هفت نکته برای رشد رژیم کتوژنیک شما

هرم غذایی کتوژنیک تقریباً تقریباً برعکس هرم غذایی معمولی کار میکند, آنچه رژیم کتوژنیک می تواند در مورد برای لاغری سریع شکم به شما بیاموزد سه قدم آسان برای فروش بیشتر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد 1402 و لیپیدها از بالای هرم در قسمت پایین و کربوهیدرات در رأس هرم قرار دارد. در این وضعیت مغز نیز پروتئین ها را به عنوان انرژی برای ایجاد گلوکز بیشتر بازخوانی میکند. از افرادی که این رژیم غذایی در مورد آن ها با احتیاط بیشتری اجرا می شود، افراد ورزشکار می باشند یعنی افرادی که ورزش را به صورت فشرده و به عنوان مهارت اصلی شان انجام می دهند یا افرادی که قصد دارند حجم عضلات خود را افزایش دهند. ​This  da᠎ta was do ne by G SA Con​tent Gen᠎erat or DE MO​.

رژیم کتوژنیک صبحانه تحقیقات کمی در مورد رژیم غذایی کتوژنیک و سنگ کلیه انجام شده. قهوه بدون قند به همراه خامه یا کمی شیر نیز جزو گزینه های مجاز در رژیم غذایی کتوژنیک محسوب می شود. اگر پس از گذشت 5 ماه از رژیم غذایی کتوژنیک دچار ریزش مو شدید، این معمولا موقت است. اگر از من می پرسید هیچ رژیم غذایی که تاکید بر خوردن بیش از حد یک درشت مغذی داشته باشد و دیگر درشت مغذی ها را محدود کند، نمی تواند رژیم غذایی خوب و کاملی باشد. هنگامیکه کتون ها بیش اجتناب کرده اند حد ساخت شوند، می توانند شرایطی را به وجود بیاورند کدام ممکن است مرحله اسیدی خون نیز رو به افزایش برود.

یعنی ورزشی با زمان کوتاه و شدت بالاست که تمام بدن رو درگیر کنه. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان میدهد که رژیم کتو کیفیت تمرینهای ورزشی را بهبود میدهد. من به آنها یاد می دهم که چگونه رژیم کتوژنیک را به طور خاص برای کمک به درمان سلامت روان و مشکلات عصبی انجام دهند. باید گفت بدن به طور عادی انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات ها تامین می کند ( قند یا گلوکز). محققین بعد از تحقیقات به نکته ی جالبی در مورد مصرف قند رسیدن و اون اعتیار آور بودن اونهاست.

رژیم کتوژنیک دوره ای

کربوهیدرات نوعی احساس سیر بودن ایجاد می کند و معمولا میزان کالری ای که به بدن می رساند بیش از حد نیازش می باشد، این موضوع می تواند ریسک افزایش کلسترول و بروز بیماری های قلبی را افزایش دهد. بالا بودن خطرناک سطح کتون منجر به ترشح انسولین می شود. هنگامی که مقادیر بالایی از کتون تولید میشود سطح PH خون کاهش مییابد و محیطی اسیدی ایجاد میشود. همچنین این رژیم احتمال ابتلا به برخی اختلالات سیستم عصبی مثل آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب را کاهش می دهد. اگر قصد گرفتن رژیم لاغری اتکینز را دارید پس لازم است یک خانه تکانی بکنید و قفسه های کابینت خود را از مواد قندی و مضر در این رژیم خالی کرده (مواد ناسالم شامل بستنی، سودا، غلات صبحانه، نان، نوشیدنی ها و مواد تشکیل دهنده پخت مثل شکر و آرد گندم) و از مواد سالم پر کنید ، به فروشکاه بروید و مواد غذایی زیر را تهیه کنید .

رژیم صفر کربوهیدرات فاقد برخی از مواد مغذی مهم مانند ویتامین C و فیبر است. اگر میخواهید از رژیم کتوژنیک خارج شوید، به شما توصیه میکنیم که از غذاها و مواد غذایی که دارای پروتئین های بدون چربی و دارای چربی سالم هستند، استفاده کنید. اگر نگاهی به سیر تاریخ و عادت های غذایی بیندازیم متوجه می شویم که کربوهیدرات ها در نتیجه ی شروع عصر کشاورزی وارد هرم غذایی شده اند و این تاثیر در آناتومی انسان قابل مشاهده است. به علاوه گیاهانی همچون پونه کوهی و رزماری، بدون کربوهیدرات بوده و عطر و طعم فوق العاده ای به غذاهایتان می بخشند.

سایر مزایا :روزه داری متناوب ممکن است نشانگرهای التهابی، سطح کلسترول، تری گلیسیرید خون و قند خون را کاهش دهد و علاوه بر این, روزه داری متناوب به افزایش میزان هورمون رشد انسانی (HGH), بهبود حساسیت انسولین, بهبود ترمیم سلولی, و تغییر حالات ژن مرتبط بوده است. اما بهتر است قبل از اینکه از رژیم کتو پیروی کنید، با مزایا و معایب آن آشنا شوید. چندین مطالعه در مورد این موضوع انجام شده است و گذر از آنها با جزئیات جزئی به ما کمک می کند تا مزایا و مضرات استفاده از این رژیم غذایی را در رابطه با عملکرد برجسته کنیم.

رژیم کتوژنیک و پیاده روی

از آنجایی که مصرف بیش از حد کربوهیدراتهای تصفیه شده و به ویژه فروکتوز نقش مهمی در ایجاد ذخیره چربی کبد و مقاومت به انسولین ایفا میکند، به حداقل رساندن این غذاها یا بهتر است بگوییم، اجتناب از آنها بهترین گزینه است. اگر به دنبال یک فیلم رمانتیک 2022 خنده دار می گردید که برای ساعاتی شما را سرگرم کند، همه جوانب را بسنج در لیست جدیدترین فیلمهای عاشقانه 2022 و بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اگر میخواهید رژیم کتوژنیک را برای کاهش وزن انتخاب کنید، پیشنهاد میکنیم مطلب کاهش وزن با کتوژنیک را بخوانید. کاهش کربوهیدرات باعث کاهش وزن بدون گرسنگی و بدون نیاز به شمردن کالری می شود.

بدخوابی، تغییراتی در ترشح دو هورمون گرسنگی (Ghrelin) و سیری (Leptin) ایجاد میکنه که باعث عدم کاهش – یا حتی افزایش – وزن میشه. یادتون باشه که ورزش کردن روش اصلی برای کاهش وزن نیست؛ اما به افزایش هورمون رشد و فرم گرفتن عضلات کمک میکنه. شاید عجیب باشه اما بدن ما به مصرف قند و شکر و در کل شیرینیجات، اعتیاد پیدا میکنه. ماست یونانی و پنیر کوتاژ هر دو می توانند به عنوان یک میان وعده ی ساده و خوشمزه مصرف شوند. خوردن میان وعده نیز تا زمانی که پروتئینی باشد مجاز است.

این رژیم دارای فواید بسیار خوبی است که در بخش زیر لیست شده است. سس مایونز غنی از چربی یا سس خردل نیز گزینه های خوبی هستند. صنعت سینمای جهان هم از آغاز با استفاده از مضمون عشق و روابط عشاق فیلم های خاطره انگیز زیادی ساخته است. عقیده بر این است که رژیم غذایی می تواند بر وضعیت روانی تاثیر گذار باشد و می توان با تغییر عادت های غذایی، فرد را به سمت مصرف خوراکی هایی برد که میزان ترشح هورمون های متفاوتی را کنترل کند. مطالعه دیگری روی ۳۴ فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت ۸ هفته از رژیم کتوژنیک پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کمچرب پیروی می کردند، چربی بدن خود را از دست دادند.

لطفاً در مورد روزه متناوب بیشتر توضیح دهید. در نتیجه راحت تر می توانید رژیم غذایی خود را ادامه دهید. اما از این همه رژیم ها چه رژیمی بیشترین کاهش وزن دارند و در عین حال سالم تر، قوی تر و بدون بازگشت است؟ از گیاه به عنوان یک مکمل گیاهی و شیرین کننده طبیعی استفاده می کنند، زیرا باعث کنترل قند خون و کاهش وزن به خصوص در افراد دیابتی می شود. یکی از ویژگی های سلول های سرطانی، تغذیه کربوهیدرات و یا قند خون به منظور تکثیر و رشد می باشد و از آنجا که در رژیم کتو به دلیل مصرف کم کربوهیدارت ها، میزان قند خون کاهش پیدا می کند، در نتیجه با عدم تغذیه سلولهای سرطانی، احتمال پیشرفت و گسترش تومور ها نیز به حداقل می رسد.

هرم غذایی رژیم کتوژنیک بر عکس هرم غذایی عادی عمل میکند به این صورت که چربی ها از بالای هرم به پایین آن منتقل میشوند و کربوهیدرات که مصرف آن باید کم باشد، به قله این هرم می رود. سپس میزان کلی چربی، پروتئین و قند روزانه را مابین وعدههای غذایی پخش میکنند. این نوع رژیم کتوژنیک شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰درصد پروتئین و ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات است. زمانی که شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید بدن شما در نهایت شروع به مصرف قند ذخیره شده در بدن میکند و این روند معمولا ۳ تا چهار روز طول میکشد.

برخی از مردم اکسل در رژیم کتوژنیک هدفمند و برخی نگذارید – شما کدام یک هستید؟

برای مقابله با این وضعیت مقدار کربوهیدرات مصرفیتان را کاهش بدهید و نکات بالا را دوباره بررسی کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. بهترین ورزش برای کسایی که رژیم کتو دارن، ورزشهاییه که High Intensity و Low Duration هستن. برای کسایی که مشکلات زانو و کمر دارن یا به هر علتی دویدن براشون گزینه مناسبی نیست، میتونن با دوچرخه ثابت و یا دستگاه الپتیکال کار کنن.

علاوه بر پوست، چربی سالم مو و ناخن را بهبود می بخشد.

برای پیش گیری از نا متعادلی آب و املاح معدنی هم می توانید نمک را در رژیم تان به اندازه مناسبی مصرف کنید. می توانید غذاهای فوق العاده ای را با خامه غلیظ بپزید یا درست کنید. در برنامهی غذاهای کتویی، میتوان خلاقیت داشت. همچنین افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند علاوه بر رژیم میزان زیادی از تمرینات هوازی را انجام میدهند و این موضوع نیز ریزش عضلانی را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر پوست، چربی سالم مو و ناخن را بهبود می بخشد. همچنین کمبود خواب میتواند بهراحتی باعث ازدستدادن بافت عضله شما بشود که توصیه میکنیم حتما خواب و استراحت خود را نیز در طول این رژیم رصد کرده و بهبود ببخشید.

رژیم کتوژنیک و تیروئید

یکی از دلایل پلاتو شدن رژیم یا توقف کاهش وزن میتونه خواب ناکافی باشه؛ یعنی کم میخوابید یا خوب نمیخوابید. برای همین است که رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن توصیه میگردد. تحقیقات نشان داده است که رژیم های کم کربوهیدراتی ریسک فاکتورهای بیماری های قلبی مثل کلسترول بالا و فشار خون را کاهش می دهد، همچنین باعث بهبود وضعیت قند خون و میزان انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. مشکلات دیگهای مثل تیروئید، یبوست و یا بیماریهای التهابی هم ممکنه باعث توقف کاهش وزن بشن.

رژیم لاغری مدیترانه ای مبتنی بر غذاهایی است که افراد در کشورهای حاشیه مدیترانه مانند ایتالیا و یونان از آن استفاده می کنند.اگرچه نقش اصلی این نوع رژیم درمانی کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی است، اما مطالعات بسیاری نشان می دهد که در کاهش وزن و لاغری نیز موثر می باشد. بیماری پارکینسون: یکی از تحقیقات نشان داده است این رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. موقع شام یکی دو عدد تخم مرغ را بیرون بیاورید و با پنیر و سبزیجات میل کنید.

با پیروی از یک برنامه غذایی کیتو دایت کربوهیدرات ها را به شدت محدود خواهید کرد، بنابراین شروع به خوردن بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات در روز کنید و همچنین مطمئن شوید که کدام غذاها عمدتا حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند تا بتوانید انتخاب های درستی داشته باشید. رژیم ها معمولاً تاثیر مثبتی بر سلامت کلی بدن دارند، مانند رژیم غذایی DASH که رتبه دوم را دارد یا رژیم غذایی مدیترانه ای که رتبه اول را دارد؛ اما نحوه عملکرد کیتو دایت با مصرف چربی است، این می تواند بر سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد و ممکن است برای همه مناسب نباشد.