7 جایگزین سالم برای تنقلات شور


اطلاعات زیادی در مورد نیازهای غذایی و چگونگی انجام آنها وجود دارد.

میل به میان وعده های شور می تواند بسیار گیج کننده باشد ، زیرا انسان ها به سدیم نیاز دارند – نه به اندازه روزانه ما (RDA برای بزرگسالان 2300 میلی گرم است).

کریستا مگوایر ، متخصص تغذیه Beachbody ، RD ، CSSD می گوید: “بسیاری از مردم فکر می کنند بدن آنچه را که نیاز دارد می خواهد.”

او توضیح می دهد: “اما در بیشتر موارد ، این فقط یک اشتیاق خاص برای غذای راحت است و اغلب شامل غذاهای سرشار از قند یا نمک است.”

وقتی شما میان وعده می خواهید محتمل ترین مقصر هستند: استرس و کسالت.

اما عوامل دیگری که هیچ ربطی به مواد مغذی مورد نیاز بدن شما ندارند نیز می توانند هوس مصرف نمک کنند.

مگوایر توضیح می دهد که اشتیاق به تنقلات شور می تواند “ناشی از نوسانات هورمونی باشد” ، که ممکن است در اثر استرس ، کم خوابی یا PMS تجربه کنید.

این راهکارهای جایگزین را بجای ضربه زدن به چوب های دستی انتخاب کنید.

1. علت را دریابید

مستقیم ترین راه برای مقابله با هوس های خود ، به ویژه اگر آنها به طور منظم رخ می دهند ، رسیدن به علت اصلی است.

مگوایر می گوید: “ما اغلب سعی می کنیم با راه حل وصله همه چیز را درمان کنیم ، زمانی که مجبوریم برای حل مشکل اساسی عمیق عمل کنیم.”

بنابراین چند دقیقه وقت بگذارید و به اتفاقاتی که در زندگی شما می افتد فکر کنید.

شاید لازم باشد راه هایی برای خراب کردن یا سرگرم کردن خود پیدا کنید. حتی ممکن است بی خواب باشید.

همه این موارد در خارج از انبار راه حل دارند.

2. به آب برسید ، سپس دوباره ارزیابی کنید

زن در حال نوشیدن از بطری آب بیرون

جیم وایت ، RD ، ACSM EX-P ، مالک استودیوی Jim White Fitness and Nutrition در ویرجینیا ، توضیح می دهد: “کم آبی بدن معمولاً منجر به تعادل الکترولیت می شود.”

“ولع به نمک روش بدن است که به شما می گوید آب بیشتری بنوشید تا تعادل مایعات برقرار شود” ، اما ما به طور کلی آن را اشتباه تفسیر می کنیم.

وایت می گوید تشخیص این دو مشکل است زیرا “آنها توسط مکانیسم های مشابهی در مغز کنترل می شوند”.

بنابراین وقتی هوس خوردن نمک شروع شد ، ابتدا آب بنوشید (احتمالاً به هر حال به آن احتیاج دارید) و ببینید آیا اشتیاق به نوش برطرف می شود.

3. به دنبال تنظیمات کم سدیم باشید

چیپس سیب زمینی خانگی تازه

تنقلات سالم تر در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری موجود است – برخی از برچسب ها را در مغازه های خواربارفروشی بررسی کنید تا آنها را پیدا کنید.

ممکن است متوجه شوید که میان وعده های کم سدیم میل شما را برطرف می کند و همچنین آنهایی که روز شما را با نمک زیاد می کند.

مگوایر می گوید: “اگر می توانید میان وعده ها را زیر 200 میلی گرم سدیم نگه دارید ، فضای زیادی برای وعده های غذایی شما فراهم می کند و از محدودیت روزانه شما تجاوز نمی کند.”

بخشی از کیک های پاپ کورنی Skinny Pop ، چیپس های گیاهی Off the Eaten Path یا نان های خردلی Fitjoy بدون موز خردل مناسب این حساب هستند.

به خاطر داشته باشید که داشتن چیزی شور در هنگام هوس شدید واقعاً مشکلی ایجاد نمی کند. این واقعیت است که ما تمایل داریم که به یک وعده پایبند نباشیم.

چه از میان وعده های کم سدیم و چه از غذاهای سنتی شور استفاده کنید ، بخش های آگاهانه می توانند به شما در رسیدن به اهداف روزانه سدیم کمک کنند.

4. تنقلات خود را با ادویه جات بچشید

نمک می تواند طعم غذا را بهبود بخشد – اما ادویه جات بدون سدیم همین کار را می کنند.

مگوایر پیشنهاد می کند از سبزیجات تازه و خشک شده و ادویه جات برای افزودن طعم بیشتر به میان وعده ها یا وعده های غذایی خود استفاده کنید.

هنگام انتخاب مخلوط ادویه جات مراقب باشید زیرا ممکن است نمک اضافه شده باشد.

5. میان وعده های بدون نمک و ترد را امتحان کنید

کاسه چیپس کلم پیچ

بیشتر هوس های شور بر روی تنقلات ترد می چرخند ، که این سsال را ایجاد می کند: آیا نمک می خواهید یا کرانچ؟

می توانید با یک میان وعده بدون نمک و ترد خوشحال شوید – مخصوصاً اگر استرس داشته باشید و چیزی بخورید.

سفید سبزیجاتی مانند هویج بچه یا کرفس با حمص ، آجیل و دانه های بدون نمک یا پاپ کورن هوایی با ادویه جات ترشی جات را به عنوان جایگزین های ترد پیشنهاد می کند.

همچنین می توانید چیپس کلم پیچ بدون نمک را امتحان کنید.

6. عادت را ترک کنید

وایت می گوید: “اگر به رژیم غذایی با سدیم بالا عادت دارید ، بدن شما به طور طبیعی غذاهای سدیم بیشتری می خواهد زیرا این چیزی است که به آن عادت کرده اید.”

برخورد با برخی از اصرارها در حال حاضر می تواند به تعداد کمتری منجر شود.

وایت پیشنهاد می کند که با ارزیابی میزان بسته بندی غذای خود شروع کنید.

او توضیح می دهد: “راحتی میان وعده های بسته بندی شده باعث می شود که میزان مصرف سدیم به راحتی از توصیه روزانه فراتر رود و در اشتها کمک کند.”

7. به دنبال یک میان وعده یا وعده غذایی متعادل باشید

ممکن است به دلیل نیاز به غذا میل شدید داشته باشید (شوک ، ما این را می دانیم).

به جای خوردن یک میان وعده نمکی که کربوهیدرات اصلی است ، یک وعده غذایی یا میان وعده ای که همه ماکروها را متعادل می کند را امتحان کنید تا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد.

این لقمه های شیرینی کره بادام زمینی بدون پخت شیرین و شور هستند ، اما همچنین متعادل هستند تا قند خون شما را ثابت نگه دارد و گرسنگی شما را از بین ببرد.

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ به BODNutrition.com بروید و بیاموزید که چگونه در طولانی مدت با استفاده از دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Portion Fix تغذیه سالم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید