نیازی نیست از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. در اینجا آنچه مهم است اهمیت دارد.


در اینجا آنچه باید در مورد “غذاهای فوق فرآوری شده” بدانید – چگونه آنها بر سلامتی شما تأثیر می گذارند و برای خانواده شما چه معنایی دارد.

من نسخه کوتاه تری از این پست را برای ستون خود در وبلاگ غذا و تناسب اندام WebMD نوشتم.

صحبت در مورد “غذای فرآوری شده” می تواند من را عصبی کند. این به این دلیل است که بسیاری از آن طعم امتیاز را دارد ، به ویژه امتیاز داشتن زمان و منابع لازم برای انجام همه کارها از ابتدا.

بنابراین توصیه های زیادی در مورد غذاهای فرآوری شده غیر واقعی است ، زیرا “از همه چیز در یک بسته اجتناب کنید”. مثل اینکه! مگر اینکه در مزرعه زندگی کنید و تمام روز خود را در آشپزخانه بگذرانید ، غیرممکن است.

بنابراین “غذاهای فرآوری شده” چیست؟

واقعیت این است که اکثر غذاها به نوعی پردازش می شوند ، از جمله غذاهای زیادی که به عنوان غذای اصلی سالم در نظر گرفته می شوند.

فرآوری مانند پاستوریزاسیون باعث ایمن شدن غذا می شود ، کنسرو باعث ماندگاری بیشتر غذا می شود و مواد مغذی را قفل می کند و آسیاب به این معنی است که شما می توانید بدون آسیاب کردن آرد خودتان نان یا کلوچه تهیه کنید. در اینجا انواع دیگری از درمان وجود دارد:

  • کم آبی بدن
  • هلی کوپتر
  • مخلوط کردن
  • خشك كردن
  • فریزر
  • بسته بندی
  • تخمیر

به عبارت دیگر ، این تأثیرگذار اینستاگرام که به شما می گوید “از همه غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید” احتمالاً در حال حاضر یک بشقاب بزرگ از آنها را می خورد!

اینجا مهمتر از همه است

یک روش دقیق تر و مفید برای تفکر در مورد غذا است درجه درمانی که انجام داده اند این دسته بندی ها از آنجا نشأت می گیرند طبقه بندی مواد غذایی NOVA:

  • غذاهای فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده: آنها در حالت طبیعی خود هستند ، یا کاملاً نزدیک هستند. این شامل میوه ها و سبزیجات تازه و یخ زده ، لوبیا و عدس خشک ، ماست ساده ، آجیل خام ، شیر پاستوریزه و گوشت یخ زده است.
  • غذاهای فراوری شده: اینها شامل چیزهایی هستند که نمک ، شکر یا چربی به آنها اضافه شده است مانند سبزیجات کنسرو شده و کنسرو شده ، پنیر ، کنسرو ماهی تن ، کنسرو میوه و نان تازه.
  • غذاهای فوق فرآوری شده: اینها محصولاتی هستند که شامل چندین ترکیب مانند رنگ ها ، تثبیت کننده ها و امولسیفایرها هستند و حاوی غذاهای بسیار دست نخورده و فرآوری نشده بسیار کمی هستند. اینها شامل غذاهایی مانند کوکی ها ، اقلام صبحانه شیرین ، مرغ ، نوشابه ، چیپس و سوپ کنسرو شده است. آنها کالری بالایی دارند ، مواد مغذی کمی دارند و به شدت در بازار عرضه می شوند.

صبر کن چی؟

شاید متوجه شده باشید که جهش نسبتاً قابل توجهی از “پردازش شده” به “فرا پردازش شده” وجود دارد. این یک سیستم کامل نیست و بسیاری از غذاها بین دو دسته قرار می گیرند. یک محصول غلات کامل تنها با چند ماده یا یک ماست کمی شیرین چطور؟ قطعاً مناطق خاکستری زیادی وجود دارد.

غذاهای فوق فرآوری شده چه مشکلی دارند؟

اکثر ما برخی از غذاهای فوق فرآوری شده را می خوریم. محققان می گوید تقریبا 60 درصد از کل رژیم غذایی بزرگسالان آمریکایی از غذاهای فوق فرآوری شده تامین می شود. این میزان در بین کودکان آمریکایی کمی بیشتر است (حدود 66 درصد).

تلاش برای رهایی از رژیم غذایی (و عادات غذایی فرزندان) از آنها ، تمرین بیهودگی و محرومیت است. به عبارت دیگر ، موفقیت در پرورش کودکی که هرگز نوشابه یا میان وعده میوه ای لثه را لمس نمی کند.

همچنین اگر در خانه خود تعدادی غذای فوق فرآوری شده ذخیره می کنید (ما این کار را می کنیم) نیازی به احساس گناه یا شرم نیست. در عین حال ، من فکر می کنم مهم است که بفهمیم این غذاها چگونه می توانند با سلامت هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مرتبط باشند.

طبق مطالعاتی از این دست ، هرچه از این غذاهای فوق فرآوری شده بیشتر بخوریم ، از سلامت کمتری برخوردار خواهیم بود:

  • یک تحقیق منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا در افرادی که غذاهای فوق فرآوری شده بیشتری مصرف می کردند ، میزان سرطان بالاتری یافت شد.
  • یک مطالعه اخیر از بزرگسالان فرانسوی به این نتیجه رسیدند که خطر بالای مرگ زودرس در ارتباط با رژیم غذایی فوق فرآوری شده وجود دارد.
  • بررسی بیش از 9000 کودک انگلیسی مشخص شد که شاخص توده بدن ، شاخص توده چربی ، وزن و دور کمر در کودکان ، نوجوانان و جوانان که بیشترین غذاهای فراوری شده را مصرف می کنند ، بیشتر است.

چرا؟ غذاهای فوق فرآوری شده از نظر چربی ، نمک و شکر بیشتر و فیبر کمتری نسبت به غذاهای فرآوری شده دارند. محققان می گویند که این عوامل ، همراه با مواد افزودنی غذایی ، مواد شیمیایی موجود در بسته بندی مواد غذایی و روش های درمانی مانند گرم شدن در دمای بالا ، می تواند به مشکلات سلامتی کمک کند.

غذای سالم برای کودکان مبتلا به بریس

با غذاهای فرآوری شده چه کنیم

من درخواست هایی برای اجتناب کامل از غذاهای فوق فرآوری شده شنیده ام ، اما فکر نمی کنم واقع بینانه باشد-و به نظر می رسد دستور العمل وسواس و سرخوردگی است. در اینجا چیزی است که من به جای آن توصیه می کنم:

  • هنگام خرید لیست مواد لازم را مطالعه کنید. قانون کلی من هرچه ساده تر باشد بهتر است. اگر گزینه هایی وجود داشته باشند که حاوی مواد افزودنی زیادی نباشند و من توان خرید آنها را داشته باشم ، اغلب آنها را انتخاب می کنم.
  • بیشتر اوقات بپزید. برخی از غذاهای راحت یک ضرورت در زندگی شلوغ است. در غذاهای یخ زده مانند فیله ماهی پخته یا راویولی منجمد گاهی مشکلی وجود ندارد. اما شما همچنین می توانید غذاهای بسیار ساده ای از مواد اولیه حداقل پردازش شده تهیه کنید ، به عنوان مثال. برنج و لوبیا یا تخم مرغ هم زده با یک طرف میوه.
  • نسخه های خانگی را آزمایش کنید. نوجوان من تسلیم نمی شود لباس مورد علاقه دامدار بطری (و به خاطر آن چندین سالاد سبز و چوب هویج روسری می کند!). اما او با خوشحالی غذا می خورد سس BBQ خانگی من، مخلوط ادویه تاکو، پوره سیب، و ماکارونی و پنیربه (در اینجا لیستی از کارهایی است که من معمولاً از ابتدا انجام می دهم– لیست شما ممکن است متفاوت باشد و اشکالی ندارد!)
  • به تعادل فکر کنید. بعد از تعطیلات آخر هفته در جشن مادربزرگ یا تولد ، می توانید غذاها و میان وعده های ساده تری سرو کنید. به احتمال زیاد ، فرزند شما هنوز هم مانند آنها احساس می کند. اگر فرزندان شما هفته گذشته یک جعبه غلات شیرین داشتند ، می توانید این هفته به صبحانه مانند تخم مرغ ، اسموتی و جو دوسر تمایل داشته باشید. اگر بچه های شما برای ناهار پنیر mac-n در جعبه می خورند ، سیب و گلابی را به عنوان طرف غذا برش دهید.
  • کمی خود را برش دهید. آنچه می خورید بیشتر مواقع مهم است بر غذاهای کمتر فرآوری شده ، از جمله مقدار زیادی میوه و سبزیجات تمرکز کنید ، اغلب اوقات هات داگ یا کیک را در جعبه عرق نکنید.



دیدگاهتان را بنویسید