کاهش خطر افسردگی با مصرف قارچ – دکتر رویا خادمیان


با خوردن قارچ خطر افسردگی را کاهش دهید

قارچ ها به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارند خبرساز شده اند. تحقیقات جدید دانشکده پزشکی هرشی پنسیلوانیا نشان می دهد که این مواد مغذی شگفت انگیز نه تنها خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس را کاهش می دهند ، بلکه می توانند برای سلامت روان نیز مفید بوده و خطر افسردگی را کاهش دهند.

محققان در مورد رژیم غذایی و سلامت روانی بیش از 24000 بزرگسال آمریکایی بین سالهای 2005 تا 2016 جمع آوری کردند و دریافتند افرادی که قارچ می خورند کمتر در معرض افسردگی قرار دارند.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، قارچ حاوی ergot است ، یک آنتی اکسیدان است که می تواند بدن را در برابر آسیب سلولی و بافتی محافظت کند.

مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها از چندین بیماری روانی مانند اسکیزوفرنی ، اختلال دوقطبی و افسردگی جلوگیری می کنند.

“قارچ ها منبع عالی اسید آمینه ارگوت هستند ، که یک ضد التهاب است و توسط بدن انسان سنتز نمی شود ، و مقادیر بالای این ماده می تواند خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد ، که می تواند علائم افسردگی را نیز کاهش دهد. “جبرئیل با ، محقق ارشد گفت.

قارچ های خوراکی با دکمه رایج ترین نوع قارچ در ایالات متحده هستند و حاوی پتاسیم هستند که باعث کاهش اضطراب می شود. علاوه بر این ، برخی دیگر از قارچ های خوراکی ، به ویژه Hericium erinaceus ، می توانند از اختلالات عصبی ، از جمله افسردگی جلوگیری کنند.

نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف زیاد قارچ با مزایای متعددی همراه نیست.

محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا جایگزینی یک وعده گوشت قرمز با یک وعده روزانه قارچ می تواند خطر افسردگی را کاهش دهد.

گروه تجزیه و تحلیل ثانویه انجام داد تا ببیند آیا جایگزینی یک وعده گوشت قرمز یا فرآوری شده با یک وعده قارچ در روز می تواند خطر افسردگی را کاهش دهد و نتایج نشان داد که این جایگزینی با کاهش خطر افسردگی ارتباطی ندارد.

در گذشته ، تحقیقات کمی برای بررسی ارتباط بین مصرف قارچ و افسردگی انجام شده بود و این مطالعه می تواند اهمیت استفاده از قارچ ها به عنوان ابزاری برای کاهش افسردگی و پیشگیری از بیماری را برجسته کند.

دیدگاهتان را بنویسید