حقیقت رژیم کتوژنیک در هشت کلمه کوچک

رژیم کتوژنیک چی بخوریم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب، کم کربوهیدرات و با پروتئین کم آنچه رژیم کتوژنیک می تواند در مورد برای لاغری سریع شکم به شما بیاموزد تا متوسط است. رژیم کتوژنیک یا کتو ، یک رژیم تخصصی با چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات خیلی کم است که جهت درمان نوجوانان و برخی بزرگسالان مبتلا به صرع و برخی بیماریهای دیگر بکار می رود و بتازگی در درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن مورد توجه قرار گرفته است. روغن MCT: روغنهایی که تریگلیسرید با زنجیره متوسط دارند (Medium-chain triglyceride). اگر بین هر وعده احساس گرسنگی کردید میتوانید از این خوراکیهای سالم سازگار با رژیم کتوژنیک استفاده کنید.  Th​is artic le was  do​ne by GSA Con​te nt Generat or Demoversion​.

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن

بنابراین اگر میخواهید دچار هیچ عوارض و مشکلی نشوید باید رژیمی با حداقل کاهش وزن را انتخاب کنید. از پروتئین غافل نشوید! این رژیم به طور دقیقتر شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات میشود. یکی مشکلات این مطالعه استفاده از آزمایش اوره کتوزی بود که نسبت به نوع نمونه خون از حساسیت کمتری برخوردار است. خطر رژیم کتو در بلندمدت با توجه به بیماری قلبی-عروقی به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است. Article w as g en​erat​ed with the help of G SA  Content Generator DE MO᠎.

نمونه رژیم تثبیت کتوژنیک

نتایج یک مطالعه جالب در این زمینه بر روی 34 نفر که به مدت 8 هفته رژیم کتوژنیک را دنبال کردند نشان داد آنها 5 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کمچربی داشتند چربی از دست دادند. او گزارش کرد سه مادهٔ محلول در آب به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون (که در مجموع و با هم اجسام کتونی نامیده میشوند) در کبد افراد سالم، هنگامی که گرسنه بمانند یا رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پُرچرب داشته باشند، تولید میشوند.

اغلب غذاهایی که در فهرست رژیم غذایی کتو وجود دارند، شامل اطلاعات فراوانی هستند که در آنها چربی سالم، میوههای کم کربوهیدرات و سبزیجات با فیبر بالا میتوانند به عنوان بخشی از رژیم غذایی مغذی مورد استفاده قرار گیرند. با وجود پیشرفت های مداوم در دنیای پزشکی، چاقی همچنان با خطر مرگ و میر بزرگسالان تا 2.8 میلیون نفر در سال همچنان به عنوان یک خطر عمده برای سلامتی مردم در جهان شناخته می شود. نوشیدنی های ورزشی، آب ویتامین دار و آب میوه ها سرشار از قند بوده و به همین دلیل نباید مصرف شوند. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند.

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

چند کیلو وزن کم میکنند. اما امروزه همچنان برای افرادی که بدن سالمی دارند اما صرع آنها مقاوم به درمان است، از این رژیم غذایی استفاده میکنند و این عارضه را کنترل مینمایند. هر دو رژیم به ما کمک میکنند تا چندین نشانگر زیستی مهم برای سلامت کلی، مانند کلسترول، تری گلیسیرید، قند خون و سطح فشارخون را بهبود بخشیم. هنگامی که رژیم کتوژنیک و رژیم مدیترانهای را در قالب یک رژیم غذایی ترکیب میکنیم، هر دو جنبه منفی آنها از بین میرود، و ما را با رژیمی روبرو میکند که میتواند به طور قابلتوجهی هر جنبه از سلامتی ما را بهبود بخشد، و هم کاهش وزن سریعی داشته باشد.

رژیم کتوژنیک چجوریه نی نی سایت

پس از گذشت دو تا سه ماه میتوانید دوباره مثل قبل کربوهیدرات بخورید. این شیوه غذا خوردن افراد را به مصرف غذاهایی که احتمالا در دوره دیرینه سنگی- قبل از انقلاب های کشاورزی و صنعتی- موجود بودند، تشویق می کند. همه ی میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند, اما می توانید میوه های خاصی (معمولاً انواع توت ها) در بخش های کوچک از وعده های غذایی خود داشته باشید. ادویهجات: میتوانید از نمک، فلفل، ادویهجات و انواع سبزیجات خشک رایج استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک چرخه ای

سبزیجات به دلیل داشتن فیبر بالا و آب روند لاغری را سرعت خواهند بخشید. محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. هنگامی که رژیم مدیترانهای با یک رژیم غذایی معمولی که پر از غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات است مقایسه میشود، این رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان و سایر مواد غذایی سالم است لذا یک رژیم مطمئن، مؤثر و قابلاعتماد است. در رژیم مدیترانهای معمولاً گوشت قرمز بهندرت مصرف میشود و از نوشیدنیهای شیرین شده با شکر، قندهای افزوده شده، گوشت فراوریشده، غلات تصفیهشده، روغنهای تصفیهشده و سایر غذاهای بسیار فراوریشده اجتناب میشود.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

علاوه بر این، از آنجایی که انجام

رژیم کتوژنیک بسیار سخت است و افراد نمیتوانند برای مدت طولانی به این روش غذا بخورند، بنابراین ما اطلاعات زیادی درباره سایر اثرات درازمدت این رژیم نداریم. علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ۶۲ درصد بود. با این که این رژیم غذایی برای افراد سالم مشکی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی به دنبال داشته باشد. هم رژیم مدیترانهای و هم رژیم کتوژنیک هر دو میتوانند سبک زندگی بسیار مفیدی برای دور شدن از رژیم معمولی پر از نان و برنج سفید باشند، اما یکی کاهش وزن کم و دیگری اگر اصولی نباشد عوارضی دارد.

اگر در تلاش برای کاهش کلیوهای اضافی وزن بدن خود هستید، روی رژیم غذایی کلی و انجام ورزش تمرکز کنید و نه مصرف یک میوه. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود. چند نوع مختلف از رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد. دلیل آن وجود امکانات زائدی است که برای کاربر معمولی هرگز بکار نمیآیند، اما در نصب پیشگزیده نصب میشوند، یا حتی در حالت سفارشی (کاستوم) هم جلوی نصب آنها را نمیتوان گرفت.

رژیم کتوژنیک راحت

اما قبل از اینکه نگاهی دقیقتر به رژیم کتو مدیترانهای بیندازیم، اجازه دهید ابتدا اصول اساسی هر رژیم را کشف کنیم. علیرغم مزایای اثبات شده رژیم کتو، برخی از جنبههای منفی بالقوه جدی وجود دارد، عمدتاً اینکه بدن نمیتواند بهتنهایی با چربی در طولانیمدت زنده بماند. اما به دلیل وجود شرایط خاص فرد در این دوران، بهتر است پیش از شروع رژیم، با پزشک معالج خود مشورت کنید. در این بین رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و کتوژنیک پروتئین بالا به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفتهاند. وقتی بدن شما در این شرایط قرار میگیرد، برای تولید انرژی به طور موثری شروع به چربی سوزی میکند.

در مورد رژیم کتوژنیک، انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) به میزان زیادی افت می کند که بدن شما را به دستگاه چربی سوزی تبدیل می کند. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. همینطور کربوهیدرات اضافی نه تنها به چربی بلکه به نوع خاصی از آن به نام تری گلیسیرید در خون تبدیل می شود که ریسک بیماری های قلب را بشدت افزایش می دهد. مطالعات اخیر نشان داده که رژیم کتوژنیک، نویدبخش کمک به بیماران برای کاهش وزن، معکوس کردن علائم سندرم متابولیک، کاهش یا حذف نیاز به انسولین در بیماران دیابتی نوع دو، کاهش التهاب، بهبود پروفایلهای اپیژنتیک، تغییر میکروبیوم، بهبود پروفایل لیپیدی، مکملی در درمان سرطان، و به طور بالقوه افزایش طول عمر و عملکرد مغز است.

رژیم کتوژنیک هدفمند TKD: در این نوع رژیم در زمان ورزش کردن می توانید کربوهیدرات مصرف کنید. این ویژگی فواید زیادی برای افراد دارای دیابت نوع ۲ و افراد مستعد دیابت دارد. در این رژیم امکان دارد که با غذاهایی که میخورید، کمبود مواد ریز مغذی جبران نشود. سبزیجات غیر نشاستهای کالری و کربوهیدرات کمی دارند، اما بسیاری از مواد مغذی و ضروری بدن، از جمله ویتامین C و مواد معدنی دیگر در سبزیجات وجود دارد.

