تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟


با بالارفتن سن افراد، پری صورت کاهش می‌یابد و در نواحی مانند زیر چشم‌ها و محل اتصال لب‌ها و گونه‌ها، فرورفتگی ظاهر می‌شود. دو دلیل اصلی برای این وضعیت وجود دارد. افتادگی به دلیل شل‌شدن بافت‌ها در اثر جاذبه و کاهش بافت نرم در صورت به دلیل افزایش سن. جدای از این، بسته به ساختار ژنتیکی، صورت برخی افراد ممکن است آن‌قدر لاغر باشد که احساس ناراحتی کنند.

برخی از مراجعه‌کننده‌ها که می‌خواهند تزریق چربی روی صورت خود داشته باشند، افرادی هستند که می‌گویند باوجوداینکه از نظر جسمی اضافه‌وزن دارند، با کاهش وزن بلافاصله از صورت خود لاغر می‌شوند؛ به همین دلیل تزریق چربی در ایجاد خطوط صورت متعادل و متناسب در این افراد بسیار مؤثر است.  ناگفته نماند این روش تنها برای رفع ایرادات صورت استفاده نمی‌شود و بسیاری از افراد متقاضی تزریق چربی به بیکینی، باسن، ساق پا و نقاط دیگر بدن هستند.

مشاهده عناوین مقاله

تزریق چربی چگونه  انجام می‌شود؟

برای اینکه بیماران ما این موضوع را بهتر درک کنند، می‌توانیم کاشت مو را مثال بزنیم که در آقایان بسیار انجام می‌شود. همان‌طور که فولیکول‌های مو گرفته شده از ناحیه مو پس از پیوند به ناحیه طاس شروع به زندگی در آنجا می‌کنند، حتی اگر برخی از فولیکول‌های مو پیوند شده ممکن است به‌مرورزمان از بین بروند، اکثر آنها برای تمام عمر در مکان جدید خود به زندگی ادامه می‌دهند. این منطق اساسی تزریق چربی است.

نتایج تزریق چربی

سلول‌های چربی از مناطقی که چربی در بدن انسان وجود دارد با کمک یک کانول (که به آن سرنگ یا سوزن نیز گفته می‌شود) گرفته می‌شود و پس از طی مراحلی تصفیه به نواحی موردنظر تزریق می‌شود. اگرچه ممکن است به طور متوسط ​​30 تا 40 درصد ازدست‌دادن بافت چربی در 3 ماه اول وجود داشته باشد، اما بسته به برخی عوامل مانند ساختار ژنتیکی، تغذیه و سبک زندگی، عادات (سیگارکشیدن، استفاده از تنباکو)، سلول‌های چربی باقی‌مانده در فضای زندگی جدید خود زنده می‌مانند. سلول‌های بنیادی موجود در بافت چربی نیز با به‌دست‌آوردن خواص بافت در فضای زندگی جدید خود به جوان‌سازی صورت کمک می‌کنند.

تزریق چربی برای چه اهدافی استفاده می‌شود؟

تزریق چربی به بیکینی برای جوان‌سازی، تزریق به سینه و باسن برای فرم دهی و افزایش حجم  از کاربردهای انتقال چربی است. بااین‌وجود، رایج‌ترین ناحیه استفاده از چربی صورت است. انتقال چربی را می‌توان در کل صورت یا فقط در نواحی خاصی انجام داد؛ مانند استخوان گونه، زیر چشم، محل اتصال لب به گونه، لب‌ها و ناحیه پیشانی.

اساسی‌ترین مزیت انتقال چربی  به‌صورت این است که صورت ظاهری جوان‌تر پیدا می‌کند. چربی با بازگرداندن پری ازدست‌رفته صورت و پر کردن چین‌وچروک‌های عمیق و فرورفتگی‌های ناشی از جاذبه زمین، زمان را به عقب برمی‌گرداند و چهره‌ای جوان را نشان می‌دهد.

زیبایی‌شناسی صورت با تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟

تزریق چربی معمولاً تحت بی‌حسی موضعی به‌صورت انجام می‌شود. چربی‌های گرفته شده از ناحیه اهداکننده بیمار تحت فرایندهایی مانند شستشو و سانتریفیوژ قرار می‌گیرند. سپس به سرنگی بسیار باریک که به‌صورت بیمار تزریق می‌شود. ازآنجایی‌که هیچ برشی در زیبایی صورت با تزریق چربی ایجاد نمی‌شود، هیچ جای زخمی روی صورت مراجعه‌کنندگان باقی نمی‌ماند.

