آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 بگیرید


تخمه آفتابگردان یک عنصر اساسی در حفاری بیس بال است و قهرمانان ناشناخته مسیر با هم ترکیب می شوند. (بدون توهین کشمش.)

اما راههای بسیار خلاقانه دیگری برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هونس ، دکترای ارشد رژیم درمانی در مرکز پزشکی RR -UCLA و نویسنده کتاب آینده ، می گوید آنها را به سالاد یا به عنوان یک دسر منجمد اضافه کنید – آنها هم با غذاهای شیرین و هم با طعم خوب کار می کنند. “دستور العمل برای بقا”.

دانه های آفتابگردان را می توان در اسموتی ها مخلوط کرد ، با بلغور جو دوسر مخلوط کرد ، در میله های انرژی زا پخت ، در یک دسر فریبنده به نام حلوا ، با نان تست آووکادو ، روی یک کاسه فوق العاده اضافه کرد. غذا یا فقط به تنهایی مصرف کرد.

به عبارت دیگر ، آنها کاملاً متنوع هستند. اما ، مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، این گونه هستند نه یک غذای کم کالری

بنابراین آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ دانه آفتابگردان محقر چگونه در رژیم غذایی متعادل قرار می گیرد؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان روی نعلبکی

آیا خوردن تخمه آفتابگردان خوب است؟ میتونه باشه!

این دانه ها از نظر تغذیه ای متراکم هستند ، به این معنی که می توانند راهی آسان برای به دست آوردن بیشتر ماکرو و ریزمغذی های مورد نیاز خود باشند.

مانند سایر غذاها ، اگر به اندازه وعده ها توجه نکنید ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان به سرعت افزایش می یابد. اما اگر از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کنید چندین مزیت وجود دارد.

آنها قدرتهای مغذی هستند

تخمه آفتابگردان دارای لیستی از مواد مغذی برای شستشو است.

هونس می گوید: تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی است – ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای سلامتی.

آنها آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E از دانه های آفتابگردان – به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کنند ، که تحقیقات نشان می دهد ممکن است به برخی از بیماری های مزمن کمک کند.

Quyen Vu ، متخصص تغذیه Beachbody می گوید دانه های آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان مقداری پروتئین گیاهی را تأمین می کند ، اما بیشتر کالری آن از چربی های مفید برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان چاق می کند؟

تغذیه تخمه آفتابگردان در یک کاسه چوبی.

اگر مقدار زیادی از آن را بخورید ، هر چیزی باعث افزایش وزن می شود.

دانه های آفتابگردان دارای کالری بالایی هستند و برخی از آنها به سختی به یک وعده می چسبند – یک اونس دانه های پوسته دار یا یک فنجان.

Vu می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید از دانه های آفتابگردان پرخوری کنید.”

اما تا زمانی که به وعده های غذایی توجه کنید ، دانه های آفتابگردان به طور ذاتی باعث افزایش وزن نمی شود.

Vu توضیح می دهد: “برای به دست آوردن یک کیلوگرم وزن بدن حدود 3500 کالری اضافی نیاز است” ، بنابراین مطمئن شوید که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

همچنین ، هیچ ترکیب خاصی در تخمه آفتابگردان برای کمک به کاهش وزن وجود ندارد ، اما می تواند مکمل عالی برای رژیم متعادل باشد.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله های گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان غنی از کالری هستند ، Vu پیشنهاد می کند مصرف روزانه خود را به چند قاشق چای خوری – یا حداکثر دو قاشق غذاخوری – دانه های پوست کنده برای سس سالاد یا غذاهای جانبی محدود کنید.

هونس می گوید: به عنوان میان وعده ، ¼ فنجان دانه های پوست کنده “بخش خوبی است ، که مطمئناً به سیری شما کمک می کند.”

این اندازه استاندارد وعده است که حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید از آن به طور همزمان به عنوان یک میان وعده – ساده یا در دستور العمل تخم دارچین افرا – لذت ببرید یا می توانید آن را در طول روز میل کنید.

به خاطر داشته باشید که این کالریها در درجه اول از چربی تأمین می شوند ، بنابراین توصیه می کنیم از آنها در دستورالعمل استفاده کنید که تخم آفتابگردان را با پروتئین های اشباع شده ، مانند شیک آفتابگردان ما متعادل می کند.

وو می گوید: “مادامی که زیاده روی نکنید ،” من قطعاً می توانم برای کاهش وزن رژیم بگیرم. “

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ به BODNutrition.com بروید و نحوه تغذیه سالم را در طولانی مدت با کمک دو برنامه تغذیه ، 2B Mindset و Portion Fix بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید