L-theanine برای خواب ، استرس و سلامت مغز مفید است


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش احساس استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه بدون استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر مرتباً استرس دارید ، احتمالاً تمام تکنیک های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده اید. برای یکی که احتمالاً آن را امتحان نکرده اید آماده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار علم تغذیه است. اسید آمینه به دلیل توانایی خود در کمک به مردم در احساس آرامش و آرامش ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

در اینجا به معرفی مزایای L-theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز و اطلاعاتی که لازم نیست در مورد ایمنی و دوز آن بدانید ، می پردازیم.

L-theanine چیست؟

L-theanine ، یا به طور خلاصه theanine ، یک اسید آمینه با خلق و خوی چشمگیر و مزایای شناختی است. در برگهای سبز و سیاه چای و برخی از انواع قارچها یافت می شود. اما به احتمال زیاد شما به طور طبیعی مقدار زیادی از این اسید آمینه را در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. بنابراین ، در مکمل ها به اشکال متمرکزتر نیز یافت می شود. L-theanine جزء اصلی مکمل های استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده است.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های مغزی تنظیم کننده خلق و خو مانند GABA می توانند از بین بروند. L-theanine باعث افزایش سطح آنها به محدوده سالم می شود. علاوه بر این ، تئانین ممکن است سایر انتقال دهنده های “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطح فرستنده های تحریک کننده را کاهش می دهد که می تواند احساس استرس را تقویت کند. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند از تجمع بیش از حد گلوتامات ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلالات شناختی مرتبط با سن که می تواند واکنش استرس بدن را مختل کند ، جلوگیری کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را بهبود می بخشد. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به بهبود تمرکز و آرامش شود.

فواید ال تیانین

تئانین تمایل دارد توجه را به اثرات تقویت کننده خلق و خوی خود جلب کند. با این حال ، مزایای L-theanine فراتر از احساس آرامش است.

بهبود خواب

محققان معتقدند که تئانین یک اثر ضد اضطراب (یا تسکین دهنده استرس) برای ایجاد خواب دارد. برای ایجاد خواب خوب ، بدن باید آرام شود. برخلاف داروهای خواب سنتی ، که دارای اثرات ضد اضطراب نیز هستند ، L-theanine باعث بهبود کیفیت خواب بهتر و بدون ایجاد اثر آرامش بخش می شود.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین باعث بهبود کیفیت خواب می شود.

مطالعه دیگری اثرات تیانین بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف می تواند پیامد ثانویه استرس باشد ، همان محققان به طور همزمان به بررسی تاثیر L-theanine بر کیفیت خواب پرداختند. شرکت کنندگان پس از چهار هفته مصرف مکمل ، مشکلات مربوط به کیفیت خواب مانند تأخیر و اختلالات را تجربه کردند.

بهبود مهارت های شناختی

زن با تمرکز بر کار

ما معمولاً اصطلاحات “زنگ خطر” و “آرام” را که در یک جمله استفاده می شود نمی شنویم. با این حال ، L-theanine این امکان را فراهم می آورد که در شرایط سخت هم احساس آرامش و هم تمرکز داشته باشید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف می کردند ، بهبود چشمگیری در توجه ، عملکرد و زمان واکنش نشان دادند.

در مطالعه دیگری به اثرات L-theanine هنگامی که با کافئین همراه شد ، دقت بیشتری شد. جالب است که محققان دریافتند 97 میلی گرم تئانین همراه با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان کمک می کند تا در طول یک کار شناختی استرس زا تمرکز بیشتری داشته باشند و دقت را افزایش دهند. خود شرکت کنندگان در مطالعه نیز بهبود هوشیاری و کاهش خستگی را گزارش کردند.

کاهش استرس

زنان بستنی می خورند

اکثر تحقیقات در مورد L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در برابر استرس مورد بررسی قرار داده است. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تیانین را بر افراد تحت فشار نشان داده است.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرد که تیانین سطح استرس را در افرادی که با شرایط استرس زا مواجه هستند کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نمی توان فراموش کرد که تئانین می تواند به بهبود خواب شبانه کمک کند ، که البته می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine می تواند آرامش را بدون خواب آلودگی ایجاد کند.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine می تواند برای افرادی که اغلب احساس استرس می کنند مفید باشد. علاوه بر این ، تینان ممکن است در موارد زیر مفید باشد:

  • کیفیت خواب خوبی داشته باشید
  • به خواب رفتن
  • برای حفظ تمرکز یا مه مغزی
  • مطالعه یا به خاطر سپردن اطلاعات
  • احساس توجه

عوارض جانبی و دوز L-theanine

با توجه به ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تئانین را به عنوان یک ماده غذایی ایمن (GRAS) به طور کلی طبقه بندی کرده است. علاوه بر این ، چای هایی که حاوی L-theanine مانند چای سبز یا چای سیاه هستند ، بی خطر هستند. علاوه بر این ، چای دارای تعداد انگشت شماری از فواید سلامتی است ، بنابراین همیشه یک افزودنی عالی برای برنامه معمول شما است.

قبل از دم کردن یک قابلمه چای ، به خاطر داشته باشید که یک فنجان تقریباً 20 میلی گرم L-theanine می دهد. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه بالینی 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، توصیه می شود که تئانین را برای حداکثر نتایج مصرف کنید.

اگر به دنبال مکمل حاوی تیانین هستید ، مطمئن شوید که از نظر بالینی دارای دوز موثر است. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم l-theanine و همچنین adaptogen ashwagandha است که به مقابله با هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش داده و میل به غذا را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را که حاوی 200 میلی گرم l-theanine است ، برای افزایش آرامش امتحان کنید.

افکار نهایی

L-theanine یک اسید آمینه با شهرت قوی است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. بر خلاف همتایان تجویزی خود ، تئانین می تواند استرس را بدون ایجاد خواب آلودگی از بین ببرد. مطالعات متعدد تأثیر تئانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کند. بنابراین ، کارشناسان آن را به عنوان یک راه حل ایمن و م toثر برای مقابله با استرس در نظر می گیرند. از آنجا که نتایج به مقادیر بیشتری از L-theanine نیاز دارد ، مکمل ها راه پیش رو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید