با خوردن گوشت هیچ کاری نکنید و انجام ندهید


با خوردن گوشت هیچ کاری نکنید و انجام ندهید

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. بحث مصرف گوشت است. بسیاری از مردم نظرات قوی و بسیار قاطع در مورد نخوردن گوشت می دهند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی افراد به دلیل شنیدن اخبار متناقض در این زمینه در مورد تصمیم گیری در مورد خوردن گوشت یا نه ، گیج و گیج شده اند. در این مقاله از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، ما قصد داریم در مورد کارهای خانه صحبت کنیم و گوشت نخوریم.

پاسخ دقیقاً چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این دسته ما مروری کلی داریم برای پاسخ به این س ،ال ، تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که گوشت طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر قسمتهای زیرین ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع ماهی های دریایی و پرورشی است. شامل می شود.

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. ما باید بدانیم که منظور ما از چه نوع گوشتی است.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند ، اما ویژگی هایی در انواع آنها وجود دارد که می تواند از نظر ارزش غذایی متفاوت باشد. و حتی در برخی از انواع آن مضر است و در برخی دیگر مفید و مثبت است. سلامت انسان باشید.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است همچنین در بدن انسان بسیار خوب مورد استفاده قرار می گیرد ، بدین معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری پروتئین ها در بدن تشکیل نشده و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. بنابراین آنها باید از طریق غذا دریافت شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و برای رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند.

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به خوبی انجام نخواهد شد.بنابراین ، سلامت انسان به طور جدی تهدید می شود. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند و بعد از آب ، بیشترین ماده سازنده سلول ها پروتئین ها هستند و گوشت منبع غنی از پروتئین با کیفیت تغذیه ای بالا است.بنابراین می بینیم که گوشت از کیفیت پروتئینی خوبی برخوردار است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر به مقدار مناسب مصرف شود ، می تواند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از بزرگترین مشکلات ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی است که صنعت ایجاد می کند ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت روان و آرامش در انسان کمک کند می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت انسان و تندرستی.

ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و با کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن دارای توانایی یادگیری و حافظه هستند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

رژیم نادرست و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که برای رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ در نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاهایی است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید است که بسیار برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر مهم است. تاثیر دارد

علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی تأثیر مهمی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست حاوی چربی حیوانی است که چربی خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این سوال باید با خوانندگان عزیز مجله باشد. ما در چند سطر بالا بیان کردیم که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر است ، اما در اینجا برعکس نامیده می شود.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است که مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و سایر آسیب های ناشی از این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی های موجود در گوشت مرغ جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف بیش از حد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد آرتروز در فرد می شود و این در مورد گوشت قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و مصرف زیاد چنین منابع پروتئینی حیوانی باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد در معرض خطر قرار گیرد. به عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف بیش از حد پروتئین های حیوانی ، از جمله گوشت ، می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروز نکته ای است که در تغذیه بسیار به آن وابسته است. رعایت “کفایت” به معنای “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که نیازهای تغذیه ای همه افراد را برآورده کند. همچنین مهم است که رژیم غذایی روزانه خود را متعادل کنید و خوردن زیاد غذا توصیه نمی شود. تنوع در الگوهای غذایی یکی از عواملی است که میزان مصرف غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این رابطه لازم به ذکر است که در برخی وعده های غذایی می توانیم غذاهای دیگر را با گوشت قرمز جایگزین کنیم که حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز است و همچنین هیچگونه معایبی برای گوشت قرمز ندارد. برای مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

دعاها

لوبیا ، که یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون است ، دارای مقدار قابل توجهی فیبر غذایی یا غلات بدون نمک (آجیل) است که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند ، جایگزین های خوبی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا آجیل با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و آجیل مصرف شود ، می تواند تقریباً به اندازه گوشت پروتئین داشته باشد. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات یافت نمی شود.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده شود و مصرف زیاد آن و به طور کلی پروتئین حیوانی مجاز نیست.


دکتر. رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام Dr. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


دکتر. رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا بیکینگ پودر

تفاوت جوش شیرین و جوش شیرین

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید