در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم در 2023 – پیش‌بینی‌ها

بهترین رژیم کتوژنیک دلایل زیادی برای اینکه چرا رژیم کتوژنیک رژیمی بهتری نسبت به رژیم کمچربی است وجود دارد که از این میتوان به افزایش جذب پروتئین که خود فواید بسیاری دارد، 8 نکته‌ای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو می‌کند اشاره کرد. با این حال، نسبت دقیق هر یک به نیازهای خاص شما بستگی دارد. گلوکز که سریعتر جذب میشود امتیاز ۱۰۰ را دارد. وقتی بدن شما از نظر داشتن گلوکز فقیر است یا اگر دیابت دارید و انسولین کافی برای جذب گلوکز به سلولها در اختیار ندارید، بدن شروع به تجزیهی چربیها برای دریافت انرژی میکند. این موضوع یک مزیت مهم در این رژیم است؛ زمانیکه رابطهی بین وزن و دیابت نوع دوم را در نظر میگیریم. این مطلب توسط تیم تحریریه، از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تنظیم شده است. هیچگونه تاکید یا رد در مورد این مطلب را تضمین نمیکنیم. علاوه بر این، این افراد همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکتکنندگان در طول دورهی مطالعه نیز کاهش یافت. بهطور کلی، این رژیم شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز و استفاده از چربیهایی مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم است.

علاوه بر مصرف آب، کربوهیدراتی که مصرف میکنید، باید غنی از فیبر باشند. ابتدا با آشنایی با برچسبهای مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای موردعلاقهی خود در رژیم غذایی شروع کنید. این نوع از رژیم معمولاً حاوی ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات است. در نتیجه اجازهٔ انحلال به اوریک اسید نمیدهد و بدین ترتیب کریستالهایی از این ماده تشکیل میشود که همچون هستهای برای سنگهای کلسیمی عمل میکنند. برای مثال و برای کمک به شروع کار، در اینجا یک نمونه از برنامه غذایی رژیم کتوژنیک به مدت یک هفته آورده شده است. درصد زیادی از افراد رعایتکننده رژیم کِتون اظهار کردهاند که رعایت این برنامه غذایی سبب کاهش خوابآلودگی آنها در طول روز و افزایش سطح هوشیاری شده است. از ویژگی های منحصر به فرد آووکادو و پتاسیم این است که پتاسیم موجود در رژیم کتوژنیک، برنامه کاهش وزن کتو را قابل تحمل می کند. این مشکلات ممکن است شما را از ادامه دادن رژیم کتوژنیک قبل از بهرهوری از مزایای آن ناامید کند.

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک نسخه کامل

بهتر است از قبل برای هر وعده غذایی خود برنامهریزی مناسبی داشته باشید و مواد غذایی را به صورت تازه تهیه و مصرف نمایید. برنامهریزی برای وعدههای غذایی شما از قبل نیز ممکن است مفید باشد و به شما کمک کند در وقت اضافی در طول هفته صرفهجویی کنید. پر واضح است که با گرفتن یک رژیم غذایی، میزان مواد معدنی بدن کاهش پیدا می کند. نان لواش کتویی تنها مختص افراد دارای رژیم کتوژنیک نمی باشد بلکه این نان مختص کلیه افرادیست که به سلامتی خود اهمیت می دهند و به دنبال جایگزینی برای نان های ناسالم و با کربوهیدرات بالا هستند. توجه داشته باشید که منظور از چربی بالا مصرف چربیهای سالم مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، دانههای روغنی و موارد مشابه میباشد. ضمن اینکه بههیچعنوان نگران چربیهای دریافتی نباشید. اما حجم و میزان چربیهای اشباعشده از روغنها (پالم، نارگیل)، کره و کره کاکائو در این رژیم زیاد است و افراد تشویق به مصرف آنها میشوند. به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات، لازم است که مقدار مجاز کربوهیدرات خود را با مصرف سبزیجات تازه دریافت کنید. طرفداران این رژیم معتقدند که شما با خوردن پروتئین و چربی نامحدود و تنها با اجتناب از مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، میتوانید وزن کم کنید.

همه چیز درباره رژیم کتوژنیک

 This po st w​as creat ed by G᠎SA C ontent Generator  DE​MO!

شخص لاغر هم میتواند چیزی حدود ۵۰ هزار کالری را به شکل چربی با خود داشته باشد. ½ پیمانه شاتوت، از چربی بالایی برخوردار نیست (چیزی کمتر از 0.5 گرم) ، اما این میوه لوکرب بوده و در نصف پیمانه از آن، تنها 3.1 گرم کربوهیدرات یافت می شود. شکلات تلخ چربی های سالم، آنتی اکسیدان و پروتئین زیادی داره. استفاده کرد. بااینحال بهطور کلی، میان وعدههای عالی برای رژیم کتو شامل تکههای گوشت، پنیر، زیتون، تخممرغ آبپز، آجیل، سبزیهای خام و شکلات تلخ است. بسیاری از افرادی که تحت رژیم کتوژنیک قرار میگیرند، ممکن است مقدار مجاز کربوهیدرات خود را از منابع نامناسبی مانند چیپس، پفک، شیرینی، شکلات و دیگر تنقلات نامناسب دریافت کنند. رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است فوایدی در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر داشته باشند. حتی رژیم کتوژنیک برای افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و نیز کسانی که در معرض خطر بالای آن هستند، ممنوع است. در صدر این خطرات، مشکلات قلبی حاصل از مصرف بیش از حد چربی اشباع شده قرار دارد.

رژیم کتوژنیک و کرونا

به طور کلی در این روش چربی ها در صدر هرم غذایی قرار میگیرن. در حال حاضر نیز تبلیغاتی برای رژیمهای کتوژنیک (کم کربوهیدرات) در شبکههای مجازی و سالنهای ورزشی انجام میشود که این رژیم را به عنوان مناسبترین راه برای لاغری و کاهش وزن معرفی میکنند. کاهش کربوهیدرات، بدن افرادی را که از رژیم کتو استفاده میکنند در حالت متابولیسمی قرار میدهد که به آن کتوسیس گفته میشود. این حالتها ممکن است ناشی از آن باشد که بدنتان در حالت کامل کتوزیس قرار نگرفته و یا نتوانسته به صورت موثر چربیها و کتونها استفاده کند. رژیم کیتو دایت باعث افزایش سطح اسید اوریک و کلسیم در خون می شود که ادرار را اسیدی تر می کند و منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود. در نتیجه افرادی که دارای بیماری های مزمن کلیوی هستند به علت بالا بودن مصرف پروتین در رژیم کتو کلیه نمیتواند به علت اسیدی و بازی بودن خون کار خود را به خوبی انجام دهد و سبب بدتر شدن بیماری کلیه میشود از گرفتن رژیم کتوژنیک خودداری نمانید. اغلب میوه ها به مواد غذایی با کربوهیدرات بالا شناخته شده اند و حاوی مقدار قابل توجهی قند طبیعی هستند. از آنجایی که مردم اغلب رعایت این رژیم را سخت می دانند، بیشتر به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت و نه یک سبک زندگی دراز مدت به آن تکیه می کنند.

کتوژنیک و لاغری

اگر شما در رژیم کتوژنیک هستید، مطمئن شوید که قند خون را در طول روز آزمایش می کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها در محدوده هدف قرار دارند. درهرحال هر رژیمی قواعد و اصول خود را دارد و با نکات مهمی همراه است که رعایت اصولی این نکات به شما کمک میکند تا به وزن و هدف اصلی و دلخواه خود برسید. علت آن است که پروتئین در بدن به گلوکز تبدیل میشود و اگر به میزان زیاد پروتئین مصرف شود، شیفت به حالت کتوزیس با تاخیر همراه میشود. منتهی به شما ایدهای میدهد که به وسیلهی آن میتوانید بفهمید که کربوهیدرات داخل غذا با چه سرعتی به گلوکز تبدیل میشود. در رژیم کتوژنیک، تلاش بر این است تا مصرف کربوهیدرات به طرز قابلتوجهی کم شده و چربی جایگزین آن شود. یکی از علتهای انتخاب چربی در این نوع رژیمها این است که چربی بسیار سیرکننده است؛ بنابراین برنامهی غذایی که سرشار از چربی باشد کمک میکند برای طولانیمدت احساس سیری داشته باشید. پس اگر رژیم کتوژنیک انتخاب شماست، خود را برای پذیرفتن محدودیتهای آن برای همیشه آماده کنید. سپس با استفاده از مخلوطکن مواد را یکدست کنید. کتوز یک حالت متابولیکی است که در آن بدن شما بهجای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. C᠎ontent w as creat᠎ed ᠎wi th t​he he lp of G SA᠎ Con᠎te​nt G​en᠎er at or D emover​sion.

دستور رژیم کتوژنیک برای لاغری

رژیم کتوژنیک چه بخوریم ممکن است در آغاز رژیم کتوژنیک، مشکلات و محدودیتهایی را در توانایی فیزیکی خود احساس کنید؛ زیرا در این رژیم منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی تغییر

میکند. عوارضی که در این مقاله بیان شده، ممکن است در برخی افراد در اوایل دوره رژیم غذایی کتوژنیک ایجاد شود و در تعدادی از افراد نیز ممکن است مشکلی مشاهده نشود. اگر نمی دانید کدام مواد غذایی را می توانید بخورید، باید در منابع معتبری مانند Google به جستجوی آن ها بپردازید. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود. اما کاهش وزن زیاد با رژیم کتو معمولا موقتی است، به علاوه این حقیقت که همه این کاهش وزن به خصوص در هفته اول به دلیل سوزاندن چربی نیست بلکه شما آب بدنتان را از دست داده اید. از مزیتهای رژیمهای غذایی کتوژنیک این است که چنین مشکلی را احساس نخواهید کرد؛ چون بیشترین کالری که مصرف میکنید چربی است. برای جوان سازی پوست و از بین بردن علائم و چین و چروک او تحت درمانهای لیزر کل بدن و هم چنین لیزرهای میکروپالس و نورتراپی LED کل بدن قرار میگیرد. با اینکه این روش لاغری درست نیست، اما گزینه هایی مانند فست فود و سرخ کردنی یا حتی نوشابه ها و شیرینی جات در آن حذف شده است که چنین مواردی بهتر است از همه رژیم های غذایی سالم حذف شوند.

حتی نفخ و ریفلاکس رو هم خوب میکنه. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک در مورد بیماریهای قلبی میتواند به بهبود عوامل خطرزا مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. تحقیقات نشان داده است، کسانی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی می­کنند، حدود ۲٫۲ برابر بیشتر از کسانی که از رژیم کم کالری و کم چربی تبعیت می­کنند، وزن کم کرده­اند و همچنین میزان تری گلیسرید و کلسترول خوب آن­ها بهبود یافته است. در رژیم غذایی کتو، باید حجم زیادی از موادغذایی دریافتی چربی باشد. رژیم اولیهی درمانی که در صرع کودکان بکار میرود، فقط آن اندازهای پروتئین دارد که برای رشد و ترمیم بدن و تأمین کالری لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد. از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است. در حقیقت بسیاری از مطالعات نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. همچنین چربی را به کتونهای کبدی تبدیل میکند که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. گلوکز بیش از حد به چربی تبدیل می شود.

در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به

پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردن آن لازم است از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالا است (مثلاً میوهها و سبزیهای نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد. با حذف کربوهیدراتها و جایگزینی آنها با چربی، بدن در وضعیت کتوز که یک حالت متابولیکی طبیعی است قرار میگیرد که نام آن کتوز است. این رژیم مزایای زیادی برای سلامتی دارد ولی در کنار آن به برخی اندام های داخلی مانند کبد و کلیه ها آسیب جبران ناپذیری می رساند؛ شایع ترین عارضه آن یبوست است. به غیر از صرع، چندین استفادهی درمانی احتمالی دیگر برای این رژیم وجود دارد که در دست پژوهش و بررسی است و برخی از آنها عبارتاند از درمان بیماری آلزایمر، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، اوتیسم، تومور مغزی، سردرد، آسیب مغزی، درد، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب.