آموزش ساخت رنگساژ دودی در منزل + انواع رنگساژ دودی برای مو


رنگساژ ترمیم دوباره رنگ مو است که زیبایی فوق‌العاده‌ای به موها می‌بخشد و رنگ آن‌ها را به روز اول بازمی‌گرداند. رنگساژ حالت ضعیفی از رنگ مو است که هیچ آسیبی به موها نمی‌رساند و بطورمعمول برای موهای دکلره و مش‌شده بکار گرفته می‌شود. آسیب‌ندیدن موها با رنگساژ مو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که هرچند وقت یکبار به موهای خود تنوع ببخشید. در ادامه به بررسی چگونگی ساخت رنگساژ موی دودی در منزل می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

رنگساژ دودی چیست؟

رنگساژ دودی یکی از محبوب‌ترین انواع رنگساژ مو است که نوعی رنگ موی ضعیف‌شده بوده که پس از ترکیب با آب بر روی موهای دکلره‌شده قرار می‌گیرد.

رنگساژ مو می‌تواند موها را همانند روز اول براق و زیبا نماید. البته به شرطی که موهای شما دارای پایه رنگ روشن باشند. رنگساژ موی دودی خاکستری همانند دیگر انواع رنگساژ به سه شکل موقت، نیمه‌دائم و دائم در بازار مشاهده می‌شود. رنگساژ موقت این رنگ به شکل اسپری، ژل، موس و شامپو رنگساژ است که شما می‌توانید جهت استفاده از آن‌ها پس از شست‌وشوی موهای خود، مقداری از مواد را بر روی موهای مرطوب خود قرار دهید و به خوبی در تمام قسمت‌های مو پخش نمایید.

رنگساژهای نیمه دائم دودی از ترکیب واریاسیون یا اکسیدان تهیه می‌شوند و شما باید آن‌ها را بر روی موهای دکلره‌شده و مرطوب قرار دهید و پس از گذشت ۵ دقیقه بشویید. درنهایت رنگساژ دائم دودی همان رنگ مویی است که پس از دکلره‌کردن موها توسط آرایشگر بر روی موهای شما گذاشته می‌شود. شما می‌توانید جهت آشنایی کامل با این رنگ‌ها به صفحه انواع رنگ موی دودی مراجعه نمایید.

ساخت رنگساژ دودی در خانهساخت رنگساژ دودی در خانه
ساخت رنگساژ دودی در خانه

روش‌های ساخت رنگساژ دودی

رنگساژ مو در خانه ساده‌ترین روش انجام رنگساژ است. در ادامه به معرفی و بررسی دو روش اصلی و مهم ساخت رنگساژ دودی می‌پردازیم.

ساخت رنگساژ دودی به کمک رنگ مو

جهت این امر ابتدا رنگی را انتخاب نمایید که یک شماره از رنگ دکلره شما تیره‌تر باشد. حال یک چهارم از این رنگ را با ۷۵ میلی‌لیتر اکسیدان شماره ۱ یا۶ و همان مقدار آب مخلوط نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که غلظت مخلوط شما باید کم‌تر از غلظت رنگ مو انتخابی شما باشد. حال مخلوط به دست آمده را با برس رنگ بر موهای خود بمالید و به خوبی شانه کنید تا به تمام تار موهای شما برسد. درنهایت پس از گذشت ۱۵ دقیقه موهای خود را بطورکامل آبکش نمایید.

ساخت رنگساژ دودی با استفاده از واریاسیون

پیش از هرچیزی این نکته را در نظر داشته باشید که واریاسیون‌ها با از بین بردن تناژ سبز، قرمز و نارنجی موها موجب تقویت رنگ اصلی آن‌ها می‌شوند و رنگ موهای شما را بازمی‌گردانند.

واریاسیون‌ها طول عمر بسیار کوتاهی دارند، اما برای افرادی که می‌خواهند یک زمان کوتاه رنگ موی فانتزی را امتحان کنند، گزینه مناسبی به شمار می‌آیند. جهت ساخت رنگساژ دودی به کمک واریاسیون‌ها تنها کافی است که یک تا ده سانت از موهای خود را با توجه به حجم و قد با شامپو مخلوط نمایید و به موهای مرطوب خود بمالید. حال ۲۰ دقیقه صبر کنید و موهایتان را با آب ولرم آبکشی نمایید.

