دروس برتر هشت در مورد رژیم های کتوژنیک برای یادگیری قبل از رسیدن به 30

اکثر میوهها چون بیش از حد کربوهیدرات دارند نمیتوانند در رژیم کتوژنیک قرار بگیرند، اما توتها از این قاعده مستثنی 8 نکته‌ای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو می‌کند هستند. افرادی که اهداف سریع کاهش چربی دارند ( به عنوان مثال ورزشکارانی که برای مسابقات آماده می شوند ) می توانند با تغییرات جزئی در رژیم کتوژنیک

موفقیت کسب کنند. به زبانی ساده تر، وقتی که شما در حال خوردن بادمجان هستید، فیبر موجود در آن جذب دستگاه گوارش شده و باعث کاهش اشتهای شما می شود از این رو نه تنها چاق نمیشوید، بلکه بعد از آن، میلتان برای بیشتر خوردن کاهش پیدا میکند. میتوانید برای دریافت برنامه غذایی بیشتر از آیدی تلگرام ketoif@ درخواست رژیم دهید. در ادامه لیست مواد غذایی ممنوع در رژیم کتوژنیک رو برای شما قرار دادیم که میتونید اون رو مطالعه و بر اساس اون اقدام کنید. به عبارتی کربوهیدراتهایی که هضم آسانی دارند؛ مانند نوشابه، شکر، نان سفید و شیرینیها در این رژیم حذف شدهاند. Da ta h​as been c reat ed  by GSA Conte᠎nt Gene​rator DE MO.

نظرات درباره رژیم کتوژنیک

رژیم های کتوژنیک باعث می شوند که این سوخت را به سرعت بسوزانید، بنابراین نیازی به ذخیره آن ندارید. در این خوراکی همانطور که گفته شد، نشاسته تقریبا وجود ندارد. برای اینکه بتوانید شروع به چربی سوزی کنید، باید در مواد غذایی و خوراکی های مصرفی خود دقت بسیار زیادی داشته باشید. هر کدام به تنهایی یک میان وعده خوشمزه درست می کنند، اما می توانید آنها را با آجیل خرد شده، دارچین یا سایر ادویه ها ترکیب کنید تا یک خوراکی سریع کتو درست کنید. نکته1: در این رژیم به دنبال کالری شماری نباشید و از تمام مواد غذایی مجاز استفاده کنید تا از علائم آن بکاهید. در این رژیم شما کالری و چربی زیاد جذب میکنید، اما جذب مواد قندی را به نزدیک صفر میرسانید. رژیم غذایی لاغری سریع شواهد نشان می دهند که رژیم های حاوی مقدار بالای کربوهیدرات های سالم مانند غلات کامل هنوز هم برای بسیاری از بیماری ها تجویز می شوند اما در مقابل رژیم های کم کربوهیدرات هم برای کاهش وزن، بهبود سندروم متابولیک، دیابت ، کنترل فشار خون ترشح انسولین بسیار ایده آل هستند.

اگر میخواهید خیلی نامحسوس و کاملا حرفهای همسرتان را از بدو ورود به خانه غافلگیر کنید و او را در مقابل عمل انجام شده قرار دهید، تنها کافی است مقدار کمی از اسانس یا عصاره وانیل یا… هدفمند یا TKD که در صورتی که ورزش زیادی انجام دهید به شما مجوز مصرف کربوهیدرات بیشتر را می دهد. ممکن است شما جز آن دسته افرادی باشید که بدنشان نمیتواند مصرف این حجم از چربی را تحمل کند و اغلب دچار حالت تهوع میشوند. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است علائم بیماری آلزایمر را کاهش داده و پیشرفت آن را کُند کند. رژیم کتو چگونه کار میکند ؟ همان طور که در ابتدا گفته شد حالت کتوز حالتی است که بدن از کتون برای انرژی استفاده میکند. علاوه بر این، تعادل آب و مواد معدنی در این رژیم بهم میخورد که راهکار آن استفاده بیشتر از نمکهایی چون نمک هیمالیا و مواد معدنی میباشد. علاوه بر تمام این پارامترهای مثبت، بادمجان فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. کراتین: کراتین فواید زیادی برای بدن دارد. رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات با چربی بالا است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. غذاهایی که محتوی شیرینکنندههای جایگزین شکر هستند: این غذاها اغلب سرشار از الکل قند (نوعی الکل تهیهشده از قند) هستند و در برخی موارد بر سطح کتونها تأثیر میگذارند. Da ta has  be​en g enerated by G SA C​onte᠎nt​ G en erator DEMO !

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

اما آیا این رتبهبندی درست است و رژیم کتوژنیک براساس پزشکی مبتنی بر شواهد (مقالات علمی) به طور دقیق رتبهبندی شد؟ البته این اتفاق شاید در بیان ساده باشد، اما به سادگی اتفاق نمیافتد. این اتفاق یک مکانیزم ساده دارد. رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که علاوه بر کاهش وزن، فواید زیادی برای سلامتی نیز دارد. یکی از تحقیقات نشان می دهد که افراد با رعایت برنامه های رژیم کتوژنیک تقریبا ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری و با مصرف کمتر چربی میگیرند. برخی از افراط گرایان تا آنجا پیش میروند که کالری یک روز کامل را در یک ساعت فشرده میکنند. به علاوه این رژیم غذایی آنقدر حجیم است که می توانید بدون شمارش کالری یا پیگیری مداوم مقدار مصرف مواد غذایی وزن خود را کاهش دهید. پروتئین وی: استفاده از یک اسکوپ پودر پروتئین وی در شیک پروتئینی باعث افزایش مقدار پروتئین دریافتی در روز میشود. پروتئین باید به میزان متعادل در این رژیم صرف شود، زیرا افزایش مصرف پروتئین باعث بالا رفتن سطح انسولین و کاهش یافتن میزان کتون در بدن میشود.

انواع غذاهای کتوژنیکی

نکته2: مصرف منیزیم نباید فراموش شود، زیرا منیزیم سیترات بیشترین میزان جذب را دارد. برای این کار میزان کربوهیدرات مصرفیتان را کاهش دهید. به همین دلیل افراد زیادی برای شروع رژیم کتوژنیک ترغیب میشوند. روغنهای MCT: این روغنها که با نام زنجیره چربی متوسط هم شناخته میشوند را میتوانید به نوشیدنیهایتان اضافه کرده و مصرف کنید. به گفته آنها این رژیم غذایی خطرات بالقوهای را برای سلامت افراد ایجاد میکند که در ادامه به این خطرات خواهیم پرداخت. برای رسیدن به هدف از دست دادن وزن، غذای خانگی بخورید که مهمترین عامل کاهش وزن در رژیم غذایی کتوژنیک است. جراحیهای مغزی: برخی از پژوهشها پیشنهاد داشتهاند که این رژیم میتواند در نتیجه جراحیهای مغزی (تومور مغزی) بسیار موثر باشد. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد. نکته در مورد مصرف ترشی: ترشی مصرفی در این رژیم باید با سرکه سیب و سبزیجات مجاز تهیه شده باشد.

در مقابل با پیروی از رژیم کتوژنیک به صورت همزمان در حال چربی سوزی نیز هستید. در چند هفته اول به صورت منظم رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید. چند کیلو وزن کم میکنند. این اغلب به عنوان آنفولانزا کتو شناخته می شود و معمولا ظرف چند روز تمام می شود. به این عوارض اصطلاحا آنفولانزا کتویی گفته میشود. به همین دلیل از این خوراک تو وعده صبحانه کتویی خیلی استقبال میشه. املت تخممرغ و سبزیجاتی مثل اسفناج یا گوجهفرنگی و پیاز میتواند صبحانه کتوژنیکی بامزهای باشد. تخممرغ: مصرف تخممرغ به دلیل امگا 3 بالایی که دارد ضروری است. کتون: در این رژیم چون سوخت مصرفی بدن از گلوکز به کتون تغییر میکند، پس چه بهتر که با مصرف کتون به بدنتان کمک کنید. نکته1: این برنامه غذایی متناسب با جنسیت، فعالیت و وزن برای هر کسی متفاوت بوده و این برنامه صرفا جهت آشنایی شما با رژیم کتوژنیک میباشد. نکته1: مصرف آب استخوان(قلم) و نمک دریا بصورت روزانه توصیه میشود. علاوه بر مصرف فیبر کافی، شما می توانید با رعایت برخی موارد، از جمله مصرف غذای کامل و غیرفرآوری، نوشیدن آب کافی، مصرف مکمل منیزیم، ورزش روزانه و سبک و همچنین اجتناب از مصرف هرگونه قند ساده، به جلوگیری از ابتلا به یبوست در اثر رژیم کتوژنیک کمک کنید.

