۹ پیش بینی برای هوش مصنوعی و اتوماسیون در سال ۲۰۲۲


هوش مصنوعی راه خود را به زندگی روزمره ما باز کرده است و با انجام این کار به بسیاری از مشاغل در صنایع مختلف این فرصت را داده است که از آن برای بازار یابی از عملکرد بهتر و روانتر استفاده کنید. هر ساله پیشرفت‌های جدیدی با هوش مصنوعی و اتوماسیون ایجاد می‌شود که کسب‌وکارها می‌توانند به روش‌های نوآورانه مختلفی از آن‌ها استفاده کنند.

در این مقاله ۹ نفر از کارشناسان «شورای کارآفرینان جوان» با پیش‌بینی‌های خود به بررسی نقش‌هایی که هوش مصنوعی و اتوماسیون در دنیای کسب‌وکار در سال جاری خواهد داشت پرداخته‌اند.

بهبود الگوریتم های گوگل

  1. بهبود الگوریتم های گوگل

هوش مصنوعی تقریباً در تمام جنبه های زندگی ما تأثیر زیادی دارد و نوآوری در این فضا پیشرفت های روزافزونی را ایجاد می کند. در سال ۲۰۲۲ شاهد پیشرفت های قابل توجهی در تاثیر هوش مصنوعی بر الگوریتم هایی مانند الگوریتم جستجوی گوگل خواهیم بود. عدم هماهنگی کسب‌وکارها با این تغییرات باعث ایجاد مشکلاتی در فعالیت آنها می‌شود و باعث می‌شود در بازار رقابتی خود عقب بمانند. با ورود به این تحولات به ویژه در عرصه فراگیری ماشین و هوش مصنوعی، شاهد اتوماسیون بیشتری در پشتیبانی مشتری خواهیم بود. به طوری که سیستم های اتوماسیون وظایف آسان را بر عهده می گیرند و انسان ها می توانند بر کمک به مشتریانی که به تعامل انسانی نیاز دارند تمرکز کنند.

تجربه کاربری شخصی

  1. تجربه کاربری شخصی

مهم ترین روشی که هوش مصنوعی بازی را تغییر می دهد، ارائه یک تجربه کاربری شخصی تر است. به روشی که الگوریتم های رسانه های اجتماعی تنها در دهه گذشته پیشرفت کرده اند نگاه کنید. رسانه‌ای مانند TikTok آنچه کاربرانش می‌خواهند ببینند را تجزیه و تحلیل می‌کند و به سرعت محتوای بیشتری در اختیار آنها قرار می‌دهد.

در دنیای تجارت الکترونیک، شاهد پیشرفت واقعی در این مسیر خواهیم بود. تبلیغات آنلاین حتی از آنچه که قبلا هستند خاص تر می شوند و مشتریان بیشتر از آنها استقبال می کنند. هوش مصنوعی تنها به دنبال فروش یک محصول خاص نیست، بلکه به جلب علاقه مشتریان نیز کمک می کند. این اطلاعات نه تنها از تاریخچه خرید، بلکه به طور بالقوه از رسانه های اجتماعی به دست می آید.

شناسایی سرنخ های مشتری

  1. شناسایی سرنخ های مشتری

با کمبود نیروی کار و تورم فعلی، اتوماسیون در سال ۲۰۲۲ بیش از هر زمان دیگری مهم است. این فناوری می تواند به کسب و کارها کمک کند تا چندین کار از جمله شناسایی سرنخ های بالقوه و ارزش تجاری مشتریان بالقوه را انجام دهند. هوش مصنوعی و اتوماسیون همچنین می تواند به مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها، تعمیر تجهیزات و موارد دیگر کمک کند.

به طور کلی، کسب‌وکارها مجازند هزینه‌های مربوط به انجام وظایف روزانه و ضروری را در عین به حداکثر رساندن استعدادهای سرمایه انسانی به حداقل برسانند. حتی در تجارتی که پرسنل کمی دارد.

  1. تبلیغات هدفمندتر و مرتبط تر

وقتی نزدیک خانواده یا دوستان خود هستیم و به دنبال موضوعاتی می گردیم که با یکدیگر صحبت کرده ایم. گروهی از دوستان در یک ورزشگاه آگهی یک سبک زندگی سالم و تناسب اندام دریافت می کنند، یا اگر یکی از اعضای خانواده اخیرا دستگیر شده باشد، اعضای خانواده ممکن است آگهی یک وکیل جنایی را دریافت کنند.

البته توجه به این نکته ضروری است که حریم خصوصی بزرگترین دارایی ماست و دسترسی گسترده به هوش مصنوعی و فناوری های مشابه یکی از تهدیدات بالقوه این حریم خصوصی خواهد بود.

خدمات خودکار

  1. خدمات خودکار

یکی از بزرگترین روندهایی که در سال ۲۰۲۲ برای هوش مصنوعی باید مشاهده کرد، اتوماسیون در خدمات مشتری است. به لطف پیشرفت های اخیر مانند توانایی ارائه پیشنهادات سفارشی، مشتریان انتظارات بسیار بالایی دارند. آنها آنچه را که نیاز دارند فوراً می خواهند و یک تجربه شخصی می خواهند. هوش مصنوعی می تواند این نیاز را برای خودکارسازی بیشتر فرآیند خدمات مشتری با ردیابی تاریخچه مشتری، مسیریابی به بخش مناسب، استفاده از NLP و تجزیه و تحلیل احساسات برطرف کند.

البته، عوامل انسانی همچنان در صنعت خدمات مشتری مورد نیاز خواهند بود، اما آنها باید یاد بگیرند که چگونه با هوش مصنوعی و اتوماسیون کار کنند تا بهترین خدمات مشتری و تجربه ای واقعا سفارشی را ارائه دهند.

محیط های واقعی تر در بازی ARVR

  1. محیط های واقعی تر در بازی AR/VR

هوش مصنوعی نقش بزرگی در متاورس ایفا می کند که شامل بسیاری از برنامه های بازی است. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیس بوک در این زمینه پیشتاز است، اما تنها بازیگر در این زمینه نیست و پروژه های بلاک چین مانند The Sandbox و Decentraland تنها چند نمونه از رقبا هستند. این دنیای مجازی دارای زمین، تجارت، بازی و انواع ویژگی هایی است که نیاز به هوش مصنوعی و اتوماسیون دارد. در سال‌های آینده، کاربران انسانی و برنامه‌های هوش مصنوعی برای ایجاد محیط‌های آنلاین واقعی‌تر با یکدیگر همکاری خواهند کرد و اعتقاد بر این است که بسیاری از این کارها در سال ۲۰۲۲ به جلو حرکت خواهند کرد.

  1. بازاریابی تلفنی خودکار

با کمبود پرسنل و تجربه کاری که باید جبران شود، سال ۲۰۲۲ سالی با محوریت اتوماسیون و هوش مصنوعی خواهد بود. در شرکت های پیشرو هوش مصنوعی جایگزین تقاضای سازندگان بازاریابی تلفنی شده است. این شرکت ها از ابزارهای پیشرو مدیریت هوش مصنوعی مانند Ai Assist برای ارسال مکالمات اولیه و برقراری ارتباط تا نقطه تحویل به فروشنده استفاده می کنند. در تجارت الکترونیک، انبارها نیاز شدیدی به پرسنل برای انتخاب و بسته بندی سفارشات داشتند، اما اکنون، از فرآیند فروش به حمل و نقلبه انبارها با ربات و اتوماسیون نرم افزار فراتر خواهد رفت.

نیروی کار را افزایش دهید

  1. نیروی کار را افزایش دهید

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲ از طریق نیروی کار افزایش یافته نقش برجسته تری در تجارت ایفا خواهد کرد. با استفاده صحیح از هوش مصنوعی، این فناوری جایگزین نیروی انسانی نمی شود، بلکه کارایی را افزایش می دهد. کارگران و ماشین‌ها با استفاده از قابلیت‌های هوشمند و شناختی با هم کار خواهند کرد و انسان‌ها به تعامل با ماشین‌ها برای ایجاد هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص دیدگاه‌های مختلف ادامه خواهند داد.

امروزه کار با هوش مصنوعی عادی شده است و در این راستا، سه حوزه ای که احتمالاً شاهد افزایش چشمگیر هوش مصنوعی خواهیم بود، امنیت سایبری، منابع انسانی و رایانش ابری است.

مدیریت موجودی با تشخیص تصویر

  1. مدیریت موجودی با تشخیص تصویر

هوش مصنوعی راه‌حل‌های اتوماسیون بی‌شماری را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند، بنابراین انتخاب تنها یکی از راه‌هایی که هوش مصنوعی نقش بزرگ‌تری در سال ۲۰۲۲ بازی می‌کند آسان نیست. شاید یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲ به کسب‌وکارها خدمت می‌کند، کمک به مدیریت موجودی باشد. یکی از راه‌های بهبود مدیریت موجودی توسط هوش مصنوعی، فناوری تشخیص تصویر محصول است. با ارجاع متقابل پایگاه داده محصولات با محصولات اسکن شده و تحلیل شده با استفاده از هوش مصنوعی، ۳PL، و پوشش کامل همه کانال، شرکت ها می توانند ناکارآمدی های مرتبط با ورود مجدد را کاهش دهند و به اطمینان از قرارگیری صحیح محصولات در Spaces در فروشگاه یا انبار کمک کنند.

هوش مصنوعی

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