مراقبت از پوست در تابستان


تابستان زمانی برای مسافرت، تفریح‌های ساحلی، مهمانی های و تعطیلات است. البته تابستان زمان خوبی برای اصلاح روتین مراقبت از پوست نیز است. طولانی‌تر بودن روز و هوای گرم می‌تواند بر پوست ما تأثیر متفاوتی نسبت به روزهای سرد و تاریک‌تر زمستان بگذارد.
برخی از مراحل مراقبت از پوست در تابستان ممکن است به محل زندگی شما بستگی داشته باشد. برای مثال، فردی که در جایی مرطوب و معتدل زندگی می‌کند، ممکن است نیاز به تغییرات کمتری در روتین مراقبت از پوست نسبت به کسی که در شهری گرم و خشک زندگی می‌کند، داشته باشد. البته مراحلی مانند استفاده از ضد آفتاب و خودداری از دوش گرفتن بیش از حد برای همه مهم است.
در ادامه نکاتی را بیان میکنیم که به شما کمک میکند با مراقبت از پوست خود، از نور خورشید و تفریحات تابستانی لذت بیشتری ببرید.

مشاهده عناوین مقاله

کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اگر در تابستان هیچ کار دیگری برای پوست خود انجام نمی دهید، از کرم ضد آفتاب حتما استفاده کنید.
به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که مشخصات زیر را دارند:

  • حداقل SPF 30
  • حفاظت از طیف گسترده‌تری از اشعات نور خورشید
  • امکان استفاده روی لب و دور چشم

الیزابت مولانز ( Elizabeth Mullans)، پزشک متخصص پوست، میگوید: «مهم ترین چیز این است که شما از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. اگر این کار را نکنید، پوست شما سریعتر پیر می شود و خطر ابتلا به سرطان پوست افزایش می یابد. استفاده از ضد آفتاب در هر زمانی که زیر نور خورشید هستید، حتی در زمستان ضروری است.
بنیاد سرطان پوست می گوید استفاده روزانه از ضد آفتاب با حداقل SPF 15 می تواند خطر ابتلا به ملانوم را تا 50 درصد و سرطان سلول سنگفرشی (SCC) را تا حدود 40 درصد کاهش دهد. همچنین از پوست شما در برابر پیری زودرس محافظت می کند.
مولانز به بیمارانش می‌گوید که در تابستان از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنند. او می‌گوید: جهش بزرگی از نظر پرتوهای مسدود شده بین اس پی اف 15 و 30 وجود دارد، اما بالای 30، تفاوت زیادی وجود ندارد.

استفاده از کرم ضد آفتاب در تابستان
استفاده از کرم ضد آفتاب در تابستان

نوع ضدآفتابی که استفاده می کنید عمدتاً به ترجیح شخصی بستگی دارد. مولانز شخصاً به دنبال ضد آفتاب مبتنی بر مواد معدنی با اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است که به جای مسدود کننده های شیمیایی، مسدود کننده های فیزیکی هستند.
دکتر جویس پارک (Joyce Park)، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره مستقر در کالیفرنیا، می گوید هر 2 ساعت یک بار ضد آفتاب را مجدداً استفاده کنید. او می‌گوید که باید به اندازه کافی ضد آفتاب روی بدن و صورت خود استفاده کنید.

ضد آفتاب برای لب‌ها فراموش نشود

گلدمن (Barry Goldman) می‌گوید: من افراد مبتلا به سرطان پوست در بخش لب‌ها را زیاد می‌بینم.
بسیاری از برندها به طور خاص کرم ضد آفتاب برای لب می فروشند. پس بهتر است یک ضد آفتاب لب با حداقل SPF 30 پیدا کنید.

