استودیو تم، تیم انیمیشن رسانه Raymon


یکی از تیم های مستقر در فضای Raymon Media، تیم Theme Studio است. در فرصت رسانه ای که رایمون در اختیار تیم های مستقر خود قرار داد، با این تیم گفتگویی داشتیم. گفتگوی ما را دنبال کنید:

اولین، لطفا خودت ذره برای جسم مستقیم مقدمه انجام دادن:

عارف ملکوتی فر هستم، متولد اردیبهشت ۱۳۷۰، فارغ التحصیل رشته انیمیشن از دانشگاه سالزبورگ (FH Salzburg) در رشته هنرهای چند رسانه ای (Multimediaart) شاخه انیمیشن سه بعدی هستم. در طول تحصیل در اتریش، علاوه بر یادگیری انیمیشن، سینما، گرافیک و موسیقی، به عنوان کارآموز در Digital Light Factory در سالزبورگ مشغول به کار شدم. در آنجا، در اولین فیلم بلند انیمیشن اتریش به نام Snotty Boy

– روتزبو و همچنین فیلم عروس بدعت گذار (Die Ketzebraut) محصول آلمان. از دیگر فعالیت هایم می توان به ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای شرکت های بین المللی مانند مک دونالد، ساترن و … اشاره کرد که پس از پایان تحصیلاتم به عنوان طراح سه بعدی، تکسچر و رندر در شرکت های مختلف تبلیغاتی، فیلم و بازی مشغول به کار شدم و به دست آوردم. تجربیات مفید

از جانب تحصیل و کارت برای ما گفتن:

Theme Studio در ابتدا به عنوان یک شرکت برون سپاری هنری تاسیس شد. در ابتدا فقط طراحی شخصیت و محیط، رندرینگ، ساخت تیزرهای تبلیغاتی و … انجام می دادیم، اما به دنبال چیزی بودم که نوآورانه و منحصر به فرد باشد، زیرا احساس می کردم این کارها برای من عادی شده است، رویه شرکت نسبت به من. تغییر یادگیری و نوآوری در توسعه نرم افزارهای با پتانسیل بالا در زمینه انیمیشن و بازی سازی. بعد از حدود شش ماه از شروع کار با امیر که تقریباً تازه کار در زمینه کارهای سه بعدی بود آشنا شدم. ابتدا کار بر روی شبیه سازی محیط استودیو با قابلیت وارد کردن هر نوع محصولی به آن آغاز شد. مدت زمان ساخت این محصول را شش ماه تخمین زدم، اما سرعت بالای یادگیری و علاقه زیاد امیر به تحقیق و توسعه در زمینه های مختلف دنیای هنرهای سه بعدی باعث شد که این کار را با هم در مدت کوتاهی دو ماهه به پایان برسانیم. محصول دموی ما برای MVP هدفون Bang & Olafsen بود که اتفاقا در اینستاگرام مورد استقبال این شرکت دانمارکی قرار گرفت. در مرحله بعد کار بر روی پروژه قهوه ساز Nespresso DeLonghi و نحوه عملکرد دستگاه به صورت انیمیشن را شروع کردیم که مورد استقبال این شرکت ایتالیایی نیز قرار گرفت. تمرکز ما بر روی جامعه هدف مشتریانی است که می‌خواهند متفاوت به نظر برسند و از ایده‌های نوآورانه استقبال می‌کنند و تا به امروز پروژه‌هایی مانند شبیه‌سازهای معماری، کشتی‌های تفریحی، کف‌پوش و دیوارپوش و غیره را با بازخورد بسیار خوبی در کشور اجرا کرده‌ایم. از شرکت های داخلی مواجه شدیم. این امر در کمتر از یک سال باعث پیشرفت قابل توجهی در کار تیم ما شد و امیر به عنوان یکی از بنیانگذاران به کار در تیم ادامه داد.

امروزه تیم تم استودیو با ساخت نرم افزارهای شبیه سازی مختلف، متخصص در زمینه های شبیه سازهای پوشش کف و دیوار، شبیه ساز خودرو، شبیه ساز محصولات کارخانه و … مشغول به کار است و امید است در آینده ای نه چندان دور ما قادر به رفع نیازهای شرکت خواهد بود. حل مشکلات داخلی و خارجی برای بازاریابی، معرفی و عرضه محصولات با کمک تکنولوژی و هنر. همچنین تبلیغات تعاملی در محیط وب در کشور ما زمینه کمتر شناخته شده ای است و تیم ما در تلاش است تا با تولید محتوای جذاب در این زمینه این رسانه را در کشور بیشتر بشناساند.