اگر ریشه موهای شما چند سانتیمتر رشد کرده است و قصد ریشه گیری دارید، مقدار مناسبی از واریاسیون را با رنگ مورد نظر خود ترکیب کنید و بر روی موهای خشک بمالید و پس از گذشت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه موهای خود را شانه کنید و درنهایت ده دقیقه بعد آبکشی نمایید.

انواع رنگساژ دودی برای مو

ترکیب رنگ دودی همانطور که گفتیم یکی از پرطرفدارترین طیف‌های رنگ مو و رنگساژ در میان خانم‌ها است که انعطاف ترکیبی بسیار بالایی دارد. به این معنا که به سادگی با انواع تناژهای طلایی، نقره، زیتونی، خاکستری و… ترکیب می‌شود. البته این نوع رنگساژ در هر طیف و ترکیبی به پایه بسیار روشن مو احتیاج دارد. بطورکلی می‌توان گفت حداقل پایه دکلره برای تناژهای تیره و قهوه‌ای ۶ و برای تناژهای طلایی و خاکستری،۹_۸ است.

رنگساژ دودی برای مو انواع مختلف و بسیاری دارد که بطورکلی محبوب‌ترین و آشناترین آن‌ها عبارت است از:

  • رنگساژ مو دودی طلایی
  • رنگساژ مو دودی نسکافه‌ای
  • رنگساژ مو بلوند دودی روشن
  • رنگساژ مو دودی زیتونی
  • رنگساژ مو دودی نقره‌ای
  • رنگساژ مو دودی گردویی
  • رنگساژ مو دودی تیره
  • رنگساژ مو دودی روشن
  • رنگساژ مو دودی بدون دکلره
  • و…

ساخت رنگساژ دودیساخت رنگساژ دودی

نکاتی مهم درباره‌ رنگساژ دودی

هنگام رنگساژ دودی و بطورکلی رنگساژ مو توجه به برخی نکات ضروری است. بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین این نکات عبارتند از:

  • مقدار اکسیدان استفاده‌شده و رنگ حتما باید یکسان باشد.
  • واریاسیون در صورت نیاز ضروری استفاده می‌شود. برای مثال زمانی که رنگ موی شما تناژ نارنجی یا زرد دارد، به کمک واریاسیون بنفش یا شرابی آن را خنثی نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی موارد بهتر است به جای بهره‌گیری از واریاسیون به سراغ روش‌های دیگر ازجمله بالیاژ مو بروید. با مراجع به صفحه بالیاژ مو و رنگ مو آمبره دودی شما می‌توانید اطلاعات موردنیاز خود را به سادگی به دست آورید.
  • رنگساژ دودی را حتماً بر روی موهای خشک انجام دهید و آب موهای خود را بطورکامل بگیرید تا به این ترتیب دوام آن بر روی موهای شما بیش‌تر باشد.
  • برای رفع زردی رنگ‌ها شما می‌توانید از شامپوی ضدزردی مو استفاده نمایید.
  • هنگام رنگساژ مو اگر ترکیب رنگ‌ها را به خوبی بدانید، می‌توانید رنگ موی خود را به هر رنگ دلخواه تغییر دهید.
  • و…

روش زدن رنگساژ به مو

بطورکلی اگر رنگساژ را بر روی موهای مش‌شده قرار می‌دهید، یک الی دو دقیقه زمان کافی است. اگر قصد استفاده از رنگساژ مو بر روی کلاه مش دارید نیز آن را مانند شامپو بر روی تمام قسمت‌های مو قرار دهید و پس از گذشت یک الی دو دقیقه موهای خود را آبکشی نمایید.

اگر رنگساژ مو را برای موهای رنگ‌شده انجام می‌دهید، با توجه به تیرگی یا روشنی موردنظر خود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر نمایید و سپس آبکشی کنید.

درنهایت جهت رنگساژکردن موهای خود از رنگ مو یک شماره تیره‌تر از پایه دکلره استفاده نمایید. برای مثال اگر پایه دکلره موهای شما ۶ است، از رنگساژی با درجه ۵ استفاده کنید و اگر موهای شما بلوند است، از رنگساژهایی با شماره ۸ تا ۱۰ بهره گیرید.

به این پست امتیاز دهید



Source link