تمامی پروازهای چارتر اربعین لغو شد – پریمیوم اکونومی


رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: بلیت هواپیما به قیمت بازار سیاه فروخته می شود. به منظور جلوگیری از سوء استفاده چارترکنندگان، تمامی پروازهای چارتر اربعین حذف شده و مسافران بلیط کربلا را با نرخ اعلام شده خریداری کنند.

تهران – اختازبرتر – ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایرنا، سید عبدالرضا موسوی افزود: یکی از مشکلات اصلی شرکت های هواپیمایی چارتر کننده ها هستند و هم اکنون بلیت هواپیما در اکثر مسیرها به قیمت بازار سیاه فروخته می شود. چارترکنندگان از وضعیت اقتصادی شرکت ها سوء استفاده می کنند و تقاضا داریم با مشارکت دولت و برنامه ریزی برای تقویت وضعیت اقتصادی شرکت های هواپیمایی، فعالیت چارترکنندگان محدود شود. در این راستا با شرکت های هواپیمایی مشورت شده است که از فروش مسیر به چارتر کننده ها خودداری کنند، اما ضعف اقتصادی شرکت های هواپیمایی مانعی جدی برای توقف فروش چارتر است.

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی اضافه کرد: با این حال تمامی پروازهای چارتر اربعین لغو شده است و به اطلاع مسافران می رسانیم تا بلیت را با نرخ مشخصی که به زودی از سایت های شرکت های هواپیمایی اعلام می شود، تهیه کنند. از دولت تقاضا داریم از ظرفیت کارشناسی فعالان صنعت استفاده کند نه افرادی که خدمات مسافرتی می فروشند. خطوط هوایی به دنبال کسب درآمد نیستند، بلکه می خواهند خدمات ارائه دهند. امروز از ۳۳۳ فروند هواپیمای مسافربری تنها ۵۰ درصد فعال هستند، جدای از بحث تحریم و موانع ورود قطعات، مشکلات اقتصادی در صنعت هوانوردی وجود دارد که ایمنی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه برای بازگشت هواپیماها به خط اصلی پرواز باید چاره اندیشی کنیم، گفت: بلیت هواپیما بازار سیاه پیدا کرده و مدت انتظار برای تهیه بلیت به دلیل زمینگیر شدن هواپیماها افزایش یافته است. قیمت بلیط فعلی هواپیما ۲۵۰۰۰ تومان است و معمولا حدود ۶۰ درصد هزینه هواپیماها شامل هزینه نشست و برخاست، خرید قطعات، خرید روغن، لاستیک، گریس، فرش و کاور هواپیما و خرید نشریات است. که خلبانان در پرواز به آن نیاز دارند. به دلار محاسبه می شود.

موسوی خاطرنشان کرد: استانداردهای پذیرفته شده بین المللی باید در صنعت هوانوردی رعایت شود در غیر این صورت امکان پرواز هواپیما به کشورهای خارجی وجود ندارد و همه این استانداردها بر اساس نرخ دلار است. صنعت هوانوردی در داخل ایران و حتی به شرکت فرودگاهی با نرخ ارز مظلوم است. T. بر اساس وزن هواپیما و تعداد پروازها به نرخ دلار پرداخت می شود. حتی پروازهایی که در فرودگاه های مشهد، اهواز و… انجام می شود صندلی ها بر اساس نرخ مبادله ای، هزینه نشست و برخاست از شرکت هواپیمایی دریافت می شود. در ۱۰ سال گذشته به دلیل حذف تعرفه های تخفیف فرودگاهی، هزینه های نشست و برخاست و پارک هواپیما در فرودگاه ها ۷۰ برابر شده است.

رئیس اتحادیه شرکت های هواپیمایی گفت: در این شرایط قیمت بلیت نه برای ایرلاین و نه برای مصرف کننده مقرون به صرفه نیست و یک ساعت صندلی پرواز برای شرکت هواپیمایی ۳۴ هزار تومان است اما بلیت ۲۴ هزار تومان فروخته می شود. تومان. و ۱۱ درصد از هر صندلی پرواز فقط بابت عوارض پرداخت می شود و این هزینه خارج از سهم عوارض پرداختی برای هر بلیط فرودگاه است. بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه ها، وزارت نفت و سازمان هواپیمایی افزایش یافته و شرکت های هواپیمایی دچار زیان انباشته شده اند. در خصوص جزئیات پرداخت هزینه بلیت به سازمان ها، ۱۱ درصد عوارض هلال احمر، ۹ درصد مالیات، ۴ درصد عوارض ایمنی و ۴ درصد عوارض فرودگاهی علاوه بر افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری، با مشکل مواجه شده است. وضعیت مالی شرکت های هواپیمایی