چیز دیگری که باید در مورد کلسترول بدانید

آیا می دانستید که حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان در سراسر جهان از سطوح ناسالم کلسترول رنج می برند؟ نزدیک به ۴۲ میلیون فرد بالغ از سطوح خطرناک کلسترول بد رنج می برند.

و این خبر رایج است که سطوح بالای کلسترول بد به طور ذاتی با انواع بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی، چاقی و دیابت مرتبط است.

بنابراین لازم است گام های مثبتی برای مهار سطح کلسترول بد خود بردارید.

چه کاری می توانید انجام دهید تا کلسترول بد خود را به حداقل برسانید؟

راه آسان کاهش کلسترول خود را از طریق داروهای کلسترول نگیرید. آنها می توانند شما را از عوارض جانبی مانند ناهنجاری های کبدی، آسیب کبدی و التهاب کبد رنج ببرند. کاهش مواد مغذی حیاتی در بدن شما که از قلب شما محافظت می کند. نارسایی احتقانی قلب در نتیجه مصرف طولانی مدت داروها، از دست دادن وضوح ذهنی، از دست دادن حافظه، ضعف و درد عضلانی، تحریک پذیری و خستگی.

علاوه بر این، داروهای کلسترول می توانند شانس مرگ ناشی از حملات قلبی را تنها ۱٪ به حداقل برسانند! ناگفته نماند که این روش های مصنوعی کاهش کلسترول بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد!

اجازه دهید اکنون به چند مرحله طبیعی برای کاهش کلسترول به طور طبیعی اشاره کنم.



همه ما می دانیم که کلسترول با چاقی مرتبط است. بنابراین، کاهش وزن به شیوه ای سالم، از طریق رژیم غذایی مناسب، ورزش، یوگا و اصلاح سبک زندگی و از بین بردن چربی اضافی به این روش می تواند تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول شما داشته باشد. همچنین سطح کلی تناسب اندام شما را افزایش می دهد.



گام بعدی مصرف یک رژیم غذایی سالم است که کلسترول شما را کاهش می دهد. باید مراقب مصرف چربی ها باشید. مصرف چربی های اشباع شده و چربی های ترانس را کاملاً کنار بگذارید، مصرف کلی چربی های خود را به حداقل برسانید و سعی کنید چربی های خوب را از چربی های بد جایگزین کنید.

چربی های خوب در اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی، اسیدهای چرب امگا ۶ و ۹ و همچنین در چربی های موجود در مواد غذایی غلات کامل و روغن زیتون یافت می شوند. برای کاهش میزان LDL بد در بدن و جایگزینی آن با HDL خوب، می توانید مصرف غذاهای فیبر بالا را افزایش دهید.



ورزش روزانه به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه شامل دوچرخه سواری، دویدن، آهسته دویدن و شنا باید یکی از موارد ضروری در برنامه شما باشد.



وقت آن است که با غذاهای تصفیه شده، فرآوری شده، شیرینی ها، گوشت قرمز، زرده تخم مرغ و سایر مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا که باعث کاهش تری گلیسیرید و همچنین تولید کلسترول می شوند، خداحافظی کنیم. سعی کنید از شر این غذاهای اعتیادآور خلاص شوید. به زودی خواهید دید که میوه ها، سبزیجات، آب میوه ها و غلات کامل طعم لذیذ منحصر به فرد خود را دارند.



به الکل و کافئین نه بگویید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

دیدگاهتان را بنویسید

رژیم لاغری سریع