روتین پوست کره ای (راز مخفی پوست صاف کره‌ای ها)- دکتر


روتین پوست کره ای در سال های اخیر به طور باورنکردنی محبوب شده است و دلیل خوبی هم دارد. روتین پوست کره ای نه تنها به دلیل ترکیبات خلاقانه و فرمول های پیشرفته اش مشهور است، بلکه از فلسفه منحصر به فردی نیز پیروی می کند که فراتر از پاکسازی و مرطوب کردن پوست است. این فلسفه تغذیه از درون بدن را برای ایجاد پوستی سالم تر و درخشان تر در اولویت قرار می دهد.

راز روتین پوست کره ای در هیدراتاسیون نهفته است؛ استفاده از محصولاتی با ترکیبات آبرسانی مانند اسید هیالورونیک یا سرامیدها برای افزایش رطوبت پوست شما که به شما کمک می کند تا ظاهری صاف، صاف و جوان داشته باشید. مزایای روتین پوست کره ای شامل بهبود بافت و تن است. کاهش التهاب؛ چین و چروک کمتر؛ محافظت در برابر رادیکال های آزاد؛ رنگ روشن تر؛ تولید متعادل نفت؛ کاهش جوش های آکنه، جوش های سر سیاه و سر سفید؛ پیشگیری از علائم پیری زودرس مانند خطوط ریز و چین و چروک علاوه بر این، بسیاری از مردم متوجه می شوند که داشتن یک برنامه منظم به کاهش سطح استرس به طور کلی کمک می کند. همراه دکتر باشید تا اموزش روتین پوستی کره ای را در کمتر از چند دقیقه یاد بگیرید!

نیم نگاهی به عناوین مطلب

روتین مراقبت پوست کره ای

روتین پوست کره‌ای چیست
روتین پوست کره‌ای چیست

انتخاب محصولات روتین پوستی کره ای، کلید دستیابی به پوستی سالم و درخشان است. بهترین راه برای انجام این کار این است که ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنید و نیازهای آن را شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام نوع از محصولات برای نگرانی های فردی شما مفیدتر است. علاوه بر این، حتما به دنبال فرمول هایی باشید که شامل مواد طبیعی و ملایم مانند:

  1. موسین حلزون
  2. عصاره چای سبز
  3. آب آلوئه ورا
  4. عصاره عسل
  5. گلیسیرین و نیاسینامید

هنگامی که از چندین محصول به صورت متوالی استفاده می کنید، مطمئن شوید که هر محصول دارای ترکیبات تکمیلی است که با مزایای محصول دیگر مغایرت نداشته باشد و اثر آن را خنثی نکند.

هنگامی که محصولات مناسب را برای روتین شخصی خود انتخاب کردید، زمان آن رسیده است که آنها را در زندگی روزمره خود پیاده سازی کنید! با شستن صورت خود با یک پاک کننده ملایم یک یا دو بار در روز شروع کنید. سپس در حالی که پوست هنوز مرطوب است، تونر را مستقیماً پس از پاکسازی بمالید. محصولا بعدی سرم است که معمولاً با حرکات رو به بالا روی پوست تازه تمیز شده استفاده می شود. به دنبال آن کرم دور چشم به طور خاص برای ناحیه ظریف زیر چشم فرموله شده است. بسته به نوع پوست (خشک یا چرب) با فرمول روغنی یا مرطوب کننده مبتنی بر آب مرطوب کنید. در آخر در صورت لزوم از یک کرم ضد آفتاب خوب در ساعات روز استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که ثبات در ایجاد هر عادت جدید کلیدی است: آن را حفظ کنید حتی زمانی که نتایج بیش از حد انتظار شما طول بکشد!

در نهایت، چند نکته اضافی وجود دارد که می تواند به تضمین حداکثر موفقیت در هنگام پیروی از یک روال مراقبت از پوست کمک کند: لایه برداری منظم را فراموش نکنید. در صورت امکان به جای آب سرد از آب گرم استفاده کنید. از مصرف بیش از حد درمان‌های فعال مانند سرم‌ها و ماسک‌ها اجتناب کنید تا نواحی حساس صورت یا پوست را تحریک نکنید. با نوشیدن مایعات زیاد و استفاده از محصولات آبرسان در طول روز/شب و غیره، هم از داخل و هم از بیرون هیدراته نگه دارید.

مراحل روتین پوست کره ای

آموزش روتین پوست کره ای
آموزش روتین پوست کره ای

گام دیگر در روتین پوست کره ای استفاده از ماسک های ورقه ای است. ماسک‌های ورقه‌ای، ماسک‌های پارچه‌ای یا کاغذی یک‌بار مصرف هستند که به خوبی روی صورت شما قرار می‌گیرند و پوست را با مواد قوی القا می‌کنند. بسته به نیاز شما، انواع مختلفی دارند، از مرطوب کننده گرفته تا روشن کننده. آنها نه تنها باعث افزایش رطوبت و تغذیه پوست می شوند؛ بلکه به شل شدن ماهیچه های صورت نیز کمک می کنند و پس از یک بار استفاده به شما درخشندگی شبنم می بخشند!

افزودن چند قطره روغن صورت به روتین شبانه شما می تواند در تلاش برای دستیابی به پوستی سالم و درخشان تفاوت ایجاد کند. روغن‌هایی مانند جوجوبا یا گل سرخ به‌عنوان نرم‌کننده‌های طبیعی عالی عمل می‌کنند که می‌توانند نواحی خشک را آبرسانی کنند و در عین حال آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب مورد نیاز برای داشتن ظاهری سالم‌تر را در طول زمان فراهم کنند. هنگامی که همراه با سایر محصولات به صورت لایه ای استفاده می شود، این افزودنی ملایم بدون انسداد منافذ یا تحریک نواحی حساس، تغذیه بیشتری می دهد.

در نهایت مهم است که به خاطر داشته باشید که پاکسازی فقط به منظور از بین بردن کثیفی ها و ناخالصی ها نیست، بلکه بخشی ضروری از یک روتین پوستی است زیرا پاک کردن صحیح آرایش به مواد تشکیل دهنده محصولات اجازه می دهد تا عمیق تر نفوذ کنند و بنابراین به طور موثر سلامت کلی و ظاهر صورت ما را بهبود می بخشد. پاکسازی مضاعف، فرآیند دو مرحله ای شامل پاک کردن آرایش / کرم ضد آفتاب و سپس شستشوی دوم با تمرکز بر پاکسازی عمیق تر، بهترین راه برای اطمینان از حداکثر سود از هر محصولی است که پس از آن استفاده می شود. این روش کمک می کند تا ترک های پوست را نیز به حداقل برسانید! روتین پوست روز و شب را در مراقبت از پوست جدی بگیرید.

محصولات مهم روتین پوست کره ای

روتین پوست کره ای همچنین بر استفاده از مواد طبیعی مانند موسین حلزون، عصاره عسل و آب آلوئه ورا برای تغذیه پوست از درون تمرکز دارد. موسین حلزون یک منبع عالی از اسید هیالورونیک است که به حفظ رطوبت کمک می کند و در عین حال محافظت ضد باکتریایی برای پوست ایجاد می کند. عصاره عسل حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که در برابر عوامل استرس زای محیطی محافظت می کند، التهاب را کاهش می دهد و پوست را به مرور زمان روشن می کند. آب آلوئه ورا قرن هاست که به دلیل توانایی آن در تسکین پوست تحریک شده و ترویج بازسازی سلولی مورد استفاده قرار می گیرد – و آن را برای افرادی که پوست حساس یا مستعد آکنه دارند عالی می کند!

در کنار این مواد طبیعی، روتین پوستی کره ای از لایه بردارهای شیمیایی نیز در روتین خود استفاده می کند. بسته به ترجیح شما، اینها می توانند فیزیکی یا شیمیایی باشند که هر دو به از بین بردن سلول های مرده از لایه سطحی اپیدرم کمک می کنند و رنگ پوست روشن تر و سالم تری را در زیر ظاهر می کنند! لایه‌بردارهای فیزیکی از گرانول‌های ریز (مانند شکر) استفاده می‌کنند، در حالی که لایه‌بردارهای شیمیایی بیشتر شبیه اسیدها هستند (اسید گلیکولیک یک نمونه است). هر دو نوع فواید خود را دارند، اما همیشه باید به میزان کم استفاده شوند تا باعث تحریک یا آسیب بیش از حد نشود. هر زمان که ممکن است گزینه های ملایم را انتخاب کنید و قبل از استفاده از تمام صورت ابتدا یک ناحیه کوچک را آزمایش کنید فقط در صورت وجود واکنش نامطلوب!

بخش مهمی از روتین پوست کره ای، لایه بندی مناسب محصولات به منظور به حداکثر رساندن اثربخشی هر محصول فردی است که استفاده می شود. پس از پاکسازی، ابتدا باید تونر و سپس سرم/اسانس و سپس مرطوب کننده و در نهایت ضد آفتاب در ساعات روز در صورت لزوم استفاده شود. انجام این کار تضمین می‌کند که هر لایه به‌عنوان پایه‌ای عمل می‌کند که لایه‌های بعدی بر روی آن ایجاد می‌شوند و هیدراتاسیون/محافظت بیش از اندازه و … را ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، تعداد درمان‌های فعال را به طور همزمان امتحان کنید، از ایجاد نواحی ظریف صورت اجتناب کنید؛ زمانی که به پوستی درخشان و سالم دست پیدا می‌کنید، بهتر به خاطر بسپارید.

چگونه روتین پوست کره ای را شروع کنیم؟

روتین مراقبت از پوست کره ای
روتین مراقبت از پوست کره ای

برای شروع روتین مراقبت از پوست کره ای، وقت گذاشتن برای شناخت نوع پوست خود و تعیین اینکه کدام محصولات برای شما بهترین کارایی را دارند ضروری است. یک راه عالی برای انجام این کار، شرکت در یک مسابقه آنلاین است که می تواند توصیه های شخصی بر اساس پاسخ های شما ارائه دهد. هنگامی که نوع پوست خود را شناسایی کردید، مهم است که فقط آن محصولاتی را انتخاب کنید که به طور خاص برای آن طراحی شده اند، زیرا فرمولاسیون مواد تشکیل دهنده مختلف برای نیازهای خاص مناسب است.

زمانی که برای اولین بار با روتین پوست کره ای شروع به کار کردید، بهتر است به جای اینکه همه محصولات را یکجا امتحان کنید، کارها را آهسته انجام دهید و به تدریج افزایش دهید. با وارد کردن یک یا دو مورد مانند پاک کننده، تونر یا مرطوب کننده به برنامه روزانه خود شروع کنید. سپس به آرامی در طول زمان تعداد بیشتری را اضافه کنید تا زمانی که به تعداد مراحل مورد نظر در روتین روزانه خود برسید. علاوه بر این، اگر چیزی کاملاً درست به نظر نمی‌رسد، از آزمایش کردن و تغییر محصولات نترسید، پوست هر فردی به طور متفاوتی واکنش نشان می‌دهد، بنابراین پیدا کردن آنچه برای پوست شما مناسب است ممکن است نیاز به آزمون و خطا داشته باشد!

در نهایت، ثبات در هنگام امتحان هر روتین زیبایی جدید کلیدی است، بنابراین مطمئن شوید که روزها/شب های برنامه منظم را از دست ندهید. حتی اگر نتایج فوراً قابل مشاهده نیستند، بر اساس طولانی مدت به آن پایبند باشید و به زودی پاداش جواب خواهید گرفت. همچنین به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید (هیدراته از داخل بدن) در حالی که از درمان هایی مانند لایه برداری اجتناب کنید، اغلب از آسیب رساندن به نواحی کوچک صورت جلوگیری کنید… با در نظر گرفتن این نکات ساده در کنار خرید کیفیت بالا و متناسب با نیازهای شخصی، پوست نرم و لطیف زیبا نتیجه شما خواهد بود.

روتین 5 مرحله ای مراقبت از پوست کره ای

روتین پوستی کره ای
روتین پوستی کره ای

روتین 5 مرحله ای مراقبت از پوست کره ای یک راه عالی برای دستیابی به پوستی زیبا و سالم است. بعد از پاکسازی و تقویت پوست صورت، استفاده از اسانس یا سرم برای حفظ رطوبت و مواد مغذی مهم است.

1. یک اسانس یا سرم می تواند به طور خاص برای نیازهای فردی شما بسته به نوع محصولی که به دنبال آن هستید، طراحی شود. چه ضد پیری باشد، چه روشن‌کننده یا آرام‌بخش، یکی از آن‌ها وجود خواهد داشت که با این شرایط سازگار باشد!

2. پس از انجام این کار، زمان آن به سمت مرطوب‌کننده می‌رود: هر دو فرمول مبتنی بر روغن و آب در دسترس هستند و هر کدام را که برای نوع پوست مناسب‌تر است (چرب یا خشک) انتخاب کنید.

3. مرحله بعدی استفاده از ماسک های ورقه ای است: این ماسک های پارچه ای یا کاغذی یکبار مصرف به خوبی روی صورت قرار می گیرند و مواد قوی را به پوست تزریق می کنند و تنها پس از یک بار استفاده، درخشندگی شبنم را پشت سر می گذارند! ماسک‌های ورقه‌ای انواع مختلفی دارند، از آن‌هایی که از خشکی رنج می‌برند تا گزینه‌های روشن‌کننده که هدفشان کاهش تغییر رنگ در طول زمان است، کامل می‌شود – بنابراین هر چیزی که برای بهبود چهره نیاز به کمک داشته باشد قطعاً ارزش امتحان کردن چند نوع مختلف را قبل از حل کردن گزینه مورد علاقه دارد.

4. روغن‌های صورت می‌توانند نقش مهمی در پیروی از روال روتین از پوست کره ای داشته باشند، زیرا بدون مسدود کردن منافذ، تغذیه اضافی را فراهم می‌کنند و در عین حال به حفظ رطوبت در داخل نیز کمک می‌کنند.

5. نرم‌کننده‌های طبیعی مانند جوجوبا و گل سرخ معجزه می‌کنند، اما استفاده کم را فراموش نکنید، در غیر این صورت خطر ایجاد محصول اضافی را به‌جای آن که می‌توانند به‌درستی فواید ارائه‌شده توسط هر لایه را در رویکرد لایه‌ای به روتین مراقبت از پوست جذب کنند.

در نهایت پاکسازی مضاعف را نیز هرگز نباید نادیده گرفت، فرآیند دو مرحله‌ای شامل اول پاک کردن آرایش یا ضدآفتاب و سپس شستشوی دوم با تمرکز پاکسازی عمیق‌تر کمک می‌کند تا از حداکثر فواید هر محصولی که استفاده می‌شود، اطمینان حاصل شود که جوش‌ها را نیز به حداقل می‌رساند! با ترکیب مناسب محصولات با کیفیت بالا متناسب با نیازهای شخصی در کنار سازگاری زمانی که روز و شب هستند، شاهد نتایج خوبی خواهید بود.

درمان های خانگی برای روتین پوست کره ای

روتین پوست کره ای جدید
روتین پوست کره ای جدید

یکی دیگر از راه های عالی برای حمایت از روتین پوست کره ای، استفاده از داروهای خانگی است. ماسک های صورت عسل یک انتخاب عالی هستند زیرا عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و رطوبت را به داخل پوست می کشد و در عین حال محافظت ضد باکتریایی و التهاب را کاهش می دهد. اسموتی های غنی از مواد مغذی نیز می توانند برای کمک به افزایش سلامت کلی و سطح هیدراتاسیون از درون مفید باشند. سعی کنید مقداری میوه یا سبزیجات را با آب نارگیل ترکیب کنید تا دوز اضافی ویتامین داشته باشید! تونرهای آلوئه ورا یکی دیگر از گزینه‌های محبوب هستند زیرا به تسکین پوست تحریک‌شده کمک می‌کنند و در عین حال احساس خنکی خوبی از خود به جای می‌گذارند.

به سادگی ژل آلوئه ورا را با آب صاف شده مخلوط کنید و بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب کردن، روی تمام صورت بمالید. ماسک‌های صورت خیار به دلیل محتوای آب زیاد برای آبرسانی به خشکی نیز عالی هستند، خیار، موز، عسل و ماست را با هم مخلوط کنید سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بمالید و سپس کاملاً با آب ولرم بشویید.

نتیجه

در نتیجه، اجرای روتین پوستی کره ای می تواند راهی عالی برای دستیابی به پوستی زیبا و سالم باشد. نکته کلیدی این است که محصولاتی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای فردی شما هستند و از آنها در ترکیب با تکنیک های سازگاری و لایه بندی استفاده کنید. یک نقطه شروع خوب انتخاب پاک کننده های ملایم، تونرها و مرطوب کننده های مناسب با نوع پوست شما خواهد بود. سپس به آرامی درمان‌های فعال‌تری مانند اسانس‌ها یا سرم‌ها را در صورت نیاز وارد مخلوط کنید. درمان‌های خانگی مانند ماسک‌های عسل، اسموتی‌ها و تونرهای آلوئه ورا نیز می‌توانند به تقویت سلامت کلی از درون کمک کنند، در حالی که ماسک‌های ورقه‌ای دوز اضافی مواد مغذی را برای صورت فراهم می‌کنند.

در نهایت، پاکسازی پوست را فراموش نکنید! این فرآیند دو مرحله ای به اطمینان از حداکثر سود از هر محصول استفاده شده کمک می کند و در عین حال از جوش ها جلوگیری می کند! با در نظر گرفتن این نکات به علاوه نگهداری منظم از طریق لایه برداری و هیدراتاسیون پوست درخشان هیچ وقت صاف نمی شود!

توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست!

به این پست امتیاز دهید