کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری اوقات زنانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند از اشتباه اتوکشی خود شکایت می کنند !! می گویند همه ما کار کردیم ، اما بقیه کیلوها نمی میرند. اغلب ، هنگامی که آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که آنها دارای برخی مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، به طور خلاصه ، می توانیم در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون با تأثیر بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه می توان هورمون ها را متعادل کرد. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. با مصرف و دریافت صحیح فیبر ، استروژن موجود در بدن را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و اقلامی مانند دانه های کتان و چیا است که در بین من بسیار محبوب است.)

خوب! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوژل و مصرف آب کافی برای این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و می تواند فیبر خشن مورد نیاز شما را در اختیار شما قرار دهد:

کلم بروکلی (2 سگ): 5 گرم

گل کلم (2 سگ): 4.5 گرم

بروکسل (2 سگ): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

غلات یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید بتوانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید