ازدواج و رژیم کتوژنیک بیشتر از آنچه فکر می کنید مشترک هستند

به نوشته سایت رژیم آنلاین آردایت (رژیم آنلاین تخصصی دکتر فرزاد روشن ضمیر؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی) رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو، سرشار از چربی و حاوی مقادیر بسیار کمی کربوهیدرات بوده و توانایی تغییر در نحوه ذخیره و استفاده از انرژی توسط بدن را دارد. تصور صبحانه، ناهار و شامی بدون نان و برنج کمی چالشبرانگیز است ولی آشپزی با ترکیبات متفاوت که پیوندی از پروتئین، چربی و فیبر است، جذابیتهای خودش را دارد و میشود از پس آن برآمد.

رژیم کتوژنیک ایران کوک

رژیم کتوژنیک چی بخوریم رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتر برای اضافه کردن چربیها به برنامهی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادلتری داشته باشید. شما به زودی رژیم غذایی کتوژنیک را به دوستان و خانواده توصیه خواهید کرد! برخی از افراد بر اثر مشاوره و توصیه های نادرست از سوی افراد غیر متخصص، دچار مشکلاتی مانند ریزش مو، خستگی، بالا رفتن چربی خون و عدم تغییر وزن شده اند. از جمله این اهداف عدم تعادل هورمونی، به خصوص مقاومت به انسولین همراه با سطح قند خون بالا و محدود کردن مصرف مواد غذایی بدون کالری ناشی از گرسنگی که بسیاری از افرادی که رژیم غذایی می گیرند، با آن مبارزه می کنند.

غذاهای رژیم کتوژنیک

مقاومت انسولین اگر خارج از کنترل باشد میتواند باعث ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم شود.تعداد زیادی از محققین ثابت کده اند که رژِیم کتو،کم کربوهیدرات میتواند به مردم کمک کند سطح انسولین بدن را در سطح مناسب سلامتی کاهش دهند. مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داده است که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به قطع تمام داروهای دیابت خود بوده اند که به خودی خود خبر خوشحال کننده ای برای افراد دیابتی خواهد بود. رژِیم کتو به طور طبیعی قند خون بدن شمارا به واسطه ی نوع غذایی که مصرف میکنید کاهش میدهد.تحقیقات ثابت کرده است که رژیم کتوژنیک حتی از رژیم های کالری سوز تاثیر بیشتری بر روی کنترل و حتی پیشگیری از دیابت دارد.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از چاقی شکم خود خسته شده­اید و رژیم­های غذایی دیگر به شما برای خلاصی از آن نتوانسته­اند کمک کنند، بهترین راه حل رژیم غذایی کتوژنیک است. رژیم های غذایی کم کربوهیدرات محبوب -مانند اتکینز یا پالئو- رژیم غذایی کتوژنیک اصلی را تعدیل می کنند، اما اگر در مصرف چربی ها و پروتیین ها و کاهش کربوهیدرات ها افراط کنید، در این رژیم ها هم با همان خطرات مواجه می شوید. در شروع رژیم کتو شما به یک برنامه ریزی نیاز دارید.به این صورت یک برنامه ی غذایی قابل اعتماد پیش رو دارید.چیزی که میخورید بستگی به این دارد که شما چقدر برای رسیدن به حالت کتوز بدن خود عجله دارید.بیشترین حد کاهش کربوهیدرات بدن(کمتر از 15 گرم در روز)سریع ترین روش رسیدن به کتوز است.

حلیم در رژیم کتوژنیک

بنابراین اگر دنبال لاغری سریع هستید حتماَ فرصت گذراندن دوران نقاهت ندارید یا ممکن است در دوران مهمی از زندگی باشید و نخواهید ریسک مصرف داروهای غیر مجاز را بپذیرید. رژیم کتوژنیک معمولاً همزمان با داروهای ضد صرع آغاز میشود و اگر موفق باشد، داروها را کمکم قطع میکنند. به علاوه زنجیره جانبی این آمینواسید بسیار واکنشپذیر است و بسیاری از تغییرات پس از ترجمه ازجمله اضافه شدن گروههای استیل، متیل و کربوکسیل روی آن انجام میشود.

اما افرادی دارای اضافه وزن با کاهش مواد مغذی دریافتی و افزایش فعالیت بدنی سادهتر وزن خود را کم میکنند. اما امروزه همچنان برای افرادی که بدن سالمی دارند اما صرع آنها مقاوم به درمان است، از این رژیم غذایی استفاده میکنند و این عارضه را کنترل مینمایند. در سالهای اخیر، رژیم کتوژنیک یکی از انواع رژیم های غذایی مورد بحث 8 نکتهای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو میکند بوده است. رژیم کتو برخلاف رژیمهایی که در آنها میزان مصرف چربی کم میشود، عمل میکند ولی در مواردی حتی بسیار بیشتر از این دسته رژیمها موثر بوده است.

2- توانایی رژیم برای کاهش وزن در طولانی مدت. در ابتدا ممکن است سطح کلسترول فرد افزایش پیدا کند اما با گذشت زمان شاهد کاهش کلسترول خواهید بود. اما برای جایگزینی مصرف کربوهیدرات حذف شده ، بدن چربی را در کبد به اسیدچرب و اجسام کتونی تبدیل میکند. اما برای جایگزینی مصرف کربوهیدرات، بدن چربی را در کبد به اسیدچرب و اجسام کتونی تبدیل میکند. چرا که برخلاف بسیاری، ایشان مطالب علمی را با توجه به تخصص خود و با استناد به منابع علمی منتشر میکند. برعکس رژیم کتوژنیک که یک رژیم کاملا علمی است که توسط متخصصان معتبر در دنیا تجویز می شود، رژیم پالئو معمولا منجر به عوارض جانبی متعددی شود که در اینجا ۴ عارضه جانبی احتمالی رژیم سرخپوشان آورده شده است.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

با این حال، اجماع علمی این است که این رژیم ممکن است منجر به افزایش خطر بیماری قلبی، سرطان و خطر کلی مرگ شود. در این رژیم افراد مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات دریافت کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش دهند. رژیم غذایی پسکترین (pescatarian) که در آن خوردن گوشت و مرغ غیرمجاز اما مصرف ماهی مجاز است، بالاترین امتیاز کیفیت تغذیه رژیمهای موردبررسی را به دست آورد و رژیمهای غذایی گیاهخواری و وگن در مرتبه بعد از آن قرار گرفتند.

رژیم 21 روزه کتوژنیک

زنانی که رژیم سرخپوشان را دنبال میکردند، در مقایسه با گروه رژیم غذایی عمومی، به طور قابلتوجهی میزان اسهال بالاتری داشتند. با این وجود، اگر رژیم سرخپوشان انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را به صورت روزانه تامین نکند، ممکن است آنچه رژیم کتوژنیک می تواند در مورد برای لاغری سریع شکم به شما بیاموزد دچار خستگی شوید. اگر مقدار زیادی پروتئین مصرف شود، مقادیر اضافی آن به گلوکز (یک نوع قند یا کربوهیدرات) تبدیل میشود؛ در نتیجه، بدن دیرتر در حالت کتوزیس قرار میگیرد. البته ناگفته نماند که ممکن است این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود.

رژیم کتوژنیک گردشی

دریافت کافی پروتئین از مواد غذایی مثل تخم مرغ، حبوبات، انواع گوشت و لبنیات نیز بسیار موثر است. بر اساس مصوبات سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، تنها کارشناسان و متخصصان تغذیه اجازه تجویز رژیم غذایی دارند و سایر گروهها مانند مربیان و کارشناسان تربیت بدنی و… برای کاهش بار رژیم کتوژنیک بر روی کلیهها سعی کنید به میزان کافی آب مصرف کنید و در صورتی که مکملهای حاوی سیترات مثل کلسیم سیترات مصرف میکنید و یا مشکل کلیوی و فشار خون دارید با پزشک و متخصص تغذیه خود حتما در میان بگذارید. برخی کارشناسان تغذیه رژیم های غذایی دیگری نیز به بیماران مبتلا به صرع پیشنهاد میکنند مثل (رژیم اسید چرب متوسط زنجیر) که تاثیرش تا حدی مشابه رژیم کتوژنیک است.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

در این رژیم

غذایی میتوانید از برخی میوهها، انواع گوشتهای پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و… این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید. هر زمان که هوس خوردن شیرینی جات به سرتان زد، بهتر است میوه هایی مثل تمشک را جایگزین کنید که حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین ها می باشد. کربوهیدرات تقریبا در هر چیزی هست را انتخاب کنید و انتخاب کنید چربیها نیز بسیاری از گوناگونی دارند (همهی چربیها مفید نیستند)، به همین دلیل برای به سادگی بالقوه است دچار خطاها رژیم کتوژنیک شوید، مخصوصا اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را وارد سبک اقامت شخصی کرده باشید.

