حقیقت تلخ در مورد شکر


وقتی صحبت از تبلیغات بهداشتی به میان می‌آید، هرگز قبلاً شکر به این تلخی شیرین نبوده است. پیش نویس گزارش کمیته مشاوره علمی تغذیه (SACN) امروز توصیه می کند که بریتانیایی ها باید مصرف شکر خود را از ۱۲ درصد کالری فعلی خود به تنها پنج درصد – معادل یک نوشابه گازدار یا برای زنان، حدود ۵ تا ۶ درصد کاهش دهند. قاشق چای خوری

بدن ۶۰۰ مقاله علمی را بررسی کرد و ارتباط قوی بین مصرف بالای قند به شکل نوشابه های گازدار، آب میوه ها و غذاهای روزانه و چاقی و دیابت پیدا کرد.

در حالی که برای بسیاری از ما، کیک‌ها و خوراکی‌های شیرین برای ذهن‌های پرمشغله کاملاً قانونی هستند، اما برای لشکر دانشمندانی که با عادت‌های ما به قند مبارزه می‌کنند، آنها اعتیادی واقعی هستند که ما را چاق و چروک می‌کنند. بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد و خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد. اینها هم میلنگ غذای حاشیه ای نیستند، بلکه پزشکان و دانشگاهیان مورد احترام جهانی هستند.

همه چیز زمانی شروع شد که رئیس کشیش ضد قند، دکتر رابرت لوستیگ، متخصص غدد اطفال در دانشگاه کالیفرنیا با ادعای اینکه مواد سفید به اندازه تنباکو خطرناک هستند و در برابر مفاسد آن به شدت خطرناک هستند، خواستار «مالیات بر قند» شد. ویدیوی یوتیوب که فوراً ویروسی شد.

اکنون، بهداشت عمومی انگلستان در حال بررسی است که آیا مالیات بر نوشیدنی‌های شیرین ممکن است به ما در کاهش مصرف غذا کمک کند یا خیر. آنها همچنین در حال تجدید نظر در توصیه های خود در مورد آب میوه هستند – در حال حاضر، NHS آب میوه را به عنوان یک قسمت از میوه و سبزیجات شما در روز محاسبه می کند.

اما با این وجود، به رونق کیک‌های کوچک نگاه کنید، خواهید دید که شکر تبدیل به لذت نهایی ما شده است. اوبری شیهام، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه کالج لندن، می‌گوید: این موضوع کمتر به میراث عاطفی پاداش گرفتن با اسپنگلز در کودکی مربوط می‌شود و بیشتر در مورد میل اولیه است.

ما چیزهای شیرین را دوست داریم

او توضیح می‌دهد: «ما تکامل یافته‌ایم تا شیرینی را دوست داشته باشیم، زیرا هر چیزی در طبیعت که شیرین بود برای خوردن بی‌خطر بود. ما آزمایشاتی را روی نوزادان آنسفالیک انجام داده ایم، آنهایی که مغز ندارند و وقتی یک قطره قند روی زبانشان می ریزند لبخند می زنند. این یک پاسخ بدوی به طعم شیرین است. اما ۱۰۰۰۰ سال پیش اجداد ما اشکال کمیاب قند را داشتند که عمدتاً از میوه های کامل فصلی تهیه می شد. در حالی که این عشق اولیه به شیرینی در ما باقی مانده است، شکر امروزه به شکل های تصفیه شده تری در دسترس است – در سوپرمارکت ها، روزنامه فروشی ها، غذاخوری ها، کافه ها، اغذیه فروشی ها و ایستگاه های قطار – بنابراین ما آن را می خوریم. و آن را بخورید. در سراسر جهان، مصرف شکر در ۵۰ سال گذشته سه برابر شده است و در بریتانیا، هر یک از ما حدود ۲۲ کیلوگرم از این مواد را در سال مصرف می کنیم. شیهام می گوید با این حال، «بدن ما هیچ نیاز فیزیولوژیکی به قند افزوده ندارد». شما می توانید هیچ قندی در رژیم غذایی خود نداشته باشید و کاملا سالم باشید.

قند چگونه کمین می کند

تعجب خواهید کرد که چقدر سریع اضافه می شود. دانشمندان دانشگاه کمبریج دریافتند که بسیاری از مردم تا چهار برابر میزان توصیه شده روزانه خود برای قند مصرف می کنند، زیرا قندهای پنهان زیادی به غذاهای روزمره اضافه می شود – از جمله بیسکویت چاودار و نوشیدنی های لاغری. کدام؟ گزارش دریافتند که برخی از غذاهای شور حاوی قند بیشتری نسبت به بستنی هستند). پروفسور شیهام می‌گوید: «ریبنا ممکن است بگوید «شکر اضافه نشده است»، اما به پشت آن نگاه کنید و قندهایی به نام دیگری اضافه شده است. قند سفره به عنوان ساکارز شناخته می شود، اما نوشیدنی ها و غذاها ممکن است شامل گلوکز، فروکتوز، مالتوز و سایر اوزها باشند. اگر چیزی در قسمت انتهایی مواد دارای اوز باشد، شکر است.

به اندازه کوکائین اعتیاد آور است؟

این اثر “زیباتر” شکلات هاضمه ممکن است به دلیل نداشتن اراده شما باشد. در کتاب جدیدش Sugar Nation: حقیقت پنهان در پشت مرگبارترین عادت آمریکا و راه ساده برای شکست دادن آن جف اوکانل به طرز تکان دهنده ای توضیح می دهد که چگونه دانشمندان دانشگاه پرینستون بارها در مطالعات حیوانی و مطالعات روی انسان با استفاده از اسکن مغزی MRI نشان داده اند که قند باعث ترشح دوپامین در مغز انتقال دهنده عصبی عصبی می شود که همان مسیرهای عصبی کوکائین و هروئین را طی می کند. او توضیح می‌دهد که دوپامین ماده شیمیایی لذت‌بخشی است که در سوء مصرف مواد آزاد می‌شود و باعث می‌شود فوراً احساس بهتری داشته باشید، بنابراین می‌خواهید این حس را تکرار کنید. مانند هر ماده اعتیادآور، با گذشت زمان برای رسیدن به همان میزان به قند بیشتری نیاز دارید.

مایه کیک یا شکر قنادی در الک، روی کاغذ پخت.مایه کیک یا شکر قنادی در الک، روی کاغذ پخت.

دکتر جان بریفا در کتابش می‌گوید: اگر خوراکی‌های آرد و کیک مورد علاقه شماست، ممکن است به یک ماده شیمیایی موجود در گلوتن که در آرد گندم وجود دارد واکنش نشان دهید. فرار از تله رژیم غذایی (املاک چهارم ۱۴.۹۹ پوند). او توضیح می دهد: گلوتن حاوی ماده شیمیایی به نام گلیادین است که به گیرنده های مواد افیونی در مغز متصل می شود. برای افرادی که به آن حساس هستند، بلافاصله احساس بهتری در آن‌ها ایجاد می‌کند اما باعث می‌شود بیشتر بخواهند.»

هر چه بیشتر بخورید، بیشتر می خواهید

مقصر هوس ها می تواند ناهار شما باشد. دکتر بریفا می گوید: «قند خون پایین محتمل ترین دلیل میل به غذاهای شیرین است. وقتی کسی غذا می‌خورد، بدنش قند را وارد جریان خون می‌کند و لوزالمعده هورمون انسولین ترشح می‌کند که وظیفه آن خارج کردن قند از جریان خون و به سلول‌های بدن است که می‌توان از آن برای سوخت استفاده کرد. اما نشاسته های تصفیه شده مانند نان، پاستا، نان شیرینی، نان باگت و غلات، غذاهای معمولی ناهار، همراه با چیپس یا نوشیدنی های شیرین مانند اسموتی ها و آبمیوه ها باعث می شوند سطح انسولین به سرعت بالا برود و دوباره به سرعت به سطوحی حتی پایین تر از قبل از خوردن غذا کاهش یابد. او می‌گوید که این می‌تواند به معنای تمایل به گلوکز سریع برای سوخت‌گیری خون چند ساعت بعد باشد. این هیپوگلیسمی واکنشی شایع است و می تواند با خستگی، مه، نوسانات خلقی و اضطراب همراه باشد. او می‌گوید: «بعضی از مردم فکر می‌کنند که وقتی قند خون پایین است دچار حمله پانیک می‌شوند».

نوار لغزنده کیکنوار لغزنده کیک

محققان دانشگاه های بریستول و بانگور دریافتند که هر چه بیشتر غذا بخورید بیشتر میل می کنید. فشار روانی را اضافه کنید و این روند ترکیب می شود.