 

استفاده از ضد آفتاب لب
استفاده از ضد آفتاب لب

مرطوب نگه داشتن پوست در تابستان

به طور کلی، هوا در تابستان به اندازه زمستان خشک نیست. با این حال، گلدمن حذف کرم مرطوب کننده را پیشنهاد نمی کند زیرا پوست شما همچنان می تواند در تابستان خشک شود.
یک مرطوب کننده سنگین وقتی هوا گرم است پوست شما را سنگین و احساس بدی ایجاد می کند. گلدمن پیشنهاد میدهد که مرطوب کننده سبک تری جایگزین کنید.

توصیه می‌شود یک مرطوب‌کننده با SPF پیدا کنید تا لایه‌ای از محافظت را نیز فراهم کند. مورد مهم این است که نباید فقط از آن در شروع روز استفاده کنید و تصور کنید می تواند جایگزین ضد آفتاب در تمام طول روز شود. این فقط کافی نیست. شما به حداقل SPF 30 نیاز دارید و هر 2 ساعت یکبار باید آن را مجدداً استفاده کنید [اگر زیر نور خورشید هستید].

استفاده از کرم مرطوب کننده در تابستان
استفاده از کرم مرطوب کننده در تابستان

در تابستان سبک تر آرایش کنید

در روزهای گرم تر، استفاده از آرایش زیاد می تواند مانند یک لایه اضافی غیر ضروری به نظر برسد. و اگر عرق کنید، آرایش شما به راحتی حالت ماسیده پیدا میکند. بهتر است از آرایش های بسیار سبک استفاده کرده و به پوست خود استراحت بدهید.
گلدمن می‌گوید: «آرایش کمتر به پوست اجازه تنفس می‌دهد. مثل خوابیدن بدون جوراب به پاهای شما اجازه تنفس می دهد.

از مواد آرایشی با SPF استفاده کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب روی آرایش بی عیب و نقص شما ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد.
اما، اگر در یک عروسی بعد از ظهر و در فضای باز شرکت می کنید یا یک ناهار طولانی در فضای باز می خورید، نیاز به محافظت از پوست خود دارید. پس به دنبال ضد آفتاب با ویژگی های زیر باشید:

  • رنگی
  • حداقل SPF 30
  • سبک

گلدمن می‌گوید یک مرطوب‌کننده رنگی می‌تواند پوشش مینیمال و طبیعی را برای پوست شما ایجاد کند.همچنین میتوانید از پودرهای ضد آفتاب استفاده کنید.

لوازم آرایشی با SPF
لوازم آرایشی با SPF

پارک می‌گوید: سخت است که بدانید چقدر پودر باید روی صورتتان بزنید. من پودرهای ضد آفتاب را دوست دارم زیرا به راحتی روی آرایش استفاده می شود، اما هرگز استفاده از پودر را به عنوان تنها منبع ضد آفتاب پیشنهاد نمی کنم.

پارک در ادامه توضیح می دهد: «پودر ضد آفتاب را برگردانید تا وارونه شود. سه تا چهار بار روی یک سطح صاف ضربه بزنید. هنگامی که درپوش را برمی دارید، انگشت خود را از میان برس بگذرانید تا بتوانید میزانی از پودر را در هوا ببینید تا مطمئن شوید که محصول کافی در موهای برس خود دارید. »
حتما دستورالعمل های روی کرم های ضد آفتاب پودری را رعایت کنید. پودر را برگردانید، سه ضربه محکم به آن بزنید و قبل از استفاده مطمئن شوید که مقدار زیادی پودر روی برس وجود دارد.

یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب مهم است ولی عرق راه طبیعی بدن برای خنک شدن است. و هر دو می توانند روی منافذ پوست شما تأثیر بگذارند. اینجاست که لایه برداری مهم می شود.
گلدمن می‌گوید: لایه برداری به باز کردن منافذ و کاهش لکه‌ها کمک می‌کند، اما نسبت به زیاده‌روی در آن هشدار می‌دهد.
اگر آفتاب سوخته هستید بهتر است لایه برداری نکنید. اجازه دهید پوست به خودی خود و بدون محرک اضافی بهبود یابد.
در حالی که انجام لایه برداری بیشتر در تابستان نسبت به زمستان مشکلی ندارد، گلدمن همچنان توصیه می کند که آن را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید.

او می‌گوید: «اگر این کار را زیاد انجام دهید، پوستی سوخته خواهید داشت و پوست سفت، ترک خورده و پوسته پوسته می‌شود. شما فقط می خواهید پوستتان را از عرق، SPF و روغن پاک کنید.

لایه برداری پوست در تابستان
لایه برداری پوست در تابستان

از برنزه کردن پوست اجتناب کنید

افرادی که بیشتر مستعد برنزه شدن هستند تا سوختن ممکن است بخواهند کرم ضد آفتاب را کنار بگذارند تا پوست خود را برنزه کنند. اما حتی اگر برنزه شدن دردناک نبوده و باعث سوخته شدن پوست نشود باز هم از نظر فنی آسیب ناشی از نور خورشید است.
پارک هشدار می دهد: چیزی به نام برنزه شدن سالم وجود ندارد. تیره شدن پوست در پاسخ به اشعه ماوراء بنفش است که باعث آسیب به سلول های پوست شما می شود.
روش جایگزین کرم ها و اسپری های برنزه کننده پوست است. با استفاده از برنزه کننده، ظاهری آفتابی به دست آورید. تا زمانی که به رنگ دلخواه خود برسید، هر روز دوباره از آنها استفاده کنید.

برنزه کردن پوست در تابستان
برنزه کردن پوست در تابستان

از لوازم و لباس های محافظ در برابر آفتاب استفاده کنید

هنگام اصلاح روتین مراقبت از پوست خود برای تابستان، پیشنهاد می‌شود که وارد بخش لباس نیز شوید.

لباس های تابستانی که باید داشته باشید عبارتند از:

  • کلاه های لبه پهن
  • عینک آفتابی UV-400
  • لباس هایی با رنگ مناسب و با پارچه های بافته شده با جاذب UV

کلاه می تواند به محافظت از صورت و چشم ها در برابر نور خورشید کمک کند. عینک آفتابی هم کمک می کند.

عینک آفتابی در تابستان
استفاده از عینک آفتابی در تابستان

صورت خود را بشویید

وقتی هوا گرم است، ممکن است احساس کنید که نیاز به شستشوی مداوم صورت یا دوش گرفتن داشته باشید. کارشناسان توصیه می کنند از اینکار جلوگیری شود.

گلدمن می گوید: «بدن شما عوامل مرطوب کننده طبیعی ایجاد می کند که آب را در پوست نگه می دارد. وقتی آن ها را می شویید، قسمت رویی پوست ممکن است کم آب شود.
در عوض، گلدمن توصیه می کند که یک بار در روز و بعد از ورزش دوش بگیرید. صبح و شب صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و آب ولرم بشویید.

پیشنهاد مطالعه:

13 مرحله شستن صورت برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

جمع بندی

تابستان معمولا گرمتر و آفتابی تر از زمستان است. طبیعی است که پوست شما نیازهای متفاوتی داشته باشد.
شما زمان بیشتری را زیر نور خورشید می گذرانید و مهم است که از ضد آفتاب استفاده کنید. برای محافظت از پوست در برابر پیری زودرس و سرطان پوست، یک ضد آفتاب با SPF وسیع الطیف 30 پیدا کنید و هر 2 ساعت یکبار آن را تجدید کنید.
یک مرطوب کننده سبک را امتحان کنید و آرایش را سبک تر کنید و بیش از یک بار در هفته لایه برداری نکنید.
لباس ها و لوازم جانبی برای محافظت از پوست به کمد لباس خود اضافه کنید.یک روتین مناسب در تابستان پوست شما را در تمام فصل شاد و سالم نگه می دارد.

منبع: healthline.com

به این پست امتیاز دهید



Source link