آیا چای مایع به حساب می آید؟


چای کافئین دار می تواند یک اثر ادرار آور خفیف داشته باشد، اما تأثیر این مقدار کمی کافئین بر هیدراتاسیونی که از چای دریافت می کنید در بهترین حالت حداقل است. پژوهش نشان داده است که تا زمانی که ۵۰۰ میلی گرم (میلی گرم) یا بیشتر در روز مصرف نکنید، کافئین ممکن است به عنوان یک ادرارآور عمل نکند. از آنجایی که برابر با ۱۱ تا ۱۸ فنجان چای کافئین دار است. کلینیک مایو، بعید است که شما به آن سطح از مصرف رسیده باشید. در نتیجه، خوب است که فنجان چای خود را در کل مایعات مصرفی روزانه خود حساب کنید.

حقایق تغذیه ای چای

مهم نیست که چه نوع چای دم کرده ای را انتخاب می کنید، متوجه خواهید شد که همه آنها فوق العاده کم کالری هستند. چای سبز، چای سیاه، و چای سیاه بدون کافئین طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) همه آنها در هر فنجان فقط ۲ کالری دارند.

به علاوه، چای حاوی مقادیر کمی ویتامین و مواد معدنی و همچنین آنتی اکسیدان است پژوهش. فقط به خاطر داشته باشید که آنچه به فنجان خود اضافه می کنید نیز مهم است. بنابراین اگر از چای خود با عسل، شکر یا خامه لذت می برید، مراقب میزان مصرف خود باشید. کالری، چربی و شکر حاصل از این افزودنی ها به سرعت اضافه می شود.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که در حالی که چای دم کرده بسیار کم کالری است، محصولات چای مانند چای سرد شیرین یا بطری شده اغلب این کالری را ندارند. و اگر فکر می کنید که از مزایای سلامتی مشابه چای لاته با شلاق اضافی برخوردار خواهید شد، دوباره فکر کنید. این نوشیدنی ها از یک شربت شکردار تهیه می شوند که با چای طعم دار شده است، اما قند و کالری فوق العاده بالایی دارد.

آیا چای مایع به حساب می آید؟آیا چای مایع به حساب می آید؟

به عنوان مثال، الف چای لاته عالی با شلاق اضافی استارباکس، بیش از ۲۴۰ کالری و ۴۲ گرم (گرم) شکر به شما می رسد – راه خوبی برای شروع روز شما نیست. اگر به دنبال همان طعم تند و بدون کالری و احساس گناه هستید، چای چای دم کرده در عوض: نوشیدنی هم‌اندازه در استارباکس دقیقاً ۰ کالری و ۰ قند دارد، که شما را گرم می‌کند بدون اینکه اهداف سلامتی‌تان را از بین ببرد.

مربوط: ۸ چای برای سلامتی بدن و ذهن

چای باعث آبرسانی آن می شود؟

چای با آب دم می شود – آبرسان نهایی. در واقع، چای بدون کافئین را می توان فنجان به فنجان برای رسیدن به هدف هیدراتاسیون شما حساب کرد، زیرا به اندازه آب معمولی آبرسان در نظر گرفته می شود.

چای در مقابل قهوه: کدام یک آبرسان تر است؟

چای این یکی را بر قهوه کافئین دار می برد. زیرا چای به طور طبیعی نسبت به قهوه معمولی کافئین کمتری دارد کلینیک مایودر نتیجه فنجان آبرسانی بیشتری برای فنجان دارد. قهوه و چای بدون کافئین هر دو تقریباً به طور کامل فاقد کافئین هستند و به همان اندازه آبرسان در نظر گرفته می شوند.

مربوط: آیا قهوه به عنوان مایع به حساب می آید؟

انواع چای: چقدر آبرسان هستند؟

برای پر کردن فنجان، انواع مختلفی از چای وجود دارد. هر گونه حاوی مقدار متفاوتی کافئین است و هر چه کافئین بیشتر باشد، چای کمتر هیدراته می شود. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که زمان خیساندن بر میزان کافئین موجود در فنجان شما تأثیر می گذارد. در هر تحقیق. بنابراین هر چه مدت زمان بیشتری چای خود را بگذارید تا دم بکشد، کافئین بیشتری در فنجان شما خواهد بود. در اینجا انواع اصلی چای که احتمالاً در کافی شاپ محلی خود پیدا می کنید و سطح هیدراتاسیون آنها آورده شده است:

چای سیاه چای سیاه حاوی حدود ۴۷ میلی گرم کافئین در هر فنجان ۸ اونس است کلینیک مایو. در نتیجه، آبرسانی بیشتری نسبت به یک فنجان قهوه کافئین دار (۹۶ میلی گرم) دارد، اما آبرسانی کمتری نسبت به یک فنجان چای سبز، گیاهی یا بدون کافئین دارد (به زیر مراجعه کنید).

چای سبز چای سبز به طور طبیعی حاوی تقریباً نیمی از کافئین در هر فنجان به عنوان چای سیاه است که تنها ۲۸ میلی گرم در هر ۸ اونس است. در نتیجه، آبرسانی آن کمی بیشتر از چای سیاه و کمی کمتر از چای گیاهی، چای بدون کافئین یا آب است.

چای سفید مطابق با پژوهش چای سفید حاوی حدود ۳۲ تا ۳۷ میلی گرم کافئین در هر فنجان ۸ اونس است. این باعث می شود که آن را جایی بین چای سیاه و سبز برای توانایی های آبرسانی آن قرار دهد.

چای گیاهی دمنوش‌های گیاهی از نظر فنی از برگ‌های چای ساخته نمی‌شوند، بلکه از گل‌ها، برگ‌ها، دانه‌ها یا ریشه‌های دیگر گیاهان خشک شده‌اند. در نتیجه، آنها به طور طبیعی بدون کافئین هستند دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان، و در مورد آبرسانی می توان آن را مانند فنجان آب برای فنجان حساب کرد.

چای بدون کافئین چای های بدون کافئین از برگ های چای تهیه می شوند، اما کافئین آن ها حذف می شود. با توجه به کلینیک مایو. بنابراین، چای بدون کافئین نیز ممکن است به عنوان آب در نظر گرفته شود.

مربوط: هک های نابغه ای که به شما کمک می کند آب بیشتری بنوشید

مزایای سلامتی چای فراتر از هیدراتاسیون

چای با فهرست طولانی از فواید سلامتی مرتبط است. چای سبز منبع غنی از فلاونوئیدها است و مصرف منظم آن با فواید سلامتی مانند کاهش فشار خون، کلسترول و سطوح تری گلیسیرید مرتبط است. پن مدیسین. یکی مطالعه گزارش داد که نوشیدن چای سبز، به ویژه در ترکیب با قهوه، ممکن است خطر مرگ به هر دلیلی را برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد. (تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا این موضوع در افراد بدون دیابت نیز صادق است یا خیر.) تحقیقات تکمیلی پیشنهاد کرد که نوشیدن چای سیاه ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. چه بیشتر، نتایج از مطالعه دیگری دریافتند که نوشیدن چای حتی ممکن است به بهبود خلاقیت کمک کند. در حالی که هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است، دم کردن یک فنجان قبل از پروژه خلاقانه بعدی شما ضرری ندارد.

نکاتی برای لذت بردن از چای برای به حداکثر رساندن مزایا

اگر صبح خود را شروع کنید یا روز خود را با یک فنجان چای گرم به پایان برسانید، طبیعی است که فکر کنید آیا کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا آن را حتی سالم تر کنید. چای دم کرده ساده یک نوشیدنی طبیعی سالم و کم کالری است. این چیزی است که معمولاً به چای اضافه می شود که می تواند آن را به انتخابی کمتر از ایده آل تبدیل کند. اگر قاشق‌های عسل، شکر یا خامه را به چای خود اضافه می‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده است که روال دم کردن خود را دوباره مرور کنید. از آنجایی که این مواد کالری، قند و چربی زیادی را بدون ارزش غذایی اضافه می کنند، بهتر است آنها را نادیده بگیرید یا تا حد امکان محدود کنید. به طور مشابه، اگر به دنبال یک چای یخ بطری هستید، ابتدا حقایق تغذیه ای را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شکر اضافه ای وجود ندارد.

آیا برای هیدراته ماندن باید چای بنوشید؟

در حالی که چای کافئین دار به اندازه آب قدیمی یک آبرسان خوب نیست، اما همچنان یک انتخاب عالی است. چای می‌تواند به ترکیب مواد از نظر طعم کمک کند و ممکن است به شما کمک کند از نوشیدن آب خسته نشوید. همچنین فرصتی برای اضافه کردن طعم‌های طبیعی مانند آب لیمو یا لیموترش، میوه یا ادویه‌هایی مانند دارچین و جوز هندی، بدون تغییر در فواید تغذیه‌ای چای وجود دارد. به علاوه، نمی توان مزایای سلامتی بالقوه چای را نادیده گرفت. چای داغ یا سرد، نوشیدنی عالی برای افزودن به کارنامه شماست.



Source link