بریفا می‌گوید: «مغز به قند وابسته است، حدود یک چهارم قند موجود در جریان خون را در حالت استراحت مصرف می‌کند و اگر به اندازه کافی دریافت نشود، تمرکز و تمرکز از بین می‌رود و میل شدید به قند حاصل می‌شود.» تحقیقات دکتر روی باومایستر در دانشگاه ایالتی فلوریدا نشان داده است که استرس و خستگی قدرت اراده را تضعیف می‌کند و این توضیح می‌دهد که چرا فردی که روز تعطیل را با رژیم مستقیم و باریک شروع می‌کند ممکن است در ساعت ۴:۱۵ بعدازظهر متوجه شود که اسفنج توت‌فرنگی استنشاق می‌کند.

چگونه شما را پیر می کند

شکر به طور فزاینده ای به عنوان یک تخریب کننده پوست آشکار می شود. مطالعه منتشر شده در مجله کالج آمریکایی تغذیه، که در آن محققان رژیم غذایی ۴۵۳ بزرگسال ساکن در کشورهای مختلف را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند افرادی که ماهی، روغن زیتون و حبوبات بیشتری مصرف می کردند نسبت به افرادی که قند و کربوهیدرات های تصفیه شده بیشتری مصرف می کردند کمتر در معرض چین و چروک قرار داشتند. به ویژه نوشابه های گازدار، شکر و شیرینی ها با چین و چروک پوست بیشتر همراه بودند، در حالی که لوبیا، سبزیجات برگ سبز، مارچوبه، آجیل، زیتون، سیب و گلابی با پیری پوست کمتر مرتبط بودند.

رژیم غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات های گلیسمی بالا مانند نان، برنج، نشاسته، سیب زمینی، محصولات پخته شده، پاستا، دسرها و نوشابه ها می تواند منجر به گلیکوزاسیون در پوست شود. دکتر نیکلاس پریکون، متخصص پوست و مرجع برجسته رژیم غذایی و پیری. این ترکیبات شیمیایی به نام محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) تولید می‌کند که با پروتئین‌های پوست پیوند می‌یابد و واکنش شیمیایی در پوست ایجاد می‌کند که سطح آن را سفت‌تر و غیر قابل انعطاف‌تر می‌کند و منجر به پیری زودرس می‌شود. مولکول‌های قند به فیبرهای کلاژن می‌چسبند و باعث می‌شوند که قدرت خود را از دست بدهند، بنابراین پوست در برابر آسیب‌های خورشید، خطوط و افتادگی آسیب‌پذیرتر می‌شود.

ارتباط با سرطان؟

رژیم های غذایی سرشار از قند اخیراً مورد توجه محققان سرطان قرار گرفته است. جف اوکانل می گوید: انسولین یک هورمون آنابولیک است، به این معنی که باعث رشد همه چیز می شود. اگرچه قطعی نیست، این تئوری این است که افزایش مداوم انسولین از یک رژیم غذایی با قند بالا ممکن است رشد تومور را تغذیه کند، زیرا برخی از محققان اکنون بر این باورند که سرطان های رایج مانند سینه و روده بزرگ چیزی به نام “گیرنده های انسولین” در سطح خود دارند. اوکانل می گوید: «ارتباط بین قند و سرطان بیشتر و بیشتر قانع کننده به نظر می رسد.

چگونه شما را چاق می کند

جایی که زمانی روی پوست مرغ چرب یا سس چرب وسواس داشتیم، شکر تبدیل به چربی جدید شده است. مطالعه ای در شورای تحقیقات پزشکی دانشگاه کمبریج نشان داد که افراد دارای اضافه وزن تقریباً سه برابر بیشتر از همتایان لاغر خود روزانه قند می خورند. پروفسور چارلز کلارک، نویسنده کتاب، می گوید: در پاسخ به قند در خون، پانکراس انسولین تولید می کند. انقلاب دیابت: راهنمای پیشگامانه برای کاهش وابستگی به انسولین. این به کبد دستور می دهد تا چربی های غذایی را متابولیزه کند و قند اضافی در خون را به تری گلیسیرید، نوعی چربی خون، تبدیل کند. این تری گلیسیریدها سپس به خون منتقل می‌شوند و توسط سلول‌های چربی جذب می‌شوند و بدین ترتیب قند به چربی تبدیل می‌شود.

آیا شیرین کننده های مصنوعی پاسخگو هستند؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که نوشیدنی های رژیمی مصرف می کنند ۲۰۰ درصد شانس اضافه وزن و ۵۷ درصد افزایش خطر ابتلا به دیابت دارند. دکتر مارک هایمن در کتاب خود می‌گوید: «چه عسل، شکر، شیرین‌کننده مصنوعی یا یک نوشیدنی رژیمی وقتی بدن شما چیزی شیرین دریافت می‌کند، انسولین تولید می‌کند و واکنشی را تحریک می‌کند که باعث ذخیره چربی می‌شود.» محلول قند خون: پرفروش ترین برنامه برای پیشگیری از دیابت، کاهش وزن و احساس عالی(هوددر ۱۴.۹۹ پوند). هایمن پزشک آمریکایی است که در سال ۲۰۱۰ سلامت بیل کلینتون را معکوس کرد. “نوشیدنی های رژیمی نیز با ایجاد اختلال در سیگنال های سیری و هورمونی بدن، شما را گرسنه تر می کنند.”

پیوندهایی با دیابت نوع ۲

هیمن می‌گوید چرخه ترشح انسولین بسیار پایین از ضربات مداوم قند می‌تواند بدن شما را در برابر اثرات انسولین بی‌حس کند، بنابراین برای رسیدن به یکنواخت قند خون، وضعیتی که به عنوان مقاومت به انسولین شناخته می‌شود، به تعداد بیشتری نیاز دارید. در نهایت، سلول ها ممکن است به طور کلی قادر به پردازش انسولین نباشند و منجر به دیابت نوع ۲ شوند. در هفت سال گذشته، موارد دیابت نوع ۲ در بریتانیا ۵۰ درصد افزایش یافته است و تخمین زده می شود که ۸۵۰۰۰۰ نفر در بریتانیا به این بیماری مبتلا هستند و از آن اطلاعی ندارند.

اگر مقدار زیادی آرد و شکر می خورید و اغلب علائم قند خون پایین مانند نوسانات خلقی و احساس ضعف در صورت نخوردن را تجربه می کنید، ممکن است خطر ابتلا به مقاومت به انسولین و متعاقب آن دیابت نوع ۲ را افزایش دهید. می گوید. او می‌گوید که این خطر ابتلا به سندرم بالینی پیش دیابت به نام دیابت را نیز افزایش می‌دهد.

اگرچه این کلمه ترکیبی از چاقی و دیابت است، اما به علائمی از شدت فشار خون، اضطراب و تحریک‌پذیری بین وعده‌های غذایی گرفته تا مقاومت به انسولین، افزایش خطر بیماری قلبی و فشار خون اشاره دارد. در حالی که در حدود ۸۰ درصد از افراد دارای اضافه وزن رایج است، دکتر هیمن توضیح می دهد که ۲۰ تا ۴۰ درصد از افراد لاغر – که هایمن آنها را “چربی لاغر” می نامد – ممکن است در معرض خطر ابتلا به دیابت باشند و از آن اطلاعی نداشته باشند. او توضیح می‌دهد: «اگر مقدار زیادی قند و کربوهیدرات بخورید، دست‌ها و پاهای لاغر و کمر ضخیم‌تری داشته باشید، حامل چربی احشایی هستید. این چربی مرتبط با دیابت است و از چربی زیر پوستی خطرناک‌تر است، زیرا اندام‌های داخلی را احاطه کرده و خطر ابتلا به دیابت، سکته و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

قاشق شکرقاشق شکر

ترک عادت

به گفته هایمن، با حذف قندهای اضافه شده، آرد و کربوهیدرات های تصفیه شده از رژیم غذایی خود به نفع پروتئین های بدون چربی، سبزیجات، غلات کامل، میوه ها و ورزش متوسط، می توانید وابستگی خود را به قند از دست بدهید.

پس، بوقلمون سرد، پس؟ ترک قند و کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند شامل هوس، سردرد، کم انرژی، تحریک پذیری و حتی عصبانیت و تعریق شبانه باشد، اما معمولاً فقط چهار تا هفت روز طول می کشد تا قبل از شروع هوس کاهش یابد.

هیمن پیشنهاد می کند: «آن را به مدت ۲۱ روز امتحان کنید و ببینید آیا انرژی و خلق و خوی شما بهبود می یابد یا خیر. اگر به گونه ای غذا می خورید که قند خونتان متعادل شود، قند خون پایینی نخواهید داشت که منجر به هوس ها و کاهش انرژی می شود، زیرا بدن شما یک منبع ثابت قند را از پروتئین و سبزیجات موجود در رژیم غذایی و از طریق بدن شما تامین می کند. ذخایر چربی، او می گوید. “بدن به سرعت پاسخ می دهد و احساس بهتر باعث می شود افراد بخواهند به راه خود ادامه دهند.”



Source link