگ نویسان همچنین فتا را با پنیر وگان یا توفو تغییر دادند و دیگران حتی ماکارونی را با نخود تغییر دادند. طعم را با سیر ، ریحان ، فلفل قرمز ، نمک و فلفل شخصی کنید.

“پروفی”

این قفسه کت بسیار سرد است – پروتئین را با قهوه سرد ، اسپرسو یا قهوه داغ برای یک نوشیدنی برقی مخلوط کنید. اما چرا به این مخلوط نیاز دارید؟ واکا فلورس توضیح می دهد: “افرادی که فاقد صبحانه متعادل حاوی پروتئین هستند می توانند از افزودن پودر پروتئین به قهوه خود سود ببرند.” پروتئین صبحانه می تواند سطح متعادل قند خون و انرژی طولانی مدت را افزایش دهد ، اما اگر از قبل برای صبحانه پروتئین دریافت می کنید ، احتمالاً نیازی به افزودن آن ندارید.

Proffee دارای تغییرات زیادی در TikTok است که می تواند کیفیت تغذیه را ایجاد یا از بین ببرد. برخی از کاربران این نوشیدنی را با شیک پروتئینی از قبل بسته بندی شده تولید می کنند که ممکن است حاوی شکر ، شیرین کننده ها یا مواد افزودنی غیر ضروری باشد. سایر کاربران شربت یا شیرین کننده های اضافی اضافه می کنند.

Vaca-Flores می گوید پیدا کردن یک پودر پروتئین با کیفیت بالا با محتوای کم قند ضروری است. یافتن یک مکمل پروتئینی با طعم طبیعی نیز می تواند شما را از نیاز به افزودن شیرین کننده های اضافی بی نیاز کند. “

می خواهید روند را امتحان کنید؟ قدرت اصلی HUM Nutrition پودر پروتئین وانیل گیاهی است – ما طرفداران زیادی داریم! (من حتی آن را در یک لاته ماتچا امتحان کردم.)

عسل منجمد

از نظر بصری چیزی وجود دارد که در مورد عسل منجمد ، که خاصیت چسبناک خود را دارد ، از بطری خارج می شود ، رضایت بخش است ، بنابراین ما از نظر زیبایی به این روند A + می دهیم. اما از نظر تغذیه؟ بگذارید فقط بگوییم که در مقیاس کشویی رتبه بندی می کنیم.

اکثر TikTokers هنگام امتحان این عسل مقدار زیادی عسل می خورند. این یک شکست جدی است. Vaca-Flores می گوید: “فراموش کردن این نکته که عسل سرشار از کالری و قند است ، حتی اگر طبیعی باشد ، بسیار آسان است.”

“هنگامی که ما بیش از حد قند مصرف می کنیم ، این می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود. این قله ها در نهایت کاهش می یابند ، که می تواند مانند یک انرژی کوتاه مدت به دنبال احساس خستگی شدید احساس شود. ” علاوه بر این ، مصرف زیاد عسل می تواند باعث ایجاد ناراحتی در دستگاه گوارش به شکل نفخ ، حالت تهوع و اسهال شود. “

اما در اعتدال ، شما می توانید بستنی را امتحان کنید. واکا فلورس می گوید: حداکثر یک قاشق غذاخوری (یا اندازه انگشت شست خود) در یک جلسه بمانید. حتی بهتر ، آن را با پروتئین یا چربی سالم امتحان کنید تا از تغییرات چشمگیر قند خون جلوگیری کنید.

آب کاهو

TikTokers ، در جستجوی خواب بهتر ، یک داروی جدید ابداع کرده است: خیساندن برگ های کاهو در آب داغ ، مانند چای ، برای کمک به خواب. اگرچه هیچ شواهدی مبنی بر تأثیر کاهو در خواب بر انسان وجود ندارد ، واکا فلورس می گوید که سالاد رومانی حاوی یک ماده مغذی گیاهی به نام لاکتوکاریوم است که به عنوان “سالاد تریاک” نیز شناخته می شود و برای خواب و آرامش مفید است.

در حالی که آب سالاد ممکن است خاصیت جادویی نداشته باشد ، Vaca -Flores می گوید این نیز بی ضرر است – ابتدا سالاد خود را بشویید. (اگرچه افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید از آب سالاد اجتناب کنند زیرا می تواند با داروهای آنها تداخل داشته باشد.)

اما بهتر است؟ چراغ ها را خاموش کنید و زمان محافظت را به یک ساعت قبل از خواب محدود کنید تا به مغز شما سیگنال بدهد ، زمان تولید ملاتونین ، هورمونی که چرخه خواب ما را کنترل می کند ، است ، توصیه می کند Vaca-Flores.

تخم مرغ پستو

این می تواند یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد احساس فوق العاده در صبحانه شما باشد. از روش مورد علاقه خود برای تهیه تخم مرغ (مخلوط ، با نور خورشید یا خیلی روشن) استفاده کنید و به جای پختن آنها در کره یا روغن ، از پستو استفاده کنید. این تمام است ، البته شما می توانید غذای خود را با سرو روی نان تست با مواد مختلف مانند پوسته آووکادو ، گوجه فرنگی یا فلفل قرمز شخصی کنید.

Vaca-Flores این روند غذایی TikTik را تأیید می کند ، زیرا تخم مرغ پروتئین کامل است و کولین را در بین سایر ویتامین ها و مواد معدنی ارائه می دهد. “حتماً از سس پستو استفاده کنید که حاوی چربی های اشباع نشده با کیفیت بالا ، مانند روغن زیتون یا آفتابگردان باشد. یا بهتر از آن ، سس پستو را خودتان در خانه تهیه کنید ، ”او توصیه می کند.

طرفدار پستو نیستید؟ شما همچنین می توانید این تخم مرغ های فلفل قرمز را امتحان کنید.

خط پایین

گرایش های غذایی TikTok می توانند یک کیسه مختلط باشند ، بنابراین به خاطر داشته باشید که وقتی آنها را در غذایتان می بینید ، همه آنها توسط متخصص تغذیه بررسی نمی شوند. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید ، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا حتی پزشک خود مشورت کنید. برای جلوگیری از عواقب خطرناک احتمالی. ممکن است بخواهید روشی را متناسب با نیازهای تغذیه ای خود تغییر دهید یا چیزی را به کلی حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید