5 نکته کلیدی برای تغذیه باروری


ما معمولاً فکر می کنیم باردار شدن آسان است ، اینطور نیست؟ حقیقت این است که نه لزوما کار آسانی نیست!
برخی از والدین ماه ها تلاش می کنند ، اما بارداری اتفاق نمی افتد. در حالی که بیشتر اوقات با تغییر رفتارهای معمول زندگی و استخراج و حذف برخی از ویژگی ها فرزندآوری را برای شما آسان می کند.
تجربیات یک مادر:

“وقتی متوجه می شویم که کاری را انجام می دهیم و انجام می دهیم ما نمی دانیم و ممکن است مانع بچه دار شدن مان شود ، ما شروع به حل کردیمردنشون. ما در خانه ورزش کردیم و فقط 3 ماه رژیم غذایی خود را تغییر دادیم
“آن موقع بود که من دوقلو باردار شدم.”

تغییراتی که تغذیه و شیوه زندگی می تواند بر باروری داشته باشد باورنکردنی است و یکی از ماموریت های رژیم درمانی ما این است
اطلاعات ما را با زوج هایی که به آن نیاز دارند به اشتراک بگذارید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در 6-12 ماه آینده باردار شوید تغذیه می تواند کمک زیادی کند.
همه باید سلامت سلولهای جنسی (تخمک و اسپرم) را بهبود بخشند. بنابراین ، این نکات مهم را بخوانید و در 90 روز آینده خود را پیدا کنید برای باروری آماده شوید!

برای اطلاعات بیشتر حتما با متخصص تغذیه و پزشک خود تماس بگیرید مشورت کردن.

روزانه 1.3 تا 4 وعده سبزی و میوه بخورید.

می دانم که ممکن است در ابتدا برای بسیاری از شما سخت به نظر برسد ، اما آیا فکر می کنید آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات معجزه می کند! تخم مرغ و اسپرم بسیار شکننده است و استرس اکسیداتیو می تواند باعث تخریب شود تخم مرغ و مایع منی. که این می تواند منجر به ناهنجاری شود کروموزومی (یکی از مهمترین دلایل سقط جنین). میوه ها و سبزیجات منبع اصلی آنتی اکسیدان های رژیم غذایی و 3-4 است واحد (لیوان) در رژیم غذایی روزانه می تواند یک راه عالی برای این کار باشد مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید.
سبزیجات و میوه های خوب برای دریافت آنتی اکسیدان پرتقال ، اسفناج ، کلم ، کلم بروکلی ، سبزیجات برگ سبز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، هویج ، هندوانه ، انواع توت ها ، انار و انگور ذکر شده است.

فراموش نکن همسرتان را با خود ببرید

2. ویتامین D کافی دریافت کنید.

یکی از دلایل اصلی سقط جنین کمبود ویتامین D در مادر است. ویتامین D تا نام ویتامین خورشید معروف است و توانایی ما در تولید ویتامین های کافی D در معرض آفتاب کم زمستان. اندازه معمول رژیم غذایی ما ویتامین D کافی برای حفظ سطح مورد نیاز بدن در اغلب مواقع وجود ندارد گاهی راه حل این است که از مکمل ویتامین D استفاده کنید.
در صورت امکان ، سطح ویتامین D را به همراه بقیه از پزشک خود بخواهید ویتامین ها را بررسی کنید. اینگونه است که نقشه راه شما به شما می رسد چگونه می توان تمام ویتامین های بدن خود را بهتر ساخت.
بهترین منبع ویتامین D در ایران ماهی آزاد است. ماهی ماهی آزاد ، ساردین ، ​​شاه ماهی ، ماهی تن و میگو نیز منابع خوبی هستند آنها ویتامین D هستند (این ماهی هایی که گفتم ماهی های چرب با آب سرد هستند و منابع مشابه دیگری نیز داریم). روغن کبد ماهی نیز منبع خوبی است به صورت کپسول تجویز می شود. شیر و محصولات لبنی ، زرده و گوشت رنگ قرمز نیز منبع خوبی است. چند عدد نان و غذا با غنی سازی ویتامین D

3. مصرف چربی های ضدالتهابی امگا 3 را افزایش دهید.

چربی های امگا 3 (به ویژه DHA و EPA) دارای خواص ضد التهابی هستند و شما نیز همینطور رژیم مناسب باروری بسیار مهم و ضروری است. در حال حاضر قصدلازم نیست زیاد در مورد خواص امگا 3 صحبت کنیم ، فقط باید بدانید که آیا در 2-3 هفته و ماهی های چرب معمولی ، مانند قزل آلا ، ساردین ، ​​شاه ماهی و … نخورید ، بهتر است به دنبال مکمل امگا 3 با کیفیت باشید به نظر خوب میاد.

4. کاهش استرس.

من میفهمم. در این شرایط عادی ، اگر کسی به شما گفت آرام باشید به هر حال ، دوست دارید یک دست زیبا از حواله ها را به قلب خود تبریک بگویید شما به من نفرین می کنید ، اما این به هورمون استرس برمی گردد ، یعنی کورتیزول! هنگامی که بدن می خواهد کورتیزول را از منابع مورد نیاز تولید کند تولید پروژسترون ، که برای تخمک گذاری لازم است ، سرقت می کند (هر دو آنها هورمونهای استروئیدی هستند). بنابراین ، تولید کورتیزول را پایین نگه دارید منابع بیشتری برای تولید هورمون استروژن به بدن می دهد بمونه.

ویتامین C و B برای کاهش استرس مفید است. بخورید و خوشحال باشید 😀 (برای کاهش استرس ، مقاله را ببینید یک سایت وجود دارد ، ببینید) ، اما صادقانه بگویم ، تعداد زیادی آرام باشید ، کارهایی را انجام دهید که دوست دارید و از آنها لذت می برید برمی گردد. یوگا کار کن. ورزش. به موسیقی گوش دهید. کتاب خواندن. مراقب ظروف خود باشید. خودتو بغل کن عبادت.
با دوستان خود ملاقات کنید و هر کاری که می خواهید انجام دهید.

5. مکمل قبل از زایمان مصرف کنید.

این مولتی ویتامین حاوی 13 نوع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز است بارداری و شیردهی. اگر ابتدا منتظر باردار شدن هستید ، سپس شروع کنید شما یک فرصت طلایی را برای مصرف این مکمل از دست دادید. ما عادت کرده ایم مشتریان توصیه می کنند این مکمل را حداقل 3 ماه قبل از بارداری مصرف کنند مصرف کردن.

ما اغلب به تخمک هایی فکر می کنیم که در تخمدان هایشان متولد می شوند ما تا آخر ثبات داریم و نمی توانیم هیچ کار سالم تری انجام دهیم فی !! خوب ، این یک تصور غلط بسیار بزرگ است !! چرخه بلوغ تخمک حدود 3 ماه طول می کشد و در این مدت انتخاب ها و روش های تغذیه ای وجود دارد زندگی ما نقش مهمی در سلامت تخمک ها و احتمال بروز ناهنجاری ها دارد دارای سلولهای کروموزومی است. این امر به ویژه اگر قبلاً صادق است مدتی است بدن خود را از نظر هورمونی کنترل می کنید و در واقع خسته شده اید مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری (استروئیدها) از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذت بردن. (کنترل هورمونی ، مانند مصرف قرص های ضد بارداری یا قرص های تنظیم کننده و حتی برخی داروهای کنترل کننده پوست هورمون دارند).

زناکاری که هنگام لقاح از مکمل های مولتی ویتامین استفاده می کند آنها کمتر از دیگران در معرض خطر مسمومیت بارداری هستند.
بهتر است این مکمل را 6 ماه قبل از بارداری مصرف کنید انجام دادن. بنابراین اگر قصد دارید در تابستان امسال باردار شوید ، مطمئن باشید فردا این مولتی ویتامین را دریافت خواهید کرد!

یادداشت مهم :

برای مصرف این مکمل قبل از زایمان با پزشک یا متخصصبا تغذیه خود مشورت کنید. ما معمولاً یک روز معمولی با غذا داریم
تجویز می کنیم. در برخی موارد ، این مکمل ممکن است اثرات تهوع مانند داشته باشد مطمئن شوید که این روند را با مشورت یک متخصص ادامه داده و به محل مراجعه کنید مصرف خودسرانه آن را متوقف نکنید. اگر دارویی مصرف می کنید به طور خاص ، در حضور عامل جراحی ، مشکل خونریزی ، تحت درمان قبل از مصرف داروهای لخته کننده خون حتما با پزشک خود مشورت کنید مشورت کردن.
ما سعی می کنیم به زودی پستی در مورد مراقبت های تغذیه ارسال کنیم سلامت اسپرم مردان را به اشتراک بگذارید

شاد باشی خوشبخت

دیدگاهتان را بنویسید