استرس را از خرید محصولات کتوژنیک دور کن

الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست رژیم کتوژنیک استاندارد (Standard ketogenic diet) برای 8 نکته‌ای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو می‌کند تازهکارها مناسب است. در کل باید گفت رژیم های غذایی در کنار کاهش وزن باید روی سلامت کلی بدن تاثیر مثبت بگذارد، مانند رژیم دش که در رتبه 2 و یا رزیم مدیترانه ای که رتبه 1 است. در این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز شما خواهید آموخت چطور با پیروی از یک برنامه غذایی موفق در طول دو هفته در انجام این رژیم مهارت لازم را کسب نمایید. پیروی طولانی مدت از کتو باعث می شود بدن مقدار کافی از کتون را تولید نکرده و در کتوز تغذیه ای باقی بمانید و اگر در کتوز نباشید آنطور که می خواهید کاهش وزن نخواهید داشت. رژیم کتوژنیک چرخه ای CKD: این رژیم شامل دورههایی است که ۵ روز رژیم کتو دارید و پس از آن ۲ روز رژیم با کربوهیدرات بالا خواهید داشت. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. با نوشیدن مقادیر زیادی آب می توانید الکترولیت ها را تقویت کرده و علائم را به حداقل برسانید تا به مرور زمان از بین بروند.  This has been c re at ed ​by GSA Conte nt Gen er ator D emov ersion!

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

آیا رژیم کتوژنیک باعث اسهال میشود چنان چه بدن عادت به متابولیسم مقادیر زیادی چربی نداشته باشد ممکن است آن را به راحتی دفع کند که منجر به اسهال خواهد شد. در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. رژیم استاندارد کتوژنیک SKD: این رژیم مقدار خیلی کمی کربوهیدرات، مقدار مناسبی پروتئین و چربی بالایی دارد. هر غذایی که کربوهیدرات بالایی دارد باید محدود شود. رژیم کتوژنیک، که چربی سوزی بالایی دارد بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند، صورت می گیرد. به خاطر اینکه رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا می باشد. محصولات کم چربی یا رژیمی: این مواد غذایی شدیدا فرآوری شده است و اغلب کربوهیدرات زیادی دارد. برچسب های محصولات را چک کنید تا بفهمید که حاوی مواد افزودنی هستند یا خیر. با خرید محصولات کتوژنیک می توانید انرژی مورد نیاز بدن خود را به طور کامل دریافت کنید. برطبق رژیم غذایی ورزشکاران و ترکیب بدنیشان، محققان پیشنهاد میکنند که افراد ورزشکار بهتر است به ازای هر یک کیلو وزن بدنشان ۰٫۷ تا ۱ گرم پروتئین یا ۰٫۳ تا ۴ گرم پروتئین دریافت کنند.

همه چیز درباره ی رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی شناخته شده برای لاغری سریع است و افراد زیادی برای کاهش وزن از این رژیم استفاده کرده اند. هنگامی که این اتفاق میافتد، بدن از سوختن چربی برای تولید انرژی استفاده میکند، همچنین چربی را به کتونها در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مورد نیاز مغز را فراهم کند و در واقع بدن مجبور به چربی سوزی میشود. اگر مصرف کربوهیدرات را به شدت کاهش دهید و آن را با چربی جایگزین کنید، بدن شما مجبور می شود تا به جای قند، از چربی غذا یا ذخایر خود به عنوان انرژی استفاده کند. مرحله دوم: بدن شما را مجبور می کند که به دنبال یک منبع سوخت جایگزین بگردد. این کتون ها زمانی که ذخیره قند خون کم شود، نوعی سوخت جایگزین برای بدن خواهند بود. جالب است بدانید از این رژیم در سالیان دور، برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی، داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین شدند. کره انتخاب خوبی برای رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید.

۶ گرم کره بادامزمینی و ۹ گرم کره. در این رزیم باید روزانه 50 گرم از کربوهیدرات ها را استفاده کنید، در نتیجه انرزی بدن شما تمام خواهد شد. رژیم طولانی مدت کتو باعث سردرد می شود زیرا هنگام کتوز، بدن تمایل دارد مایعات را سریع تر خارج کند و علاوه براین کاهش سطح انسولین در اثر خوردن کربوهیدرات کم تر میتواند با سطح الکترولیت اشتباه گرفته شود و در نتیجه بدن کم آبی و در پی آن سردرد را تجربه خواهد کرد. کتون منبع سوخت بالقوه برای بدن است و زمانیکه قند خون (گلوکز) کم باشد مورد استفاده قرار میگیرد. بیشتر تحقیقات بر روی رژیم استاندارد و پروتئین بالا انجام گرفته است، در صورتی که رزیم های هدفمند و دوره ای جزء روش های جدیدتری هستند و معمولا توسط بدنسازها و ورزش کارها مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت اولیه، موجب کاهش وزن خواهد شد. در نهایت بدن برای انرژی شروع به شکستن پروتئین و چربی خواهد کرد که باعث کاهش وزن خواهد شد. در نهایت مغز، ماهیچه ها، کبد و تمام اندام های دیگر خود را با این سوخت جدید وفق می دهند.

رژیم کتوژنیک چه رژیمی است

رژیم کتو برخی از سلبریتیها را هم به خود جذب کرده و طرفداران زیادی در میان آنها دارد. استفاده کنید و نیازی به حذف وعدههای غذایی یا کم کردن آنها ندارید؛ بلکه با تغییر نوع غذای مصرفی، متابولیسم خود را تغییر میدهید. اما امروزه همچنان برای افرادی که بدن سالمی دارند اما صرع آنها مقاوم به درمان است، از این رژیم غذایی استفاده میکنند و این عارضه را کنترل مینمایند. پس از رسیدن به کتوز ، بیشتر سلولها از کتون بدن برای تولید انرژی استفاده می کنند تا اینکه دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات ها کنیم. برای اینکه بیشتر با این رژیم آشنا شوید در ادامه با نجوا نیوز همراه باشید. برای اینکه بتوانید رژیم غذایی مناسب خودتان را داشته باشید، باید لیست غذاهای مجاز و غیرمجاز رژیم کتو را بشناسید و با توجه به شرایط جسمانی و مالی خودتان، وعدههای غذایی را مشخص کند. میوه های مجاز با کربوهیدرات کم: کیوی، آووکادو، شاتوت، تمشک، طالبی، هندوانه، لیمو و … چربی های سالم: روغن آووکادو، روغن نارگیل، روغن زیتون و … روغن زیتون میتونه به عنوان چاشنی برای تهیه سالاد فصل، سالاد سبزیجات و… در این رژیم غذایی میتوانید از برخی میوهها، انواع گوشتهای پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و…

گوشت: گوشت

کوسفندی و گاو، مرغ، ماهی و … تفاوت عمده بین رژیم کتو و رژیم اتکینز این است که نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد بر مصرف چربی های سالم تر، پروتئین کمتر و گوشت های فرآوری شده (مانند بیکن) تأکید دارد، در حالی که تحقیقات بیشتر از اثربخشی آن، حمایت می کند. در رژیم کتو افراد کربوهیدرات را به میزان 50 گرم یا کمتر در روز دریافت می کنند. رژیم کتوژنیک میتوانید سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد و درنتیجه ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. بنابراین، شما باید مقدار زیادی آب بنوشید و غذاهای حاوی سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها مصرف کنید. با از دست دادن این آب موجود در ذخایر گلیکوژن وزن شما نیز کاهش پیدا میکند. در واقع، بیش از ۲۰ مطالعه نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. نسبت درشت مغذیها در رژیم استاندارد: ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین، ۵ درصد کربوهیدرات. به طور مثال، در طی یک هفته، پس از 5 روز رژیم کتوژنیک، 2 روز کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود.

تخم مرغ: زیرا حاوی امگا۳ است.

پس تا انتهای مطالب با ما همراه باشید. خیلی از ما عادت داریم وقتی حوصلهمون سر میره، عصبی هستیم یا حتی خوشحالیم بخوریم! در رژیم کتوژنیک ما کربوهیدرات دریافتی را به 20 تا 50 گرم در روز محدود می کنیم. بهعنوان مثال، یک اگناگ با نسبت ۴:۱ حاوی ۶۰ گرم از خامهٔ غلیظ ۳۶٪، ۲۵ گرم تخممرغ خام پاستوریزه، ساخارین و طعمدهندهٔ وانیل است. تخم مرغ: زیرا حاوی امگا۳ است. تخم مرغ: مصرف تخم مرغ های کاملا ارگانیک و طبیعی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. همچنین مهم است که مصرف پروتئین خود را تعدیل کنید. برخی از اهداف آخرین نسخه رژیم کتوژنیک، کاهش وزن، مدیریت وزن و بهبود عملکرد ورزشی است. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند TKD: در این رژیم کربوهیدرات را حین انجام تمرینات ورزشی مصرف کنید. در رژیمهای معمولی، افراد تا حد امکان از چربی پرهیز میکنند، درحالیکه در رژیم کتو، شما میتوانید از انواع صبحانه کتوژنیک پرچربی لذت ببرید؛ چیزی که احتمالا همیشه آرزوی آن را داشتید. دلیل علمی خاصی درباره ی خارش برخی افراد در هنگام استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک وجود ندارد. نکته1: در این رژیم به دنبال کالری شماری نباشید و از تمام مواد غذایی مجاز استفاده کنید تا از علائم آن بکاهید.

شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک و نوشیدنی های مجاز در رژیم کتوژنیک نیز وجود دارد . در این نوع از رژیم باید مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات دارد بسیار محدود شود. بدن تمام ذخایر گلوکز خود را از دست میدهد، میزان کتون ناگهان افزایش مییابد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، وارد فاز کتوز میشوید. رژیم کتوژنیک مانند همه رژیم های دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت زمان طولانی صورت بگیرد. زمانی که صحبت از رژیم کتوژنیک میشه، اولین چیزی که معمولا همه افراد بهش فکر میکنن اینه که « چی درست کنیم؟ در حالی که برخی از افراد ممکن است بدون هیچ گونه عوارض جانبی به رژیم کتوژنیک روی آورند، برخی دیگر ممکن است یک یا چند مورد از علائم زیر را تجربه کنند. اگر تحمل این علائم را ندارید ممکن است بخواهید از این رژیم دوری کنید. در کتو ممکن است تمایلی به خوردن غذا نداشته باشید و کمتر با دوستان و خانواده تان غذا بخورید زیرا بیشتر منوهای وعده شام در رستوران ها، غذاهایی که حاوی 75 درصد چربی باشند را ارائه نمی دهند. بخشی از رژیم کتو هستند زیرا حاوی کربوهیدرات نیستند.

آیا با تمام مقایسه های گفته شد رژیم کتوژنیک خطرناک است؟

گفته می شود، کاهش کالری همیشه اینطور نیست، زیرا اگر غذاهای پر کالری (مثلا چربی) بیشتری می خورید، می توانید به طور کلی کالری بیشتری مصرف کنید. همچنین با پیروی از چنین رژیم پر چربی، کالری بیشتری مصرف می کنید که از کاهش وزن پیشگیری می کند. این نوع از رژیم برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند و اشخاصی که مبتلا به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت وسار بدن خود می باشند بسیار عالی است. همانطور که در بالا ذکر شد رژیم های کتو برای کاهش سطح انسولین بسیار عالی هستند. چون همانطور که گفتیم ممکن است این رژیم برایتان موثر نباشد. اجرای این رژیم ممکن است بهسبب نیاز به صرفِ وقت برای اندازهگیری دقیق و برنامهریزی برای نوع و میزان غذاها، با مشکلاتی برای والدین و مراقبین کودک همراه باشد. ممکن است این تغییرات و نیز افزایش حجم چربی مصرفی، مشکلات گوارشی ایجاد کند. آیا ورود بدن به حالت کتوز بد است؟ آیا با تمام مقایسه های گفته شد رژیم کتوژنیک خطرناک است؟ آیا شما باردارید و ترشح بزاق دهان شما بیش از حد معمول است؟ نکته مهم این است که باید بدانید مواد غذایی شما باید دربرگیرنده 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات باشند.