آینده فناوری حقوقی – Ecomotive


یکی از دلایل اهمیت پرداختن تکنولوژی حقوقی این است که فناوری راهی برای پاسخگویی به خواسته های مشتری و دفع رقابت است. دلیل دوم این است که فناوری به بهبود کارایی عملیاتی کمک می کند. سوم، فناوری در کمک به رهبران در ایجاد فرهنگی که بهترین استعدادها را جذب می کند، نقش دارد. در نهایت، شرکت های حقوقی باید به این موضوع اهمیت دهند. زیرا آینده فناوری یک مزیت استراتژیک به همراه دارد.

امروزه برخی از شرکت ها به دنبال راه هایی برای استفاده از فناوری برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان به روش های جدید و خلاقانه هستند و این آینده فناوری حقوقی است.

تکنولوژی حقوقی

آینده فناوری حقوقی

فناوری به تغییر آینده بخش حقوقی ادامه خواهد داد. اما خود فناوری تغییر می کند و به سرعت تطبیق می یابد، توسعه می یابد و بهبود می یابد. شرکت های حقوقی موفق آینده از فناوری جدید استقبال می کنند. آنها پذیرای آخرین فرم ها هستند هوش مصنوعی (AI)، رباتیک، فراگیری ماشینواقعیت مجازی (VR)، کلان داده و بسیاری موارد دیگر.

شرکت های حقوقی موفق آینده را در آغوش می گیرند و از فناوری های جدید برای پیشرفت استقبال می کنند. در این مقاله، برخی از راه‌های اصلی تغییر فناوری قانونی را بررسی می‌کنیم.

شرکت های حقوقی

تمرکز تجربه مشتری خواهد بود

شرکت های حقوقی آینده بر تجربه مشتری تمرکز خواهند کرد. آمازون و سایر برندهای تجارت الکترونیک پیشرو در حال تغییر انتظارات در سراسر اقتصاد هستند و کاربران انتظار پاسخ فوری، به روز رسانی منظم و شفافیت کامل را دارند. بخش حقوقی در این زمینه عقب مانده است. اما رقابت شرکت ها را مجبور می کند تا تجربه مشتری را بهبود بخشند.

انتظارات مشتری به این معنی است که شرکت های حقوقی باید فوریت را بپذیرند. فناوری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خدمات مشتری را با پاسخ فوری از طریق خودکار انجام دهند ربات چت بالا و هوش مصنوعی می دهد. خطوط مستقیم مشتریان به‌روزرسانی‌های فوری را برای مشتریان ارائه می‌کنند و سیستم‌های مدیریت طرح مبتنی بر ابر اعلان‌های منسجم و به‌موقع صادر می‌کنند و شفافیت کامل را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

شرکت های حقوقی مجازی در حال افزایش هستند

شرکت های حقوقی مجازی در حال افزایش هستند

طبق پیش‌بینی‌های اخیر، یک سوم وکلای بریتانیا احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ به عنوان مشاور در شرکت‌های حقوقی مجازی کار می‌کنند و بستری مرکزی، برندسازی و مدیریت مشترک و زیرساخت فناوری اطلاعات را برای آنها فراهم می‌کنند. درصدی از صورت حساب ها را نگه دارید.

این روش برای وکلا به معنای بازار کار قراردادی و موقت نیست. بلکه به معنای فرآیند کاری مستمر و منعطف است. همه گیری کرونا عامل اصلی تسریع این تغییر در بخش حقوقی بوده و منجر به پایان بحث در مورد امکان کار از راه دور شده است. هر موضوع دیگری که برای بحث باقی مانده است، مانند این واقعیت که وکلا می توانند با موفقیت در خانه کار کنند، حداقل تا حدی حل شده است.

بنابراین، شرکت های حقوقی مجازی ممکن است در این حرفه امیدوار کننده باشند. زیرا وکلا استقلال و انعطاف بیشتر را ترجیح می دهند که احتمالاً با ثبات و دقت کمتر همراه است. البته این بستگی به هر شرکتی دارد. فناوری نیز نقش اساسی خواهد داشت. شرکت های مجازی به ناچار تکنولوژی محور هستند و از بسیاری از گزینه های بالا برای بهبود تجربه مشتری و فعال کردن تعامل یکپارچه استفاده می کنند.

شرکت ها با آغوش باز از اتوماسیون استقبال می کنند

شرکت ها با آغوش باز از اتوماسیون استقبال می کنند

فناوری قانونی آینده یا lawtech بیش از پیش خودکار می شود و کارهای تکراری و خسته کننده را آسان تر می کند. شاید بدیهی ترین گزینه برای اتوماسیون تهیه و بررسی اسناد قانونی باشد. شرکت‌های آینده، چه بزرگ و چه کوچک، احتمالاً این بخش از زندگی کاری را کاملاً خودکار خواهند کرد. در واقع، بسیاری از شرکت ها قبلاً این مسیر را طی کرده اند. مانند استفاده از برخی ابزارها مانند وب سایت ها، نرم افزارها و غیره به منظور خودکارسازی اسناد. این ابزار به وکلا اجازه می دهد تا بندهای قانونی را بیابند، خطاها را به حداقل برسانند، از آماده بودن کار برای مشتری اطمینان حاصل کنند، استنادها را تأیید کنند و موارد دیگر. این ابزار به گونه ای طراحی شده است که همه چیز را تا حد امکان ساده کند، که متعاقباً زمان را برای وکلا برای انجام کارهای پیچیده تر آزاد می کند.

فناوری پیشرفته با هزینه کم همراه خواهد بود

فناوری پیشرفته با هزینه کم همراه خواهد بود

هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، یادگیری ماشین، داده های بزرگ و فناوری های پیشرفته می توانند پیچیده، گیج کننده و شاید حتی دلهره آور به نظر برسند. اما همانطور که بسیاری از بخش‌های دیگر قبلاً آموخته‌اند، فناوری پیشرفته نباید پیچیده، ترسناک یا گران باشد. نوآوری در فناوری حقوقی در آینده احتمالاً به بسیاری از گزینه‌های به اصطلاح پیشرفته بستگی دارد و شرکت‌ها در هر اندازه باید سعی کنند جلوتر از منحنی باشند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی احتمالاً نقش مهمی در آینده ایفا خواهند کرد و شرکت‌های بیشتری برای بهبود خدمات مشتریان به چت‌بات‌ها روی می‌آورند. به طور مشابه، ابزارهایی که بر حجم زیادی از داده‌ها متکی هستند، مانند Context Expert Analytics، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند از تجزیه و تحلیل و تحقیق پشتیبانی کنند و همچنین نشانه‌های واضحی از الگوها و روندهای آینده ارائه دهند.

واقعیت مجازی نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند و امکانات بی شماری را برای استفاده به ارمغان می آورد. برای مثال، وکلا می‌توانند از واقعیت مجازی در پرونده‌های واقعی استفاده کنند، و تجربیات همه‌جانبه‌ای از صحنه‌های جرم یا تصادفات را برای کمک به شاهدان، قضات و دیگران برای درک بهتر موقعیت ارائه دهند.

یکی دیگر از کاربردهای احتمالی واقعیت مجازی، تحصیلات است. دانشجویان آینده نگر می توانند در یک دادگاه سه بعدی شرکت کنند و با بازآفرینی سناریوهای واقعی که بینش ارزشمندی را در مورد حرفه وکالت ارائه می دهد، درس بیاموزند. یادگیری همه جانبه قبلاً در زمینه های دیگری مانند پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است و طبق مطالعات آکادمیک فواید آموزشی بسیاری به همراه دارد.

وکلا مهارت های آینده را خواهند آموخت

وکلا مهارت های آینده را خواهند آموخت

بنابراین، تعداد کمی از وکلا در حال حاضر به مهارت های فنی پیچیده نیاز دارند. اما در آینده تقریباً همه آنها به آموزش فنی اولیه نیاز خواهند داشت.

این امر به ویژه در مورد مهارت های ارتباطی صادق است. فناوری جدید با ارائه وب سایت های تعاملی، مرکز مشتری، سیستم های مدیریت پروژه و سایر امکانات به برقراری ارتباط سریع و مؤثر کمک می کند. وکلا باید نحوه استفاده از این فناوری را بدانند، در غیر این صورت ممکن است با کاهش رضایت مشتری مواجه شوند. فناوری حقوقی به سرعت در حال تغییر است و بهترین توصیه برای وکلا این است که به روز بمانند، چشم انداز فناوری را زیر نظر داشته باشند و مهارت های خود را تا حد امکان ارتقا دهند.

نیمی از تیم حقوقی وکیل نخواهند بود

در این دستور جدید، ترکیب تیم های حقوقی همگام با کسب و کار تغییر می کند. فناوری در کنار بهبود و استانداردسازی فرآیندها به عرضه کمک می کند خدمات با معرفی استراتژی‌های جدید و افزایش تقاضا برای انجام کارهای بیشتر با کمتر، سلسله‌مراتب رویه‌های حقوقی سنتی احتمالاً ساختاری چابک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر به خود می‌گیرد.

استفاده از راه حل های خودکار، ربات های چت و سایر اشکال خدمات حقوقی افزایش یافته است و این خدمات در کنار حمایت وکلا نیاز به نیروی کار چند رشته ای با مجموعه مهارت های مختلف دارد. در واقع، نسبت کارهای حقوقی انجام شده توسط وکلا، تحلیلگران داده، کارشناسان عملیاتی و سایر متخصصان در عملیات حقوقی ممکن است به حدی برسد که متخصصان حقوقی تقریباً در اقلیت باشند.

خوانایی داده ها به اندازه الزامات قانونی مهم خواهد بود

خوانایی داده ها به اندازه الزامات قانونی مهم خواهد بود

شرایط قرارداد تعیین کننده ارزشی است که باید از آن به دست آید. وقتی صحبت از این شرایط به میان می آید، مهم است که بفهمیم آنها در واقعیت چگونه کار می کنند. به عنوان مثال، آیا مقدار مورد انتظار به دست می آید؟ آیا باید شرایط اضافه یا اصلاح شود؟ یا اینکه آیا یک رابطه باید تمام شود یا نه؟

کسب و کارها به طور فزاینده ای به تیم حقوقی خود برای کمک به شناسایی فرصت ها برای افزایش درآمد و کاهش هزینه و ریسک متکی هستند. سیستم‌های مدیریت چرخه عمر مشتری می‌توانند شفافیت و داده‌هایی را که کسب‌وکارها برای اطلاع از عملکرد قراردادهایشان به آن نیاز دارند، ارائه دهند. به عنوان مثال، واحدهای تجاری ممکن است در زمان سررسید قراردادها هشداری دریافت کنند تا بتوانند از این فرصت برای فسخ قراردادهایی با عملکرد ضعیف یا مذاکره در مورد شرایط بهتر استفاده کنند.

با گذشت زمان، مجموعه داده‌های حقوقی غنی‌تر می‌شوند و تیم‌های حقوقی توانایی بیشتری در تجزیه و تحلیل آن داده‌ها برای به دست آوردن بینش استراتژیک پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، زمانی که همه قراردادهای خرید، فروش و سایر قراردادها بر روی یک پلت فرم پردازش و مذاکره می‌شوند، امکان استخراج داده‌ها برای مشاهده نتایج معمول شرایط استاندارد و انحراف وجود دارد که تیم‌های حقوقی را قادر می‌سازد تا فرصت‌هایی را برای بهبود قراردادهای آتی شناسایی کنند. برای شناسایی

فرآیندهای انعقاد قرارداد

فرآیندهای انعقاد قرارداد کاملاً آنلاین است و زمان تکمیل تراکنش کاهش می یابد

فرآیند مذاکره قرارداد می‌تواند به پلتفرم‌های فناوری منتقل شود که ارتباطات سریع‌تر، همکاری بهتر و دسترسی به موقع به داده‌های بازار را امکان‌پذیر می‌سازد، به جای فرآیندهای الکترونیکی که اساساً فرآیندهای دستی مشابهی مانند خط قرمز و ایمیل را تقلید می‌کنند.

درعوض، پلتفرم‌های آنلاین تیم‌های حقوقی را قادر می‌سازد تا فرآیند را در سراسر سازمان با شیوه‌های یکسان برای تهیه پیش‌نویس قرارداد، تأییدیه‌های داخلی و امضای قرارداد و تشکیل پرونده استاندارد کنند. ادغام با سایر سیستم های اطلاعاتی می تواند در دسترس بودن داده های مربوطه را برای تقویت مواضع مذاکره تضمین کند.

استاندارد کردن فرآیندهای ایجاد قرارداد همچنین با اطمینان از اینکه تیم حقوقی و واحدهای تجاری از الگوهای به‌روز استفاده می‌کنند که توانایی کنترل انحراف از عبارت استاندارد، نقاط تنظیم خودکار و کنترل نسخه قوی را دارند، به کاهش ریسک کمک می‌کند. خودکارسازی و استانداردسازی این فرآیندها همچنین راه را برای نظارت دقیق تر بر ارزش قرارداد در طول عمر آن هموار می کند که منجر به پیش بینی بعدی ما می شود.

عقد قرارداد آنلاین

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