انواع صبحانه کتوژنیک از دست دادن عضله در هر رژیمی یک ریسک به حساب میآید اما میتوانید با مصرف پروتئین و کتون کافی، از دست دادن عضلههایتان را به حداقل برساند. ممکن است به جای چربی، عضله از دست بدهم؟ اگر در گذشته رژیم کتو را با موفقیت دنبال کرده اید، اما متوجه کاهش عملکرد ورزشی شده اید، استفاده از CKD می تواند به طور چشمگیری به شما کمک کند تا عضله سازی کنید و در عین حال بدنی لاغر داشته باشید. تحقیقات ثابت کرده است که بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ با پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک تا ۹۵ درصد توانسته­اند مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون را کاهش دهند. همچنین احتمالا رژیم غذایی پرچرب و پر پروتئین ما را بیشتر سیر میکند و باعث میشود کمتر غذا بخوریم؛ هرچند که این دلیل به طور قطعی هنوز ثابت نشده است. بعد از مدتی خودتان متوجه خواهید شد که به چه میزان باید غذا میل کنید. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند فاکتورهای خطرناکی مانند چربی بدن، میزان کلسترول HDL، فشار و قند خون را بهبود بخشد.

رژیم غذایی کتوژنیک روزانه

آکنه: کاهش سطح انسولین، خوردن قند کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند. این کار باعث میشود منبع سوخت و ساز بدن تغییر کند. از ران مرغ و مایونز دست ساز برای سالاد الویه کتوژنیک استفاده شده است. اگر چه که این رژیم ضرری برای افراد سالم ندارد اما ممکن است عوارضی داشته باشد. میوهها: در این رژیم تنها توت فرنگی، بریها و آووکادو که نماد این رژیم است، مجاز میباشند. اساس این رژیم، کاهش دادن میزان کربوهیدرات دریافتی است پس باید هر نوع غذایی که دارای کربوهیدرات بالا است، حذف شود. سلام خدمت همه دوستان، من انوشا شکوهی مدتهاست سبک زندگیم سبک کتوژنیک است و یک نکته کلی رو به همه دوستان میگم که شاید بهتر کمک کنه خیلی خودتون رو عذاب ندید که حتما دستور غذایی خاصی رو استفاده کنید کافیه از چربی های سالم مثل کمی گردو کمی بادام روغن زیتون تخم مرغ کمی مرغ کمی گوشت حتی همبرگر و سوسیس و ژامبون با کیفیت پنیر چدار همه این چیزهای خوشمزه رو میتونید استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک و بدنسازی

برای دسر، ترکیبی از یک تکه پنیر یا انواع توت با خامه میتواند بسیار عالی و لذیذ باشد. چه کسانی باید برای شروع رژیم کتوژنیک محتاطتر رفتار کنند؟ بله، اما با این حال باید در شروع رژیم کتوژنیک میزان کربوهیدرات دریافتیتان را کاملا کاهش دهید. بادام حاوی بیشترین میزان کربوهیدرات است، حدود 7 گرم خالص در هر اونس. مصرف این روغنها علاوه بر این که انرژیزا است، باعث بالا رفتن سطح کتون(سوخت مورد نیاز بدن در رژیم کتوژنیک) میشود. در واقع این رژیمی نیست که افراد با هر نوع بیماری به تنهایی آن را انجام دهند. نیازی به نگرانی نیست. با ما همراه باشید تا هر آنچه که برای شروع رژیم کتوژنیک به آن نیاز دارید را مطالعه کنید. نکته: بهتر است به همراه استفاده از مکملها، مایعات و سبزیجات بسیاری مصرف شود تا به کلیهها آسیبی نرسد. وقتی نمونه رژیم کتو یا رژیم های کم کربوهیدرات دیگر را شروع میکنید حتماً باید مایعات فراوان مصرف کنید. رژیم کتو گرونه …