رژیم کتوژنیک فرشته نی نی سایت

همچنین بسیاری تاثیر آن را در لاغری سریع با تاثیر رژیمهایی همچون رژیم اتکینز مشابه میدانند. رژیم کتو بهترین عملکرد رو نسبت به سایر رژیم های لاغری داره و به طوری کلی مصرف کم کربوهیدرات یک استراتژی سریع و موثر برای کاهش وزن هستش که هر کسی میتونه از اون استفاده کنه. برای بیرون آمدن از این رژیم هم ممکن است هر کسی دلیل و علتی داشته باشد، ممکن است عوارضی را برایشان به جای گذاشته باشد و یا ممکن است دچار بیماری یا شرایط روحی و جسمی شده اند که دیگر نمی توانند این رژیم را ادامه بدهند.

رژیم کتوژنیک MCT کلاسیک و تعدیلشده، هر دو به یک اندازه مؤثرند و تفاوتشان در تحملپذیری، بهلحاظ آماری، قابل توجه و چشمگیر نیست. این یک عارضه جانبی رایج است. وقتی تست مثبت شود به این معنی است که وارد حالت کتوز شدهاید. در مناطق با دمای پایین معمولا در افراد اشتها بیشتر است نسبت به کسانی که در مناطق با دمای بیشتر زندگی می کنند. در واقع افراد در این رژیم غذایی قصد دارند از مصرف مواد با کربوهیدرات بالا جلوگیری کند و در عوض مواد پروتئینی مصرف کنند. در حال حاضر از این رژیم غذایی برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کمک به کند شدن رشد تومور های سرطانی استفاده می شود.

آکنه: پایین آمدن انسولین و خوردن قند کمتری یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند. در این حالت، سطح انسولین بسیار پایین می آید و چربی سوزی به طور چشمگیری افزایش می یابد. اینها شامل عدم تعادل هورمونی، به ویژه مقاومت به انسولین مرتبط با سطح قند خون بالا، و محدود کردن غذاهای بدون کالری ناشی از گرسنگی است، که بسیاری از رژیم گیرندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند. یک پژوهش قدیمی مشخص ساخت که این رژیم تغذیهای باعث بهبود حساسیت انسولین تا 75 درصد میشود.

این کاهش مصرف کربوهیدرات باعث میشود که بدن شما انرژی روزانه خود را به جای گلوکز که با عنوان کتوز شناخته می شود از چربی های ذخیره شده تامین نماید. البته ممکنه این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. این رژیم علاوه بر تاثیر بر لاغری و کاهش وزن، می تواند در بهبود بیماریهایی مثل دیابت، پارکینسون، آلزایمر، اوتیسم و اختلالات خواب نیز موثر باشد. برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید.

بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهای بر پایهی غلات است. این موارد عبارتنداز: انواع گوشتها، ماهی، روغنها، مغزها، لبنیات پرچرب مانند پنیر و سبزیجات کم کربوهیدرات مانند کاهو و سایر سبزیجات برگدار. برای برخی، این امر بهترین قسمت کاهش مصرف کربوهیدرات است و معمولاً طی چند روز یا هفته اول شروع رژیم اتفاق می افتد. چند سال پیش، وگانها فقط لوبیا، حبوبات، غلات، ماکارونی بدون تخم مرغ، میوهها و سبزیجات میخوردند. برای رسیدن به این میزان، باید از رژیم غذایی خود مقادیری کربوهیدرات؛ مانند غلات، شیرینی و نوشیدنیهای قندی و همچنین مواد نشاستهای مانند سیب زمینی و دیگر مواد غذایی مانند میوه و حبوبات را محدود کنید.  This c on tent was gen​er at​ed  by GSA Con​tent Gener᠎at᠎or Demov er si on!