آیا تزریق چربی به‌صورت دائمی است؟

ماندگاری  این روش مربوط به طول عمر سلول‌های چربی است که به‌تازگی به ‌صورت بیمار تزریق شده است. دستگاه‌هایی که در سال‌های اخیر با فناوری درحال‌توسعه تولید می‌شوند، اطمینان می‌دهند که چربی‌های گرفته شده از بیمار به‌هیچ‌وجه با هوا تماس پیدا نمی‌کنند و این امکان تزریق چربی به‌صورت مستقیم را پس از برداشتن چربی فراهم می‌کند؛ بنابراین تلفات احتمالی در بافت چربی به حداقل می‌رسد و ماندگاری افزایش می‌یابد.

در 40 درصد افرادی که با تزریق چربی زیبایی صورت دارند، چربی بیش از 6 ماه ماندگاری دارد. این به طور کلی نشان می دهد که تمدید ممکن است پس از یک دوره 6 ماهه ضروری باشد. شانس موفقیت در نقاط غیرفعال صورت بیمار بسیار بیشتر است.

چرا تزریق چربی بیشتر به‌ صورت انجام می‌شود؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا تزریق چربی بیشتر به صورت انجام می‌شود. با انتقال چربی می‌توان لب‌ها را حجیم‌تر کرد یا چروک‌های اطراف دهان و روی لب‌های بیمار را  از بین برد. برخی از بیماران ممکن است بخواهند ناحیه اطراف استخوان گونه پرتر به نظر برسد یا فک پایین بزرگ‌تر شود. با تمام این موارد زیبایی‌شناسی صورت با تزریق چربی یکی از مناسب‌ترین عمل‌هاست. آسیب‌های ناشی از حوادث یا ضربه‌های مختلف را نیز می‌توان با پرکردن صورت با تزریق چربی درمان کرد.

مواردی که قبل از عمل تزریق چربی باید در نظر بگیرید

قبل از انجام  تزریق چربی، پزشک باید از داروهایی که به طور مرتب استفاده می‌شود مطلع شود. پیروی از توصیه‌های پزشک در مورد داروهای رقیق‌کننده خون کافی است. از سوی دیگر، مهم است که مراجعه‌کننده در مورد بیماری‌هایی که در گذشته داشته و وضعیت سلامت عمومی خود را به پزشک اطلاع دهد.

حتی اگر عمل با بیهوشی عمومی انجام شود، نیازی به بستری‌شدن در بیمارستان نیست؛ بنابراین نیازی به آماده‌سازی برای بستری‌شدن در بیمارستان قبل از عمل نیست. بیماران می‌توانند در همان روز به زندگی روزمره خود بازگردند.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

برای کاهش تورم که ممکن است بعد از انتقال چربی ایجاد شود، باید کمپرس سرد روی صورت اعمال شود.  توصیه می‌کنیم  بعد از تزریق هر ساعت 15 دقیقه از ژل‌های سرد یا کمپرس یخ روی صورت استفاده کنید. تا 2 روز پس از تزریق، صورت بیماران بیشتر از حد انتظار متورم به نظر می‌رسد، این کاملاً طبیعی است و شما نباید نگران تصویر حاصل باشید. پس از تقریباً 2 تا 3 روز، تصویر مورد انتظار به دست می‌آید. از روز بعد از عمل می‌توان صورت را بدون فشار زیاد شست. ورم را می‌توان با ماساژهای ملایم ناحیه موردنظر 5 روز پس از تزریق چربی از بین برد. به‌طورکلی مشاهده می‌شود که بیماران تزریق چربی به‌ صورت را با تورمی که در اثر عمل ایجاد می‌شود اشتباه می‌گیرند. تورم پس از مدتی ناپدید می‌شود و ظاهر واقعی مورد انتظار ظاهر می‌شود. هنگام تزریق چربی به ‌صورت، نوارهای ریز به نواحی تزریق چسبانده می‌شود. این باندها را می‌توان در همان روز پس از مدت‌زمان مشخصی برداشت. متخصصان ممکن است توصیه کنند که در صورت عفونت در ناحیه عمل، شروع به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها کنید.

کلام آخر

تکنیک تزریق چربی در جراحی زیبایی جایگاه وسیعی دارد و اخیراً موردپسند قرار گرفته است. این ماده به‌عنوان یک ماده پرکننده مؤثر برای جوان‌سازی، به‌ویژه در دست‌ها و صورت عمل می‌کند. در این روش از چربی موجود در بدن خود فرد گرفته می‌شود و به نواحی دیگری که نیاز است تزریق می‌شود. به‌عبارت‌دیگر اصلاح ظاهر پوست است که به هر دلیلی آسیب‌دیده است. در این کاربرد زیبایی‌شناسی، بافت چربی گرفته شده از فرد به خود او تزریق می‌شود و به‌عنوان ماده پرکننده طبیعی به‌کار می‌رود. اگر به هر دلیلی قصد تزریق چربی دارید و برایتان مهم است که در یک محیط مجهز و با کادری مجرب این کار را انجام دهید، برای حصول نتایج دلخواه سری به کلینیک زیبایی سعادت ‌آباد بزنید.

به این پست امتیاز دهید



Source link