برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک: یک موجودی از یازده مسائل که شما را در وضعیت خوب قرار می‌دهند. | مزاج}

شاید کمی تعجب آور باشد اما شکلات تلخ یکی از غذاهایی است که می توانید در رژیم کتوژنیک مصرف 8 نکته‌ای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو می‌کند کنید. اما برای دریافت مزایای افزایش عضله و کاهش چربی، فقط می توانید نوع خاصی از کربوهیدرات را در یک پروتکل زمانی خاص مصرف کنید. به علاوه، همانطور که اشاره کردیم، با کاهش کربوهیدرات ها، بدن را از ذخایر گلوکز محروم می کنید، بنابراین بدن شما شروع به استفاده از چربی ها برای سوخت در مقابل کربوهیدرات ها و گلوکز می کند. بنابراین مراکزی که قبل از ارائه رژیم آنالیز بدن انجام می دهند قابل اعتماد تر هستند. مرکز فیت بادی با داشتن تجهیزات لازم برای آنالیز دقیق بدن این امکان را فراهم کرده تا با شناخت و آگاهی بیشتری رژیم منحصر به فرد خود را دریافت کنید. در این مرکز مشاورین تغذیه با بررسی توده بدنی و اطلاعاتی که از طریق آنالیز بدن بدست می آید بهترین رژیم غذایی را برای شما تدوین خواهند کرد. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث نفخ، افزایش وزن و سلامتی ضعیف می شود و بدن برای تأمین انرژی به کربوهیدرات ها متکی است. در مطلب فاز کتوسیس چیست به طور کامل توضیح دادهایم که چگونه بدن خود را به ماشین چربی سوز تبدیل کنیم.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

کتوژنیک و لاغری CKD به بدن شما کمک می کند تا کربوهیدرات ها را به جای ذخیره چربی به ماهیچه تبدیل کند. CKD بهترین های هر دو جهان را دارد و از کربوهیدرات ها برای مزایای عضله سازی شما استفاده می کند، در حالی که در عین حال تولید هورمون بهینه را با کمک کتوز حفظ می کند. از آنجا که سلول های سرطانی با سرعت بیشتری نسبت به سلول های طبیعی گلوکز را می گیرد، در این آزمایش با مشاهده گلوکز تزریق شده فعالیت و محل سرطان را در بدن ردیابی می شود. در حالی که این رژیم برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود، با برخی عوارض جانبی ناخوشایند همراه است. گرچه میگرن دلیل اصلی برای شروع رژیم کتوژنیک نبوده است، اما بسیاری از مبتلایان به میگرن که رژیم کتو دارند، کاهش قابل توجهی در میگرن را گزارش کرده اند. مبنای اصلی برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. هدف اصلی رژیم این است که بدن شما را مجبور کند به جای استفاده از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی، از چربیهای بیشتری برای سوخت استفاده کند.

استفاده از یک برنامهی غذایی از پیش تنظیم شده برای افراد مبتدی در این رژیم بسیار مفید است. البته دقت کنید اگر جزو این دسته از افراد هستین، حتما حتما و حتما زیر نظر پزشک این رژیم رو استفاده کنید. یعنی در این موقعیت اگر کتونی هم در بدن تولید میشود، حاصل تخریبِ چربیهایی است که فرد میخورد. طبق این روش، شما کربوهیدرات ها را درست قبل از (30-60 دقیقه) ورزش می خورید. طبق CKD، شما روزهای رژیم کتوژنیک را با روزهای پر کربوهیدرات که به عنوان “بارگذاری کربوهیدرات” نیز شناخته می شود متناوب می کنید. طبق “رژیم کتوژنیک” توسط لایل مک دونالد، یک تصور غلط رایج وجود دارد، به خصوص در میان بدنسازان، که کتوز نشانگر تجزیه پروتئین است؛ در حالی که در واقع عکس این مسئله وجود دارد: بدن حداقل بافت ماهیچه ای را تطبیق داده و از دست می دهد. ما در مزکر دکتر سلامت، قصد داریم در این مطلب، ابعاد مختلف رژیم کتوژنیک را برای شما شرح دهیم. CKD (رژیم کتوژنیک چرخهای) برای رژیمهای پیشرفتهتر مفید است و فقط برای افرادی توصیه میشود که قبلاً رژیم کتوژنیک استاندارد را با موفقیت در پیش گرفتهاند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، به محض اینکه رژیم کتوژنیک را شروع می کنید ، به طور کلی افت و بالا رفتن سطح قند خون را تجربه نمی کنید و متعاقب آن گرسنگی که در یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات وجو دارد را تجربه نمی کنید.

اگرچه برخی از افراد ممکن است در یک رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول را ببینند، اما این کاهش سریع وزن، چه وزن آب چه چربی بدن، می تواند منجر به افزایش موقتی و کوتاه مدت کلسترول LDL شود. در چند روز اول ، ممکن است بسیار تمایل به این دسته مواد غذایی داشته باشید. CKD معمولاً در فاز اول حدود 50 گرم کربوهیدرات در روز و در مرحله بارگیری کربوهیدرات به حدود 450-600 گرم کربوهیدرات نیاز دارد. رژیم کتوژنیک در درجه اول از چربی های بالا، پروتئین های متوسط و کربوهیدرات های بسیار کم تشکیل شده است. میوه های مصرفی را باید از میان میوه هایی با کربوهیدرات کم انتخاب کنید. ابتدا کالریها را اولویتبندی کنید و سپس یک سبک رژیم غذایی را بر اساس علاقه خود انتخاب کنید. بر اساس مطالعات، کتوز ممکن است یک درمان مفید برای مدیریت انواع خاصی از سرطان باشد. هنگامی که رژیم کتوژنیک با محدودیت کالری ترکیب شود، بدن به طور موثر برای سلول های سرطانی غیر قابل مهار خواهد بود. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی است که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

“راسل وایلدر” برای اولین بار در سال 1921 از رژیم کتوژنیک برای درمان صرع استفاده کرد. چراکه سال ها به ما گفته شده است که رژیم کم چربی برای قلب مفید است و رژیم غذایی پرچرب چنین نیست. از آنجا که شما با رژیم کتو قند و اکثر کربوهیدرات ها را از بین می برید، درک اینکه چرا برای کنترل قند خون عالی است دشوار نیست. برای به دست آوردن فواید رژیم کتوژنیک ، بدن شما باید به وضعیتی بنام کتوز وارد شود. این بدان معنی است که کربوهیدرات های مصرف شده قبل از ورزش به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند و بدون اینکه کتوز را برای مدت طولانی مختل کنند کاملاً می سوزند. رژیمهای کتوژنیک، که هم میزان انسولین تولیدی و هم مقدار مورد نیاز را کاهش میدهند، ممکن است به درمان آن، همراه با سایر تغییرات سبک زندگی، مانند ورزش و کاهش وزن کمک کنند. BHB به مهار مسیرهای التهابی (NF-kB و COX-2) کمک می کند و همچنین مسیر AMPK (پروتئین کیناز فعال شده توسط AMP) را که در مهار مسیرهای التهابی NF-kB کمک می کند، فعال می کند.. با این حال، رژیم کتوژنیک چرخه ای شما را تشویق می کند که یک یا دو روز در هفته کربوهیدرات بخورید.

علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمیکند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. برای دریافت رژیم به کجا مراجعه کنیم؟ فردی که میخواهد در حدود ۵ الی ۱۰ درصد کالریهای روزانه خود را از کربوهیدراتها دریافت کند، میبایست بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلوکالری انرژی از کربوهیدراتها دریافت کند، که معادل ۲۵ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات میشود. پ هنگامی که بدن شما در رژیم غذایی قرار گرفت، با کارایی بیشتری کار می کند، چربی های موجود در غذای شما و بدن شما را می سوزاند .بدون مصرف قند، ولع مصرف غذا از بین می رود و شما احساس رضایت می کنید. رژیم کتوژنیک مزیت های زیادی برای دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر دارد. رژیم کتوژنیک ؛ رژیم های غذایی عواملی هستند که افراد بسیاری در سرتاسر دنیا برای داشتن اندامی متناسب و همچنین برخورداری از سلامت جسمانی از آن استفاده می کنند. سلول های سالم می توانند از کتون برای انرژی استفاده کنند، اما برخی از انواع سلول های سرطانی نمی توانند از کتون استفاده کنند. به این معنی که سلول های سرطانی نیاز بسیار بیشتری به گلوکز برای انرژی دارند. تهیه کنید: چند دستور العمل مختلف را امتحان کنید تا از انتخاب برنامه های غذایی سالم خسته نشید.

توصیه می شود برای جلوگیری از ناراحتی معده، کربوهیدرات های قابل هضم با شاخص گلیسمی بالا را انتخاب کنید. بیماری پارکینسون: یک مطالعه از تأثیر رژیم کتوژنیک در بهبود نشانه های بیماری پارکینسون حکایت دارد. افزایش تمایل به مصرف غذاهای آماده ونیمه آماده، روی برگردانی از ورزش های روزانه و مداوم باعث می شود علاوه بر داشتن یک اندام نامتناسب سلامتی جسمانی نیز به خطر افتد. منابع تامین سوخت مورد نیاز بدن کربوهیدرات و چربی است.رژیم کتوژنیک می گوید که اگر کربوهیدرات بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز و فعالیت های بدنی خود از چربی استفاده می کند. اگرچه این ادعا توسط تحقیقات تأیید نشده است، اما اگر هنوز در مورد این موضوع نگران هستید یا به سادگی نمی توانید رژیم کتوژنیک کامل را دنبال کنید، رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD) ممکن است برای شما مفید باشد. 5. شیر را در چایوز بپزید و برای 2 دقیقه کنار بگذارید. به طور معمول 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش 25-50 گرم کربوهیدرات خالص (یا کمتر) می خورید. این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود. Th​is post was written  by GSA Con tent Gener ator D em​oversion​!

روش لاغری کتوژنیک چیست

هرچه قند و

کربوهیدرات کمتری مصرف کنید، قند موجود در جریان خون شما کمتر می شود. پیشرفت روز افزون در زمینه تغذیه و رژیم غذایی ناشی از گسترش و پیروی کورکورانه از سبک زندگی ناسالم است، شاید اکنون از خود بپرسید آیا سبک زندگی شما نیز غلط است؟ آیا این اقدام هدف رژیم کتو را شکست نمی دهد؟ رژیم کتوژنیک بر ورزشکارانی مثل پاورلیفتکارها و رزمی کارها که به صورت لحظهای فعالیتشان زیاد میشود، اثری نخواهد داشت، اما بهترین نکته رژیم کتوژنیک این است که جلوی کاهش وزن یکباره را گرفته و باعث میشود تا به میزان مشخصی کاهش وزن داشته باشید. اما نباید از هر چربی که شد بخورید ! در رژیم کتوژنیک، حداقل در ابتدا مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. در حقیقت کاکائو حداقل به اندازه سایر میوهها از جمله زغالاخته و توتآکایی خشکشده، فعالیت آنتیاکسیدانی دارد.

​Art᠎icle has  been creat ed ᠎wi᠎th G SA C onte nt G᠎ener at or Demoversion.

رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به سایر بیماری ها نیز کمک کند، از جمله بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، و اختلالات خواب. این ویتامین در رشد عضلات، کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کننده می باشد. البته این شکلات باید با کاکائوی معتبر بدون افزودنی و با کره کاکائو اصل تهیه شده باشد. اما جالب ترین قسمت اینجاست: برخی از سرطان ها توانایی متابولیسم بدون قند ها را ندارند. اما التهاب زیاد و مداوم می تواند علائم ناخوشایندی مانند درد، سفتی مفصل، تورم ، خستگی و نتایج حاد فیزیولوژیکی ایجاد کند. بوی بد دهان؛ و خستگی نیز میتواند از اثرات جانبی این رژیم باشد. اگر می خواهید به آب خود عطر و طعم بدهید می توانید از میوه های مجاز برای این کار استفاده کنید. اکثر بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عمدتا مربوط به دلیل چاقی است که معمولاً محصول سبک زندگی نادرست و عادات غذایی غلط است.