رژیم کتوژنیک – آرامش کن، هست زمان پخش!

حبوبات رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک یکی از بهترین روشهای تغذیهای است که با کمک آن میتوانید به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید. رژیم کتوژنیک که اغلب به آن “کتو” میگویند. به این فرآیند آنژیوژنز میگویند. این به عدم تعادل رادیکالهای آزاد و آنتیاکسیدانها اشاره دارد، به طوری که تعداد رادیکالهای آزاد از آنتیاکسیدانها بیشتر است. رادیکالهای آزاد مولکولهای ناپایداری هستند که میتوانند توسط عوامل سرطانزا یا فرآیندهای طبیعی در بدن تولید شوند. وقتی بدن کتون تولید میکند، وارد یک حالت متابولیکی به نام کتوز میشود. این حالت موجب افزایش چشمگیر در میزان ترکیباتی به نام کتون ها در خون می شود. این تغییرات منجر به حالتی متابولیک به نام “کتوزیس یا کتون زدگی” می گردد.

دکتر کرمانی و رژیم کتوژنیک

عملکرد رژیم کتوژنیک در سال 1926، کاشف قطب شمال، Vilhjalmur Stefansson به خود اجازه داد به مدت یک سال در بخش متابولیک حبس شود و فقط گوشت و چربی بخورد، و بدون هیچ مشکلی در سلامتی اش این دوره را گذراند. و در آنها، بدن اجازه نمییابد تا از کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده کند و به همین سبب وابسته به اجسام کتونی است. کتوز یک حالت متابولیکی است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. این میتواند شامل خستگی، حالت تهوع، استفراغ، تحمل کمتر ورزش، یبوست و سایر عوارض جانبی دستگاه گوارش باشد. این مسئله و بروز مشکلاتی نظیر اسهال یا یبوست یکی از عوارض شایع رژیم غذایی کتوژنیک هست که معمولا بعد از ۳-۴ هفته رخ میده، برای برطرف شدن این حالت سعی کنید از سبزیجات پر فیبر بیشتری استفاده کنید، مکمل منیزیوم هم میتونه به رفع یبوست ناشی از رژیم کتو کمک کننده باشه.

بدن ما در حالت معمولی کربوهیدرات هایی رو که دریافت میکنه رو تبدیل به قند یا همون گلوکز میکنه. آنفولانزای کتونی شامل عملکرد ذهنی ضعیف، افزایش گرسنگی، اختلال خواب، حالت تهوع و ناراحتی هضم است. میتوانید سالادی که حاوی سبزیجات کم کربوهیدرات است را به عنوان میان وعده مصرف کنید. مطالعه ای در مورد تأثیرات رژیم کتوژنیک روی 16 بیمار با سرطان پیشرفته صورت گرفت، چند نفر در میان راه از این آزمایش و تحقیق انصراف دادند چون از این نوع تغذیه لذت نمی بردند.

طبق “رژیم کتوژنیک” توسط لایل مک دونالد، یک تصور غلط رایج وجود دارد، به خصوص در میان بدنسازان، که کتوز نشانگر تجزیه پروتئین است؛ در حالی که در واقع عکس این مسئله وجود دارد: بدن حداقل بافت ماهیچه ای را تطبیق داده و از دست می دهد. اگر رژیم کتوژنیک به عنوان یک شیوه ی درمانی برای سرطان مدنظر باشد، محتوای چربی به بالاتر از 90 درصد کالری بدن تبدیل خواهد شد. احتمالا حدود 35٪ کل کالری دریافتی حد بالایی است. چاقی با خطر بالاتر عود سرطان سینه مرتبط است.

جو دوسر در رژیم کتوژنیک

برای مثال، رژیم غذایی کم چرب با خطر کمتر عود در برخی از انواع سرطان سینه مرتبط است. به طور کلی، مطالعات حیوانی نشان میدهد که کتو ممکن است اثرات ضد سرطانی در اکثر سرطانها داشته باشد. تئوری پشت رژیم غذایی غنی از غذاهای آنتیاکسیدان این است که آنها به طور شیمیایی برای “خنثی کردن” رادیکالهای آزاد عمل میکنند. خطرات: بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی، مواد نگهدارنده، طعم دهنده های مصنوعی و شکر می باشند. کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید.

رژیم کتوژنیک به چه صورت است

ماهی قزل آلا و دیگر ماهی ها دارای ویتامین B، پتاسیم و سلنیوم بالایی هستند، اما میزان ناچیزی کربوهیدرات دارند. آنها همچنین دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم و ویتامین های B هستند. یافته ها همچنین نشان دادند که سرطان موجب آسیب اکسیداتیو به میتوکندری می شود، میتوکندری ها، تولیدکننده های انرژی سلول ها هستند. همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو داشتند، بهبود یافته است. Th​is a rticle w​as  done wi​th the help of G SA Conte᠎nt Gen​er ator​ D em᠎ov​ersion᠎!

رژیم کتوژنیک در بارداری

آسیب های مغزی: بررسی های حیوانی نشان داده اند که این رژیم می تواند صدمات مغزی را کاهش داده و پس از آسیب دیدن مغز به بهبود سریعتر آن کمک کند. از سوی دیگر، کتو ممکن است به کاهش وزن برخی افراد کمک کند. بیشتر مطالعات رژیم کتو در افراد مبتلا به سرطان کوچک بوده است و بسیاری از آنها در درجه اول بر ایمنی تمرکز کرده اند. با این حال، در هفته ­ی اول علائم کتو فلو وجود دارد که به مرور برطرف خواهد شد. برای به حداقل رسانیدن این عوارض می توانید برای چند هفته ی اول یک رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید تا به نوعی بدن را برای حذف کامل کربوهیدرات آماده سازید.

اول اینکه سرطان یک بیماری واحد نیست. در حال حاضر دستور العملهای زیادی به کسانی که با کتو دست و پنجه نرم میکنند اختصاص داده شده است، برخی از آنها به قدری خوشمزه هستند که ادامه دادن به انها پشیمان یشوند، اما مطمئناً ادامه این سبک غذا برای مدت طولانی بدون وسوسه و ترفند یک چالش بزرگ است. دکتر رضا غیاثوند در 12 دقیقه صفر تا صد رژیم کتوژنیک را با زبانی ساده توضیح داده است.

در یک مطالعه، بادی کتون B-hyroxybutyrat نشان داده شده است که استرس اکسیداتیو را سرکوب میکند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش مییابد، بدن به چربیسوزی رویمیآورد، فرآیندی که اجسام کتون تولید میکند. چه در حال غذاخوردن، ورزش، نشستن یا خواب باشیم، بدن ما مشغول نظارت و تأمین انرژی خود است و در صورت لزوم، بدن ما انرژی موردنیاز خود را از منابع غیر کربوهیدرات تولید میکند. اول، آنها تولید رادیکالهای آزاد را کاهش میدهند.

رژیم کتوژنیک مقالات

اخیرا بسیاری از مطالعات، رژیم کتوژنیک را یک درمان جایگزین برای چاقی و دیابت معرفی کردند. شواهد نشان می دهد افرادی که قند خون بالا و دیابت دارند، احتمال بروز سرطان در آن ها بیشتر است. چراکه می تواند عوامل خطرزای بیماری ها و اختلالات مرتبط با چاقی، از جمله دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها را کاهش دهد. از آنجایی که رژیم کتوژنیک یک ابزار قوی در کاهش وزن است، می تواند با مبارزه با چاقی، ریسک سرطان را هم پایین بیاورد.البته این رژیم معایبی هم دارد و نباید خودسرانه و به مدت طولانی استفاده شود.

قوانین رژیم کتوژنیک

این مقاله به این میپردازد که رژیم کتو چیست و چگونه ممکن است برای پیشگیری یا کمک به مبارزه با سرطان کار کند. در تئوری، رژیم کتو همچنین ممکن است به روشهایی عمل کند که میتواند خطر ابتلا به حداقل برخی از سرطانها را کاهش دهد. در هر رژیم کاهش وزنی احتمال از دست دادن عضلات وجود دارد؛ با این حال، مصرف پروتئین و وزنه زدن احتمال بروز این مشکل را به حداقل میرساند. از رژیم کتوژنیک اصولا برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند و به استپ وزنی خوردند میتوان طبق صلاح دید پزشک و البته متخصص تغذیه برای مدت کوتاهی استفاده شود.

در صورت نیاز حتما باید تحت نظر متخصص تغذیه از آن پیروی نمایید. نکته: همانطور که گفته شد در صورت عدم حضور قند یا کربوهیدرات ها، کبد چربی را به کتون تبدیل می کند، سپس با افزایش سطح اجسام کتونی در خون و مغز در نهایت حملات عصبی ناشی از صرع کاهش پیدا می کند. به این شکل که هرچه شما عضله بیشتری داشته باشید این شاخص برای شما افزایش پیدا می کند. شروع یک رژیم لیزی کتو می تواند انعطاف پذیرتر از رژیم غذایی کتوژینگ سنتی باشد که به این معنی است که رژیم لیزی کتو می تواند بیشتر شما را به سمت خود بکشاند و جذب کند.

چرا رژیم غذایی کتوژنیک من بهتر است از شما ساده‌تر است احتمالا فرض کنید}

بعضی از تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. روغن MCT. روغن MCT به نوشیدنی ها یا ماست اضافه میشود، انرژی را تأمین می کند و به افزایش سطح کتون کمک میکند. مکانیسم های متعدد دیگری نیز وجود دارند که توجیه می کنند رژیم کتوژنیک چطور می تواند به درمان سرطان کمک کند. مکانیسم هایی وجود دارد که بیانگر این است که این رژیم می تواند در پیشگیری از سرطان موثر باشد، زیرا تعدادی از ریسک فاکتورهای سرطان را کاهش می دهد. Th is con᠎tent has be᠎en c reat​ed ᠎by GSA C on​tent Gener᠎ator  D᠎em​ov​ersi᠎on​.

رژیم کتوژنیک لوکرب

این ممکن است برای افرادی که با سرطان زندگی میکنند مهم باشد، زیرا سلولهای سرطانی جهشهای جدیدی ایجاد میکنند. این احتمال وجود دارد که کتو، در تئوری، نقشی در سرطان داشته باشد، زیرا منجر به کاهش سطح انسولین در بدن میشود. در این لیست رژیم کتوژنیک یا کتو، تقریباً در آخرین رتبه یعنی در رتبه 37 قرار گرفت. با این حال، با کتو، رژیم در واقع از وابستگی سرطان به گلوکز سوء استفاده میکند. با این حال، در یک کارآزمایی کوچک با تنها چند انسان که ملانوم BRAF مثبت داشتند، به نظر میرسد که یکی از آنها از رژیم کتو سود میبرد.

رژیم کتوژنیک دکتر ضمیر روشن

اجسام کتون دو عمل بالقوه مثبت را در اینجا ارائه میدهند. در اینجا برخی از مشکلات رایجتر وجود دارد. همچنین شواهد خوبی برای فواید بالقوه کتو در سایر سرطانها از جمله سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان پانکراس وجود دارد. از آنجایی که حفظ رژیم غذایی سخت است و تحقیقات نسبتاً جدید است، همه اثرات بالقوه طولانی مدت ناشناخته هستند. گفته می شود همه ی افراد نباید رژیم کتوژنیک را شروع کنند. ولی این طور که به نظر می رسد برای خیلی از افراد پایبند ماندن به رژیم کتوژنیک کار سختی است.آیا رژیم کتوژنیک می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند؟

جگر مرغ در رژیم کتوژنیک

در رژیم کتو بدن وارد شرایط کتوز شده و از چربی برای سوخت استفاده می­ کند. رژیم کتوژنیک و تغییر لایف استایل نظیر ورزش و کاهش وزن می تواند آن را درمان کند. در مطالعهای در سال 2019، رژیم غذایی کتو سلولها را به روشهایی سرکوب میکند که ممکن است فراتر از عملکرد آن در تامین انرژی سلولها باشد. هدف رژیم کتو سوزاندن چربی به جای شکر به عنوان منبع انرژی بدن است. بنابراین شما با سوزندان چربی در بدن به انرژی مورد نیازتان دست یافته اید و از مصرف گلوکوز و دیگر منابع قند و کربوهیدرات بی نیاز خواهد شد.

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد آنچه رژیم کتوژنیک می تواند در مورد برای لاغری سریع شکم به شما بیاموزد بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.