آیا پروبیوتیک ها در رژیم کتوژنیک مفید هستند؟


در چند سال اخیر، تحقیقات نشان داده اند که سلامت روده چقدر برای مبارزه با بیماری، تنظیم خلق و خو و حفظ سلامتی کلی اهمیت دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای حمایت از سلامت روده، استفاده از پروبیوتیک‌ها است.

برخی از منابع پروبیوتیک ها غذاهای پر کربوهیدرات مانند کفیر و ماست هستند که می تواند برای افرادی که از رژیم کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات پیروی می کنند، مشکل ایجاد کند. بیایید در مورد اینکه پروبیوتیک ها چیست، فواید پروبیوتیک ها و بهترین منابع پروبیوتیک ها برای حمایت از سلامت روده و وضعیت کتوز شما صحبت کنیم.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها معمولاً به عنوان باکتری “خوب” شناخته می شوند. آنها هم از سلامت شناختی و هم سلامت جسمانی شما و تعدادی از شرایط دیگر از مشکلات گوارشی گرفته تا سطوح پایین انرژی حمایت می کنند.

می دانم به چه فکر می کنید: «پروبیوتیک ها به بهبود عملکرد مغز من کمک می کنند؟ اما چگونه؟»

آنچه در روده شما اتفاق می افتد تأثیر زیادی بر عملکرد مغز شما دارد. هنگامی که میکروبیوم روده شما از کار افتاده باشد، عملکرد مغز شما نیز دچار مشکل می شود. این به دلیل نوروپپتیدها یا ترکیباتی است که توسط باکتری های روده شما تولید می شود که تأثیر مستقیمی بر مغز شما دارد.

پروبیوتیک ها دارای سویه های مختلفی هستند که می توانند شرایط مختلف را درمان کنند. آنها می توانند به بهبود سلامت گوارش، بهبود جذب مواد مغذی، بهبود سلامت سیستم ایمنی و حتی کاهش التهاب کمک کنند.

کتو و سلامت روده

آیا رفتن به کتو می تواند سلامت روده را بهبود بخشد؟

پاسخ مثبت است، اما به شرطی که اقدامات لازم انجام شود. میکروبیوم روده نقش زیادی در هضم و جذب چربی ها ایفا می کند، اما اگر رژیم غذایی غنی از مواد مغذی نداشته باشید، به احتمال زیاد بدن شما نمی تواند آنها را به درستی تجزیه کند. [۱]

اگر بدن شما چربی ها را تجزیه نمی کند، ممکن است دچار نفخ، گرفتگی، اسهال و سایر مشکلات گوارشی شوید. اما بدتر از آن، بدن شما قادر به جذب یا استفاده از آنها نخواهد بود.

با محدودیت هایی که با رژیم کتو همراه است، ممکن است برای برخی دستیابی به سطوح مطلوب تغذیه در روز دشوار باشد. اگر سلامت روده شما در حال حاضر ضعیف است، تغذیه ناکافی به دنبال رژیم کتو می تواند آن را حتی بدتر کند.

سلامت ضعیف روده می تواند کاهش وزن را کاهش دهد و حتی بر میزان متابولیسم پایه (BMR) شما تأثیر منفی بگذارد و تأثیر شدیدی بر سطح انرژی شما داشته باشد. به همین دلیل است که پروبیوتیک ها و روده سالم اجزای کلیدی در حفظ سبک زندگی سالم و عملکرد بهینه سیستم گوارش هستند. [۲]

چگونه روده خود را در کتو سالم نگه دارید

اگر در مورد سلامت روده خود در مورد کتو نگران هستید، چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید.

ابتدا مطمئن شوید که رژیم کتوژنیک شما سرشار از مواد مغذی و آنزیم های گوارشی است. این دو عامل در وهله اول به بدن شما اجازه می دهد تا چربی ها را به درستی هضم و جذب کند.

اگر از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید و مشکل گوارشی با چربی ندارید، افزودن یک مکمل پروبیوتیک به برنامه روزانه شما می تواند بسیار مفید باشد. تحقیقات امیدوارکننده ای وجود دارد که نشان می دهد رژیم کتوژنیک می تواند میکروبیوم را بهبود بخشد، که می تواند به بهبود سایر بیماری های مرتبط با روده کمک کند.

Source link

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.



Source link