تکامل فواید و عوارض رژیم کتوژنیک

کتوژنیک یک رژیم غذایی سیر کننده با چربی بالا بوده و در آن، غذای روزانه شما حاوی 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات 8 نکته‌ای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو می‌کند است. مواد مغذی منظورمان چربی، پروتئین و کربوهیدرات است که معمولا ۷۰ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات را شامل می شود. آماده کردن مواد غذایی لازم: تمام سبزیجاتی که در طول هفته به آن ها نیاز پیدا می کنید را شسته و خرد کنید. در حالی که این چرخه در افرادی که سعی میکنند خیلی سریع کاهش وزن داشته باشند رایج است، این نوع رژیم یویو با افزایش بیشتر وزن بدن در طول زمان ارتباط دارد. مک مانوس توصیه می کند چربی های اشباع را بیشتر از 7٪ کالری روزانه خود بالا نبرید، زیرا خطر بیماری قلبی را بالا می برد. سوزاندن چربی راهی ایده آل برای از دست دادن وزن به نظر می رسد. البته این بلیست به برنامه غذایی هفتگی یا یک ماهه شما بستگی دارد. مصرف پروتئین در این رژیم 35 درصد، چربی 60 درصد و کربوهیدرات همان 5 درصد انجام میشود. رژیم کتوژنیک خطر بیماری های قلبی، استرس اکسیداتیو و تولید رادیکال های آزاد را نیز افزایش می دهد. در عوض مستقیما وارد کبد می شود ، جایی که متابولیز شده و انرژی همچون کربوهیدرات را آزاد کرده و در این روند مقدار زیاد کتون ( که به عنوان سوخت استفاده می شوند ) ایجاد می کند.

آموزش رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و فشار خون زیرا حاوی پروتئین زیاد با کیفیت منحصر به فرد هستند. این رژیم غذایی توسط یک متخصص قلب و عروق طراحی شده و ادعا دارد که علاوه بر سالم کردن عادات غذایی، موجب کاهش وزن فرد نیز می گردد. در این مقاله قصد داریم راجب رژیم کتو ( کم کربوهیدرات ) صحبت کنیم که چیست و چه چیزی باید مصرف کنید و چه چیزهایی مصرف نکنید. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های رژیم های لاغری معروف و نقاط ضعف و قوت آن ها، مقاله انتخاب رژیم لاغری مناسب را در ریموژ مطالعه فرمایید. درک بیشتر در مورد مکانیسمهای نهفته در تأثیرات رژیمهای غذایی مختلف بر رشد تومور میتواند به محققان در توسعه درمانها و گزینههای پیشگیرانه ابتلاء به سرطان کولورکتال کمک کند. این رژیم غذایی را برای مبتلایان به بیماری صرع مفید می دانند. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

اما این وافل کمی متفاوت تره. اگر با مشکلی مواجه شدید، آن را در این فروم ها یا گرو ها مطرح کنید. آن را وزن و جدا کرده و هر وعده را در یک ظرف یا کیسه جدا نگهداری کنید. ظرف فر رو برداشته و حدود 12 کپسول کاغذی توش قرار بدید. در ادامه لیست مواد غذایی ممنوع در رژیم کتوژنیک رو برای شما قرار دادیم که میتونید اون رو مطالعه و بر اساس اون اقدام کنید. این رژیم بر مواد غذایی کامل تمرکز دارد. توجه داشته باشید که هر رژیم غذایی که محدودیت های فراوانی داشته باشد ممکن است بدن شما را با کمبود مواد غذایی مواجه نماید. 6. تمرین کنید. لازم نیشت اما بهتر است هنگام رژیم ورزش هم داشته باشید. هنگام استفاده زیاد از پروتئین روی کلیه شما تاثیر گذار خواهد بود. این را از ذهن خود بیرون بیاورید که حتما باید ۴ الی ۶ وعده غذا بخورید. سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ به شما کمک میکند تا با صرفهجویی در زمان و در مدتزمان حداکثر ۳۰ دقیقهای، لیست موردنیاز خود را بهراحتی درب منزل تحویل بگیرید و این یعنی شروع یک رژیم مقتدرانه و یک تصمیم مهم تا رسیدن به هدف اصلی یعنی کاهش وزن شما! البته بعدا این موارد را تدریجا به رژیم غذایی خود اضافه خواهید کرد. This article was g en erated by G SA Con tent  Genera tor DEMO.

از دیگر مواد غذایی محدود میتوان به حبوبات، سبزیجات نشاستهای مثل سیب زمینی، سسها و غذاهای فرآوری شده، چربیهای غیر سالم و الکل اشاره کرد. بسیاری از زوجین به دنبال یک راه میانبر برای رسیدن به هدفشان یعنی داشتن فرزندی با جنسیت دلخواه هستند و به همین دلیل همواره به دنبال داروهایی می گردند که بتوانند به کمک آن ها شانس خود را در این زمینه بیشتر کنند. بهتر است رژیم غذایی خود را بیشتر بر اساس غذاهای کامل و تک ماده ایی قرار دهید. مغز یکی از ارگانهای گرسنه بدن است که برای فعالیتهای خود نیاز به سوخت دارد و انرژی خود را مستقیما از چربی دریافت نمیکند اما میتواند انرژی مورد نیاز خود را از گلوکز و کتونها دریافت کند. رژیمهایی که احتمالا شما هم اسم آنها را شنیدهاید، مثل رژیم اتکینز، کتو، کم کربوهیدرات، کم چربی و بسیاری از رژیم های دیگر که معروفترین آنها را در این مطلب مرور کردیم.

کتوژنیک و بدنسازی

تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. رژیم کتوژنیک یا برنامه رژیم غذایی کتو ، نوع خاصی از رژیم کم کربوهیدرات است که با هدف دستیابی به وضعیتی به نام کتوز بر روی یک نسبت خاص از عناصر مغذی یا ماکرو است. اخیراً، محققان مجموعهای از مطالعات را روی موشها انجام دادهاند که مکانیسمهای حفاظتی مربوط به رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای سرطان کولورکتال را بررسی میکنند. نمک زدن کم به غذا و خوردن سبزیجات می تواند مواد گفته شده را در بدن تامین کند. این رژیم بدن شما را به استفاده از چربی برای تامین انرژی مجبور کرده و موجب لاغری سریع می گردد. حذف گلوکز از غذاهای کربوهیدراتی باعث می شود که بدن برای تامین انرژی، چربی بسوزاند.

آیا شما برای خرید مایحتاج سوپرمارکتی، دربارهی کالاهای مورد نیاز خود، پیش از خرید برنامهریزی میکنید؟ اینکه آیا آنها ممکن است در انسان هم همین تأثیر را داشته باشند ناشناخته باقی مانده است. آیا رژیم کتوژنیک به کاهش وزن افراد کمک میکند؟ با محدود کردنِ مصرف کربوهیدرات، توانایی دسترسی سلولهای عضلانیمان به شکر را محدود خواهیم کرد. در چند هفته اول تا حدود 4.5 کیلوگرم وزن کم خواهید کرد و پس از آن کاهش وزن شما به 1 تا 2 کیلوگرم خواهد رسید. باید قبل از شروع هر رژیم غذایی با پزشک خود مشورت نمایید. در رژیم کتوژنیک اگر فرد بتواند کاهش کالری دریافتی خود را بهصورت ثابت حفظ کند، میتوان انتظار داشت که حتی هفتهای بین نیم تا 1 کیلوگرم از وزن او کاسته شود. از آنجا که مصرف کربوهیدرات در رژیم ساحل جنوبی به اندازه سایر رژیم های کم کربوهیدرات محدود نیست، دنبال کردن آن نیز راحت تر خواهد بود. اگر شما هیچ آشنایی با این رژیم غذایی ندارید، این مقاله وان هو به شما کمک بسازایی خواهد کرد.

اگر قرار است تا مصرف کربوهیدرات روزانه خود را کمتر از عددی خاص نگه دارید و یا مصرف سایر درشت مغذی ها را کنترل کنید، استفاده از اپلیکیشن های موبایل کمک فراوانی به شما خواهد کرد. یک روز از هفته که سرتان خلوت تر است را انتخاب و مواد غذایی کم کربوهیدرات را پیدا کنید. همچنین کربوهیدرات، پروتئین و چربی تقریبا تمام مواد غذایی در اینترنت قابل جستجو است. همچنین می توانید یک یا دو بار در روز، یک فنجان آب گوشت مصرف کنید. بهتر است روزی ۱۶ فنجان آب بنوشید. برای مثال می توانید به جای نوشابه، آب بنوشید و به جای پاستای سفید، پاستای کامل بخورید. پزشک می تواند توانایی شما در پیروی از رژیم لاغری کم کربوهیدرات را مورد بررسی قرار داده و بهترین رژیم غذایی با این خصوصیت را با توجه به شرایط تان به شما پیشنهاد دهد. چون مصرف کربوهیدرات در این رژیم غذایی بسیار پایین است، برخی از افراد دچار عوارض جانبی مانند کاهش سطح هوشیاری، خستگی و افسردگی می گردند. اگر با خواندن ممنوعیات این رژیم همچنان علاقه دارید از آن استفاده کنید به شما پیشنهاد میکنیم فواید و عوارض رژیم کتوژنیک را نیز در نظر بگیرید.

عوارض جانبی و چگونه آنها را به حداقل برسانیم؟ پس از آن می توانید سبزیجات غیرنشاسته ای، یک سهم میوه، یک سهم غلات کامل، و پنیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همانطورکه در بالا اشاره شد، بدنتان برای فعالیتهای کمتر از ۱۰ ثانیه نیازی به گلوکز نخواهد داشت. اتکینز برای بیماران مبتلا به سندروم متابولیک، فشار خون بالا، دیابت و بیماری ها قلبی مفید است. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. رژیم کم کربوهیدارت به این ورت است که شما مصرف چربی را بالا برده و به صورت متوسط پرونئین مصرف می کنید و کربوهیدارت را به شدت پایین می آورید. مطالعات نشان میدهد که رژیمهای غذایی حاوی رژیم فستینگ (رژیمی شبیه روزه داری) و محدودیت کالری، نقش محافظتی در برابر تومورهای روده در مدلهای حیوانی دارد. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، آنها دریافتند یک مولکول تولید شده در رژیمهای غذایی کتوژنیک رشد تومور را سرکوب میکند.