نحوه تبلیغ در ۱۰ وب سایت برتر ایران + قیمت


تبلیغات در سایت های محبوب یکی از مهم ترین قطعات پازل دیجیتال مارکتینگ است. این روزها بیشتر صاحبان مشاغل برای دستیابی به مخاطبان خود به سایت های دیگر مراجعه می کنند. آنها به خوبی فهمیده اند که برای رسیدن به اهداف خود باید در جایی حضور داشته باشند که مخاطبانشان به آنجا بروند.

بدیهی است که تبلیغ محصول یا خدمات وقتی دیده می شود می تواند شما را به هدف خود نزدیکتر کند. آیا می توانید با تبلیغات در سایت های ناشناس مخاطب مورد نیاز خود را پیدا کنید؟ نرخ کلیک شما و در نتیجه نرخ تبدیل شما بستگی به تعداد افرادی دارد که تبلیغ شما را مشاهده می کنند.

با این حال، آیا تبلیغات در هر سایت محبوب به شما بازگشت سرمایه می دهد؟ نه! در این مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا هدف از تبلیغات در سایت های پربازدید و نحوه انتخاب گزینه مناسب را بررسی کنیم. در ادامه نگاهی می اندازیم به پربازدیدترین سایت های تبلیغاتی ایرانی و روش های نمایش تبلیغات در آنها.

پربازدیدترین سایت های ایرانی برای تبلیغات

۱. تمرین سه

ورزش ۳ یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین سایت های ایرانی به شمار می رود. میلیون ها بازدید روزانه از این وب سایت چیزی نیست که بتوان آن را سهل انگاری کرد. ورزش سه مکان عالی برای افزایش آگاهی از برند، جذب تعداد مشتریان علاقه مند (سرنخ) و افزایش فروش است.

ورزش سه به شما امکان می دهد در قالب های مختلف مانند مطابقت، محصول و ویدیو به مخاطبان هدف خود برسید. قیمت تبلیغات در ورزش بستگی به نوع تبلیغ و محل نمایش آن دارد.

به عنوان مثال تبلیغات تطبیق ثابت در صفحات داخلی از ۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان و در صفحه اصلی از ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان به ازای هر کلیک برای شما هزینه خواهد داشت. می توانید از گزینه های دیگر مانند بازی معمولی برای مدیریت هزینه های خود استفاده کنید. هزینه تبلیغات منظم در ورزش ۳ به طور متوسط ​​بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان است.

۲. تجارت نیوز

تجارت نیوز یکی از پرطرفدارترین وب سایت های خبری است که روایت های مختلفی از اقتصاد ایران و جهان منتشر می کند. سایت تجارت نیوز نیز با ارائه آموزش ها و تحلیل های اقتصادی توانسته است نظر مخاطبان بی شماری را به خود جلب کند. هزینه هر کلیک برای تبلیغات همسان در تجارت نیوز به طور متوسط ​​۳۵۰ تا ۵۰۰ تومان و برای تبلیغات بنری بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است.

۳. طرفداری

فدری یکی دیگر از وبسایت های ورزشی پرطرفدار است که در سال های اخیر عملکرد درخشانی داشته است. این وب سایت یک رسانه ورزشی مستقل است که آخرین اخبار، حاشیه ها و تحلیل های ورزشی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. از طرفی فناری نیز به کاربران خود اجازه می دهد تا پست ها و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

تعامل کاربر حرفه ای در کنار بازدیدهای روزانه قابل توجه آن را به مکانی عالی برای تبلیغات تبدیل کرده است. شما می توانید آگهی خود را به اشکال مختلف در این وب سایت نمایش دهید. برای تبلیغات همسان باید به طور متوسط ​​از ۳۵۰ تا ۵۰۰ تومان و برای تبلیغات بنری از ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان برای هر کلیک هزینه کنید.

۴. تشویق شد

دلگرم اولین مجله اینترنتی ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ به طور مستقل آغاز کرد. فعالیت اصلی آنها در حال حاضر در زمینه تولید و انتشار محتوای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، سبک زندگی و سرگرمی است. آنها همچنین محتوای بهداشتی و بهداشتی خوبی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند.

دلگرم با افزودن بخش های متنوع و جذاب از جمله وضعیت آب و هوا، قیمت محصولات و پاسخ آنلاین به سوالات پزشکی و مامایی توانسته است نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. فعالیت های مستمر و برنامه ریزی دقیق آنها در کنار انتشار روزانه ۱۵۰ مطلب مختلف، دلگرم را جزو ده سایت پربازدید ایرانی قرار داد.

این وب سایت از سال ۱۳۹۵ میزبان تبلیغات کسب و کارهای مختلف است، همچنین می توانید روی تعداد بازدید روزانه از این وب سایت تبلیغاتی محبوب حساب کنید و تبلیغات خود را از طریق آن به دست مخاطبان خود برسانید. برای هر کلیک ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ تومان برای تبلیغات در دلگرم کنار بگذارید.

۵. دنیای اقتصاد

دنیای اقتصاد یک وب سایت خبری و تحلیلی است که سعی دارد دانش اقتصادی بازدیدکنندگان خود را افزایش دهد. این وب سایت در انتشار اخبار و تحلیل ها اصول حرفه ای را رعایت می کند و بیش از هر چیز به رضایت مخاطبان خود می پردازد. یکی دیگر از مزایای این وب سایت نسخه انگلیسی آن است.

حضور تحلیلگران اقتصادی در دنیای اقتصاد و رعایت اصول حرفه ای باعث شده تا روزانه تعداد زیادی از مردم از این وب سایت استفاده کنند.

۶. مرطوب

نمناک از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است و در این نه سال این وب سایت با ارائه مطالب متنوع در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، تناسب اندام و مد توانسته در بین پربازدیدترین سایت های ایرانی قرار گیرد. نمناک نیز با ارائه محتوای آموزشی برای آشپزی یکی از منابع محبوب برای یافتن دستور پخت غذاهای مختلف به شمار می رود.

۷. آینده

فرارو وب سایت خبری است که با ارائه جدیدترین اخبار ایرانی، سیاسی و ورزشی جایگاه خوبی در بین کاربران ایرانی به دست آورده است. آنها همچنین سعی کرده اند برای جذب مخاطب بیشتر مطالب سبک زندگی جالبی را در سایت خود منتشر کنند.

۸. انتخاب

سایت منتخب یکی دیگر از وبسایت های خبری است که در این سال ها به مکانی مناسب برای نمایش تبلیغات تبدیل شده است. آنها با ارائه آخرین اخبار ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف و همچنین تصاویر و فیلم های خبری توانسته اند بازدید روزانه خود را افزایش دهند.

فعالیت حرفه ای گزینش با اعتماد تعداد زیادی از مردم به دنبال داشته است. برای همسان سازی تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی باید برای هر کلیک ۳۵۰ تا ۵۰۰ تومان و ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان هزینه کنید.

۹. ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام ایرنا یکی از پربازدیدترین وب سایت ها و خبرگزاری های ایرانی است. بازدید روزانه از این وب سایت فرصتی عالی برای جذب مشتریان بالقوه و افزایش نرخ بازگشت سرمایه است.

۱۰. اقتصاد آنلاین

اقتصاد آنلاین یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین وب سایت های خبری ایرانی در حوزه اقتصاد به شمار می رود. آنها با انتشار تحلیل های دقیق و اخبار واقعی توانسته اند اعتماد و رضایت مخاطبان خود را جلب کنند. تعداد بازدید از این وب سایت بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در روز است که به این راحتی نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

ویژگی های سایت های محبوب مناسب برای تبلیغات

از گذشته تا به امروز صاحبان مشاغل سعی کرده اند با تبلیغات در مکان های شلوغ توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنند. با گسترش اینترنت، همان استراتژی را در دنیای دیجیتال پیاده کردند. به همین دلیل است که امروزه سایت های تبلیغاتی پرطرفدار محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