تحصیل و کار کنید شما چی یک چالش ذره برای جسم مستقیم راه حل او انجام می دهد؟

به طور کلی می توان گفت که استودیو چالش معرفی محصولات تولید شده در شرکت ها را به مشتریان با بالاترین کیفیت حل می کند، اما در اصل به دلیل اینکه فعالیت ما در لبه فناوری قرار دارد، به جای حل یک مشکل شناخته شده نیاز است، ما باید نیاز بهتری ببینیم. ما محصولات یا خدماتی را در بازار ایجاد می کنیم و به ترویج برندسازی شرکت ها در جامعه کمک می کنیم.

چی تبدیل شد که در ریمون مستقر شدید و ریمون برای شما چی مزایای نسبت به دیگر کوارخا دارد؟

Raymon Media به دلیل موقعیت جغرافیایی دور از ترافیک، قیمت مقرون به صرفه نسبت به سایر فضاهای همکاری، دارا بودن امکانات ویژه در زمینه انیمیشن و سینما مانند رندرفارم، موشن کپچر فضایی، استودیو کوروماکی، استودیو جعبه سفید و جعبه سیاه، سالن کنفرانس. ، فضای صمیمی و فضای دوستانه و مبتکرانه انتخاب مناسبی برای راه اندازی تیم ما بود.

در تیم شما چی تخصص سلام وجود داشتن دارد و چگونه آنها ذره برای جسم مستقیم جاذبه شما انجام دادید؟

به نظر من، برای استودیوهای کوچک و متوسط، مهمترین عامل این است که هر کسی این توانایی را داشته باشد که بخشی از کار را به عهده بگیرد و به تکمیل پروژه کمک کند. به دلیل بودجه محدود، استودیوهای کوچک و متوسط ​​به یک متخصص عمومی یا به قول خودشان آچار فرانسوی نیاز دارند که بدون توجه به نوع کار، همیشه به دنبال یادگیری و انجام کار به بهترین شکل باشد. استودیوهای بزرگ با توجه به بودجه و وسعت بیشتر پروژه ها معمولاً فقط در یک زمینه فعالیت خاص به نیروهای متخصص مختلف نیاز دارند و در ایران ممکن است تعداد این استودیوها کمتر از انگشتان یک دست باشد.

برای جذب نیرو، پس از مشاهده نمونه کار، ابتدا یک آزمون بسیار کوچک از دانش آموز گرفته و پس از موفقیت در مرحله اول، به مدت دو ماه به صورت آزمایشی در تیم کار می کنیم. در فرآیند مصاحبه، زیاد به سوالات بی معنی و کلیشه ای اعتقاد نداریم و سعی می کنیم با همکاری مشترک نیروهای جدید را با استانداردهای خود بسنجیم.

مهمترین عوامل برای ما به طور کلی عبارتند از: قدرت ایده پردازی نامحدود، خلاقیت در اجرای کار، ممکن ساختن ایده های غیر ممکن، مسئولیت پذیری و اطمینان از اتمام پروژه های محوله.

مخاطبان تحصیل و کار کنید شما چی آن ها هستند؟

مشتریان ما به تجارت خاصی مرتبط نیستند و از آنجایی که فعالیت های ما بسیار قابل شخصی سازی است، شامل کلیه شرکت ها و صنایعی می شود که به دنبال استفاده از روش های جدید و اجرا نشده هستند. ما دوست داریم با مشتریانی کار کنیم که به اندازه ما انعطاف پذیر و ریسک پذیر هستند و چالش های کمتر انجام شده را برای دستیابی به نتایج جالب و متفاوت در آغوش می گیرند.

چگونه به کارت بازار یابی آیا تو

تا کنون بازاریابی ما بیشتر از طریق معرفی شخصی و سفارش مشتریان قبلی انجام شده است. همچنین با شرکت در نمایشگاه ها و معرفی برند با شرکت ها و صنایع ارتباط مستقیم داشته ایم. در آینده سعی خواهیم کرد تا از طریق سایت شرکت خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم.

امیدواریم با برندسازی مناسب و ارائه محصولات و خدمات مشتریان جدیدی را از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی جذب کنیم.

آمد در بازار در میان بین المللی هر دو فعالیت شما دارید؟ چگونه؟

از ابتدا هدف ما فقط مشتریان خارجی بود و در این راستا با چند MVP از برندهای معروف جهانی نیز همکاری داشتیم اما پس از مشاهده بازخورد و استقبال از آثار توسط چندین شرکت مطرح داخلی، علاقه مند به همکاری با شرکت های داخلی گرفتیم

در حال حاضر با شرکت های خارجی بیشتر به صورت فریلنسر/شخصی و نه به صورت شرکتی همکاری می کنیم که بخشی از آن به دلیل دشواری گسترش رسمی کسب و کار در محیط بین المللی و محدودیت های ایرانیان در ثبت شرکت های خارجی به صورت رسمی و قانونی است. .

از جانب وضعیت رقبای شما گفتن:

از آنجایی که فعالیت ما همراه با پیشرفت تکنولوژی در نرم افزار بوده و به نوعی در لبه تکنولوژی قرار دارد و پروژه های ما نیاز به به روز رسانی و تحقیق و توسعه (R&D) بر اساس نیاز مشتریان خود دارند، استودیوهای کمتری در ایران وجود دارد. مایل به چنین چالش هایی برای پروژه ها پذیرفته می شوند. در بازار بین المللی نیز تقریباً وضعیت به همین منوال است و استودیوهای کمی در این زمینه فعالیت می کنند و سعی می کنیم با رصد رقبا، کیفیت کار استودیو را در حد رقبای سطح بالای بین المللی ارتقا دهیم.

در جهت تحصیل و کار کنید شما چی چالش ها وجود داشتن دارد؟

طبیعتا مانند اکثر استارت آپ ها، هزینه ها از جمله هزینه افزودن سخت افزار و تجهیزات کامپیوتری و …، کمبود نیروی متخصص، سرعت بسیار پایین اینترنت و نیاز به فیلترشکن برای بازدید از رایج ترین وب سایت ها، عدم توانایی برای انجام تجارت با شرکت های خارجی، عدم توجه شرکت های صنعت به موضوعات ارتقای برند و عدم اعتماد به استودیوهای نوپا یکی از چالش های ما است.

اگر جوانان به حوزه کار کردن شما علاقه ماند بودن از جانب جایی که باید کار خود را انجام دهد شروع کنید آهسته. تدریجی؟

قبل از شروع هر کاری، طرز فکر خود را اصلاح کنید یا به کار و زندگی خود نگاه کنید. وقتی طرز فکر آینده کار درست نباشد، همیشه به جای پیشرفت، به چاله می افتید و در دام جملات و طرز فکرهای کلیشه ای که همه جا می شنویم، می افتید. به جای اینکه بنشینم و فکر کنم که آیا فلان کار برای من مناسب است یا نه، زود شروع کن و قطعاً حتی اگر آن شغل را دوست نداشته باشی، تجربه امتحان آن شغل در آینده به کارم می آید. یک جا ماندن باعث راکد شدن رودخانه خلاقیت می شود.

یکی خاطره از جانب جهت یا سخن، گفتار نهایی:

با توجه به تجربه ای که در کسب و کارهای داخلی و خارجی دارم، می خواهم به علاقه مندان به این رشته، به ویژه کسانی که می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند، توصیه های کلی داشته باشم:

  • به دنبال ایده های محبوب و پرطرفدار در بازار نباشید. رقابت ممکن است کلمه مثبتی در فرهنگ عامه باشد، اما برای تجارت شما به معنای استرس مداوم و عقب ماندن از رقبا است. معمولاً به دنبال ایده ای هستیم که در جای دیگری جواب داده باشد و احتمال موفقیت ما زیاد است، اما همین نکته باعث می شود که تعداد رقبا در بازار زیاد باشد و این بدان معناست که سهم ما در بازار هر روز کمتر و کمتر می شود. روز، و این به معنای کسب و کار جدید ما است. ورشکستگی نزدیک است
  • از امتحان ایده ای که به راحتی کپی می شود خودداری کنید.
  • در نحوه اجرا و مدیریت کسب و کار خود انعطاف پذیر باشید. یکی از دلایل شکست کسب و کارها به نظر من عدم انعطاف پذیری در اجرای ایده هاست، به طوری که با وجود علائمی که به ما هشدار می دهد نیازی به حل مشکل به روشی که در ذهن داریم وجود ندارد، اصرار داریم. در اجرای مدل ذهنی پیش فرض در ذهن ما باعث می شود که کسب و کار ما در مدت زمان کوتاهی به طور کامل نابود شود.
  • تا حد امکان سعی کنید هر چه زودتر به یک MVP بسیار ساده ولو پر از مشکل برسید و در اسرع وقت از بازار بازخورد بگیرید. کمال گرایی بیش از حدی که در کودکان کارآفرین وجود دارد باعث می شود آنها محصول را خیلی دیرتر از زمانی که باید بازخورد دریافت کنند در بازار آزمایش کنند. این باعث می شود ما دیر به اشتباهات خود پی ببریم و وقت و پول خود را تلف کنیم.
  • و نکته آخر اینکه اگر به تنهایی کسب و کار خود را راه اندازی کنید، ممکن است در ابتدا همه ایده ها به سرعت اجرا شوند، اما بعداً باعث شکست سرمایه گذار/موسس شرکت می شود. ایده کمال گرایی و ابرمرد بودن و این توهم که یک نفر می تواند از عهده همه کارها بربیاید باعث شکست بسیاری از مشاغل می شود.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