برترین ها – ترجمه از ساناز مطلبی: رژیم غذایی کتوژنیک حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالا است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. رژیم کتوژنیک کمک میکند چربیهای اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندرم متابولیک دارد بسوزانید. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید. پس لازمه رژیم کتو محدود کردن شیرین کننده هایی چون عسل و شکر است. شما کربوهیدرات هایی را که هضم آسانی دارند، مانند شکر، نوشابه، شیرینی ها و نان سفید کاهش می دهید.

در این رژیم شما باید کالری مورد نیاز خود را از پروتیین و چربی های سالم دریافت کنید و کربوهیدراتی همچون شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید که هضم آن ها آسان است را حذف کنید. از استویا برای هر چیزی میتوان استفاده کرد، از نوشیدنی گرفته تا بستنی و کیک و مربا و خوراکی های دیگر. بنابراین در انتخاب نوشیدنی مجاز باید دقت بسیار زیادی داشته باشید و خودسرانه آنها را مصرف نکنید. کافئین: برای افزایش انرژی و چربی سوزی میتوانید از نوشیدنی های دارای کافئین استفاده کنید. کره و خامه چربی های خوبی در طول رژیم کتو هستند.

رژیم کتوژنیک مضرات

ناهار: شیک شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. کره و خامه: بهتر است از شیر حیواناتی تهیه شود که تغذیهی طبیعی داشتهاند. افزایش محتوای چربی اشباع شده (کره و دمبه و امثالهم) در رژیم کتو به میزان قابلتوجهی سطح کلسترول و خطر بیماری قلبی را افزایش میدهد. میوه: تمام میوهها به جز مقادیر کمی از خانواده توتها مثل توت فرنگی. صبحانه: شیک مناسب برای رژیم کتوژنیک (مثل شیک کره بادام زمینی یا توت فرنگی). صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. کره و خامه: در صورت امکان کره و خامه محلی.

رژیم کتوژنیک علم ورزش

همزدن رو ادامه بدین و حالا خامه رو اضافه کنین. روغن زیتون بهعنوان منبع اصلی چربی اضافه شد. میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند. توجه داشتید باشید که مصرف قهوه به طور ناشتا ممکن است باعث معده درد شود. ممکن است در سفر باشید یا وقت آشپزی نداشته باشید. زمانی که میزان قند در بدن بسیار کاهش یابد کتون که یک مولکول است در کبد به دلیل مصرف چربی تولید خواهد گردید. محدود کردن میزان مصرف قند ها هم در نهایت به بهبود سلامت باکتری های روده کمک میکنه.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، محققان علوم پزشکی در موسسه تحقیقات سرطان کودکان و بیماری های خونی در سین سیناتی آمریکا اعلام کردند چاقی در دراز مدت بر مغز استخوان تاثیر منفی دارد. باید گفت بدن به طور عادی انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات ها تامین می کند ( قند یا گلوکز). اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. درحقیقت، بدن شما گلوکز (قند) موجود در کربوهیدراتها را تجزیه میکند تا انرژی بدن را تامین کند. افزایش سلامت قلب و ریه ها ورزش های هوازی به خصوص شنا باعث می شوند که بدن به صورت بهینه اکسیژن مصرف کند.

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی

قبل از اینکه پزشکان یا محققان بتوانند بین کتو و MS ارتباطی پیدا کنند ، آنها به نمونه های بیشتر و تحقیقات دقیق تر نیاز دارند. اگر بسیار بیمار هستید، توصیه های پزشک خود را رعایت کنید. اگر فرد از مشکلات گوارشی رنج میبرد. علائم این عارضه شامل کاهش سطح انرژی و ضعف در عملکرد مغز، اختلالات خواب، افزایش اشتها، مشکلات گوارشی و عدم توانایی در ورزش است. افراد دیابتی دچار تغییر در فرایند متابولیسم، افزایش قند خون و عملکرد ضعیف انسولین میشوند. استیک حاوی فلز روی نیز میباشد، یک ماده معدنی برای تقویت عملکرد غدهی تیروئید. برای رفع یبوست از مواد غذایی با فیبر بالا و نیز از مکملهای منیزیم استفاده کنید.