پربازدیدترین سایت ها نیز نیازهای بازار را به خوبی درک کرده اند. از این رو، آنها فضاهای وب سایت خود را برای نمایش تبلیغات به مشاغل اجاره می دهند. برای انتخاب بهترین گزینه از بین آنها باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ویژگی های جمعیتی و رفتاری بازدیدکنندگان

ابتدا باید ویژگی های جمعیت شناختی و رفتار بازدیدکنندگان سایت های تبلیغاتی پربازدید را ارزیابی کنید. آیا ویژگی های مخاطبان آنها با شخصیت مشتری شما مطابقت دارد؟

به عنوان مثال، ارسال رایگان ممکن است برای مخاطبان آنها مهم باشد. اگر چنین خدماتی را ارائه نمی دهید، بهتر است از تبلیغات در آنجا صرف نظر کنید زیرا حتماً شکست خواهید خورد. از طرف دیگر، ممکن است نخواهید همه مناطق جغرافیایی یا افراد با درآمد پایین را هدف قرار دهید. از این رو ابتدا سعی کنید مخاطبان خود را بشناسید.

۲. تعداد بازدیدهای ماهانه و مشارکت بازدیدکنندگان

باید بدانید ماهانه چند نفر تبلیغ شما را می بینند. برای بررسی این موضوع از ابزارهای آنلاین مانند Ahrefs و Alexa استفاده کنید. با این حال، ترافیک بالا به تنهایی نمی تواند به اهداف شما برسد. شما به مخاطبی نیاز دارید که وقت خود را صرف مرور سایت های تبلیغاتی محبوب کند.

محتوای آنها را بررسی کنید تا ببینید بازدیدکنندگان شما چقدر درگیر هستند. مثلا قسمت نظراتشون شلوغه یا کسی نظر نداده؟ همچنین می توانید از آنها بخواهید که اطلاعات مربوط به رفتار کاربران خود را با شما به اشتراک بگذارند.

۳. محتوای وب سایت

توجه به محتوای هاست هنگام تبلیغات در سایت های پربازدید بسیار مهم است. ممکن است در این سایت ها محتوایی وجود داشته باشد که به تصویر برند شما آسیب برساند. به این ترتیب بودجه تبلیغاتی شما صرف کاهش مشتریان و شهرت شما می شود.

از طرفی محتوای وب سایت در تطبیق تبلیغات اهمیت دو چندانی دارد. آنها به دلیل شباهت به محتوای وب سایت می توانند به نرخ کلیک بالایی دست یابند. به همین دلیل محتوای تبلیغ شما باید با محتوای وب سایت میزبان مطابقت داشته باشد.

۴. فرمت های تبلیغاتی

چه نوع تبلیغاتی در سایت های پربازدید شما موجود است؟ آیا باید فقط به بنرها بچسبید یا آنها برای ارائه تبلیغات در قالب های مختلف با شما همکاری می کنند؟ بهتر است تنها به یک مدل تبلیغاتی بسنده نکنید.

با نمایش تبلیغات در قالب های مختلف مانند بنر و مطابقت می توانید نرخ کلیک خود را افزایش دهید. افزایش نرخ کلیک به معنای بازگشت هزینه هایی است که صرف تبلیغات کرده اید. از این رو به سراغ سایت هایی بروید که دست شما را برای تبلیغات در قالب های مختلف باز می کنند.

۵. به روز رسانی ها و اصلاحات

توانایی طراحی مجدد و به روز رسانی تبلیغات به شما در بهبود نتایج کمک می کند. هنگام انتخاب سایت های محبوب برای تبلیغات، در نظر بگیرید که آیا می توانید تبلیغات خود را در آینده تغییر دهید یا خیر.

به عنوان مثال، بنرهای شما ممکن است انتظارات شما را برآورده نکنند. در این شرایط تصمیم می گیرید قبل از هدر رفتن بودجه تبلیغاتی آنها را اصلاح کنید. از طرف دیگر، ممکن است بخواهید از تست A/B برای یافتن بهترین قالب و محتوای تبلیغاتی استفاده کنید. برای انتخاب بهترین گزینه باید متغیرهای مختلف را بررسی کنید.

منبع: اکتانات